Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

miss_piggy, täälläkin melkeinpä ainoat oireet on tuo närästys, joka on ihan päällä kokoajan. Jos vähäänkään syön jotain kurkusta alas niin pahenee vain :/ Mullekkin sanottiin apteekissa, että voithan sä niitä vähän ottaa, mutta ei ne kyllä auta. toinen oire on kamala väsymys. tänään on ihme kyllä ollut Vähän pirteämpi olo, jaksoin jopa imuroda :D
miranja, onpa ihana kuulla, että sinullakin pyörii samanlaisia kysymyksiä. Kai se sitten on aika normaalia käydä kaikki mahdolliset kysymykset läpi vaikka kuinka olisikin toivottu lapsi. Meillä oli esikoinen 4 kk, kun aloin odottamaan toista lastani. Sillon muistan kyllä käyneeni kaikki samat kysymykset läpi, vaikka aikaa ei jäänytkään näin paljon miettimiseen, kun mitä nyt kun lapset on jo isompia. Silloin pohdin tuota rakastamis asiaa, mutta kyllä kumpaakin oon rakastanut ihan yhtä paljon. :)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty <3

Tehtiin verikokeita ja katottii Hb ja verenpaineet. Perjantaina ois sit lääkäri ultra ja se varmistaa viikot. Mutta neukkutäti sano et alkuraskauden ultra onkin sit ens kuussa. :heart:

KiaralA & papu 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Losa
Pahoittelut Pölö:( Ja tsemppiä RockMama,ehdottomasti menisin itse uuteen ultraan vähän myöhemmin..Olen lukenut aika monelta palstalta,että joskus varhaisultrassa ei näy kuin sikiöpussi ja sitten ajan kuluessa löytyykin elämää!! Ei heitetä kirvestä kaivoon vielä!:)

Itsellä olisi varhaisultra nyt torstaina ja voi elämä että jännittää!!! Oon lukenut tuulimunasta yms. ja tietysti ne kauhuskenaariot päässä..Noh,sitten torstaina on vähän viisaampi,hui...Tänään on ollut koko päivän kamalaa kuvotusta ja oksennus lähellä. Raskausoireita ainaski on,mutta eihän nekään kaikkea takaa..Miten mustakin on tullut tällainen stressaaja??:)


Ai niin, onko teillä kokemuksia suht oireettomasta pissatulehduksesta? Mulle soitti terkka tänään ja sanoi,että pissassa oli ollut vähän tulehdusbakteereita, joudun huomenna lirauttaa uudestaan purkkiin varmistukseksi..Oireita ei itellä oikeestaan ole, ehkä vähän enemmän pissattaa,mut kuuluu kai tilaan muutenki!
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Minäkin olen viime raskaudessa sen kamalan tunteen saanu kokea. Toivotaan ettei nyt kävis samalla tavalla. Tässäpä päivitystä listaan: Tiituli85: 27-v. 1.lapsi/20.9./Kys. Oireet ei oo hirveen vahvat mut jotain kuitenkin. Rinnat arat, väsyttää ehkä enemmän, mullakin ripulia mut ei okseta ja itkettää herkemmin. Mulla on alkuraskauden ultra rv. 7. Ei pysty oottamaan sinne 12 asti kun yks keskenmeno takana.: /
 
Kiva tai ehkä ennemminkin huojentavaa lukea, että muutkin tuskailevat tuulimuna-pelkojen ja varhaisultra ongelmien kanssa, koska täällä on kyseiset asiat kovasti pyörineet päässä muutaman päivän ajan... :| Viikon päästä olisi neuvola (7+2) ja siellä ajattelin kysyä, josko täällä olisi mahdollista ultraan päästä, niin saisi varmuuden, että onko siellä masussa tosiaan joku ja vieläpä oikeassa paikassa. Tätä raskautta on niin kovasti ja pitkään toivonut, mutta olo on vieläkin hieman epäuskoinen, niin jospa se ultran jälkeen lopultakin uppoaisi :)

Oireita on myös alkanut ilmaantua, rinnat pullahti jo pian oviksen jälkeen (ja sehän miestä miellyttää) ja ovat olleet kipeät. Mahallaan nukkumisesta ei tule enää mitään ja välillä tuntuu muutenkin, että tissit on tiellä. Mikä muuten on todella hurja tunne, kun aikaisemmin A-kupit ovat hädin tuskin täyttyneet :LOL: Muutamana yönä on joutunut nousemaan vessaan, joka myöskin erikoista, kun normaalisti nukun yöt kuin tukki. Muutamana päivänä/iltana ollut menkkamaisia kipuja täälläkin, not cool... Tulee muuten syynättyä vessapaperi joka vessakäynnillä. Ensimmäinen ällötys tuli tänään kaupassa lihatiskillä, mutta meni onneksi nopeasti ohi ja toivottavasti ei palaa.. Itkuherkkyyttä on myös ilmassa, mutta se nyt ei ennen kuulumatonta ole :)

Ja Baarbi täälläkin tuskailtu tuon tupakanpolton lopettamisen kanssa, plussan jälkeen kyllä loppui, mutta välillä tekee tiukkaa. Minä kun aina luulin, että kun se plussa tulee, niin automaattisesti himot tupakkaa kohtaan häviää. Ei menny ihan niin... Mutta päivä kerrallaan. tintta iitan metodi kuullostaa kyllä toimivalta :)
 
Viimeksi muokattu:
Pölö suuri voima :hug: aivan sanaton olo ja hirveä tunne. Ei osaa sanoa mitään :'(

RockMama No apua sentään minkälainen ultra takana :O niinkuin moni jo sanonut ja itsekkin ettei vielä todellakaan uskota etteikö elämää olis!! Ihan uskomatonta, että sanovat heti tyhjennyksistä vaikka viikotkin tuossa vaiheessa. Peukut pystyssä, että masussa on elämää ja varmasti sielä onkin. :hug:

Kaikkea sitä kans kuuleekin :( On tää kyllä sellaista stressin poikasta nämä alkuviikot. Vaikka yritän olla ajattelematta niin kyllähän sitä miettii onko tuola mahassa elämää ja luottaakko testiin ja mitä vaan voi viel sattua. Pah mut ei auta mennä kuin päivä kerrallaan ja luottaa/uskoa kaiken menevän hyvin :)
Soittelin tänään neuvolaan ja ajan sain tonne 8+ viikolle.
En tiedä kattooko ultralla vai pitääkö odottaa siihen 12viikon ultraan. Täs nyt vaan porskutellaan eteenpäin ja onneksi tämä arki on kiireistä ja ajatukset paljon muissakin asioissa noiden lasten kanssa :D

Delila 6+0 :heart:
 
Iltaa!

Huomenna koittaa mun tuomion päivä. Ristiriitaisin tuntein sitä odotan. Ekassa ultrassa kävin siis rv 6+4 eikä siellä näkynyt kuin sikiöpussi joka ei vastannut viikkoja. Otettiin myös hcg, joka oli korkeella. Kaksi tuulimunaa kokeneena odotan huomista kauhulla :O!
Ajatukset seilaa kahta puolta, ensin mietin jotain käytännön juttuja, vauvan istuinta, sisaruksille kertomista ja seuraavaks pohdin et miten hoidan lääkkeellisen tyhjennyksen yms. Ihan kamalaa. Onneks tää piina loppuu huomiseen, kävi miten kävi, epävarmuudessa eläminen on kamalinta.

Rockmama, tsemppiä! Ja voimahalit kaikille!
 
Mittasin äsken sit vyötärön ympäryksen eikä oo kun 5cm kasvanut aamun mittauksesta, hurrraaa ja hiphei!
Ja nyt illalla olleet niiiin jäätävät ilmavaivat kun päivällä söin ruisleipää ja koko päivän olleet farkut jalassa.

Ja lisäys tohon aikasempaan et ekassa ultrassa poistettiin siis
se kierukka ja lääkäri varoitti et saattaa alkaa vuotamaan mutta eipä vaan ole vuotoa tullut. Mahdankohan ensi yönä nukkua ollenkaan...
 
Mua myös ihmetyttää se miksi niin hopulla tyhjennykseen pitäs mennä ilman mitään kontrolliultraa reilun ajan päästä.. Niinku yleensä odotellaan rauhassa..

Hannis81, voimia sulle tosi paljon. Sydämestäni toivon että kaikki olis hyvin.

Ja kiitos taas kaikille tuesta! <3
 
moi kaikille!!!

mua alko pelottaa ihan hulluna nyt kun pölö sai keskenmenon ja rockmamaa ollaan jo tyhjentämässä vaikkei viel olla varmoi mistään :( oon itekki miettiny tota ultraan menoo mut uskaltaaks? mut toisaalta, ei sekään oo kivaa et oot n. 12 viikkoo raskaana ja sit selvii ettei tuol masus ookkaa mitää :(

mä oon tääl uhmannu kaikkii mahollisii karmoja ja uskomuksii ja ostanu tulevalle pallerolle jo muutaman kestovaipan :D :O en oo siis koskaan kestoja käyttänyt ja nyt jostain puri kestokärpänen ja aattelin kokeilla onko meistä siihen.. onks täs ryhmäs muita kestoilijoita, ja jos on konkareita niin kaikki vinkit otetaan vastaan :) en oo ite mikään käsityöihminen joten oon eniten kiinnostunut aioista ja taskuvaipoist, vaikuttavat helpoimmilta (ainakin alkuun), tietty siinä on sit jos se kuivuminen kestää..

kertokaa nyt ihmiset jotain ilosii uutisii, ku niin pal jänskättää.. ystävänpäivään on viel aikaa et pääsee ekaa neuvolaan---

o_Ou :) ja papu 5+4 (olin aiemmin laskenut viikot väärin, uskoisin olevani viikon edempänä kuin aiemmin ilmoitin :D )
 
jaksamista pölö!!!

rockmama mulla tuo onko se nytsitte keskimmäinen sanottiin 6+5 kohalla että juu, lähete on sitte tyhjennykseen. huomenna. okkei. siinä tämä muori käveli ulos tupakki palaan ja soitin ukolle että joo, ei ollu mitään eloa. olo oli murtunu. seuraavana päivänä isoon sairaalaan jossa tylyäki tylympi lääkäri otti vastaan. pöyräytti ultralla MAHAN PÄÄLTÄ ja viikot 5+2 normaali raskaus seuraava käynti 2 viikon päähän, hei hei. eli päiviä oli paljon vähemän itä ois pitäny olla. sitte kahen viikon päsätä näky syke ja todistettavasti nukkuu sängyssään, ikää 4v ( helvetillinen uhma ikä) räyh!

mulla on tyttö olo :D jos kaikki mene hyvin aijon rakenne ultrassa kysyä että kumpi sois tulossa. poikien kohalla kysyttiin ja soli heti selvä peli että kumpi :D

mulla on kans ollu maha sekasin ja ilmavaivoja, ei kivaa... ukko tuumas eilen illalla että tarvisko hakea kaasunaamari ku oli nukkuun tulossa...:snotty: mulla on mahan kans muutenki paljon ongelmia :/

iltapalaksi oli pakko tehä kinkkumunakas+paljonsipulia+tomattia jajuusto. nam nam ja piimää :p päivän ole npakertanu ompelusten parisa ja verkkokauppa aukeaa helmikuun alussa! haave totetuu pikku hiljaa!

tintta iita 8+0 :O
 
Viimeksi muokattu:
mul on kans ollu tota suolisto-ongelmaa; kaasua tulee jatkuvasti ja maha on ihan ripulil :( täällä mies ja poika on kans todennu et naamarit tarvitsevat :D :D kun poikaa odotin niin en muista et olis ollu tälläst, sillon oksennettiin ihan hulluna mut nyt ei oo tota etovaa oloo, oisko tää sit mahollisesti tyttö ?? :)

onnea tintta iitalle haaveen toteutumisesta, mitä myyt?
 
Kiitos kaikille pahoitteluista :heart:

Mä poistun täältä palstailemasta, joten toivon teille kaikille onnistuneita raskausaikoja! Koittakaa nauttia siellä pelon takana! :) Pistäkää se stressi syrjään. Mulla ei oo tästä km:stä takki tyhjä kuin yhden asian suhteen! Mun alkuvuosi on menny sumussa, pelossa ja stressissä asioista joille itse en voi mitään. Joten, Relax tulevat Mamit!! Seuraavassa raskaudessa aion olla ressaamatta ja miettimättä mitään ja nauttia vain elämästä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille kanssa sisarille :)

Tämä tuli ilmoittamaan eiliset neuvola kuulumiset. Mitään järin kummallista siellä ei vielä tehty. Ihanana asiana sain ajan alkuraskauden ultraan, viikkojen varmistamiseksi, ja se aika on TÄNÄÄN :p Ja sen vuoksi tämä onkin jo tähän aikaan töissä, että pääsee hyvissä ajoin lähtemään liekkö massussa edes eloa.

Joku kyseli ilmavaivoista... :| Täällä ilmoittautuu joukkoon mukaan yksi lisää. Jotain AIVAN järkyttävää. Takana tyttö- ja poikaraskaus, enkä muista kummankaan kohdalta tällaista. Muuten vaivaa ummetus mutta ilma kyllä tulee pihalle :D Töissä kun pidättelee 7 tuntia, niin alkaa tuskat olemaan jo aika kovat iltapäivällä :(

Hei mites, millä alalla täällä muut työskentelee? Onko aikomusta olla loppuun saakka töissä tai onko edes mahdollista?
Itse olen päiväkodissa, ja jos kaikki menee hyvin, niin kesälomaan saakka porskutellaan. Edelliset raskaudet olleet helppoja eikä jaksamisen takia ole tarvinnut jäädä pois, vaikka kyllähän sitä ponnistelua ja kyykkimistä tulee pitkin päivää näiden 1vuotiaiden kanssa paljon.

Mutta mukavaa päivää kaikille. Tää lähtee iltapäivällä kuulemaan uutisia :) Palataan!
 
Kun lukee noita teidän kirjotuksia niin tulee itselle epävarma olo... En ole tehnyt kuin yhden testin ja ollut luottavaisin mielin. Mutta mitä jos ei olekaan maha-asukkia nähtävillä ultrassa...? Toisaalta oireet on kyllä vahvat (eilen alkoi tuskaset kasvukivut), mutta mitäs jos haluankin tätä vaan niin kovasti että oireita tulee siksi (niinkuin valeraskailla narttukoirilla).
No,eikai auta kun porskutella eteenpäin ja katsoa mitä tuleva tuo :D Viikon päästä neuvola ja kohta eka ultra ja sittenhän se varmistuu...

Mirka & "AkuElma" 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mirka J. mulla on samanlaisia mietteitä, mutta tuo ylläoleva Pölön viesti pisti oikeasti miettimään. Kuitenkin nämä vauva-asiat on suurelta osin sellaisia, joille itse ei voi mitään. Pakko vain luottaa, että elämä kantaa. Mä olen suuresti yllättänyt siitä mitä tunnen. Raskaus tuli vähän yllättäen, mutta ei mennyt kuin pari päivää, kun jo tiesin, että haluan tämän vauvan ja tuli pelko menetyksestä (keskeytystä en edes harkinnut, tässä iässä otetaan vastaan mitä saadaan).
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar ja Losa
Voi ei, onkohan mulla sama edessä kun Pölöllä... Mullahan on ollut sitä tiputtelua ja viime viikonloppuna tuli vuotoa enenmmän (suunnilleen saman verran kuin menkoissa, mut ei runsaimpien päivien aikana) ja oli menkkamaista jomottelua. Kävin töiden jälkeen Kätilöopistolla päivystyksessä, mutta ei ne ruvenneet mulle mitään tekemään vaan antovat puhelinnumeroita ja lähettivät kotiin, ei ollut tarpeeksi vuotoa eikä kipuja. Vuoto oli runsaampaa siis vaan töissä ollessa ja rauhoittui illaksi ja öisin ei tule ollenkaan verta. Voisko johtua vaan rasituksesta, vai onkohan tämä raskaus jo päättynyt?? :( Huomenna on meillä varhaisultra tiputteluiden takia. Mulla oli myös kuten Pölöllä viime viikon tiistaina digitestissä 2-3 vk.

Haperotta ja jos pieni vielä elossa niin 6+2
 
Terve, olen tätä ketjua lueskellut, koska itse tein positiivisen testin 4.1. mutta en uskalla vielä liittyä joukkoonne tässä vaiheessa. Minulla oli keväällä tuulimunaraskaus, ja sen takia olen todella varovaisin mielin. Mutta sellainen tuli mieleen, että kun minulla oli tuulimuna, en tuntenut mitään repäiseviä kipuja mahassa, vaikka lähes kaikki muut raskausoireet olikin. Eli ei sellaista kohdun kasvamisen tuntemuksia ollut, paitsi ehkä ennen kuin menkkojen piti alkaa, ja silloinkin ihan pienesti. Oliko täällä muita jotka kokeneet tuulimunan? Miten teillä oli? Yritän vain todistella itselleni kenties, että tällä kertaa olisi oikeasti tärpännyt, kun nyt niitä repäiseviä kipuja tuntuu todella usein ja kivuliaasti. Ihan niin kuin silloin kun odotin esikoistani.
 
No kylläpäs täällä nyt mennään synkissä fiiliksissä :(

Pahoitteluni Pölölle :hug:

Ja toivotaan, että Haperotan ultrassa löytyy normaali raskaus!

Ymmärrän, että tämä alkuraskaus jännittää, kun ei tiedä että onko, vaiko eikö siellä kohdussa ole elämää. Kohta me jännätään sitä, että onko vauvat nt-ultran mukaan terveitä. Sen jälkeen me jännätään sitä, että pitävätkö tarrasukat riittävän pitkille viikoille ja mitä paljastuukaan rakenneultrasta. Sitten saadaankin jo jännittää tulevaa synnytystä ja miten vauva sen kestää. Syntymän jälkeen uhkaa kätkytkuolema ja ja ja...

Loputon suo, jos sinne tosiaan rämpimään lähtee. Pelko ja epävarmuus on luonnollisia tuntemuksia, mutta kannattaa miettiä, miten pitkälle niitä lähtee ruokkimaan. Äidin mieliala ja olotila heijastuu siihen kohdussa kasvavaan vauvaan ja jos me podetaan koko raskausaika stressiä, niin se tuskin on vauvalle kovinkaan hyväksi.

Älkää ymmärtäkö väärin, en tarkoita dissata kenenkään tuntemuksia. Itsekin jännitän nt-ultraa. Mutta siksi koitan tietoisesti olla ajattelematta asiaa. Ja toki ne kokemani vuodot pelästyttivät, mutta mahdollista keskenmenoa ei saa pois stressaamalla, joten koitin tuolloinkin ottaa mahdollisimman rauhassa ja vain lepäillä.

Losa 7+2
 
Hei kaikki ihanat naiset!
En ole paljoa koneella jaksanut olla, väsyttää, kuvottaa, paleltaa, rinnat kipeät, kuvottaa ja kuvottaa. :heart: Nälkäkin olisi, mutta ei vain tiedä, että mitä haluaa syödä, plaah. Mulla on alkanut ihan hirveästi pelottamaan tämä raskaus ja tuleva vauva, toivottavasti kuuluu asiaan. Mulla on yleensä keskenmenot tulleet viikolla 7+, joten torstaina olisi sitten aika ultraan.
Mutta nyt täytyy valmistautua töihin, oikein mukavaa päivää teille kaikille.

Eufemia & toukka 8+0
 
sohvi35
Losa Samaa mieltä kanssasi, pelkään kaikkea. Mutta tiedostan sen että pelko muuttuu koko ajan ja jos sille antaa valtaa ei pääse missään kohtaa nauttimaan. Yritän olla ajattelematta, onneksi mieheni on "jalat maassa" tyyppiä ja kiskoo mua mukaansa :heart: Vanhin lapseni on 16 vuotta ja vieläkin käyn välillä katsomassa yöllä hengittääkö hän :LOL: että ei tää äidin pelko koskaan katoa. Mutta sille vaan ei saa antaa valtaa (vaikka välillä käyn sen kanssa kunnon nyrkkitappelua...).

Sohvi35 ja pikkupöllö 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar

Yhteistyössä