Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Voi ei neito84 :( :flower:

Miss_piggy jos tosiaan kipuja ei ole eikä vuoto ole tuon runsaampaa, niin uskoisin että voit olla rauhallisin mielin <3

Omaa napaa: 5+1, etoo edelleen ja välillä joutuu oksentamaankin. Kun kerran oksentaa,niin sitä jatkuu ainakin muutaman tunnin ajan. Nyt pariin päivään ei ole joutunut pönttöä halaamaan,vaikka kaukana ei ole. Muuten sen sijaan vatsa on sekaisin,välillä taas meinaa ummettaa :whistle:

Ainut mikä hiukan huolettaa, on nämä oikeanpuoleiset kipuilut alavatsalla ja nivusessa.. Ehkä se on vielä keltarauhanen, joka kipuilee.. Onko teillä muilla ollut tälläistä??? Vuotoja ei ole ollut ja kipu kestää aina vaan hetken, tulee vaan ihan muutaman kerran päivän aikana.

Kohdun seudulla tuntuu iltaisin ja aamuisin menkkamaista kipua, mutta tämä taitaa ihan kuulua asiaan :)

Neuvolan mukaan nyt olisi 7+2 mutta ovulaation mukaan olen edelleen sitä mieltä että 5+1 on nyt. Oireet tosin ovat alusta asti olleet viikon edellä...hmm...
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitelut Pölölle, neito84:lle ja haperottalle :hug:

Miss_piggy: Toivotaan ettei ole vakavaa!

Täällä päässä ei jaksa oikein mitään väsymys ja kuvotus on seurana joka päivä. Onneks on loma :) Oon nukkunut 13 tunnin yöunia ja 2-3 tunnin päikkäreitä. Ruokaa on pakko syödä, ei ole näläntunnetta.
 
Täällä on olo kun jyrän alle jääneellä...
sänkypotilaana ollut vaan,koska muuten oksennan koko ajan. Eilen oksensin ainakin 9 kertaa ja tänään muutaman kerran. :( Ei kivaa.
Lisäksi hirvee vilu koko ajan ja kuvottaa..
jospa tää ei oo montaa viikkoa kestäis :/
- Kiarala
 
Faniela, mulla melkein samanlainen tarina kun sulla, menkat ollu 25.11, testin tein 6.1., ekassa ultrassa 10.1. ei näkynyt kuin sikiöpussi ja nyt eilen varmistuksessa näkyi pikkuinen joka vastasi viikkoja 6+5. Vieläkin haavi auki et mitä, häh, täh?

Voimia kaikille, ketkä elävät epävarmuuden kanssa!

Kauhee ummetus :( koko päivän kun vetää mahaa sisään ja sit oon syöny erilaisest mitä ennen raskautta niin valmis on. Sattuu ylävatsaan ja ku neulal pistäis ni varmaa johki maata kiertävälle radalle lähtis :D Koittakaa kanssa asujat kestää hajuhaitat ;)

Jaa, mut se ois taas nälkä, jos menis syömään...

Hanna
 
Täällä olis yks uusi :) viikkoja omien laskujen mukaan pitäis olla 7+2 ja laskettu aika näin ollen 9.9 ja esikoista odotellaan. Edellisen poikaystävän kanssa vuonna 2007 olin raskaana mutta se päättyi sitten keskenmenoon viikolla 15. En tiedä onko tää kohtaloa vai mitä mutta tällä tulokkaalla on täsysin sama laskettu aika kun mikä oli tuolloin vuonna 2007... :eek:
Ja täällä oireina ollu älytön pahoinvointi aamusta iltaan ja illasta aamuun... rinnat on arat, ummetusta ja ihan järjetön väsymys. Vuotoa tai mitään kipuja ei oo onneks ollu :) 31.1 on varhaisultra. ja eka neuvola olis sitten 5.2. Raskaus oli täysi yllätys mutta positiivinen sellanen :) Mies on paljon poissa kotoota työnsä vuoksi ja sehän on näitä riitoja aiheuttanu jo vuoden ajan... ja nytkin on ollu 3 viikkoa taas poissa kotoota niin eipä olla yhdessä päästy iloitsemaan tai keskustelemaan tästä raskaudesta millään tavalla. Saa nähdä miten parisuhteen kanssa käy, mut vauva tässä nyt on tärkein :) toivotaan vaan että kaikki menee hyvin tällä kertaa.
 
Koittakaa jaksaa haperotta ja neito84. Mulla myös eka raskaus oli keskenmeno ja tässä yritetään nyt jos paremmin kävis mut ei vielä osaa olla onnellinen kun mitä vaan voi käydä. Itkuherkkä olen ja vähän masentunutkin. Ei tipu niin korkeelta kun ei liikoja toivo.
 
Heipähei vaan kaikille! :) Välillä on vaan pakko aina tännekin jotain rustata, huomaan kirjoittelevani enemmän fb:n puolella, joten sinne vaan rohkeasti kaikki mukaan :)


Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille.. :hug:

Ja tervetuloa uusille! :)
Huomenna neuvolan laskelmien mukaan pitäisi poksua viikot 8+0, mutta saa nähdä mihin se vielä siitä muuttuu. Omien laskelmien mukaan olisi kuitenkin huomenna "vasta" 7+5. No, pari päivää sinne tänne.

Oloja on pidellyt, välillä pahemmin, välillä paremmin... Joskus en juuri muista olevani raskaana ja joinain päivänä huono olo, turvotukset, vihlaisut ja repivät kivut kyllä muistuttavat todellisuudesta. :)

Perjantaina (eli siis ylihuomenna!!) olisi eka neuvola. Paino mua stressaa hullunlailla, oon siitä kaksi raskautta stressannut ja nyt taas sama edessä. :( Tuntuu, että verrattuna ennen plussaa olevaan aikaan, painan varmaan monta kiloa enemmän, on sellanen pullamössöolo oikein.. :( Saa nähdä mitä vaaka sitten sanoo.. Nyt on joutunut vähän väliä syödä että pysyy olo suht ok:na... Ei varmaan pitäisi stressata.. Pitäisi vaan voida nauttia raskaudesta...

Nyt täytyy taas kiiruhtaa muihin hommiin.. Palaillaan!

Terkuin,

Suan ja Pärsky 7+4/6
 
Piupiuu: Mullakin on ollut tuota nivuskipua (ja tosi kovaa sellaista) just oikealla puolella,mut ne kivut lääkäri diagnosoi selkäperäisiksi. Mulla on sellanen nikamavika alaselässä ja kuulemma voi säteillä nivusiin asti..Mut muutenkin nivuskivut kuulemani perusteella kyllä kuuluu asiaan,en sinuna tuosta huolehtisi:) Mulla oli viikoilla 4-5 ihan kamalia kipuja koko mahassa,munasarjoissa,nivusissa....

Iiik,huomenna se varhaisultra,pyörryn varmaan sinne!!!
 
Moi!!

Pakko kans nyt kirjoittaa kun en oo pariin päivään jaksanu muuta ku lukee nää viestit..

ensiksikin pahoitteluni kaikille menetyksen kokeneille :( :(

mä kerroin tänään pomoille töissä että oon raskaana :O olin suunnitellut että kerron kun jään talvilomalle viikolla 9 mutta ei vaan pystyny enää olee hiljaa :D :D molemmat olivat ihan onneissaan, tosin miettivät jo että miten pärjäävät kun jään mammalomalle :D tuli jotenkin ihana olo kun kertoi, en tätä ennen ollut kertonut muuta kuin parhaalle ystävälleni, ei edes kukaan suvusta tiedä :D
meinasin jos menisin viikonloppuna kertomaan mammalle ja vannottamaan ettei juorua vielä kaikille, mutta tuskinpa se sitten enää kauaa pysyy salassa :D :D toisaalta tekis mieli kertoo kaikille niin "pääsis"
siitäkin mut kuiteskin viel jännittää jos nyt jotain käy.. Päätin etten enää jännitä koko ajan
mahdollista keskenmenoa, ei se auta vaikka kuinka pelkäisi että jotain käy, enhän mä sille
sitten mitään voi!! se on päivän päätelmä ja mietelause :)

aamulla jo miettisin et olenko enää raskaana ku olo oli parempi kuin viimeiseen 2 viikkoon,
ajatukset tuntui kirkkaalta ja ei paleltanut, mutta kyllä sen töissä iltapäiväl huomas et oon
aivan "paksuna": maha tuntuu raskaalta, kyljet vihloo ja nyt on koko illan ruoan jälkeen
närästänyt ja huomasin tänään et nyt se sama efekti mikä ekas raskaudes oli sekä alus että
lopus ni en voi syödä paljoo tai tulee ihan järkky olo.. käytiin hesel ja vedin kerrosaterian ja
olo on sellanen että olisin syönyt 5 kerrosateriaa :(

täällä odotellaan sitä ystävänpäivää kovin, silloin olis se eka neuvola <3 en oo oikeestaan nyt
enää miettiny sitä varhaisultraan menoa, ehkä tosiaan odotan sinne tyksiin menoa sitten kun
on se np-ultra. ni eiks se np-ultra oo viikoilla 10-12?! miettisin vaan et just talvilomal osuu
viikko 11 ni jos sais sen sit silloin, ni ei tarttis töissäkään sumplii vuoroi :)

mä en kestä tätä mahaa, tää on tänään taas ihan järkky pallo, vaik must tuntuu etten oo ees
syöny niin paljon päivisin ku ennen raskautta.. kaikki vaatteet kiristää ja miettisin et pitäiskö
sitä käydä viikonloppuna kattelemassa JO mammapöksyi :D :D farkut ei mee millään kiinni,
täytyy käyttää leggarei tai ulkoiluhousui.. josta tuli mieleen, kuinka moni on käyttäny
belly belttii?? aattelin jos hommais semmosen, eiks sen avul pysty pitämään normipaitoi
pidempään yms??

<3 o_Ou :) & Papu 5+7
 
niin pakko jatkaa vielä, ni siis en tarkoita semmost vyötä, tai jatkopalaa housuihin vaan
tarkoitan semmost tuubimaist mahatoppia miks niit kutsutaan apua :D :D

raskaus sekoittaa aivot, masutuubia tarkoitin :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Tulisin vielä kysymään, että kun lääkäri sanoi seuraavien menkkojen tulevan noin neljän viikon päästä. Niin tarkoittaako se km-vuodon alkamisesta, loppumisesta vai keskenmenosta neljä viikkoa? En tajunnut sitä sillon kysyä... En löytänyt vastausta tuolta km puolelta.
 
Hei kaikille!

Ensiksi, suuri halaus menetyksen kokeneille kanssasisarille! Heitän täältä toivonkipinän jokaiselle, sekä jaksamista kaiken yli.

Myös epätietoisuudessa eläville voimia!

Tovi taas kirjoituksistani vierähtänyt, pitää nuo kaksi kullanmurua ja työ välillä kiireisenä :) Mutta en valita, en ole ehtinyt samalla tavalla miettiä, missä vaiheessa raskautta mennään. Tällä kertaa en oikeasti joka päivä edes muista olevani raskaana :) paitsi nyt mulla on välillä ollut pientä pahoinvointia, mitä pojista ei ollut ollenkaan. Pistää tietysti miettimään, että josko nyt olisi tyttö..?

Mä olin maanantaina jo ekassa neuvolassa ja tulevana maanantaina on jo varhaisultra! Silloin tiedetään, onko masussa edes elämää ja onko kaikki hyvin.
Meillä siis kunta tarjoaa varhaisultran ja siksi ekaan neuvolaankin otetaan melko aikaisin.

Sen lisäksi, että onko kaikki hyvin, mua jännittää tolkuttomasti, että mitä jos siellä onkin kaksi... noh, maanantaina olen viisaampi. :)

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille! Mä lähden nyt vaihtaan yökkäreitä pois ja ehkä hilppastaan poikien kanssa hetkeksi tonne rapsakkaan pakkassäähän.

suhveli 6+6
 
suhveli, mulla kans paha oloa mitä poikien raskausaikana ei ole ollu :D tyttö ?

lepposiakotona ompelupäiviä, työtilat on siis kotona. nyt työn alla naisten pipoja. startti raha hommia selvittelen, pikkusen vauva sekotti yritys suunnitelmia, toisalt olen jo erimuodossa yrittäjä :D

isot halit menetyksen kohdanneille! uutta yritystä vaan :)

maha alka musitutaa palloa :D katteli neilen esikoisen raskaus ajasta kuvia. synyny marraskuussa. heinäkuunlopulla otettuja kuvia joissa maha on vasta vähän pyöristynny. silloin ratsastin melkein loppuun asti. hiittasin päivä enne rakenen ultraa viellä hevosen selästä :D nyt on hevostelut jääny :(
 
Ihana vapaapäivä!

Toinen eskarissa ja toinen kerhossa, mun pitäis siivota mutta... täällä vaan notkun :) Teen 4 päiväistä viikkoa ja nyt sopii kyllä oikein hyvin tää järjestely. Väsymys helpottanut että iltaisin en enää nuku mutta en kyllä jaksa mitään tehdäkään ja sen kyllä huomaa. Koetan muistella missä kohtaa se tiskipöytä olikaan :D

Aamulla soittelin neuvolaan kun oli eka aika varattuna ens ke mutta nyt kun en olekaan niin pitkällä niin siirrettiin aikaa myöhemmäksi. No eipä se hirveesti muuttunut kun seuraavaan maanantaihin. Taitaa olla paljon vauvoja taas tulossa tänne seudulle kun ajat ovat niin suosittuja.

Tein sit eka hankinnankin jo :) Fb:n kirppikseltä bongasin rintarepun ja kun just myin omani pois syksyllä niin nyt äkkiä hommaamaan uusi :) Ei maksanut kun 5€ et ehkä tämä sallitaan hyvänä löytönä :) Turvakaukoloa kans kattelin ku maksoi vaan 60€, mut jotenkin sen hankinta tuntuu viel liian aikaselta...

No jospa tästä taas suuntais huushollaamaan.

ihania aurinkoisia päiviä ja tsemppiä kaikille!

Hannis ja Mansikka tänään tasan 7
 
Soitin neuvolaan ja sanoi, jos soitan huomenna uudelleen, että sillon on oma tuleva "neuvolatäti" paikalla :). Kauhea kynnys soittaa, kun tuntuu vielä niin epävarmalta tämä raskaus. Pientä tosi lievää pahoinvointia on ollut vähän, mutta menisipä aika nyt nopeasti, niin saisi kuulla sydänäänet ja olisi sitten jo varmaa tämä raskaus :) Onko teillä muuten kuulunut aina ekalla kerralla? Muistaakseni ei ole pakko kuulua, koska "vauva" vielä niin pieni, että karkaa helposti. Mulla kyllä kuului kun kävin viime raskaudessa jollain 8-9 rv:llä neuvolassa ekaa kertaa.

Mulla myös tyttöraskaudessa viimeksi pahaa oloa alusta asti 4 kuukautta :) Oli ihan kamalaa ja mikään ei pysynyt välillä sisällä. Sykkeet myös korkeat, joka ennustaa muistaakseni myös tyttöä. Saa nähdä nyt mitä tällä kertaa :) Olishan se kiva olla nyt poika, mutta kaksi tyttöäkin olisi tietysti ihana :)

Mona Lisa 4+4
 
Viimeksi muokattu:
mona lisa: mäkin mietin juurikin tuota,että kuunnellaanko jo ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä? Esikoisen kanssa ei mun mielestä kuunneltu (13 vuotta sitten :O) ja tokan kanssa pääsin neuvolaan vasta rv13 joten sillon jo tietty kuunneltiin (8 vuotta sitten :O :O). Mut onko jollain tuoretta muistikuvaa nykyajan käytännöistä? Olikohan nyt liian monimutkasesti selitetty...
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille. <3

Piu piuu
mulla on ollu oviksesta lähtien oikeella koviakin kipuja, ajoittain myös menkkamaista kipua kaikenlaisia vatsakipuja siis ja oonkin siksi ihan varma että jotain on pielessä.

Täällä tosiaan eletään päivä kerallaan. testin viiva vahvistuu onneks, vatsakipuja on ja väsymystä ja palelua, nälkä kurnii jatkuvasti mut mikään ei maistuis... ja tykyttelykohtauksia on. enemmän oireita tähän mennessä ku pojista, saa nähä mitä tästä tulee. pelottaa ihan kaikki. onneks ens ti neuvola ja sieltä toivonmukaan lähete varhaisultraan sairaalaan.

vauvaton ja murunen (neuvolan mukaan 5+2, omien laskujen 4+2)
 
Viimeksi muokattu:
Mirka J Otin vanhan neuvolakortin esiin ja olen käynyt 8+5 ekassa neuvolassa (2010). Eipä ole ainakaan sydämensykkeitä merkattu O: Miksi muistaisin, että olisi. Seuraava käynti ollut sen jälkeen ultra ja kumma, jos siihen mennessä en olisi ollut edes varma, että mitään vauvaa on. Vai voisikohan olla, ettei oltu saatu kunnolla sykettä laskettua. Sellanen mielikuva olisi, mutta en varma ole. Niin pieni kun on vielä ekassa neuvolassa, niin ei välttämättä edes saada kuultua yhtään, koska "vauvalla" vielä niin paljon tilaa, ettei saada kiinni ja jos saadaan, niin vain hetkiksi. Oliskohan jollain muulla tietoa?

muoks. luin netistä googlettamalla tästä ja kuulemma riippuu vähän, että kuunnellaanko vai ei. Aiheuttaa kuulemma turhaa huolta, jos ei kuulu ja siksi ei usein testata. Saa nyt nähdä. Vähän kyllä ärsyttää, kun ajattelin että automaattisesti saisin kuulla sydänäänet jo silloin :/. Nyt on kyllä ollut koko ajan lievää pahoinvointia ja monen ruoan hajukin kuvottaa. Tekee mieli pelkästään kasviksia ja hedelmiä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä Seinäjoen Lääkäritalolla eräs kovin kehuttu naislääkäri ei kirjottanut sairaslomaksi sitä maanantaita mulle (kun totesi raskauden tuulimunaksi), sillä perusteella, että raskaus oli yllätys eikä yrittämällä yritetty... Heh, mua ei haittaa ettei kirjottanu kun saan sen 3h mitä ois töitä ollu ni helposti sovittua, mutta tuo syy.. Ja mä menin ihan lukkoon siinä vastaanotolla kun se sanoi sen että "sittenhän ei haittaa vaikka meni näin" kun sanoin et on yllätysraskaus.. Kertokaa miten voi tehdä tollasia johtopäätöksiä? Mua ihan oksettaa tollanen "tyhjennykseen vaan" asenne.. Mut ei voi mitään, maailma on pullollaan tollasia ihmisiä jotka ei osaa arvostaa elämää. Siltä tuo musta vaikuttaa. Mä taidan laittaa (asiallista) palautetta kun syke löytyy seuraavas ultras ;)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla ei oo enää vuotoa tullu, se oli vaan se joku eilinen ihmeellinen kivuton verestävä vuoto yhden kerran pyyhittäessä.
Rinnat on arat ja maha on ku potkupallo! Tuntuu että se ois täynnä ruokaa vaikka oon syöny klo 11 pienen annoksen ruokaa, eilen oli sama. Heti ku ois kauhee turvotus.

Ois jo se neuvola, ei jaksais oottaa ens viikolle.
Huomenna pääsee kattoon isompaa kämppää. Jee!

miss_piggy ja mini-possu 7+0
 
Osanotot pikkuisensa menettäneille :hug:

Ja tuplaonnittelut sunshinelle! :D

Mulla on olo ollut nyt vähän parempi. Ei enää niin suurta kuvotusta ja väsymyksenkin kanssa pystyy jo elämään. Ei tässä nyt sentään ihan oma itsensä vielä olla, mutta parempaan päin jo :)

Losa 7+6
 

Yhteistyössä