Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Ultra oli maanantaina ja tyttöä meillekin lupailtiin (eli olin oikeassa, jee jee)! Kauan aikaa ultraaja kyllä asiaa selvitti, ja oli aika hurjaa olla siinä ja kuunnella, että ”Kyllä tämä...” ja sitten varmaan minuutin hiljaisuus ennen kuin jatkoi lauseen loppuun :-D Kooltaan pieni vastasi 20+4, vaikka päivä oli 20+0. Muuten kaikki näytti olevan ihan ookoo. Todella laiskaan hetkeen osui ultraus, ei paljon nk. evät värähtäneet:-D Myöhemmin sitten kun olin jo töissä, kaikenlaista kuplintaa ja kopautuksia tulikin oikein kunnolla :) Nyt niitä tuntuu oikeastaan päivittäin.

Syksy ja pieni 20+2
 
Nyt on rakenneultra onnellisesti ohi täälläkin! :) Perusteellisen katselmuksen jälkeen rakenteet todettiin normaaleiksi. Vaikea kaveri oli kun oli selin anturiin päin ja piti käsiä kasvojen edessä :D Meidän ei pitänyt kysyä sukupuolta ollenkaan mutta sitten mies menikin kyselemään että näkyiskö siellä haarojen välissä mitä. Pienellä oli jalat kiinnin ja napanuora kulki siinä haarojen tietämillä niin arvoitukseksi se siis jäi. Vauva vastasi viikkojaan ja painoarvioksi saatiin 399g.

Istukka oli edessä niinkuin vähän ajattelinkin sen olevan. Alakautta piti alkaa tarkistelemaan että onko se liian edessä, mutta oli kuitenkin sen verran sopiva väli kohdunsuulle(?) ettei siitä ole haittaa.

Santta ja ylläri 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v ja Plamsu75
Täälläkin rakenneultra takana. Kaikki näytti olevan niin kuin pitikin, painoarvio 290g, vastasi viikkoja. Kovasti pikkunen mylläsi, kun ei meinannut täti saada tarkisteltua kaikkia =) Poikalupaus saatiin, kuten arvelinkin. Samalla mulle vois muuttaa synnäriksi tuon pelkän KPKS. Ei ollut sukupuolesta epäilystä, kun ite huomasin pallukat jo ennen varsinaista tarkistusta ja sivuprofiilista näkee pippelin pystyssä =) Isä oli silminnähden iloinen pojasta, kun oli yhtä hymyä töihin takaisin lähtiessä :D
Istukka oli takana.
Lääkärillä tuli käytyä samalla reissulla supistusten takia. Noh, kohdunkaula ja suu ok. Kuitenkin käsky neuvolalääkärille, jonka tulis kirjottaa B-lausunto kelalle pidempää sairaslomaa varten..
Tässäpä nämä kuulumiset =)

mammamammutti ja tirppana 19+6
 
Täällä myöskin rakenneultra takanapäin. Ultraava kätilö oli aivan loisto tyyppi, oikein omistautunut työlleen ja lapsirakas. Kaikki oli metkulla juuri niin kuin pitää. Paino oli viikkoihin nähden juuri keskikäyrillä, eli 382g. Hyvin kasvanut vaikka painoa tippunut alkuraskaudesta jo huimat 7,8kg :O Vaikka syötyä tulee melko paljon, terveellistä ja monipuolista. Niin ja tyttölupaus meillekin sitten tulla tupsahti :)
Taitaa syyskuu olla meille oikein kunnon Girl power-kuukausi :D

Aurinkoista päivää kaikille! :)

Metku 20+6
 
Täälläkin rakenneultrassa käyty ja voi että kun sitä voikaan olla helpottunut! Kaikki oli priimasti ja pikkuihminen vastasi viikkoja, painoarvio 380g. Varovainen veikkaus sukupuolesta saatiin, tytöltä näytti :) Jalat oli aika tiukasti yhdessä, että varmaksi ei osattu sanoa, eikä sen niin väliä. Pääasia että kaikki oli hyvin <3

susu_v 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja metuva
Rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille :flower:

Mua jäi vähän kaihertaa se kysta, mutta kai se vaan täytyy luottaa että kaikki on ok. Tai sitten käydään parin kk:n kuluttua yksityisellä vielä ultrassa...

Huomista vapaapäivää odottelen kovasti, väsyttääääääää.

Empuuu rv 21+2
 
Heipsan

+24 astetta auringossa!!
Oli onneksi vain 2h luentoa, jonka jälkeen sitte ulkona tulikin vietettyä koko päivä :) Kävin kävelemässä rannan lähellä ja ekat ulkoilma jätskit korkattu! Kotonakin ruuan söin parvekkeella ja pyykitkin kuivui parvekkeella. On se aurinko vaan ihana.

OLO on pysynyt ennallaan, supistuksia tuli viime viikolla jonka takia lääkärillä kävin, ei onneksi ollut hälyttäviä tai tehnyt mitään ja nytkin ei juuri ole tullut supistuksia :) Painoa taisi silloin olla 420g? Eli htvin menee. Perjantaina pääsen uudelleen tarkempaa ultraan poikkeavaisuuden takia (mahd) Oma paino on nyt + 3kg ja muutenkin kaikki arvot kohdillaan.
LIIKKEET oi että. On ne vaan niin ihania tälläiselle esikoisen odottajalle
 
tyttötyttötyttö me saimme tyttölupauksen oli niin poikaolo mutta kauan ultrasi ja sanoi "ei täällä pippeliä ole" :LOL: niin tänään oli rakenneultra :) oi vitsit minä ainakin niin innoissaan tyttö uutisista :rolleyes:
kaikki on pienellä hienosti, paino 300g, mutta kontrolli ultran sain rv28 istukka kohdunsuun päällä.. niin se oli viimesessäkin raskaudessa, mutta siirtyi loppuraskaudessa eestä pois :)


kristyr & papana 20+2 :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: metuva ja Plamsu75
Kaipa voisin itsekkin tänne vihdoin liittyä, nätisti kyllä seurannut joka päivä, mutta useimmiten puhelimella, enkä sillä jaksa kovinkaan paljoa kommentoida, kun on sen verran hankalaa. Rakenneultra on perjantaina ja sitä kovasti odotellaan :) Nyt jo 8 päivää ilman pöntön halaamista! Pahoinvointia siis aamupahoinvoinnin jälkeen epämääräisen säännöllisesti kokopäivän, voisi nyt loppua kokonaan :stick:

Elikkäs Papaya13 / 24v / 1.lapsi / KOS / ja poikaolo

Papaya13+junnu 19+4

ps. Blogia myös aloittelin Mamalicious
 
Viimeksi muokattu:
Hoplaa!

Kovin tuntuu kiireieltä elämä, kun täälläkään ei kerkeä kuin nopsaan käydä lukaisemassa muiden kuulumisia. Onneksi näitä vapaapäiviäkin välillä.
Rakenneultrassa käytiin jo 3 viikkoa sitten, ja pikku potkiskelija näytti erittäin selvästi olevansa poika.
Äitiyspakkaus ja raha-anomukset sain Kelaan toimitettua, nyt vain odotellaan pakkausta. Edellisen otin 10 vuotta sitten, joten ihan melkein jännittää päästä hypistelemään. Kirpparilta tosin tehty hankintoja jonkin verran sen jälkeen kun saatiin varmuus sukupuolesta.
Juhannusta ja lomaa odotellessa.... Siitä sitten suoraan äitiyslomamalle. Pitkä, kuuma kesä kiitos!

Passepartout 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksutaan rv21+0 :)

Tiistaista rakenneultraa odotan malttamattomana. Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower: Tosiaan näkyy olevan paljon tyttöjä syyskuisissa, saas nähdä miten meillä... :)

Siis mä elän ihan viikonlopussa koko ajan, ei tunnu yhtään torstaille. Pojallekkin jo väitin ettei huomenna ole koulua sitten äkkiä korjaamaan että ompas sittenkin :D

Lonkat napsuu ja nivuset kipuilee, oiskohan lantion löystymisestä kyse?! Vaikuttais näiden kipujen perusteella...

Pikkuinen liikkuu paljon ja potkii jo napakoitakin potkuja :heart:

loruliisa 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Juup, mulle vois kans lisätä että poikalupaus niinkun vähän veikkasinkin.
Sillon 13 viikoilla kun käytiin ultraamassa niin se naikkonen möläytti ajattelemattomana että kyllä se poika taitaa olla, niin senkin takia ollut varmaan entistä enemmän poikaolo koko ajan.
Hyvä niin sillä salaisesti vähän sitä toivoinkin vaikka moni muu ilmaisikin jo että oishan se tyttö kiva... no, ehkä seuraava sitten. :)
 
Täällä helatorstain kunniaksi suoritettu huushollin siivous, rakkaat ihanat miehet (mieheni ja pikkuveljensä) aloittivat meidän terassin rakentamisen, ja me koirapoikien kanssa jatketaan kohta trimmailun merkeissä....jotain tassu- ja jalkahifistelyä pitäisi koittaa suorittaa. Nyt ensin pakosta vähän huilia, meinaa masuasukki tunkeutua tuolta nahan läpi, ja tuntemukset sen mukaisia...

Mä oon NIIN KATEELLINEN teille, jotka olette rakenneultrassa saaneet jonkinlaisen varmistuksen sukupuolesta, me oisi niin haluttu tietää, mutta ei suostunut pikkukaveri paljastamaan, joten kai sitten selviää vasta vatsan päällä, että kumpikos sieltä tulikaan...hmh harmistus :| Noh, pääasia nyt kuitenkin, että tällainen ihme meidän kohdalle ylipäätään osui :heart:

Äsken käväisin koirien kanssa pienen metsälenkin kävelemässä, ja kuinka onkaan ihanan kesäistä ja lämmintä, tästä valoisuudesta ja kesän saapumisesti sitä niin nauttii, vaikka vatsa alkaakin painamaan, ja tästä ne kolotukset ja tuntemukset kai vissiin vasta alkaa, ainakin kätilö näin totesi minulle vähän hymyssä suin.

Pirteää päivää kaikille meille!

Plamsu75 ja Pieni 21+0 poks
 
Heippa kaikki!
Saatiin myytyä oma ja ostettua ihana omakotitalo :p viralliset kaupat parin viikon päästä ja sit alkaa kuukauden pitunen remppa! Huh.. Onneksi saadaan apuja mutta kyllä munkin täytyy kiitettävästi tehdä hommia. Ja sit vielä se muutto... No siinä en viitsi älyttömiä tehdä ettei mene selkä ( joka meni viime syksynä) ja raskaudenkin takia. Pakkaamisessa ja purkamisessa on ihan tarpeeks mulle hommaa. ;)

Mies tunsi tänään mahan läpi ekat potkut!! Oli isi aika innoissaan.
Käytiin ulkona syömässä ja samalla kävin yhdessä lastenvaatekaupassa ja ostin ekat pojan väriset vaatteet. Kauheesti tekis mieli ostaa, mutta kun ne menee niin vähän aikaa niin ei ole kovin järkevää. Ja sen lisäks me kuitenkin saadaan tutuilta vielä lisää käytettyjä, sekä mummoilta uusia.. Niin täytyy nyt vaan malttaa.

Mut sellasia kivoja uutisia. Enää ei ole sukkapuikkoillut. On vaan tullut kivuttomia harkkasupistuksia.
T. Allu ja jvg 21+1
 
Musta tuntuu ettei nää päivät lopu ikinä, ennen ultraa siis! No, ens viikolla päästään kattomaan kuitenkin pientä (mies ei oo viel varma tuleeko, riippuu saadaanko vaari meille poikien kanssa... kun mies pitää nyt "kesälomansa", niin pojatkaan ei oo olleet kahteen viikkoon hoidossa) mutta nyt on kyllä alkanu pelottamaan, että onkohan siellä ketään enää hengissä, kun en vieläkään tunnusta tunteneeni liikkeitä, jotain muljahduksia oon tuntenu, mutten päivittäin... Niin on pieni pelko persiissä... :( ja sit sinne rakenneultraan on viel 2vkoa ja 5päivää, huoh, kuinka pitkä aika!

dempsey mulla kesti eka synnytys 9h45min ja toinen 6,5h, eli odotettavissa "pikainen" tälläkin kertaa...

suhveli täälläkin epäilys sukupuolesta että on poika, kun ennestään kaksi jo on (ja miehen sukuun viimeksi syntynyt 37vuotta sitten tyttö, niin epäilyttää...) mutta silti mulla on tyttöolo. Poikien odotusaikana mulla ei oo ollu mitään "oloja" kumpi tulee, niin jotenkin mietityttää...

Onkos muilla sellaista fiilistä, että haluis ostaa jotain vaatetta/tavaraa vauvalle, muttei löydä mitään? Mä oon kierrelly naapurikaupungissa, ja parissa muussa isommassa kaupungissa ja en vaan löydä mitään kivaa... Ja oonkin sit aatellu, et jos alitajunta yrittää kertoa mulle ettei vauvaa enää ookaan tulossa...

Kirskikselle vielä pahoittelut :heart: (olin kyllä varma et olin jo kirjoittanut, mut en sitten näköjään ollukkaan...)

loruliisa mulla on tuollaisia kipuja lonkissa ja nivusissa, ja itseasiassa tuolla "alhaallakin" on sellaisia sukkapuikkokipuja, et välillä sattuu ja paljon!

mammuska täällä kans yks joka lukee "kateellisena" toisten rakenneultrakuulumisia, kun omaan on vielä melki kolme viikkoa aikaa (rv 22+0 tasan)

Tervetuloa uusille!

Täällä vaivaa hajamielisyys/muistamattomuus, oon jo pari kertaa unohtanut sovitut menot ja sitten jälkeenpäin joutunu soitteleen ja pahoitteleen, kun ei vaan yksinkertaisesti muista! Muita kohtalotovereita?

Täällä olis kahdeksan viikkoo töitä jäljellä (38 tai 39 aamua) ja sitten kesäloman kautta aikaistetulle äippälomalle (aloitan siis 50 päivää ennen, sillä et saadaan vanhemmalle pojalle kunnon kesäloma ennen koulun alkamista, ja nyt sitten pelko siitäkin et jos ei vauvaa tuliskaan, niin miten elokuun saan järkättyä!!!??? AAARRGGHH!!!

Onnea Allulle uudesta talosta!!! Meillä myös haaveissa omakotitalo (alkaa jossain vaiheessa käymään pieneksi tää 90neliöinen neliö), mut toistaiseksi tyydyttävä asumaan tässä, koska miehellä ei oo vakkarityötä... :/

Mulle tuli huominen vapaaksi (kyselin montamonta viikkoa sitten saanko palkatonta ja sillon pomo sano EI, nyt alko sitten useempi sanoon, et saa pe vapaaksi ja mä sitten soitin pomolle ja kysyin uudestaan, et mites se mun vapaa! muutaman tunnin järkkäili sijaista ja sitten soitti et vapaapäivä ok! JEEEE!!!) Joten ihanaa kun on neljän päivän vapaa tässä! Jaksaa sitten muutaman viikon taas töitä ;)

Se piti viel sanoo, et mä LUULIN et ostin esikolle aikoinanne kunnolla ja riittävästi vaatteita, mut seuraavana päivänä kun tultiin kotiin niin soitin äidilleni, et ootteko tulossa ja tuutteko kaupan kautta, ostakaa lisää vaatteita!!! Tuntu ettei kone kerkee pyöriin niin paljon kun joka vaipan vaihdolla sai vaihtaa kaikki, kun tuo esikko oli sellanen kakkamaakari ja pissailija, et aina tuli läpi ;) Joten parempi et on liikaa kuin liian vähän, tietty jos haluu pestä muitten vaatteitten kanssa vauvanvaatteetkin, niin ok, mut mä haluan vastasyntyneen vaatteet pestä ihan omina pyykkeinään ;)

tiggeri ja muru 19+2
 
sohvi35
Huomenta =)

Ihanaa on ollut olla tää viikko kotona. Tuli saikku kyllä tarpeeseen. Supistuksetkin rauhoittui. Toivotaan että pysyy kurissa kun ensi viikolla palaillaan töihin..

Mulla on alkanut esiintymään unettomuutta ja herkkäunisuutta sekä herään tosi aikaisin. Onko muita? Normaalisti nukun kuin tukki.

Sohvi ja Eemeli 21+6
 
Täällä käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Sf 22 cm, mulla nyt 22+5 eli yläkäyrällä mennään, mut en ihmettelis vaikka tulis iso lapsi, itekin olin syntyessä 52 cm ja 4100g. Paineeet mulle tyypillisesti alhaset ja Hb 122(!!!!). Sykkeet oli pienellä 130-140 ja mulla pissa puhdas. Painoa tullu kaikkinensa nyt 10kg, mutta mä en jaksa sillä stressata, sitä tulee mitä tulee ja se on hyvä niin :) Uuteen sokerirasitukseen tarttee mennä kesällä kun ekan läpäisin loistavin arvoin. Raskaustodistus saatiin ja kelan paperit tarttis täytellä että pääsis hypistelemään äippäpakkausta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Rakenneultrassa saatiin tyttölupaus! Eli omat fiilikset piti paikkaansa, ku tää raskaus ollu suht samanlainen kuin esikoisesta :) Pikkunen vastas viikkoja ja kaikki muukin kunnossa. Kätilö oli tosi mukava ja yriti ottaa mahdollisimman selvän kuvan, että nää meidän pienimmätkin hahmottais että kuvassa on vauva :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moi.

Täällä oli ekat supistukset viime yönä. Aamulla ne vaan jatkuivat ja olivat jopa vähän kivuliaita. Vihlontaa ja painontunnetta. Käväisin sitten päivystyksessä, kohdunsuun tilanne juuri sellainen kuin pitääkin. Pissassa leukosyytit kahdella plussalla, vien aamulla vielä uuden näytteen labraan kun tuosta ei saatu viljelyä tehtyä. Niin pieni määrä. Olisko mulla sit vti vai..ja onko se kovin vaarallista? Saan vastaukset vasta maanantaina. Vihlonta jatkuu edelleen :( Sydänäänet kuunneltiin ja vauva liikkuukin hyvin. Mikään ei viitannut tulehdukseen ja valkovuoto oli normaalia. Huolestuttaa nyt kumminki....

serenade ja mirjami 19+6
 
serenade: Saattaa hyvinkin olla vti eli pissstulehdus, joillain aiheuttaa kipeitäkin suppareita. Paljon nestettä, mielellään hapanta esim. puolukka- tai karpalomehua ja c-vitamiinia :)

Nyt oon vast tajunnu miten erilaisia nää tyttö- ja poikaraskaudet ainakin itellä on. Poikaraskaudessa saikulla supistelujen takia rv20+ eteenpäin. Tyttöä odottaessa saikulla eka pahoinvoinnista rv20+ saakka ja sit heti perään liitoskipujen takia saikkua äippäloman alkuun :O Nyt tässä poikaraskaudessa pahoinvointi on loppu eikä liitoskivuista oo tietoakaan, eilen kumartelin ja kykin kukkapenkeissä parisen tuntia. Kipeeks en tullu mut väsymys oli aivan tautinen loppuillan...

tiggeri: Jospa tuo vauvatavaroide löytymättömyys johtuu siitä et sul on vahvasyi tyttöolo mut perintötekijät miehen puolelta puhuu vahvasti pojan puolesta. Mulle ultraava lääkäri sanoi et kyllä äiti tietää kumpi tulossa, ja itekin uskon koska oon nuo kaks edellistä tienny vaikkeivat oo näyttäneet sukupuoltaan ennen syntymäänsä.

Mä kans saatan yöllä ku herään ni pyöriä sängyssä tunninkin ennen ku saan uudestaan unta. Ja sit oon alkanu heräämää viimestään seittemältä ku ennen uni saattoi maittaa kymppiinkin :mad:
 

Yhteistyössä