Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

miss_piggy
Täällä normiolot jatkuu, pahoinvoinnista ei tietoakaan. Plussaamisen jälkeen en oo kertaakaan halaillut pönttöä eikä edes tee mieli :D En oikein usko edelleenkään täysin olevani raskaana ku olo on täysin oireeton, ellei lasketa arkoja tissejä ja välillä mahakipuja, jatkuvaa väsymystä ja palelua. Eka neuvola lähestyy, ensi keskiviikkona. Silloin tulee just ja just täyteen rv 8.

Nyt menossa rv 7+2.
 
Heips.

täällä käytiin eilen ultrassa ja siellä oli pikkuinen jolla sydän sykki vahvasti :)? LA pitää paikkansa eli 3.9.
Eilen ja tänään ollut maha ihan sekaisin :-[ kauheeta ku sängyssä vaan joutuu olee :-[ oksentelua ei oo viel tänään ollut ja toivon että ei tuliskaan. Saanut ihan tarpeeksi halailla vessan pönttöä.
Mulla on vahva tyttöepäily tästä vaavista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Astre
kai mäkin nyt sitten uskaltaudun mukaaan vieläkin kyllä vähän epätodellinen olo vaikka plussauksesta kohta 3viikkoo.. tonne face-ryhmään en vielä viitsi liittyä sen verran pessimisti taidan olla, mutta tänne kyllä. elikkäs siis la 15.9 (ite laskettu, joten voi vielä muuttua, kun päästään neuvolaan asti) nimimerkki ötökkä~ , ikää mulla on 21 ja kyseessä on ensimmäinen lapsi :) niin ja sairaalana tays. maltan tuskin odottaa! mutta ihanaa, kun on olemassa tällasia ryhmiä, missä saa nimettömästi kirjotella ja avautua kaikesta muiden suht samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei tästä raskaudesta hirveesti viitti vielä puhua.. :)

äiskä & ötökkä 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Lauantaiehtot!

Tänään on ollut herkkä päivä. Tuntuu että kaikki on itkettänyt :( Pelottaa oma jaksaminen kun tää väsymys vaan jatkuu ja jatkuu, turhauttaa.
Ekassa raskaudessa ei tarvinnut huolehtia kun omasta jaksamisesta ja töistä, tokassa oli mukana reilu 1v poika joka nukkui 3-4 päikkäreitä ni mikäs oli äidin levätessä mutta nyt... käyn töissä ja kotona häärii 4,5 tyttö ja 6 poika et menoa ja meininkiä riittää ja ikääkin on itsellä 5vuotta enemmän. Mä vaan väsyn paljon nopeemmin ja helpommin ja tarvitsen lepoa enemmän. Iskällä sattuu nyt olemaan just kauhee kiire töissä et hänestäkään ei apua oo. Onneks tänään päästiin mummille syömään niin ei tarvinnu ku kerran tehdä ruokaa.
Ja jos tää väsymys samanlaisena jatkuu viel 5vkoa ni on varmaa pakko ottaa saikkea.

Tänään tällaisilla huolilla

Hanna
 
täällä alkanut mielialat heitellä.. mahaan ei satu enää niin paljon kuin viime viikolla mutta jonkun verran aina välillä.. ekan neukan sain 5.2 jolloin viikkoja omien laskujen mukaan 7+6 :)

pikkuhiljaa alkaa uskoa siihen, että joku tuolla masussa asustelee.. torstaina tein vielä yhden testin kun oli kaapissa, ja testiviiva tuli jo ennen tarkistusviivaa. Kai se siis noita 5 testiä on uskottava :D
 
Moikka kaikille, täälläkin uusi odottaja ilmoittautuu!

Laskurin mukaan LA olisi 29.9. / Hullu Amalia / 27 / 2. lapsi / Varmaan Jorvi

Nyt olisi viikot 4+6. Ihan en tuohon laskuriin uskalla luottaa, kun kierto on vaihdellut aika paljon. Plussasin keskiviikkona, enkä ole vielä soitellut neuvolaan.

Esikoinen on 1v 9kk tyttönen. Nyt toivoisin vähän poikaa, mutta olisihan sekin kyllä ihanaa, jos olisi kaksi tyttöä <3

Pitkään katselin, kun kaverit ympärillä alkoivat odottamaan toisia lapsia, ja ajattelin, että itse en kyllä halua vielä pitkään aikaan. Sitten yhtenä päivänä mieli vain muuttui! 31.12. päätin että haluan sittenkin nyt toisen lapsen, ja hedelmöittyminen on ilmeisesti tapahtunut 2.1.-7.1. :O (Tämän laskurin mukaan: Perhesuunnittelun kotisivut) Nyt melkein tuntuu, että kaikki on mennyt liian hyvin ja helposti, että jo todennäköisyydetkin alkaa kallistua sille suunnalle, että jotain ikävää vielä tapahtuu. Ensimmäinenkin lapsi sai alkunsa nopeasti (2. kierrosta), eikä ole ollut keskenmenoja tai mitään ikävää. Voiko näin hyvä tuuri ollakaan? Olen kuitenkin päättänyt olla stressaamatta!

Mitäs vielä... Vielä ei ole ollut muita oireita kuin että rinnat ovat todella arat. Melkein hankalaa muistaa, että on raskaana. Tuntuu, että olen unohtanut jo kaiken ensimmäisen odotusajalta, mitä ruokia pitää välttää yms. Pitääkin yrittää päästä sinne neuvolaan piakkoin...
 
torstaina neuvolaan, lähete on kuulema laitettu jo NP ultraan! sitä oottaessa. sattuspa samale päivää ku esikoisella käsi hommat niin sais kaikki hoijettua kerralla pois. en juuri perusta kaupungissa käyneistä

mulla pyörii mielessä kans jaksaminen, lapset jo 4v ja 7v loppuvuesta 5 ja 8 ja omatoimisia joo. yrityksen perustaminen siirtyy 1.5vuella. verkkokauppa aukeaa kuitenki ja jatka nerimuotosta yritystoimintaa kuitenki. hevostelut siirty taas jonkuverran. ehkä olen itsekäs ku mietin tämmösiä :ashamed: ohanse ihan kiva että tule vauva mutta suunnitelmat meni kyllä kerralla uusiksi....

hankintoja, kaukalo-vaunut-sitteri pinnis+kehto ja syöttötuoli on jo, minun vanhoja. äiti on ihan hössissä :headwall: miettii nimiä ja kumpikoha nse on? vouhoti vouhoti! ja tätit on kans ihan tohkeissaa. mie tahtosin vain olla.

tintta iita 8+5
 
Täällä suunnalla nukuttu kahtena yönä 12h putkeen :O Hyvä niin koska olen buukannut itselleni kaksi iltavuoroa tälle viikonlopulle, ja jaksaa ja jaksaa... ;) Tuntuu kyllä ettei jaksais,mutta onneksi töissäkin voi välillä istahtaa mummukoiden kanssa sohvalle ;)
Mulla on huomenna neuvola,jänskättää...
 
Huh, mulla jatkuvaa "painetta" alavatsassa, välillä pitää oikein venytellä että jaksaa taas kävellä, koska kävellessä se tuntuu ikävimmältä. Ajattelin hakea raskaustestin jossa se viikko-näyttö, ihan muuten vaan ja maanantaina sit soittoa neuvolaan jos se vielä raskautta näyttää :D On vähän epätodellinen olo joo :) Mutta jotenki ihanaa.. Tietää mitä tekee loppu kesällä / syksyllä ;D
 
Kovasti tsemppiä Losalle ja Astrelle pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa kamppailuun!! Jos Losa ei palaa linjoille hetkeen, niin mä voin perustaa sen helmikuun pinon ja ottaa silloin päivitysvastuun. Mä hoidan kotona pientä, joten hirveitä kiireitä ei ole.

Uusia odottajiakin on tullut. Tervetuloa ja onnea plussasta! :heart:

Onnea myös hyvistä ultrakuulumista! Voi, kun itsekin jaksaisi odottaa ensimmäistä ultraa ja sykkeiden kuulemista.

ON Mielialat on heitelleet tosi paljon viime aikoina. Lähinnä olen räjähdysaltis ja pimahdan milloin mistäkin asiasta. Viimeiset pari päivää olen samalla ollut melko alakuloinen. Nyt sitten pelottaa onko kaikki masussa kunnossa. Tämä on niin raastavaa tämä epävarmuus!

Kirskis 7+4
 
miss_piggy
Tiia_ Täällä just samat oireet ja samat päivätki. Tissit edelleen arat ja mutta nyt ei oo kyllä edes mahaa nippaillu. Eilen ja tänään olllu jotenki etovaa oloa, ei oo vielä voinu aamupalaakaan syödä ku ällöttää.
Tosin heräsinki vasta äsken, 2 yövuoroa takana. Ihan hyvin ne jaksoin kaikesta huolimatta.

miss_piggy ja mini-possu 7+3
 
Tervetuloa uusille ja onnea odotukseen :heart:

Pakko oli tulla tänne nyt hehkuttamaan, että olotila lähes NORMAALI! Ja pitkästä aikaa sain tehtyä ja syötyä lämpimän ruuan! :) Eilinen päiväkin oli hyvä.. Uskaltasko tässä nyt jo huokasta helpotuksesta tuon pahoinvoinnin kanssa? Tosin viikkojen puolesta vielä pahempaa voi olla luvassa.

miranja 5+6 tai 6+6 Selviää parin viikon päästä uudessa ultrassa millä viikoilla mennään :)

Oon muuten huomannu, että kirjottelen useammin tuonne naamakirja-ryhmään, mutta koitan muistaa tännekkin kirjotella. Jutut käyn kyllä aina lukemassa.. kuitenkin senverta utelias olen teidän voinneista :D
 
Täällä ilmoittautuisi ,varovasti, uusi tulokas joukkoon mukaanhanja/1.lapsi/la 13.9/Ekks

Varovaisesti sen takia kun kaksi keskenmenoa takana viimeisen vuoden aikana. Pelko kulkee koko ajan mukana ja järissäni pysyn siinä ja siinä:D Onneksi noiden keskenmenojen takia oli lähete gynepolille varhaisultraan jotta sain jonkinlaisen mielenrauhan, hetkeksi. Viikko sitten maanantaina näkyi pieni uuden elämän alku jonka sydän sykki...viikkoja vähemmän mitä menkoista laskettuna mutta sen tiesinkin koska olen aina bongannut ovikset, niin nytkin.

Ihana lukea että muutkin kärsivät samoista raskausoireista - paleltaa, kuvottava olo 24/7, ruokahaluttomuutta, ilmaa mahassa ihan tajuttomasti, turvotusta, välillä kivistää joka paikkaan, tajuton väsymys joka vaikuttaa joka päiväiseen elämään ku ei meinaa saada töitä tehdyksi kun ajatus ei liiku mihinkään suuntaan ja mikä minulle pahinta niin yleinen motivaation puute...mitään ei saa tehdyksi, tekee mieli vaan käpertyä sohvalle tekemättä yhtään mitään:LOL:

Halauksia kaikille menetyksen kohdanneille, tiedän tasan tunteen:hug:

Ja onnea meille kaikille:heart:

hanja 7+5
 
Ikä 37, LA 17.9.2013, 1 lapsi

25.1 perjantaina kävimme ultrassa yksityisellä, kun vuosien yrittämisten, km:jen, ja hoitojen jälkeen emme ole enää pariin vuoteen suunnitelleet elämäämme eteenpäin enää lapsiperheenä. Ja nyt kun kuukautisia ei vaan ole kuulunut, oli pakko testailla ja koittaa uskoa silmiään. Ultrassa perjantaina näkyi 6,3mm, 6+4 viikolla oleva pieni masuasukki, ja siellä se pieni sydän jo sykkii. Tässä epäuskoisuuden jatkuvassa olotilassani yritän nyt kuitenkin pikkuhiljaa uskoa, että tämä on totta.
 
Viimeksi muokattu:
plamsu75 erittäin isot onnittelut! ystävä kanmppailua lapsettomuue nkans, tuloksettomia hoitoja yms ja kun heilla vihdoin tuli plussa! voi sitä riemua :) ja onnea tietenki muillekki uusille oottajille!

mie olen passattavanna :D nukuin päikkärit ja kävelin keittiöön ja sanoin nälkä. ukko lämmitti ruuan, sain että vissyä, teki mulel vissyä, sain särkylääkkeen ja kahvia. hyvin koulutettua ukko :D tai sitte son jotain vailla illalla :p tietenki se tarkisti ibumax in sopivuuen netistä.. tuoteselostetta ku ei voinu lukea... sama nyt ku tuli lohen (itämeren) syönnistä suositekset taas että raskaana oleva syö yhtään niin paasasi kuinka en saa ennää syyä. ukko lohesta kesät jotenka lohta ois pakkasessa.. pyh! mitä mie sitte syön :D
 
Tervetuloa uusille!

Täällä alkais tuntuu siltä, että pahoivointi hellittäisi pikkuisen. Väsymys vaan pahenee ja uutena ilmiönä en saa enään unta 2-4 aikaan. : / Tissitkin ovat alkaneet kipuilee pahemmin.

Mutta nyt lepäilee, huomenna taas töihin lomaviikon jälkeen. Pitääkin mennä keskustelee esimiehen kanssa, kun käsky kävi ottaa rauhallisesti.
 
Tervetuloa uudet massunkasvattajat :heart:

Olo on tällä hetkellä ihanan hyvä, ainoastaan iltaisin tulee etomusta ja jatkuvalla napostelulla saa pidettyä sen kurissa :) kauhulla kyllä odotan milloin pahoinvointi iskee kunnolla päälle! Kummassakaan aiemmassa raskaudessa en oo oksennellut, mut etomusta ollut useamman viikon 24/7.. mahakivut ja jomotukset ovat jääneet pois, heti huomaa että pelkokin on lieventynyt kun ei tarvitse jokaista mahakipua tarkkailla ja pelätä! Väsymystä löytyy, iltapäivä kolmelta alan jo haaveilemaan milloin pääsee nukkuu - pikku kakkosen aikaan meinaan totaalisesti nukahtaa sohvalle :)

Aamusta oli pakko tehdä vielä yksi testi, oireet kun on helpottunut ja täälläkin puhuttu viivojen vahvistumisesta, niin alkoi mietityttää jos jokin onkin vialla.. mut mut, nou hätä, plussa viiva pamahti ruutuun ensimmäisenä ja vahvana, aiemmissa testeissä toimivuusviiva on ollut ekana ja plussaviiva ilmestynyt hiljalleen.. ovat siis raskaushormonit kivasti nousseet :heart: Onpas tämä raskaana oleminen vaan niin ihanaa :heart:

Tytymamma + murunen 5+0
 
Pirteää alkanutta viikkoa kaikille! Onpa ihana lueskella teidän kokemuksianne alkuraskauden taipaleella :heart:
Itsellä nyt alavatsan nippailut loppuneet onneksi lähes tyystin, oikeastaan sellainen tasainen ällötys, ja kauhea väsymys ovat ainoita selkeästi tunnistettavia oireita rintojen arkuuden lisäksi. Nyt sitä vain odottaa päivä kerrallaan ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka osuu mukavasti ystävänpäivään.

Plamsu 75 + masuasukki 7+0
 
Munkn tiedot voi siis päivittää listalle :) Eli Fujin / 24v / esikoinen / la 16.9
Kohtalaisen oireettomana säilytty, mitä nyt rinnat on kosketusarat, väsymys ihan omaa luokkaansa ja pahoinvointia päivittäin. Ei kuitenkaan juuri ahdista, tämä aika on niin lyhyt loppujenlopuksi.

Fujin 7+0
 
Moikka! Liitympä minäkin joukkoon iloiseen.
Täällä menossa rv 6+4.
Pahoinvointia ollut jo siitä asti kun menkat jäi tulematta, saanut pönttöä halailla melkeen joka päivä. Tissit toisena päivänä tosi kipeet, toisena taas ei ollenkaan. Päänsärkyä tuntuu olevan useammin kuin normaalisti, varsinkin jos ei oo tullut juotua normaalia 3l vettä.
Väsymys iskee ihan yllättäen ja onkin sitten niin voimakas, että tuntuu melkein seisaalleen nukahtavan.
Ja nälkä vaivaa koko ajan. Vaikka oot just syöny ison lautasellisen ruokaa,vartin päästä pitää olla jo kaapilla kahtelemassa mitä sitä söis...
Tuossa nyt tähän asti ilmenneitä. Eka neuvola 18.2.

Eli lisätkää mut listaan =) mammamammutti/25v/LA 19.9/toinen lapsi/OAS tai KPKS
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola varattu, 4.2 "suuri"päivä, jännittävää :) lisään itseni listalle, kun tiedän tarkemmin lasketunajan.

Kuten äiti jo sanoi tammikuun alussa, nyt tais alkaa ne 7 hyvää vuotta. Ensin sain uuden työpaikan, päivätyö (JEE) ja nyt tämä. Mitenkäs tää maha sit pidetään piilossa seuraavat 4kk (koeaika), jos se ihan hirmusti kasvaa..

Ps. Karkkilakko on pitänyt! Lupasin itselleni että karkit jää pois kun tulen raskaaksi.. Tuntuu hyvälle :)
 
sohvi35
Heipparallaa

Tänään käyty neuvolassa nyt odotellaan sitten ultrakutsua. Seuraava neuvola onkin vasta huhtikuussa rv 22.. Mutta onhan tässä välissä nuo ultrat jne. En huomannut kysyä että koska on lääkäri. Mutta eiköhän nämä selviä :) Neuvolassa ei juuri hullua hurskaammaksi tullut kun ei sydänääniä tms. kuunneltu. Mutta kiva maanantai aamun luento ;) Suurin mitä pelkäsin oli puntariin meno :LOL: Olen käynyt viimeksi keväällä joten lukema mitä vaakaan napsahti oli pikkuinen shokki.. Onpahan jotain mitä pudottaa sitten raskauden jälkeen.... Sokerirasitukseen joudun mutta se mikä oli ihana ni neuvolatäti ei alkanu paasaa painosta. Mutta joo, hyvillä fiiliksillä vaikka hirvee väsy ja paha olo 24/7..

sohvi35 ja pikkupöllö 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Pino senkun kasvaa ja kasvaa, hienoa :) Tervetuloa uusille <3

Itse makoilen kotona kipeänä... voimat on aivan nollassa.

Tällä viikolla oli tarkoitus käydä labrassa antamassa verikokeet. Soittelin neuvolaan ja ei kuulemma kuume haittaa näiden ottoa, hienoa. Saa nekin alta pois.

Välillä tuntuu, että aika menee nopeaan eteenpäin, mutta välillä taas tuntuu matelevan :/ vielä kaksi pitkää viikkoa seuraavaan ultraan, joka siis 13.2.

Nyt tää lähtee TAAS nukkumaan. kerään voimia niin jaksan loppuviikosta hoitaa töissä aamuvuorot, jolloin herätyskello soi 4.45 :/

Mukavaa viikkoa kaikille <3

Pikkunen 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä