Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Heippa ja tervetuloa kaikille uusille remmiin! :)

Täällä ei oikein mitään uutta kerrottavaa, kun olo on niin normaali. Tissiliiviostoksille joutuu kyllä pian lähteä kun kaikki jää pieneksi..ei tosin näin pienirintaista haittaa yhtään että kerrankin on täyteläinen rintamus, jes! :D

Muuten, miksi ihmeessä kaikki imetysliivit on niin rumia? Tarkottaako äitiys sitä, että pitää pukeutua seksintappajavaatteisiin ja olla täyspäiväinen maitobaari.. :/ Hyvästi identiteetti..

Täällä olo on tosi normaali, vähän tässä viime päivinä alkanut tuntua pieniä särkyjä ja vihlaisuja alavatsalla, mitä lie kohdun kasvukipuja ovat. Muuten masu on pömpöllä muttei tunnistettavissa vauvavatsaksi.

Rv 13+1 on meneillään ja 5 kiloa tullu jo painoa..! Neuvolassa sanottiin ihan normaaliksi, mutta itsestä tuntuu hurjalta! Olen kyllä ollut hoikka ennen raskautta, mutta en alipainoinen. Olen syönyt ihan normaalisti enkä yleensäkään herkuttele, joten ei kai tuosta huolissaan pidä olla..tätä menoa tosin muutun valaaksi ennen puoliväliä..

susu 13+1
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

susu_v Mä pohdin vuosikausia kirkosta eroamista ja vihdoin "uskalsin" tehdä sen päätöksen esikoisen saatuani. Lasta ei ole kastettu ja hyvä niin. Mä uskon ja luotan omaan kasvatukseeni sen verran, että lapsi oppii eri uskonnoista tarvittavan, jolloin ehkä kiinnostuu jostain ja kokee kuuluvansa siihen. Eli lapsi saa minun puolesta liittyä tulevaisuudessa esim. ev.lut. kirkkoon, jos niin tahtoo. Mutta haluan myös opettaa sen, että myös uskonnottomuus on hyvä vaihtoehto ja sitä ei tarvitse hävetä. Voin kertoa, että kastamattomuus ei ollut helppo pala kaikille, mutta mitäpä niistä. Tämä on meidän elämää ja jos se ei jotakuta miellytä ja eivät kunnioita meidän päätöksiä, niin mitäpä sellaisilla ihmisillä elämässään tekee?!

Kirskis ja Namu 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v
Huomenta Ladyt!

Mie taas heräsin reilusti ennen kellon soittoa, tavallaan tykkäisin nukkua ainakin kahdeksaan tai jopa yhdeksään, mut ei nyt oo tarvinnu. Se on varmaan tää kevät kun herättelee.

Miulla on myös tullu noita susu_v:n mainitsemia alavatsasärkyjä. Kai ne normaaleja on, kun muillakin niitä on ja kuuluu tähän hupiin? kysyy ensikertalainen... Niin kauan kun ei tuu verta niin on kai kaikki ok?! Saa nähdä kuinka paljon tässä vielä särkyillään 'neitseellesellä kohdulla' tuplien kanssa :)

Painoa miulle ei ole tullut vielä oikeestaan yhtään. Mie oon jo pidemmän aikaa jojoillut 1-1,5 kilon nousu/lasku-suhdanteessa ja samoilla mennään edelleen. En kyllä hirveästi toivoisi saavani niitä ihan ylimääräisiä kiloja, kun tässä lähtötilanteessa jo on sellaisia kiloja, jotka on varkain hiipineet kyytiin... Juu olen niitä ihmisiä, jotka lihoo ajatuksen voimalla...

Tämä vuosi on meidän tuttavapiirissä aika vauvarikas vuosi. Nyt jo tiedän 7 uutta tulokasta ihan lähipiirissä (omia en edes tuohon lukuun ole laskenut), 3 heistä on jo nähnyt päivän valon. Onko muilla yhtä paljon tulossa samanikäisiä leikkikavereita?

Nyt pitänee taas lähteä tarpomaan ulos... Kaunista päivää teille!

Wiitahepo 13+2
 
Hei kaikille! Pomppaan tuolta lokakuisten pinosta tänne. Eilen np-ultra, jossa la aikaistuu melkein viikolla :)

Suklaasuu laskettu 25.9
Kerron muut tiedot, kunhan olen lähimmilleni kertonut raskaudesta, ettei sitten tätä kautta saa tietää :D Lueskelen nyt juttujanne ja tulen illalla kertomaan itsestäni lisää.

Suklaasuu ja baby 12+2
 
Kirskis, oon sun kanssa tosi pitkälti samoilla linjoilla. Itse henkilökohtaisesti voisin erota kirkosta vaikka saman tien, koska kuulun muutenkin niihin, jotka ovat jäseniä vain siksi ettei oo saanu laiskuuttaan erottuakaan. Me ollaan menossa kuitenkin ensi vuonna naimisiin, ja miehelle kirkkohäät ovat niin tärkeät, ettei hän siinä asiassa halua joustaa, joten hän saakoon kirkkohäänsä.

Kasteasiasta on vielä keskusteltu, eikä se miehellekään mikään kynnyskysymys ole, hän ei vaan koskaan ollu ajatellutkaan että olis joku muukin vaihtoehto..! Saa nähdä mihin ratkaisuun päädytään, onneksi on vielä aikaa miettiä! Itselleni valinnanvapaus kaikissa asioissa on niin tärkeää, että kastaminen tuntuis lähes julmalta. Tiedän kyllä, että omat isovanhempani saavat varmaan sydänkohtauksen jos lasta ei kasteta, mutta mä en ole koskaan tehny valintoja muiden ihmisten mielipiteiden perusteella, joten siinäpä ihmettelevät! (salaa lähes nautin pienestä järkyttämisestä, saavatpa hekin jotain ajateltavaa..) :D

susu_v 13+2
 
Alavatsakivut Mullakin on ollut niitä ihan alusta lähtien. Aiemmin mulla oli kuukautisten aikaan vastaavia kipuja. Kun mainitsin asian neuvolassa, sanottiin, että on ihan normaalia, ja että olisi outoa, jos ei mitään tuntuisi alavatsassa, kun siellä on kauheat meiningit päällä. :)
 
Moikka moi!

Hirveesti tullut tekstiä tässä ihan muutaman päivän aikana mitä en oo ehtinyt kirjoittelemaan, mutta hengissä ollaan! Kiirettä on pitänyt, kun maanantaina alkoi uudet hommat, niin eipä ole ehtinyt koneelle :)

Tervetuloa uusille täältäkin, teitä näkyykin olevan muutama! :)

Masy jotkut lääkärit OVAT kovakouraisia ja se on aina tosi inhottavaa. Mä muistan esikosta, kun olin äitipolilla rv36+ niin se tapaus mitään varoittamatta vain aloitti sisätutkinnan ja kun siitä huomautin että tuntuu pahalle, niin tää tapaus vain tylysti totes, että kun täällä kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään, niin jos hän saisi vähän vauhtia. :O Ja sitten kehtasi vielä valittaa kun jännitin niin paljon, että hänen työnsä oli hankalaa. No kai nyt, kun itku meinas päästä. Onneks ei sitä tätiä enää le tarvinnut tavata Että kaipa se ihan normaalia on ja varsinkin alkuviikoilla saattaa pientä verenvuotoa ilmestyä (esim. seksin jälkeen), ja se kait liittyy jotenkin niihin limakalvoihin Korjatkaa jos puhun läpiä päähäni. :)

Meillä tietää jo kaikki, paitsi uudet työkaverit ja appiukko. Ei olla hänelle vielä kerrottu, kun nyt kävi niin että apella epäillään syöpää. :O Mies jo sanoi, että mun ei pitäisi olla raskaana, kun aina joku sairastuu. Äitinsä siis kuoli syöpään juuri ennen plussaa esikosta. Ei siis pahalla tarkoittanut, mutta onhan miehellä nyt hirveä huoli ja todella toivon, ettei se sitä syöpää olisi.

Omaa napaa täällä on alkanut vihdoin se energinen keskiraskaus ja mua viime viikkoina vaivannut väsymys on poissa! jee! Ja onpahan toi pahoinvointikin pikkuhiljaa alkanut väistymään. Vieläkin pitää syödä juuri sitä mitä tekee mieli ja säännöllisesti, mutta enpähän ole koko aikaa pää pöntössä. Maha on jo söpösti pyöristynyt ja liikkeitäkin tuntunut viime päivinä. Onko mahdollista että näillä viikoilla jo tuntuu että potkun kaltaisia liikkeitä? Sitä möyrintää tuntuu iltaisin, mutta välillä tulee sellaisia "kuplia", jotka tuntuvat potkuilta. Millaiselta muiden liikkeet tuntuvat?

Nyt täytyy taas jo kiirehtää, mutta yritän ehtiä taas aktiivisemmin kirjoittelemaan tännekin!

Emma-Ria 14+2
 
Tulipa nopsaan kutsu rakenneultraan, joka on 14.5. Odottavan aika on pitkä.. :D

Miten pääsen liittymään fb-ryhmään ja saako mun kaverit tiedon ryhmään liittymisestä?

Suklaasuu ja baby
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja mukavaa viikonlopun alkua!

Kiva kun tänne alkaa ilmestyä masukuvia:)

Wiitahepo: mäkin tiedän 5 muuta odottajaa (tähän mennessä siis), en kyllä kaikkien kanssa asu esim. samassa kaupungissa tai edes samalla alueella, mutta hauska seurata etäämmältäkin!

Muftikka: vähän noin mäkin asiaa olen järkeillyt – että olisi aikamoinen ihme, jos mitään EI tuntuisi ottaen huomioon, miten paljon kehitystä ja kasvua kohdussa tapahtuu.

Me tultiin eilen kaupasta kotiin ja nähtiin eteisen lattialla labrasta tullut kirje – ja se piti tietenkin repiä auki heti siinä ennen kuin oltiin saatu ovea kiinni tai mitään – ja sen mukaan kaikki on ookoo eikä tarvetta jatkotutkimuksille. Kiva saada mustaa valkoiselle!

Kyllä mun täytyy vain hyväksyä, että pahoinvointi ja väsymys ei sittenkään ole ihan kokonaan kaikonneet. Tänään iski taas töiden jälkeen väsymyskohtaus ja nukuin on/off varmaan kaksi tuntia... Sama viime viikonloppuna. No, jossain vaiheessa tuo oli päivittäistä eli jo se, että superpäikkäreitä tarvitsee otta vain viikonloppuisin lienee edistystä? Pahoinvointi näkyy siten, että ruokahalua ei ole ja aina välillä tulee sellaisia etovuusaaltoja, että pitää vetää henkeä ja laskea kymmeneen. Odotan innolla sitä päivää, jolloin ruoka oikein aidosti ja rehellisesti maistuu ja tekisi jotain oikein mieli!

Sitten kysymys, olenko ainoa, joka on muuttunut hajamieliseksi? Tai siis etenkin tällä viikolla olen unohdellut ties mitä ties minne ja töissä tulee sellaisia hetkiä, että ”hetkinen, miksi avasin kirjasta tämän sivun?”. Mietin, että onko pää vain jonkinlaisessa (hormooni)sumussa vai voisiko tämä alitajuisesti johtua Suurista Tunteista, joita pinnan alla kuplii (siis myös hetkinä, jolloin raskautta ei aktiivisesti ajattele).

syksy84 ja pieni 12+4
 
Kylläpäs tänne on tullut paljon porukkaa mukaan:)

Kaikki oireet vaihtuneet ainoastaan nivus- ja liitoskipuihin. Hieman tuntuu huvittavalta nilkuttaa. Liikkuminen auttaa välillä mutta sen jälkeen kun käy istumaan niin sitten tuntuu että jalka pettäisi alta. Mutta niin kauan kun pystyn liikkumaan ja käymään töissä niin tän kaiken kestän:LOL:

Mahan kasvusta
Olen normaali pituinen, muutama kilo ylimääräistä, taaksepäin kallistunut kohtu niin silti maha pullahti vkolla 12 esiin. Silloin oli neuvolalääkäri joka näytti missä kohdin kohdun yläreuna oli. Nyt sitä on helppo itse seurailla.
Nyt on viikkoja 14+ ja maha on jo jonkun kokoinen. Muutamassa päivässä on taa muuttanut muotoaan. Ois niin ihana pukeutua niin että maha näkyisi mutta töissä suurin osa ei ole asiaa vielä hoksannut ni täytyy vielä hieman pidätellä...:LOL:

Seuraava neuvola on reilun viikon päästä ja rakenneultra vappun aattona.

hanja 14+4
 
Papakokeesta, kyllä mullakin otettiin tässä raskaudessa rv9 papa, koska edellisestä oli kolme vuotta. Lääkäri sanoi, että kohdunsuu punoitti ja senkin takia halusi ottaa sen. En tiedä tulosta vielä, kysyn siitä neuvolakäynnillä kun seuraavaksi menen parin viikon päästä.

suan ja Pulla 15+0 <3
 
Huomenta ihaNaiset :)

Eilen oksensin kerran oikein kramppaamalla mutta edistystä tapahtuu koska jotain jääkin jo sisään :) Viikot valuu eteenpäin nyt mennään 12+2 ja masu näkyy todella selvästi jo nyt :D Onneksi ollaankin kaikille lähimmille jo kerottu vauvauutiset, oli pakkokin koska oksennan ja voin pahoin niin että ollu jo kk saikulla, olisin saanut muut huolesta sekasin mikäli en ois kertonu mistä tämä johtuu :)

Meillä mies on niin innoissaan tästä odotuksesta, ihanaa katsella kun valikoi vaunuja ja lukee viikko viikolta mitä masussa tapahtuu :) Hänelle tämä onkin ensimmäinen oma lapsi, vaikka minulla on 8v poika jolle mieheni on täysin isä myös koska poikani jäi puoli orvoksi ollessaan 5v...

loruliisa+pippupapunen 12+2
 
aamuja kanssa matkaajat :)

eilen oli ultra ja kaikki oli hyvin,2 päivää oli "justiina"vanhempi mutta ei sen takia siirtynyt laskettuaika,eli edelleen se on syyskuun 21 :)

loruliisa:huomasin että sn lapsi on puoliorpo eli isä on kuollut.oletko kertonut isänpuolen suvulle että olet raskaana?mulla on vaan sama tilanne enkä kyll tiedä miten kertoisin :D ei ne edes tiedä että mulla on mies :/

mulla on töiden jälkeen alkanu tulemaan ihan hillittömiä nivuskipuja ja myös hiukan on maha kipeä.aattelin ottaa asian neuvolassa puheeksi kun sinne pian uudelleen menen.mahtaakohan tosta syystä saada sairaslomaa?

pitää lähtee viemään muksut uimahalliin ja huomenna aattelin ottaa vaan rennosti sohvalla :)

mirva ja justiina 13 (13+2)
 
Heipat!

Tänään poksuu 12+0! Tuntuu niiiiin ihanalta että tänne asti ollaan päästy! :)

Mahakivuista olen nyt kärsinyt parina yönä. Tosi kovaa särkyä, jomottelua ja vihlaisuja, mutta kaipa ne asiaan kuuluu.

Kertomisesta, ollaan nyt kaikille läheisille + muutamalle läheiselle kaverille kerrottu. Uutiset on otettu hienosti vastaan.

Maha on edelleen pieni, oon kyllä tosi pienikokoinen ja hoikka, kaipa se sieltä vielä pullahtaa esiin. Pieni kumpu on havaittavissa. :)

Aurinkoista viikonloppua jokaiselle! :heart:

serenade 12+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heipsansaa

Viikonloppu!!
Kunnon opiskeluputki takana mutta nyt pakko ottaa rennommin. Ensi viikko on vielä kauheampi. Illalla lupasin mennä ystävälle syömään mutta muute sohva vetää puoleensa.
Parisuhde hankala mies ei nyt tiedä mitä mieltä hän on. Olen tässä yriittänyt tivata mutta ei vastausta tule! Kyllä mä yksinhuoltajaksi jään ei se maata kaada. Mutta yhdessä ollaan oltu kohta 3v no saas nyt nähdä :mad:
Kertomisesta kerroin omille vanhemmille vasta viikko sitten, ovat olleet sitä mieltä aina että opiskelut ensin. NO MUTTA ottivat sen yllättävän hyvin vastaan :eek: . Äitini ja isäni lupautui maksamaan osan tavaroistakin.. Oli kyllä kiva asia. Kavereille osalle kerroin aikasemmin mutta muuten muut ovat arvanneet :D
Maanantaina neuvola oli hemppa laskenu aivan liian alas. Siksi heikottaa välillä ja väsyy.rä rautaa lisää ja lisää.
Liikkeien oikein vielä tunne :/

Gilda ja Napsku 15+4
 
Moikka!

Onpas täällä hurjasti väkeä, tervetuloa uusille! Kiva, kun kaikki eivät karkaa pelkästään fb:n puolelle:)

Nyt sitten vuodatusta....Varokaa;) Mulla on ollut nyt reilun viikon ajan kamalia pissatulehdusoireita, mutta pissa silti testin mukaan puhdas..Suoraan sanottuna kusettaa kuin ravihevosta KOKO AJAN, alamahaa viiltelee ja vessassa käynti ei auta edes minuutiksi! Lisäksi tuli eräänä aamuna verta, josta tietysti säikähdin. Soittelin neuvolaan (tiesivät myös pissaoireista, sitä kautta sainkin tietty pissatestit) ja terkkarikin huolestui. Mutta,eipä täällä kaupungissa saa näköjään apua, vaan terkka sano suoraan, että pystyisitkö menemään yksityiselle!! Pissaoireet+veri kuulosti hänen mielestään siltä,että kannattasi tarkistuttaa tilanne. Soitin vielä päivystykseenki,että millä oireilla sinne pääsisi, mutta ei kuulemma pääse,kuin suurinpiirtein ihan vertavaluvana..Tietty ymmärrän tämän,että liian pienistä ei sinne kannata mennä! Sielläkin sanottiin,että mene yksityiselle, jos pystyt.

Noh, menin sitten yksityiselle ja pulitin siitä lystistä 130 euroa...Löytyi emätintulehdus, johon sain sitten lääkkeet. Liekkö sitten se aiheuttanut nämä oireet. Mutta on kyllä ihme touhua,että heti ohjataan vaan yksityiselle!!!! Terkkari esimerkiksi olisi mielestäni voinut tehdä lähetteen labraan alapäätulehduksen poissulkemiseksi..Sitä kun epäili myös puhelimessa, mutta eikun yksityiselle vaan..neuvolalääkärillekkään ei kuulemma ole aikoja. Onko tää Suomi mennyt siihen pisteeseen, että palvelua saa vain yksityseltä sektorilta?? Ärsyttää kyllä todella paljon ja aioin kyllä terkalle sanoa, kun seuraavan kerran nähdään,että seuraavalla kerralla vaadin hoitoa ihan kunnan puolesta!! Sen takia kai niitä veroja maksetaan.
 
Hellurei :wave: Työnteko häiritsee palstailua, mutta nyt näin muutaman ylityövapaan jälkeen on energiaa kirjautua ja vähän raapustella!

Mahan näkyminen: näkyy ihan erilailla mitä esikoisesta :) Voi johtua siitä, että eipä tullut tuossa välissä tehtyä pahemmin vatsalihaksia. Mikään ei ole pullahtamisen tiellä... Mukavaa vaan, tahdon semmoisen rantapallon :D

alavatsasäryt: löytyy kaiken maailman vihlaisuja ja särkyjä... mutta olen ajatellut, että ovat ihan normaaleja.

Kertomisesta: Meillä tietää kaikki läheiset. Töissäkin omasta ryhmästä kaikki ja luulisin että muutkin jo huomaa tästä pötsistä. Omalle äidille ja isälle kerroin jo samana päivänä kun tein plussatestin :D

Moonan: no ihme toimintaa tosiaan kun et neuvolan kautta päässyt tutkimuksiin :O Onneksi luotit vaistoihisi ja menit yksityiselle!

Äitiysvaatteista: olen ostanut työhousut (mustat suorathousut) sekä mammafarkut. Nyt saan sitten kaverin mammavaateet lainaan (sai vauvan viikko sitten) :) Omat housut ei todellakaan mene enää kiinni!

Oma olo on jo paljon parempi. Pahaa oloa on oikeastaan vaan silloin kun olen syönyt liikaa. Väsymystä riittää edelleen, mutta voi johtua kiivaasta työtahdista. Mahatuntemuksia on vaikka mitä.... Voi että kun tuntuu, että rakenneultraan on vielä vuosituhat aikaa - kuukausi! Tekisi mieli mennä 4D:hen jo kolmen viikon päästä, onkohan se vauva kovinkin "ruippanan" näköinen vielä silloin?

Nöhvi + papu 15+4
 
mirvax: Just itseasiassa viikko sitten pojan pappa ja tädit kävi pojan hakemassa mökille niin kerroin. Ihan hyvin ne otti sen :) ovat tienneet kyllä uudesta miehestäkin jo jonkin aikaa. Pakko oli kertoa koska pelkäsin että suuttuvat jos poitsu kertoo ja minä olen "salannut" raskauden.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mirvax
Luulin, että tämä mun maha ei näy vielä, mutta väärässä olin :) Eilen "jäin kiinni" raskaudesta kaksi kertaa: aamusta kävin koululla tehtäviä tekemässä, vastaan tuli eräs opettaja joka tietää mut jo lukio ajoilta. Noh, hänpä pysähtyi kohdalleni kysyi ihan suoraan olenko raskaana :O ei siinä voinut kuin myöntää, sanoi että huomasi heti kun yleensä olen niin hoikka.. Toinen tilanne sattui illemmasta, tultiin v-loppua viettämään appiukon luo ja heti ruokapöytään päästyä appiukon emäntä katsoo mun mahaa ja kysyy, koska teille tulee, ootko sä raskaana :) menin hieman hämilleni, myöntäähän se piti. Iloisia asiasta olivat, tarkoitus oli reissun aikana kertoa, mutta enpä arvannut paljastuvani heti :D

Taitaa täällä olla myös maha kasvanut, vaikka viime kirjoituksessa kerroin ettei taida näkyä.. Pakkohan se uskoa kun "jää kiinni" :LOL:
Kertominen aloitetaan ens perjantain uä:n jälkeen :heart:

Tytymamma & murunen 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moonan: Hyvä, että sait avun! On tosiaan niin, ettei julkiselta saa apua. Itseltäni jäi ekassa raskaudessa pahaksi äitynyt pissatulehdus huomaamatta, vaikka labrassakin kävin. Lopulta onneksi äitiyspolilla huomasivat. Ei tämä vielä mitään, mutta tutulleen kävi niin, että pissatulehdusta ei neuvolassa huomattu, joten infektio levisi kohtuun ja vauva syntyi rv 29! Oikeasti. Tämä ei ole mikään urbaanilegenda, vaan tunnen hlökohtaisesti tämän äidin, jolle kävi näin.

Omia kuulumisianne. Viikkoja nyt 13+2, ja ahdistaa, kun en tunne liikkeitä. Ei vielä tarvitsekaan, muut siksi huolettaa, kun moni tuntuu tuntevan. Dopplerilla kyllä kuulen reippaan sykkeen lisäksi hirmuista viuhtomista >3.
 
Iltaa. Olipas tänään ihana ilma, niinkuin joka päivä tällä viikolla, tänään uskalsin jopa nauttia siitä... Käytiin kävelyllä ja oli niin ihanaa kävellä ja nauttia auringosta.

Tänään kerrottiin pojille, vanhempi on ihan innoissaan, kyseli jo moneen kertaan koska on vauvalla synttärit :) Nuoremmasta ei oikein ota selvää muutenkaan ;) on vähän sellanen tuuliviiri (kehen lie tullu ;) ) mutta kyllä hänkin onnelliselta näytti, eka huoli oli, et miten vauva voi pelata autopeliä :D Vanhempi haluaa pikkuveljen ja nuorempi pikkusiskon, katsotaan nyt kumpi tulee...

Miehelle sanoin tänään et kysytäänkö sukupuolta (pojista emme ole kysyneet, ja nyt mua vähän kutkuttais ;)) mies sano, että minä saan päättää :) Toisaalta olis kiva tietää, mut olis ihana pitää jotain "salaisuutta" loppuun saakka :) Onneksi rakenneultraan on vielä matkaa.

Masukuva multa ei kyl irtoo masukuvaa piiiitkään aikaan, on sen verran tuota vararengasta kertyny, et raskaus "hukkuu" sinne väliin... Mut muutamat housut oon jo joutunu jättään kaapin perälle, kun ahdistaa... ja noi toppahousut kans ahdistaa, mut en viittis nyt muutaman viikon/päivän takia ostaa uusia, joten täytyy viritellä joku patentti, sillä päivittäin on "pakko" pitää toppahousuja töissä.

Onpas ihana huomata että jossain päin pääsee katsomaan vauvaa/kuunteleen sydänääniä, jos huolettaa, täällä se ei oo mahollista, tai en oo ainakaan kuullu, et kukaan olis käyny...

Joku täällä puhui "hajamielisyydestä" Täällä yks!!! Kävin viikolla ystäväni luona, ja ajatus katkes niin monta kertaa, et huh! Eikä mitään hajua mistä olin noin 10sekuntia aikaisemmin puhunu... ja pelkäänpä et tää vaan pahenee...

Äippävaatteita, en oo viel yhtään ostanu/kattellu, pitäs eka kaivella noi vanhat tuolta vaatehuoneen perukoilta, ja kattoo mitä tartten...

Kertomisesta vielä... Mun veljen perheelle piti tänään taikka huomenna kertoo, mut eivät ole kotona... (asuvat n km päässä meistä) joten taidetaan käydä ens viikolla joku ilta kylässä ;) Mies kertoi omalle siskolleen ja oli todella onnellinen meidän puolesta. Ihanaa! Mua ei oikeestaan huoleta kuin appiukolle kertominen, häneltä/hänen uudelta puolisolta ei oota vaan oikeesti mitään hyvää... :/ Mut pakko heillekin kertoo, ennenkuin kuulevat muualta...

Mut nyt täytyy mennä laittaan nää kaks murusta nukkumaan.

tiggeri rv 11+4 (ei toi ihme nyt jäänykkään tekonimeks, koitetaan etsiä joku muu ;) mikä tuntuu paremmalta ;) )
 
Iltoja!

moonan Hyvä että lopulta sait avun tulehdukseen!

Kotiuduin hetki sitten leffasta (ihana muuten käydä yksin!), ja nyt on turvotus semmoista luokkaa, että näyttää raskausmahalta. :D Ihan varmasti tunsin liikkeitäkin leffana aikana, tai ainakin yhden selkeän.

Mieltä lannistanut vähäinen verinen vuoto eilen ja tänä aamuna. Toivon niin kovasti, että johtuu vaan siitä polyypista. :( Lääkärin mukaan sellainen vuotaa todella herkästi.

Miehellä ja pojalla on nyt lomaviikko ja itsekin pyysin ma-ti vapaaksi, niinpä suuntaamme kohti Tukholmaa huomenna. :)

Voikaa hyvin!

Empuuu rv 13+4
 

Yhteistyössä