Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Eipä meinaa olla aikaa kirjoitella tänne, vaikka lukemassa käynkin ahkerasti. Eikä ole kyllä ollut mitään sen erikoisempaa kerrottavaakaan :)
Ultrassa käyty. Pikkuinen vastas viikkojaan ja oli oikein eläväinen. Niskaturvotus oli normaali ja muutenkin kaikki näytti olevan hyvin. ;) ihania kuviakin saatiin! nyt voi huokaista! :)
Maha kasvaa, mutta muita "oireita" ei sitten olekaan. Välillä vihlasee mahasta, kun nopeasti nousee ym. Viikonpäästä seurantalääkäri äitipolilla. Pääsee taas näkemään pikkuista :D

Hyviä vointeja meille kaikille ;)

seinis ja beib 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Etoo, hyi olkoon! Kahvi on paha, samoin kana, siis pelkät hajut tekee t o d e l l a pahaa! Miten tää näin yhtäkkiä tulikin..
Haluaisin hirveästi että maha näkyisi, mutta ei sitten yhtään! Ilmeisesti ei kannata sitä toivoa, täällä voi kesähelteillä olla tuskaiset keskustelut aiheesta joten valitus sikseen tässä vaiheessa :snotty: Mies piti lauantai-iltana kättä mun mahalla kun makoilin sohvalla ja sanoi että joka kerran kun nauroin, maha tuntui kovalta, kuin siellä olisi se greippi.. Ite sitä en kyl tajua, mut ihana että mies tuntee :heart:
No mutta muuten kaikki hyvin, alaselkää särkee mut johtunee tästä reilusta 1000 ajokilometristä per viikko. Viikon päästä äitipolille varhaisrakenteeseen, jännittääää! Ja sit pääsiäiseksi reissuun, ai elämä oon kyl lomani ansainnut!!

Aurinkoista viikonalkua ihaNaiset!

henttonen ja tuutikki 15+0 ( ainiin, pokspokspoks!)
 
Täällä kaikki ok, np-ultra oli viime viikolla! LA siirty lokakuun puolelle. Mut vois poistaa tästä ketjusta, en ehi käydä kirjottelemassa saati lukemassa kun tuppaa olemaan muita kiireitä. Hyvää jatkoa kaikille mahan kasvattajille, lukemassa varmaan käyn kunhan ehdin. :)
 
tintta iita: pitääpä ostaa tosiaan jotkut ennaltaehkäisevät tuotteet estämään tulehduksia/hiivoja jatkossa,kiitos vinkistä:)

Tää jatkuva pissahätä on ihan kamalaa,ei kyllä emätintulehduslääkkeet ainakaan tähän vaivaan auta..Ravaan koko ajan vessassa,mutta se inha tunne rakossa ei lähe pois millään. Oon yrittäny ajatella jotain ihan muuta ja pidentää vessareissujen väliä (töissä sen pitäisi onnistua ainakin oikein hyvin!), mutta ei auta:/ Vien vielä varalta yksityisen gynen määräyksestä kusnäytteen huomenna labraan,sen lähetteen terkkari sentään suostu laittamaan..Nivusiinkin jotenkin viiltelee,liekkö sitten siitä alapäätulehduksesta se oire??? Ärsyttävää!!!! Anteeksi tämä valitus....:ashamed:

Onko teillä muilla ollut tällaista pissavaivaa????
 
Joku ihmetteli jossain vaiheessa etteikö ole kauniita imetysliivejä?! Löysin Lindexiltä pitsiset sellaiset eli sieltä kannattaa mennä ettimään.

Unohdin viimeeksi mainita uusista oireista kynsien kasvun:LOL: Yleensä tähän aikaa vuodesta ne ovat hauraat ja katkeilevat helposti mutta nyt on asiat toisin. noh, se ei haittaa koska pitkiin kynsiin on kivempi laittaa lakkaa ja koristella:D

Kertomiset muille ihmisille tuli mieleen että onko täällä ketään uusperheellistä?! Jos löytyy niin oletteko jotenkin huomioineet ex-puolisot kun olette kertoneet lapsille vauvasta? Jos olette niin miten huomioitte?

hanja 15+0
 
Jeeeeeee ultrassa käyty ja kaikki oli loistavasti :heart: oikein sopivan kokoinen kaveri ja liikkui kovasti :) On se aina yhtä ihanaa nähdä tonne masuun ja koko raskauskin tulee paljon todellisemmaksi!!
Laskettu aika pysyi samana onneksi, oon jo laskeskellut koska saan jäädä kesälomalle ja siitä suoraan mammalomalle :D apua vielä pitäis töissä kertoa pomolle.....täytyy ottaa asiaksi tällä viikolla nytkun ultrassakin näkyi kaikki hyvin.

liikkeitä en edelleenkään tunne....ainakaan mitään selviä. Kohta varmaan voi odotella, että tuntuu. Istukkakin oli hyvin takaseinämässä ja hyvällä kohalla ettei sekään oo edessä. Ja liikkuvainen kaveri oli. Innolla odotan kaikkia tuntemuksia :)

Nyt en enempää jaksa, onneni kukkuloilla vain tulin ultrakuulumiset kertomaan :D ihania kuviakin sai viisi kappaletta. Kyllä pojat oli mielissään tuijottamas niitä :heart:

Voikaahan kaikki hyvin :wave:

Delila ja pikkuinen aarre 14+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja susu_v
Apteekin kautta kurvattu ja täytyy toivoa että nää nyt auttais :)

Tänä aamuna huomasin alavatsan pömpähtäneen, siinä on selkeä kumpare. Maha on siis pömpöttäny jo hyvän aikaa, että ei tämä salassa oo keltään pysyny, mutta nyt silmällä erottaa tuon kumpareen. Vielä kun liikkeitä tuntisi niin tulisi tuolle ukollekin tää odotus konkreettisemmaksi...

Mirka J.&AkuElma 15+4
 
Hellurei! Ihan hirveesti asiaa ja uusia.. Oon ihan pihalla jo missä mennään vaikka luin kaikki lukemattomat.. Aika menee jotenki välillä niin ettei ehdi mitään.. Ja kirjottaminen tänne on vaikeampaa kun facebookkiin tulee nopsaa kommentoitua johonki väliin kaikkea. Mut mä oon samaa mieltä et missään ei myydä hienoja imetysliivejä! Mä en tykänny lindexinkää liiveistä, ja ärsyttää kun ne kupit on niin löysät aina imetysliiveis. Ja sais olla erimallisia liivejä enempi, mitkään ei istu päällä :) kauheaa valitusta :) Nt ultra keskiviikkona, tää tuntuu niin tutulta et en oo ees jännittäny tai paljo miettiny sitä, verikokeen unohin mutta ei haittaa..
Liikkeitä on tuntunu siitä 11+5 alkaen joka päivä aina vaan "kovempana" ja selvempänä.. Ihana tunne. Ja vatta on pullahtanu ja vähä väliä ihmiset esittää vihjailevia kysymyksiä et kertoisin oonko raskaana :-D Tällä kertaa ei muuta sanottavaa. Nyt painun maata, hyvää yötä! :)

RockMama ja tiitiäinen 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pölö-
Imetysliiveistä... löysin hienoja liivejä UK:n nettikaupoista. En ole vielä tilannut, mutta meinaan kyllä jossain vaiheessa tilata. Siellä on käytössä vähän eri koot joten kannattaa vähän mittailla ja tutkia mikä oma koko olisi. Sivuilta löytyy kyllä kokotaulukko. Laittakaa googleen esim. bra UK tai jotain sen suuntaista, nettikauppoja oli useita.
 
Heipat.

moonan, mun pissavaiva ei oo ihan samankaltainen kuin sun mutta kerron oman riesani. Mulla alkoi se välittömästi plussaamisen jälkeen. Eli kamalaa kirvelyä virtsaputkessa. Ei sen suulla vaan juurikin tuolla sisässä. Kävin pissanäytteillä, puhtaat. Kävin yksityisellä gynellä. Virtsaputki aristi tutkimuksessa, sain antibiootit, kirvely vain jatkui. Luovutin jo tässä vaiheessa kerran ei tuon tason ammattilainen osaa muuta tehdä. Välillä vaiva saattaa olla poissa monta päivää ja sitten taas pam, tulee takaisin tosi kovana. Näytteillä oon ravannut koko raskausajan, ne on aina olleet puhtaita, kaikki konstit puuvilla-alkkareista-karpalomehuihin on kokeiltu. Nyt kun 12 vkoa tuli täyteen, vaiva on toden teolla hankaloitunut. Varsinkin pissaamisen jälkeen kirvely ja polttelu on tosi kovaa ja tuntuu ettei rakko tyhjene ollenkaan. Vaikka olisi kuinka kova hätä, niin ei sieltä tule kuin pieni liru ja kohta saa taas juosta takaisin pöntölle. Tätä vaivaa ei kirvelyn yhteydessä ollut alussa. Itse pissaamisen kanssa ei ollut ongelmia, eikä kirvelyvaiva esiintynyt muutenkaan virtsatessa/ennen tai jälkeen sitä. Mitäs pitäis niinkun tehdä?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Muuten olo ok, mutta tuo virtsaputki tosiaan vaivaa kovasti ja uudeksi riesaksi ovat ilmoittautuneet kamalat huimauskohtaukset.

No se siitä valivalista. Kaipa se tästä.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :heart:

serenade 12+3
 
Serenade: Kiitos,kun jaoit kokemuksiasi! Sulla varmaan vielä kamalampaa,kun vielä kirveltääkin:/ Voi meitä pissivikaisia, jospa se jossain vaiheessa helpottaisi!!! Tänään oon käyny ehkä noin sata kertaa jo vessassa..HUOH!
 
Heipä hei kaikille! Ja onnea ultra uutisista kaikille! :heart:

Vkloppu meni reissatessa, joten ei pahemmin ehtinyt kirjoitella kuulumisia. Tänään oli neuvola, saimpas kurkata masuunkin. Siellähän kaksikko oli villillä tuulella :D Terkkarikin nauroi, että ei ole vielä koskaan törmännyt noin vilkkaisiin tapauksiin :LOL: En ole varma, että olenko jo tuntenut liikkeitä. Jotain omistuisia tuntoja ne on :heart:

Täällä on myös jatkuva pissaamistarve. Onneksi ei sentään kirvele. On vaan niin ihana tunne kun käyt veskissä ja lähdet pois niin tuntuu, että olisi hätä uudelleen. Yölläkin joutuu käymään 2-5 kertaa vessassa.

Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille!

Sunshine ja pirpanat 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kauheet alavatsa kivut alko nyt,no tietääpähän kasvua olevan ;)

Vagi-C pisti todellisen puhdistuksen emättimessä käyntiin ja nyt ruskeaa limaa tulee oikein kunnolla :O No, ilmeisesti tehoaa...?

Nyt pikaisesti kauppaan, että saa ruokaa mahan täytteeksi ;)
 
Iltaa!

Siitä onkon jo tovi, kun viimeksi kirjoittelin. Tässä välissä on muutamille läheisille kerrottu ja osalle vähän vähemmän läheisille, ihan käytännön syistä. Suhtautuminen on ollut positiivista ja onnittelut on tulleet hetkessä, tosin kun kerrotaan että tulokkaita on kaksi, ensimmäinen reaktio on kun silmät levähtää auki ja leuka kopsahtaa lattiaan ja seuraa sana: 'Eikä?!?!' Mitäs siihen vastaa... :confused:

Mie kovasti odottelen liikkeitä tuntuviksi. Luulisi nyt kahden moukaroinnin tuntuvan jo, mutta ei vaan vielä... Mistäs mie sen edes tiedän miltä ne tuntuu, kun on eka kerta. Kahden viikon päästä pe on ultra ä-polilla ja sitä ennen päästäisen jälkeinen ti neuvola... Jospa sitä saisi vähän varmuutta taas, kun siellä näkisi tyyppien riitelevän... :LOL:

Ensimmäiset vaatteet anoppi osti sunnuntaina. Sellaiset meidän näköiset toppahaalari-takki-yhdistelmät. On niin syötävän söpöt, että toivoisi jo bambinojen kohta syntyvän. Kun alkaisi nyt edes kunnolla näkymään päällepäin, että on tapahtumassa muutakin kuin ylensyönnistä johtuvaa pömpötystä. :LOL:

Kamalasti väsyttää iltaisin. Ysin aikaan olen jo valmista kauraa nukkumaan. Mitään muuta oiretta ei sitten oikein olekaan. Paitsi kiukkuinen ukko välillä... :stick: Kai sitä pääsee vielä hehkuttelemaan jotain 'oikeitakin' juttuja kunhan tässä viikot etenee.

Hyvää illan jatkoa! Kottakaas saada se pissiputkenne toimimaan kunnolla, lääkäriin mars!

:wave: Wiitahepo hippoineen 13+6
 
Moikka!

Onko teitä muita vaivannut kova hajuherkkyys? Mun mielestä varsinkin ihmiset haisee pahalle..ja kaikkein kamalinta on, että oma mies haisee mun nenään ällölle..! Ei edes hielle, vaan sellainen voimakas ominaishaju. Joskus yöllä joudun kääntymään sängyn toiselle reunalle ku ällöttää niin se haju. Ihan kiva, pidä tässä nyt sitten läheisyyttä yllä.. :D Toivottavasti tää muuttuu pian! Salilla ihmiset haisee tosi voimakkaasti ja myös joskus ulkona haisee outo muovinen/teollinen haju..niin outoa.

Sympatiat kaikille virtsatieongelmien kanssa painiville, ei oo kiva vaiva. Itsellä ei onneksi oo muuta ku jatkuva virtsaamisen tarve.

Huomenna neuvolalääkäri, siellä ilmeisesti tehdään sisätutkimus, onkos muuta "kivaa" odotettavissa?

susu 13+6
 
mirka juu son tehokas kuuri :D

mulla oli ja on kirvelyä pissatessa jos juon liian vähän. eli paaaljon vettä!

aika mene äkkiä tänhään 17+0 oikeasti! minne katos aika, siis vasta tein plussa testin :D nyt tuntuu liikkeet selvästi, tälläki hetkellä kauhea mylläys menossa :D

tintta iita 17+0
 
susu_v: täällä vähän sama, mutta se häiritsee eniten kaupoissa. Tyyliin juusto/kalatiskit (yäk) tai sitten kahvilat, joissa oikein voimakas kahvin tuoksu.

Sokerirasitus systeemin sain hoidettua alta pois, jes. Sain eilen varattua lisäksi ajan neuvolaan – sitä pitää odottaa melko pitkään vielä, huhtikuun 24:een asti. Jotenkin pitäisi sitä ennen keksiä, miten itsensä saisi punnittua – tuntuu siltä kuin olisi paisumassa niin kuin jokin taikina, mutta mahdotonta sanoa, onko se vain oma vaikutelma vai totuus. Tällä hetkellä näytän lihoneelta, mutten vielä välttämättä raskaana olevalta – eli jotenkin toivoisi sellaisen selkeän vatsan alkavan muodostua jo, että se tulisi kaikille heti selväksi!;)

Syksy84 ja pieni 13+1
 
sohvi35
Moikka!

Tilasin Kärkkäiseltä belly beltin. Eipä tarvii ostella housuja kun saa olemassaolevat taasen käyttöön :) pienestä tulee ihmiselle ilo :D Postikuluineen tuli maksaa 16,70. Ei paha ollenkaan!
Todella huimaa vauhtia maha kasvaa. Ja viikot etenee. Jotenkin tuntuu että kun on kevät niin aikakin menee nopeammin. Odotan niiiiiin kevät ja kesäkelejä!

Mukavaa keskiviikkoa!

sohvi35 (14+4)
 

Yhteistyössä