Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Pikaisesti moikkaan, lukemassa täytyy aina käydä ;)

Mulla ei juurikaan oireita ole, kaikki (pitäis) olla kunnossa ja odottelen koska tässä soittelis neuvolaan :)
palelua on kyllä tääläkin!! Hitsi vieköön mulla on AINA kylmä! Vaikka on sitä ollu ennenki et palelen, sit taas hetkessä hikoilen, mut nyt tuntuu, että oon viluinen kaiken aikaa. Flunssaaki pukkaa päälle....ärsyttävää kyllä. Pahoinvointia ei oo, eipä mulla ole sitä ennenkään kyllä ollut. Ruokahalu on ennallaan, paitsi aika outoa mun ei ihan hirveesti tee mieli makeaa niinku aina ennen ja yleensä kaiken aikaa söisin. Nyt söisin enempi ruokaa ja suolasta hyvää. Leivonnaiset jne. ei niinkään maistu, mutta vanhasta tottumuksesta niitäkin popsin kahvittelun merkeissä :p herkkusuu mikä herkkusuu.

Synnytys ei pelota....edelliset menneet hyvin ja nopeasti. Toki välil mietin, että neljäs kertako toden sanoo, mut turha täs on sitä liikaa miettiä. Se menee miten menee, toivon et saman kaavan mukaan, kuin edelliset ;)

Nyt ei muuta...Kaikille hyviä vointeja ja vuodot pois niistä kiusaavilta! :wave:

Delila ja möttönen 5+4 (mistähän toiki nimi mieleen paukahti?:LOL: )
 
heissan pitkästä aikaa:) oireista: kuvottava olo koko ajan, paha maku suussa syönnin jälkeen, kauhea ummetus, vatsakipuja silloin tällöin ja kauhea väsymys! joka ilta pakko memnä 20.00 nukkuu :( Astre: asutko missäpäin, ku sinäkin synnytät Koksissa ja laskettuaika samana päivänä? Meillä kauheaa muuttorumbaa ja pakkaamista (ensi kuussa muutto) mmm HANKINNOISTA: vaunut löytyy ja kaukalo mutta kaikki muut ostan uusiksi. :) ensi maanantaina oliski neuvola ja ens keskiviikkona lääkäri ultraa. jänskää :) KiaralA ja papu 7+ jtn :)
 
o_Ou :) mulla ainakin sairaskassan sivuilla lukee, että korvaa vasta viikoilla 10-12 käynnin ultrassa yksityisellä. Kannattaa lukaista nettisivut. Itse kyllä olen varannut ajan viikolle 8, en jaksanut odottaa viikolle 10.

En ole pahemmin jaksanut kirjoitella, huono olo piinaa 24/7 ja nukkua voisi kellon ympäri ja palelu on palannut seuraksi. Torstaina neuvola aika.

Sunshine ja Yrjö 7+0
 
Moi!!

4+3 vasta menossa, neuvolan mukaan 7. viikko mutten usko että olis nuin pitkällä,kun tärppikierto oli piiiitkä ja ovis tapahtui vasta kp 30 :)
4+2 vielä piti testailla Aijaa.com - 11625273
Ensimmäinen plussa tuli dpo10 jo (tein kolme testiä tuona itana :D sofi one step, apteekin oma sekä digi raskaana 1-2). Oviksen mukaan siis laskurilla oon laskenut ja LA olisi sitten syyskuun loppupuolella, 24.9. mutta varmasti tulee muuttumaan vielä päivämäärä, tuskin kovin paljoa heittää kuitenkaan.

Oireita : paleltaa,väsyttää, etoo pitkin päivää (pahimmillaan aikaisin aamulla herätessä), mitään ruokaa ei meinaa tehdä mieli ja masua vihloo. Aluksi kivut oli pääasiassa oikealla puolella tosi alhaalla, nyt ovat myös keskellä ja vasemmallakin.

Alamasu on todella turvonnut, varsinkin syönnin jälkeen vaikkei paljoa söisikään!

Ultraan sit kahdeksannella viikolla, jännittää kamalasti että onko kaikki niinkuin pitää!

Onko teillä muilla minkälaisia masutuntemuksia havaittu, siis ihan ekoilta viikoilta tähän päivään? :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy mua on etonut siitä asti kun plussan sain dpo 10 :LOL:
Kai me jotkut ollaan sit tosi herkkiä hcg:lle :) Eilinen aamu meni jo pönttöä halaillessa ja tosiaan viides viikko vasta!! Oireet tosiaan kertois et olis pidemmällä, mutta ovisajankohta on varma... noh ultrassa selviää sitten!!!

Onko muut joutunu hiivasta kärsimään? Täällä jo toinen tulehdus viikon sisään, täytynee käydä lääkärissä näytillä ja hakea resepti että saisi tehokkaamman hoidon :ashamed: Canestenin yhdistelmä poisti oireet pariksi päiväksi ja sitten alkoi taas...
 
Losa täytyy sanoa että olen ihan samaa mieltä synnytyksestä!!! Jolleki synnytys on niin ihanaa...mutta mulle se on painajaista ne kivut ja ne kaikki *kivat* jutut. Mun eka synnytys kesti todella pitkään ja otin kaikki mahd. Kivunlievitykset. Toisen kanssa olin kotona liian pitkään ja synnytin juuri ja juuri synnytys salissa ihan luomuna mentiin, tosin ei omasta tahdosta vaan mitään ei keretty antaa.....ja kipu oli sanoinkuvaamatonta...ok en pelottele enempää esikoisia odottavia:D oloni on sama ei jaksa edes enää niistä valittaa! Ps: mulle tuli kans vähän rusehtavaa vuotoa ja mulle se on joka raskaudessa tullut alussa. Luulin että se on ihan normaalia, mutta pitää katella jos sitä rupeaa koko ajan tulla..
 
moniq mulla meni kahden ekan kanssa just samoin,mutta mun mielestä parempi kokemus oli ehdottomasti jälkimmäinen. Ihan luomuna haluaisin nytkin synnyttää jos vain mahdollista ;)
Mutta totta,että meitä on niin moneksi.
 
täällä yksi juuri plussannut. 4 testiä piti tehdä että uskoo :D viikkoja en osaa varmaksi sanoa, mutta n. 5-6. Ensimmäinen lapsi olis jos on tullakseen.. niin pessimistinen luonne ettei usko todeksi ennen kuin näkee, että siellä joku on :D
 
ukon kans puhuttiin synnytykseet läpi eilen, se sano etä johan sie tiiät mitä siellä tapahtuu ja turha pelkään nii itkuhan siinä tuli. sano että ehkä tarvi taas käyvä sielä puhumassa, pelkopolia vissin meinas. mie vaan ulisin että en taho synnyttää! :D sano että ei ollu helppoa kattoa vierestä ku olin niin kipeä... ymmärsi siis nyt, ehkä :D sektiota pelkään,pelkään alatiesynnytystä? vikka ohan tässä aika viellä sinne.. mie taas oisin ensarinna toivonu että asiat kerrotaan miten ne voi mennä. hyvät ja huonot kokemukset... ja jälkisupistuksista kukaan kertonu! nuoremmasta itkin tuskasta osastolla! ihan kauheaa, ei lopu kipu siihen synnytykseen, ei.

turvoksissa koko akka! ku ilmapallo :D kaveri kävi ja näki heti, perse levinny ja naamasta näkkee, pyh. perhana meediot :stick: perse on oikeasti levinny ja jenkkakahvat kaonnu? :O sulaneet, toiveajattelua, hihiii

ihana ilma! pakkasta -2 kohta vois lähteä kävelylle läppien ja koiran kans. meillä on 4 koiraa...

tintta iita 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa lauantai-iltaa kaikille!!!

Nyt vihdoin ehti hetkeksi istumaan aloilleen, koko päivä ollaan oltu esikoisen säbä-turnausta seuraamassa.
Jotenkin tuntuu yleiskunto olevan huonompi kuin ennen. Oli meidän joukkueen järjestämä turnaus ja tietysti kuului sitten loppusiivoukset sun muut vanhempien hoitaa. Ei tuntunut ihan kauhean hyvältä nostella penkkejä ym. paikoilleen. Nyt väsyttääkin sitten taas niin paljon että vois mennä kohta jo nukkumaan.

Eilinen päivä menikin kokonaisuudessaan sängyn pohjalla, tiedä sitten oliko vatsatautia (joka on lapsilla nyt kiertänyt) vai raskaudesta johtuvaa...vai vähän molempia. Ainakin hajuaisti on herkistynyt (mitä ei kyllä pelkkä vatsatauti mulla ikinä tee). En siedä niin yhtään mandariinin hajua, ja nyt kun tein ruoaksi jauhelihakastiketta ja täysjyväpastaa niin otti kyllä toi kastikkeen haju niin pahasti nenään, että jäi sitten syömättä vaikka nälkä olisi ollutkin.

Mulla on ruokahalu kadonnut ihan täysin, tekisi mieli syödä mutta kun ei oikein tiedä mitä söisi kun mitään ei tee mieli :/

ja alamahaa turvottaa, tuntuu että kaikki housut painaa inhottavasti ettei oikein tiedä mihin kohtaan ton housun vyötärön kiskaisi.

On tää sit niiiiin hankalaa ;) olis kyllä niin kiva päästä ultraan että näkisi ihan oikeesti onko masussa ketään. Nyt sitä on vaan luotettava testin kahteen viivaan ja toivottava parasta.

Jiina ja 5+6
 
nyt on raskauspahoinvointi alkanut kirjaimellisesti. Tuli pönttöö käytyy halaamassa. koko päivän ollut sängyssä, kun on ollut huono olo. täytyy vaan toivoa että ei tuu niin rajua kun yleensä, koska sit sairaala ja tiputus odottaa..
 
onpa ihanaa lukea, että täällä on muillakin samoja oireita kuin muillakin. Ajattelin että mun täytyy olla oikeesti kipeä, kun paleltaa ihan kokoajan. Ennen joulua pidin patterin suurinpiirtein kiinni, kun oli niin kuuma. Nyt raskauduttua patterit täysillä ja koko ajan ihan kamalasti päällä. Autoon en pysty menemään, ennen kun on hyrrännyt tarpeeksi kauan tuossa pihalla, että on varmasti lämmin.
Täällä on kanssa myöskin hiiva taas tuloillaan, josta kärsin kahdessa aiemmassakin raskaudessa.
Täälläkin ollaan turvoksissa, ja siihen malliin, että en edes näytä että olisin raskaana vaan mun vatsa on ihan ylhäältä alas sellanen jumppapallo.
Ehdottomasti pahin vaiva mitä ei oo koskaan aiemmin ollut on närästys. Onko ketään muuta, joka kärsis samasta vaivasta? Tuntuu että raskas hengittääkkin tuon närästyksen takia :(
 
Viimeksi muokattu:
"Ihanaa" etten ole ainut joka kärsii hiivasta :)
Tämä meni tosin niin rajuksi että haavaumia on ja limakalvot todettiin sisätutkimuksessa todella ärtyneiksi. Kuuluu kuulemma asiaan :D
DAKTACORT-reseptin sain, tommoista voidetta.
Jospa pysyisi jatkossa kurissa, tympii muutenkin kun tuntuu ilkeältä ja seksikään ei ole ensimmäisenä mielessä todellakaan vaikka mieli tekisikin :ashamed:

Tää on ihana ketju!!! :heart:
Tsempit kaikille odotusaikaan :flower: *herkistelee ruudun takana*
 
Varovaisesti uusi plussaaja ilmoittautuu joukkoon: Tytymamma, 23v, 3lapsi, LA 30.9, SEKS

Perjantaina tuli tehtyä selkeä plus, kahteen kertaan, tuli niin epätodellisen onnellinen olo, että piti tehdä varmistustesti :D Kuudennesta kierrosta vihdoin tärppäs! Edelliset lapset meillä tyttö 10/09 ja poika 03/11, mukavampi ikäero tulee nyt nuorempien välille (noin 2,5v) kun esikon ja kakkosen välille kerkesi vain väliä 1v5kk :)

Oireina etovaa oloa, jo nyt!? :O kummallisen aikaisin.. lisäksi palelua, väsymystä, ummetusta.. Illasta ei voi muuta kuin ummistaa silmät muksujen mentyä nukkuu :)
Huomenna meinaan soittaa jo neuvolaan ajan saamiseksi :)

Tytymamma ja kolmas murunen 3+6 :heart:
 
miss_piggy
Jos mun nyt hakemalla pitää hakea jotain oireita, niin tässä niitä on, aika lyhyt lista :D

- rinnat tulleet vähän aremmiksi kuin yleensä
- iltaisin menkkamaisia mahakipuja, panadol kyllä auttanut
- ruokahalu vaan lisääntynyt.

miss_piggy ja mini-possu 6+4
 
Olot tasaantuneet vaan ei suinkaan helpottaneet ;)
Mulla kans hiivan kanssa tappelua, mutta vinkkinä happamat mehut: herukka, puolukka ja karpalo. Ja jotkut vannoo maitohappobakteerien nimeen. Oon testannu mehujen juontia antibioottikuurien aikana ja välttänyt hiivan :)
Väsymys ei ole kadonnu mihinkään. Nyt jaksaa olla aamun ja aamupäivän hereillä, mutta iltapäivällä iskee maksimaalinen väsymys. Ja vessassa saa juosta :kieh:
Entisenä kahvinarkomaanina olen hurahtanut teehen. :) Pelkkä kahvin hajukin saa hissin kurkkuun. Huih! Yleinen motivaatio on kadoksissa. Tekisi mieli vaan käpertyä sohvalle omiin oloihin.
Noh kyllä tämä tästä :)
Pöllönen & Para 7+6
 
Mulla ei oikeastaan oo oireita ollut.. Edellisestä ne oireet kyllä alkoiki vasta noin rv 10..
Lopetin tupakoinnin kun plussasin ja siitä asti on ollu armoton vitutus koko aika.
Menee jaksaminen tähän ketutukseen. EIkä mieheni ollenkaan ymmärrä mistä tuulee...
Ja nolottaa myöntää äsken kävin polttamassa tupakan. :( 28.päivä meillä on varhaisultra. :)
 
pöllönen täällä kans entinen kahvinarkomaani ja pelkkä hajukin saa oksentamaan. Olen vaihtanut teehen kans tosin ihan tavallinen tai sitruuna tee vain maistuu. Alussa oli koviakun päänsärkyä kun en kahvia saanut... Nyt olo on parempi. Ja kahvi saakin mun puolesta kokonaan väistyä.
Mirka J toinen synnytys oli kyllä nopeampi ja ihme että vaikka oli raju synnytys niin ei tullut mitään repeämiä. Sen tiedän että en piikkejä ota tämän kolmannen osalta ilokaasua tulen ottamaan ja paras ainakin mun osalta helpottaa kuuma suihku. Synnytys tuntuu nyt niin kaukaiselta ihan hyvä vaan toivottavasti pääsen sinne asti:D
Tervetuloa tytymma!
 
äsken tein sormustestin uteliaisuuttani ;) oma hius ja miehen tai oma sormus. sormus hiukseen kiinni ( lankaki käy) hiero sormusta mahaan pari kertaa ja jos pyörii tyttä jos ees taas poika. aikasempien raskauksia kohalla pitäny paikkansa ja nyt pyöri, enne ees taas. huumorillahan nämä on otettava.

koska tämä väsymys helppaa?? ois kiva lähteä ulos, pakaksta 8 ja aurinko paistaa. vaan ei yökäri päällä ei vaan jaksa. niisk!
 

Yhteistyössä