Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista! :heart:

Voimia ja lepoa kaikille supistelijoille!

eufemia Mä ehkä taisin ymmärtää tosta kuvasta kumpi tulee. Mikäli haluat etusivulle kirjoitettavan lupauksen, niin kirjota vielä ihan sukupuolella, ettei tullut väärinkäsitystä.

ON Tänään esikoisen neuvolassa kuunneltu sydänääniä :heart: Saatoin eilen illalla taas tuntea liikkeitä, mutta en ole ihan varma. Mulla on se istukka edessä, niin vaimentaa taas tuntemuksia. Niin ja musta myös tuntuu, että maha ois pienentynyt. Ei se iiiso ole ollutkaan missään vaiheessa, mutta ehkä se turvotus ei ole enää niin kamalaa.

Kirskis ja Namu 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Terppa.
En olekkaan piiiiiiiiiiiiiiiiitkäääään aikaan kirjoittanut yhtikäs mitään. Oon kyllä seuraillu tätä ketjua, mutta mitenkä sitä on niin laiskaksi ruvennutkaan, ettei muka jaksa kirjoitaa mittään :LOL:
Laskettuun aikaan tuli pienoinen muutos: LA 24.08.2013 Elikkäs kuuluisin Elokuisiin, mutta täältä aloitin ja tänne tunnen "kuuluvani" :wave:
Masukki voi hyvin, viime torstain käytiin rakenneultrassakin. Vastasi viikkoja kokonsa puolesta. Ainoa mitä seurataan viikolla 32 tehtävässä ultrassa on vauvan kasvua, koska napanuorassa on kaksi verisuonta kolmen sijasta. Tämä ei kuitenkaan ole mikään vakava juttu ja minun ei tarvitse siitä olla huolissani (koitetaan koitetaan ;) )
Ensi kuussa muuttoa uuteen kotiin, pesänrakennus vietti huipussaan. Tahtoisin jo nyt siivoamaan sitä asuntoa ja ruveta pakkaamaan kamoja, mutta maltetaan nyt vielä muutama viikko.
-Pöllönen+parasiitti Rv: 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Poks 17+0 ja reilu viikko äippäpoliultraan :) Haluisin tietää sukupuolen mutta saa nähdä kertovatko. Esikoisesta kertoivat. Tuon käynnin jälkeen alkaa tiivis seuranta.
Jotenkin jännittää et näihin viikkoihin loppuu se "rento"jakso. Tiedän et voin olla yhdessä koossa vielä syyskuussa mutta silti jännittää. No aika näyttää kauanko paikat kiinni pysyy ja pikkuinen kyydissä. Itse huokaisen helpotuksesta kun ipanan paino ylittää 500g. Sit ollaan jo paremmilla vesillä. Ja selviytymisen mahdollisuudet nykyhoidoilla hyvät.

Mammuska 83 ja masukki 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Pirteää viikonloppua! =)

Täällä lepäilty loppuviikko vakaasti sängyn pohjalla, ja supistustuntemukset alkavat laantumaan, ja tänä aamuna tunsin ensimmäistä kertaa selkeän potkun :heart: mikä ihana tunne. Eilen soittelin neuvolaan pissanäytetuloksia, ja ne onneksi näyttivät negaa, ja tuli hoitajan kanssa puhetta tuosta, kun painaa niin tuonne alavatsaan, että tukivyön/-liivin hankinta vois olla ajankohtaista, siitä voisi saada apua.

Ihana lukea teidän rakenneultrakuulumisia, ja katsella kuvia. Omaan rakenneultraan kun vieläkin on matkaa reilu 2 viikkoa, tuntuu siis ikuisuudelta.

Nyt yritän hakea vielä energiaa toisen koiran viimeistelyyn viikon päästä olevaa näyttelyä varten, ja hirmuttaa hiukan, miten siellä kehässä taas jaksaa juosta...mutta eihän tässä nyt vielä niin valtavia olla, etteikö se luonnistuisi :D

Voikaa hyvin, ja pitäkää huolta!

Plamsu75 ja Pieni 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin maattu koko viikko - toissa aamuna, ensimmäisen kerran sitten vko12 jälkeen, ei käveleminen sattunut mihinkään ;) Vielä ois 4 vapaa päivää ennen kuin taas sorvin ääreen. Onneksi työviikon jälkeen alkaakin sit viikon loma:LOL:
Kävin aamulla hakemas fysioterapiasta tukivyön joska vaikka auttais...

Eilen sitten tunsin ensimmäisen kerran potkusarjan ja illalla sit ilmeisesti heiteltiin kuperkeikkaa=)
Nyt kun aloin muistelemaan niin joskus vko18 alussa tunsin samanlaisia tuntemuksia kun eilen mutta ensikertalainen kun olen niin ei osanut kuvitella miltä ne liikkeet tuntuvat.

Lepoviikko alkaa tulemaan kalliiksi kun on roikkunut joka päivä netissä - saldona mammavaatteita ja vaunut:D
Nimilistankin sain valmiiksi..nyt ei tarvitse kun alkaa kuin karsia nimiä pois ni se mikä jää viimeseksi ni tulee nimeksi:D

Rakenneultraa meilläkin odotetaan kovasti, vielä puoltoista viikkoa.

hanja ja osmoheluna 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Perjantaita kaikille!

Meillä kohde-esimies yrittää järkkäillä jengin kesälomia parhaansa mukaan, ja jos kaikki menee niin kuin olen toivonut, niin mä jäisin lomille jo kahden kuukauden kuluttua. :O :D Ensin 45 päivää palkallista lomaa ja sitten äitiysloma. Ai kauheeta, tai siis ihanaa! :D

Meillä rakenneultraan vielä reilut kaksi viikkoa, vielä ei jännitä, mutta sitten pari pv ennen voikin olla eri tilanne. Vauva liikkuu paljon, joten sen suhteen saa olla hyvillä mielin. :)

Empuuu rv 18+4
 
Heipsati! Täällä kärvistellään ihanan kamalien liitoskipujen kanssa, yö meni aika katkonaisesti. Mieskin heräili mun noitumiseen ku sattui..
Nettiä tuossa selailin, kun neuvolantäti mulle vinkkas, että ois hyvä aika ruveta käyttään tukivyötä, kun on tuo masu jo aikalailla kasvanut ja noita kipuja on. Hattentatti sivulla näkyi olevan edullisimmat tukivyöt mitä olen löytänyt; 14,90 kipale. Jospa laittais tilaukseen. Ankeen harmaa keli täällä päin, mutta onneks mieli on kuitenkin aika hyvä kivuista huolimatta, kun tirppana on aamusta asti tuolla antanut elonmerkkejä =) Näkeekö kukaan muuten sekopäisiä unia? Toissa yönä näin unta et mies jätti mut, vaikkei ees ite tienny siihen syytä. Viime yönä näin unta, et miehen kummipoika tippu jäihin ja mä sukelsin sen sieltä jäistä ylös :D
Juupasen juu, tarttis parin tunnin päästä lähtee hakeen esikoinen isältään ja sit shoppaileen lamppuja sun muuta, remontti kun on menossa ja pää hajoo tähän kaaokseen..

mammamammutti ja tirppana 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heips :wave:

Unia nähdään täälläkin, niissä vain on aina joku vieras mies, luoja :D

Pelkoja tulee koko ajan lisää, miettii, että mitä jos kaikki ei menekkään hyvin, vauva ei halua pysyä sisälä jne. Keskiviikon jälkeen miettiny, että mitä jos se kätilö ei huomannutkaan kaikkea ja siellä ei olisikaan kaikki hyvin.

Millä viikoilla tuo sokerirasitus normaalisti tehdään? Semmonen olisi vielä eessä.

Mulle voi päivittää poikalupauksen.

eufemia & toukka 21+2
 
Mä oon tykänny Anitan tukivyöstä, jonka oon hankkinu edullisesti huuto.netistä. Sehän on uutena melko kallis (40-50€).

Mulla on sokerirasitus vkolla 26, siihen on onneksi vielä joku tovi aikaa.

Ärsyttää, kun oon normaalisti todella hyväuninen, mutta raskausaikana heräilen tosi helposti enkä meinaa saada uudestaan nukuttua sitten millään. MUR! Ja aamuyöstä alkaa levottomat unet.. Ne voi olla ihan mitä hyvänsä, mutta yleensä aika sekopäisiä!

Ai että, täälä ainaki ihanan keväinen auringonpaiste! Sieltä se kesä tulee! :)

susu_v 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
:( mielenpahennukseksi näin sairaslomalle ja viikonlopun kynnykselle tuli vielä tieto isojen yt-neuvotteluiden käynnistymisestä. Taitaa vielä ehtiä saada lähdöt ennen äitiyslomaa...no täytyy koittaa vaan jaksaa ajatella positiivisesti, että jos niin käy, niin se on uuden alku...

Uih, ja anteeksi vuodatus.
 
Hello!
Meikäläinen joutui jäämään saikulle, supiustellut töissä tosi paljon ja nyt to ja pe lepoa. Pääsin ihan terkkarin toimesta lääkärillekin tsekkauttaa paikat, tää oli ihme;) Yleensähän sitä yksityistä on ehdoteltu..paikat oli onneksi kiinni, joten lepoa vaan. Kuulemma näillä viikoilla saa supistellakin, kuhan ei vaan kivuliaasti ja liian usein.
Tukivyötä itsekin harkitsen, taidan käydä viikonloppuna ostamassa. Mulla on selässä vikaa, joten tarpeeseen tulee! Alkaa tää maha kasvamaan sellaista vauhtia:)

Mukavaa viikonloppua!

-Moonan&Napura 20+0-
 
Hiljaiseloa elelty, mutta hengissä ollaan!

Ihania ultrakuvia, kunpa vaan pian päästäis kans sinne.. Kolmisen viikkoa vielä pitäis odotella meidän vuoroa..

LUULEN että kaveri liikkuu just parhaillaan, tuntuu jotain.. Tai sit mun maha kurajaa äänettömästi :D

Mun raskausoireet on hävinny kokonaan, ei oo ollu huimausta, pahoinvointia, eikä supistuksia, ei siis kerrassaan mitään. Jotenki outoa ollu, miettiny jo muutamana päivänä että ollaanko siel enää hengissä, mut sit alkanu tuntua tätä..

Ps. Kasvimaa näkyy! Tämä mamma tahtois jo päästä möyrimään. Mutta ehkä mä huomenna tyydyn heposeni kavioiden vuoluun sen sijaan että repisin menemään tuolla maalla..

Beibei & Ipana 17+1
 
Kävin sitten maanantaina sokerirasituksessa, ja tiistaina oli sitten neuvola... No, kaikki mun arvot oli yli "rajojen", elikkäs nyt mitataan kotona arvoja ja ens tiistain yhteys neuvolaan, ja sit katotaan jatko. Nyt on ollu yks arvo yli rajan ("saa" olla se yks, mut jos tulee toinen, niin sitten jatkuu mittaukset) ja jos nyt narahdan sokereista (taas! mulla oli siis tuon kuopuksen kohdalla raskausdiabetes ja sillä mulla oli jo nyt rv 16 sokerirasitus) niin pääsenpähän ultriin kurkkimaan pienokaista enempi ;)

Tiistain neuvolan jälkeen oon kaivanu uudelleen sen dopplerin esille (tuntu et oli ihan turha ostos) mut nyt oon sitten löytäny äänet ihan hyvin tiistain jälkeen, ja lujaa lyö pienen sydän, että kyllä siellä elämää on, vaikka ei aina siltä tunnu.

Kerroin tiistaina vaivoistani neukkutädille (on mun ent koulukaveri...) ja no, eipä ottanu mihinkään kantaa... Sanoi vaan et kuuluu asiaan... (oon kyl eri mieltä...) Yhden ystävän kanssa juttelin sitten yks ilta, ja sano, et ota äippäpolille yhteys, jos neuvolassa on tuollaista. No, täytyy kattoo jos ei ala ongelmat helpottaa.

Ihanaa lukea teidän toisten rakenneultrista! Meillä vielä kaukana edessä... Rv 22+ on vasta ja sinne tuntuu olevan ikuisuus!

Liikkeistä en viel osaa sanoa, että oonko tuntenu, mut eiköhän niitä ala pikkuhiljaa tuntumaan.

tukivyö mulla oli sellainen tuon kuopuksen odotuksen aikana ja oli kyllä aivan loistava! Oon sen jo kaivanu sen tuolta kaapin perukoilta ja parina päivänä käyttänytkin, ja kyllä se vaan on hyvä.

Eilen ostin kauppareissulla lankoja (punaisia), ja tekis niin mieli aloittaa neulominen, mutmut... No, ehkä mä jotain aloitankin vielä. Tosin eihän mulla oo mitään tietoo (saati hajua) kumpi sieltä tuli, mut jotenkin nuo vaaleenpunaset ja tyttöjen jutut/vaatteet vetää puoleensa... no, se selviää sitten syksyllä kumpi tulee.

Huomenna ollaan menossa Ideaparkkiin ja sitten ystäväperheelle kylään, ihana päivä tulossa.

tiggeri ja muru 16+3
 
Huomenta |O On tämäkin aika olla ylhäällä, heräsin jo seitsemän jälkeen! En osaa näemmä enää nukkua kahdeksaa pidempää millään...

POKS 22+0 Tässähän aletaan olla jo ihan voiton puolella viikkojen puolesta :LOL: Pikkuinen Para tervehtiikin taas heti aamusta äitiä potkuilla. Tai sitten koittaa viestittää, että istu nyt jumaliste akka kunnolla äläkä kyyryssä sohvalla! :D Joka tapauksessa kiitollinen olen jokaisesta elonmerkistä <3

Jalkahiestä Urgh! Mulla on alkanu hikoo jalat ihan mielettömästi ja se haju....!!! Vaikka en pitäisi kenkiä jalassa koko päivänä. Pelkät sukat saavat jo aikaan hikoamisen. Ja täällä on niin kylmät lattiat ettei kärsi oikein olla ilmankaan :S. Kai se on ostettava talkkia. Häiritsee itseä jo sen verta :D

Mitäs muiden mammojen viikonloppuun kuuluu?

-Pöllönen+Parasiitti Rv: 22+0
 
Yyh, täällä on iskenyt joku ph-epätasapaino-tai-mikä-lie tuonne alakertaan. Oireet ovat samat kuin hiivatulehduksessa, mutta testattu on, että sitä se ei ole, ei myöskään bakteeritulehdus eikä virtsaputkentulehdus. Onko muille tuttua? Helvetillinen kutina ja kirvely, ei ole kivaa :(

Muuten kaikki hyvin. EHKÄ olen tuntenut jotain kuplintaa alavatsalla, mutta en ole varma ovatko liikkeitä. Ja niitäkin tunteakseen pitää ihan kunnolla keskittyä ja maata paikoillaan hiljaa. Odotan niin kovin niitä selkeitä liikkeitä.

Vielä pari viikkoa rakenneultraan. Sukupuoliarvaushan meillä jo onkin (vielä salaisuus), mutta katsotaan josko se tarkentuisi siitä.

Kivaa viikonloppua muillekin!

Syysbeibi 18+2
 
Tuntuu jotenkin hurjalta kun osan viikot jo 22. Itsestä tuo tuntuu niiiin kaukaiselta vielä.
Tämän mamman viikonloppuun kuuluu miehen esikoisen 13.v. synttärit. Iso poika jo.

Meillä ei nukuta ikinä kuin n. seitsemään koska tuo pikku prinsessa herättää. Menee jo illalla seitsemältä nukkuu joten siihen nähden nukkuu todella hyvin. Olen niin kiitollinen et tuolla tytöllä on unenlahjat kohdallaan. Helpottaa kummasti kun ei tartte öisin heräillä. Syksyllä vasta sitten :D

Ensi viikolla meidän tytöllä fyssä jossa katsotaan kuinka voisin edes auttaa sitä istumaan ja liikkumaan eteenpäin. Taysin lääkäri ei ollut erityisen huolissaan vaikka ei liiku mutta käydään silti kuulemassa neuvoja. Eiköhän tuo kesällä ala viimeistään menemään eteenkin päin. Tyttö käy tayssin korjatuniän kontrolleissa vuoden korjattuunikään asti eli heinäkuuhun. Nyt häntä tarkkailtiin kuin olisi 9kk ikäinen vaikka kalenteri-ikää 1v. :) Minusta hyvä et pikkukeskosia tarkkaillaan tiiviisti. 3kk välein on kontrollit.

Mammuska 83 ja masukki 17+1
 
Ihania ultrakuulumisia <3 pari viikkoa itsellä vielä..

Osaisiko kukaan sanoa, saako tiikerisalvaa käyttää?? En oikein löydä tietoa mistään.
Toi kun on aina auttanut öisiin levottomiin jalkoihin, nyt en uskalla kokeilla ennenkun tietää onko turvallista käyttää :D
Oisko jotain muita vinkkejä näihin jalkoihin?

Piupiuu 17+4
 
20+0 saavutettiin keskiviikkona

Odotan niin paljon rakenne-ultraa, vielä 6pv!! Jotenkin tuntuu vain että tyttö olisi tulossa mut sitä ei koskaan tiedä! Kumpi vain :)
Olo on ollut kohtalainen, välillä on ihan hirvittävän paha olo ja nyt uutena selkäkivut, ostin Tukivyön hintaa oli 40e. Nyt 2pv pitänyt ja kivut on todella lieviä :)
Ensimmäiset vaatteet hankittu aamulla olin kaupungilla hakemassa äitiyspaidan niin vierestä sitte oli pakko saada 2 bodya ja housut, nii söpöjä!
Opiskelut on edenneet hyvin vaikka julmetunta väsymystä on! Vaikka enää yliopistolla ei ole ns. Läsnäolopakkoa mutta minulla on aika useassa pakko. Onko täällä muita opiskelevia odottajia??

Tänään siis palasin juuri kaupungilta ja kohta puoleen voisi alkaa tekemään ruokaa, nälkä iski!

Kevätpäiviä kaikille!

Gilda ja Mönki 20+3
 
Hatunnosto Gildanen kun oot saanut opintoja etenemään! Mulla on sellainen tilanne, että valmistun maisteriksi tänä keväänä, viimeistä opintosuoritusta odotan rekisteriin että vois laittaa tutkintotodistuspyynnön vetämään! Ah, vihdoinkin! Mä kyllä väitän, että täyspäiväinen opiskelu on paljon raskaampaa kuin työnteko (ainakin keskimäärin), siihen pitää ihan eri tavalla sitouttaa psyykkisiä voimavaroja. Toki riippuu paljon työstäkin, mutta kyllä opiskelu kovaa hommaa on ja vielä käytännössä nollatuloilla. Joten tsempit kaikille opiskelijoille ja toki muillekin! :)

Selkävaivoja helpottaa tuo tukivyö, varsinkin lenkillä ja raskaampia kotitöitä tehdessä! Tosin en oo ihan varma, että onko se hyväksi..että olisko parempi antaa omien lihasten tehdä työtä..?

Muuten vointi hyvä ja keväinen auringonpaiste piristää mieltäkin kummasti! Tosi kiva kuulla hyviä rakenneultrakuulumisia, itse joudun vielä jännittää 2,5 viikkoa eli ikuisuuden :D

susu_v 18+3
 
20+0 saavutettiin keskiviikkona

Odotan niin paljon rakenne-ultraa, vielä 6pv!! Jotenkin tuntuu vain että tyttö olisi tulossa mut sitä ei koskaan tiedä! Kumpi vain :)
Olo on ollut kohtalainen, välillä on ihan hirvittävän paha olo ja nyt uutena selkäkivut, ostin Tukivyön hintaa oli 40e. Nyt 2pv pitänyt ja kivut on todella lieviä :)
Ensimmäiset vaatteet hankittu aamulla olin kaupungilla hakemassa äitiyspaidan niin vierestä sitte oli pakko saada 2 bodya ja housut, nii söpöjä!
Opiskelut on edenneet hyvin vaikka julmetunta väsymystä on! Vaikka enää yliopistolla ei ole ns. Läsnäolopakkoa mutta minulla on aika useassa pakko. Onko täällä muita opiskelevia odottajia??

Tänään siis palasin juuri kaupungilta ja kohta puoleen voisi alkaa tekemään ruokaa, nälkä iski!

Kevätpäiviä kaikille!

Gilda ja Mönki 20+3
Täällä yks opiskelija! Tosin mä valmistun toukokuussa kokiksi! Tunne on ihan mahtava :D

Ja kaikenkukkuraksi mä sain kesätöitä ainakin kolmeksi viikoksi! :heart: Nyt pyydetään töihin ku ennen ei huolittu edes haastatteluun : /
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä