Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Tääll e ole taas hetkee tullu käytyä, hajos modeemista virtapiuha ja puhelimella on helpompi tuolla fb:n puolella höpistä kuulumisia :)

Maanantaina oli neuvola 16+2, kaikki ok. Sydänäänet melko tasasen 150 vaik pikkune pyöri karkuu koko ajan :) Seuraava sitten ens kuun alussa pari pv ennen ultraa.

Nimiä ollaan mietitty ku meillä on kaikilla lapsilla tietyn tyyliset nimet ja nyt pitäis sit päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa..Saa ny nähdä ;D

Paria ystävää on jo kysytty kummin tehtävään ja ovat suostuneet siihen, toinen heistä tulee näillä näkymin synnytykseen mukaan, ku ollaan miehen kans puhutu et se jää nyt lasten kans kotiin. Ei tartte isovanhempia alkaa kiirreessä tavoittaa vaikka asuvatkin lähellä, mutta ovat työelämässä vielä. Ja pahimmas tapauksessa miehellä on päivystysviikko eli sit joutuu soittaa siltiki mun isän mahdollisimman nopeasti paikalle :D

Vakuutusta ei löydy yheltäkää lapselta, julkisella ollaan pärjätty ku nuo eivät onneks(*koputtaa puuta*) pahemmin sairastele. Jos terkkarin kans ollaa oltu erimieltä ni päivystyksee lastenklinikalle on aina päässy ja vaiva saatu hoidettua.

Kaverisuhteet on karsiutunu vuosien mittaa aika olemattomiin, ne kenellä ei oo lapsia ni on jääny suht tuntemattomiks nykyään. Yks kaveri on jääny läheiseks vaikka hänellä ei lapsia ole. Ja pakko kyllä sanoa, että mun mielestä harvoin muitten lapset ovat ihania:ashamed: Itseasas jokin aina ärsyttää niissä, vaikka ei omatkaa ole täydellisiä mutta ne on omia:heart: Musta ei vaan ikinä tulis hyvää tarhatätiä:D

Pikkuhiljaa alkaa tulla näitä ihania raskauvaivoja.. Nivuset alkaa olla pitkän shoppailureissun jälkee melko kipeät ja liitoskivut muistutti taas eilen illalla, että ei kannata koko päivää olla liikenteesä : / Harkkasupistuksia tulee ku nostelee noita lapsia syliin tai työntää tuplavaunuja pitkiä ylämäkiä..Onneks tuo pahin väsymys alkaa mennä ohi! Tosin aloin pari päivää sitten ottamaan rautaa,ku aiemmis raskauksia ollu sen kans ongelma.

Nyt alanu välil tuntemaan oikeasti pieniä hentoja liikkeitä alamahas eikä enää voi erehtyä ilmakupliksi :)

Hyvää kevään jatkoa kaikille, ja toivottavasti se kesä alkaa sieltä pian tulemaa oikeastikki!
Makia ja nelonen 16+4
 
Voi olla että eilen tunsin jo liikkeen!!! Ja mieskin tunsi. Siis mies ei tuntenu sitä minkä mä tunsin vaan jonkun muun mitä mä taas en tuntenu ;) Aika sekavaa vai mitä ;O
No oli se yks potku aika selvä koska suoli ei jymäytä tolleen ;)

Jaiks,huomenna poksutaan jo 19 ja puoliväli lähestyy :O Synnytystä en aio miettiä sen enempää,menee miten menee. Viimeks meni tosi nopsasti ilman kivunlievitystä ;)

Etunimet on molemmille ja loput selvinnee sitten lähempänä ristiäisiä...
Vakuutuksista Mulla on molemmilla sairauskuluvakuutus ja se on ollu ihan riittävä, joten eiköhän tuo uusi tulokas myös sellaisen saa.
Enään viikko rakenneultraan!

Mirka 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Empuuu: Voin vannoa ja luvata, että saa pyöräillä :). Äitiyspolin lääkärin kanssa oli puhetta viime kerralla mm. pyöräilystä, ja hän päivitteli sitä, että kaikki vain tupataan kieltämään raskaana olevalta. Totesi vain, että hän sanoo kaikille, että pyöräillä saa, mutta ei kaatua :). Itse olenkin pyöräilyt kummassakin edellisessä raskaudessa loppuun asti ja nyt myös taitan matkat pääasiassa pyörällä. Itse asiassa pyöräilin esikoisen raskaudessa sairaalaan käynnistykseen neljän kilsan matkan rv 41+1 :D.

Liikkeitä tunnen päivittäin, ja se on ihanaa. Hulluksi kuitenkin tulen tästä jatkuvasta kyttäämisestäni.

Ensi viikon pe äitiyspolille. Katsotaan rakenteet, ja sukupuoli selvinnee myös. Tuleekohan kolmas poika vai tyttö tällä kerta... Jännää!

Helmitoivo 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täällä myös käyty tänään neuvolassa. Kaikki on oikein mallillaan ja sykkeitäkin kuunneltiin :) Painoa pudonnu ihan alkuraskaudesta reilu 4kg vaikka syöny olen kun hevonen :D Ainoa et työn puolesta tulee liikuttua niin paljon, että paino vain tippuu. Terkkari ei ollu lainkaan huolissaan, sanoi vain että jatka samaan malliin :D
Neuvolassa antoivat myös jäykkäkouristuspiikin kun vanhassa alkoi olemaan se 10v täynnä.. Nyt taas voi olla huoletta sen asian suhteen moooonia vuosia :)
Pikkuisen liikkeitä tunnen jo nyt, makuulleen kun menee niin hentoiset tökkäykset tulee oikeen sarjassa. Välillä vähän hiljaisempia päiviä ja toisinaan taas enemmän..
Ootteko alkanu jo höpötellä vauvalle oikein kunnolla, tai alkanu soittaa jotain musiikkia? Eikös se niin ollu, että masukki alko kuulla ääniä noin rv17 ? :)
Me ollaan höpisty sille vaikka mitä, meidän koirakin antanu jo muutamat haukku terveiset pienokaiselle. Tuntuu siltä jos tulee vähänkään kovempi ääni kuten just tuo koiran haukahdus ni vaavi muksauttaa vatsaa, voi olla et vain kuvittelenkin :D

Metku 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
sohvi35
Neuvola kuulumiset paino noussu vain 1,3 kg joten kehuja tuli siitä :) hb 140 (loistava) paineet 113/78. Kohdun korkeus navan kohdalla. Joten kaikki oli toooosi kivasti. Nyt sitten seuraavaksi rakenneultra 3.5. ja neuvola 15.5. Alkaa käynnit tihenee, loppu lusmuilu :D

Sohvi 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täältä kans hep :)

Oon ollut laiska. Oon lukenut joka päivä, mutta ei jaksa vain kirjoittaa.

Olossa ei ole mitään ihmeellistä. Edelleen kyttään liikkeitä, kai jotain pientä on voinut tuntua, mutta en sano varmaksi. Mua on alkanut himottaa hapankorput, siis voisin syödä kerralla koko paketin ja sitten alkaakin kauhea närästys. Rennietä on tullut napsittua, joku työkavereista mainitsi jonkun nestemäisen mutta en muista mitä se oli. Mulla onkin neuvola ja rakenneultra 29.4.

Mutta nyt lämmittää saunaa ja aikaisin nukkuu, väsyttää hirmuisesti.

Sunshine ja pirpanat 18+4
 
LoruLiisa: Minullakin on Virallinen rakenneultra 3.5., mutta käyn äitiyspolilla muista syistä, ja vanhan kokemuksen perusteella tiedän lääkäritädin syynäävän rakenteet jo tuolloin tarkkaan :). Minulla noita ultria on tiheään, ja käyn neuvolan sijaan äitiyspolilla.
 
  • Tykkää
Reactions: LoruLiisa
Hihii, eilen ruuanlaiton lomassa tuli vilkaistua vatsaa, ja ensimmäinen ajatus oli, että onpas se turvoksissa. Sitten tajusin, että niin tosiaan, taitaa tuossa olla kyse vähän enemmästäkin kuin turvotuksesta! Vielä sen toki saa vaatteilla piiloon, mutta jos laittaisin jonkin tiukan paidan, ei kyllä jäisi epäselväksi, mistä on kyse. Vatsan kasvuun nyt keskityn, kun neuvolaan on edelleen 2 viikkoa aikaa ja se ultra on valovuosien päässä – tai siltä ainakin tuntuu! Se on siis ainoa sellainen konkreettinen asia nyt kun ruokahalu on palannut ja energiataso noussut ja potkuista sun muista lienee turha haaveilla mun viikoilla ekassa raskaudessa.

Olen alkanut viime aikoina lievästi toivoa tyttöä, koska en vain keksi poikaetunimemme (josta pidän, ja josta haluan pitää kiinni) seuraksi mitään järkevää toista saati kolmatta nimeä. Tytölle olisi koko paketti valmiina. Mulla on kyllä alusta asti ollut tunne, että vauva olisi tyttö, ihan siinä määrin, että ostin viime viikolla alennuksesta pienen bodyn, jossa pääväri on sellainen aniliininpunainen. Väärässäkin voin toki olla, ja poikavauvastakin olemme/olisimme aivan yhtä iloisia, ainoa juttu on se, että sitten pitää pureutua siihen nimiasiaan oikein kunnolla!;)

Laitoin toissapäivänä etusivun ohjeiden mukaan yksityisviestiä FB-ryhmästä, mutta minulle ei olla vielä vastattu, toivottavasti viesti lähti matkaan jne.

Syksy84 ja pieni 16+3
 
Moikka taas =) Pikkusen aikaa vierähtäny viimesestä käynnistä. Täällä oltiin maaliskuu saikulla järkkyjen alamahakipujen takia, onneks tirppana kuitenki pysyi matkassa ja olokin tasaantunut. Np ultrassa todettiin sikiö viikon pienemmäksi eli uusi LA on 26.9
Väsymys jatkaa voimakasta olemassa oloaan ja päivisin on pakko ottaa päiväunet. Lihan syönti mun osalta loppui ainakin hetkellisesti, sillä lihaa paistaessa nousi kahvit suuhun, enkä saanut sitten sitä syötyäkään.
Liikkeitä on tuntunut parin viikon ajan aika säännöllisesti ja vatsakin alkanut mukavasti pyöristyä, äippävaatteita siis kovasti etsinnässä.
Outona oireena tässä pari kuukautta olen pitänyt painetta otsalla esim saunassa. hmmm..

Tässäpä taas tämän hetken kuulumiset. Palaillaan =)
T.mammamammutti rv 16+0
 
Heipä hei!

Kolmepäiväistä työviikkoa tehdessä, mun viikonloppu alkoi ja tänään taas tehdään sitä viikon hoitovapaaosiota :D eli aamu lasten kanssa leikkipuistossa ja sitten kotiin syömään ja kuopus unille, ja itse siivoamaan taloa. Toistuu joka viikko :) perjantait hummaillaan kaikenmaailman äitlapsi-kerhoissa :)

Vatsa täälläkin jo melko selkeä... takamus ja reidet leviää, kun aerobinen urheilu on pitänyt jättää :/ juoksu ollut jo kuukauden verran loppu. Noh, motivaatio syksyyn kasvaa!
Painonnousua tullut alusta 3kg. Ihan ok.
Rakenneultra on vasta 6.5. ja reilu 3viikkoa siihen tuntuu hurjan pitkältä ajalta! Noh, onneksi teiltä muilta alkaa pikkuhiljaa kuulua uutisia :)

Liikkeitä tuntunut vaimeasti vasta pari päivää. Ja ihan muutamia päivässä vain... Esikoisesta tunsin ekat 18+1 ja kakkosesta jo 16+3... nyt taisi olla 17+4, kun olin aika varma, että oli potku.

Nyt sinne imurin varteen...

suhveli 17+6
 
Hei kysymys sokeroinnista! Onko täällä muita sokeroinnissa kävijöitä? Jos on, jatkatteko samaan malliin raskauden aikana? Mä ajattelin jatkaa, ja seuraava oiskin viikon päästä... mun sokeroija kyllä sanoi, että pitäis olla ihan ok, jos itsestä vaan tuntuu hyvältä.
 
Moikka vaan,

täälläkin neuvolassa käyty. Virtsaviljelyyn passitettiin, valkuaista siis löytyi virtsasta. Melkein toivon, että löytyisi tulehdus, joka voisi selittää tätä jatkuvaa vessahätää... Paino on mulla noussut hurjasti, jo 6kg, mutta toisaalta liikun kyllä ahkerasti, 3-4 kertaa viikossa kuntosalia ja hölkkää, ja syön mielestäni ihan hyvin, joten en ole tuosta nyt niin huolissani.

Sokeroinnissa olen käynyt, mutta kertonut olevani raskaana, jolloin eteerinen öljy on jätetty laittamatta.

Minäkään en tunne edelleenkään liikkeitä, mutta syke löytyy dopplerillakin jo vaivatta, mikä vähän helpottaa epävarmuutta. Vatsa on kasvanut vauhdilla. Meni pitkään ennen kuin se alkoi näkyä, mutta nyt tuntuu kasvavan todella nopeasti. Supistuksista kyselin neuvolassa, että miltä ne tuntuvat kun ensikertalainen olen. Neuvolan täti sanoi, ettei niitä välttämättä tunne ellei kädellä kokeile vatsaa. Mistä te muut sitten tiedätte supistelevanne, vai tunnusteletteko vatsaa ja siitä huomaatte?
 
Ja taas PIIITKÄSTÄ aikaa!!!

Oon jo monta kertaa ollut tänne kirjautuneena, tarkoituksenani kirjoitella kuulumiset, mutta aina tulee jotain mikä keskeyttää homman, todennäköisesti tämäkin jää lyhyeen :)

Täällä siis pahoinvoinnit loppui ennätysaikaisin 14+ mutta liikkeitä olenkin saanut odotella, vaikka jo neljäs raskaus. Tästä olenkin sitten ollut huolissani, mutta nyt ihan muutamana viimepäivänä olen ollut varma liikkeistä (18+) ja niin huolikin hälvenee :) Järjellä olen yrittänyt ajatella, kun tuo kohtu kuitenkin on kasvanut kokoajan ihan johdonmukaisesti, nyt jo navan korkeudella.

Neuvolassa en ole edelleenkään käynyt, kaksi kertaa laittanus s-postia terkkarille, ihan vaan kuulumisia, eipä tässä mitään sen kummempaakaan ole ollut. Toukokuun puolessa välissä olen luvannut mennä vastaanotolle.

Oltiin tuossa pääsiäisenä pohjoisessa, ja vielä uskaltauduin kertaalleen rinteeseen (vaikka oma terkkari nimenomaan s-postissa kielsi, minut kun niin hyvin tuntee :D ) Oli kyllä hieno, joskin rankka reissu.

En ole edelleenkään kovinkaan monelle raskaudesta kertonut, mutta piilotella tätä ei enään pysty :) siis käsittämätöntä, kuinka mua "hävettää" olla taas raskaana, vaikka kuinka on oikein tekemällä tehty vauva... Meidän suvussa kun ei ole kahteen sukupolveen ollut enempää kuin max. 2 lasta/perhe. Ihan tyhmiä ajatuksia, mun äitikin otti tiedon hienosti vastaan, sanoi arvanneensakin, että jonmpikumpi meistä sisaruksista sen neljännekin lapsen vielä tekee. Appiukko kuitenkin oli melko järkyttynyt "älkää nyt urakoimaan alkako!"... Isälleni en ole kehdannut kertoa... ÄLYTÖNTÄ!!! :ashamed:

Rakenne uä on 2.5, saas nähdä menenkö yksin kun viimeksi kun oli mies ja kuopus mukana, niin ei kyllä tullut hommasta mitään...

Äh, niin vähän olen juttujanne lueskellut, etten oikein osaa kommentoidakaan mihinkään...

MimSe 18+
 
ohhoh, mistäs tämä koneella roikkumisen vapaus on oikein putkahtanut... :D Kävin nyt ensimmäisen kerran eläessäni katsomassa kiinalaista syntymäkalenteria... 1. Osui oikeaan, tyttö; 2. Osui pieleen, tosin hedelmöittyminen 1.1, eli siinä rajalla, toisella puolen ois ollut tyttö; 3. Osui jälleen oikeaan; 4. Olis nyt poika jos tuota humpuukia uskoisi ;) toki tää raskaus on ollut erilainen, eikä esim. linea negraa ole tullut (ainakaan vielä) lainkaan, edellisillä kerroilla se on mielestäni jo tässä vaiheessa näkynyt tuossa vatsalla (napaan saakka, ei yli). Jännä juttuhan on se, että näillä minun kaikilla tytöilläni on myös tuo linea negra napaan saakka :eek:

MimSe
 
Pitää heti ottaa takaisin tuota edellistä viestiäni, jossa sanoin, että vatsan saa vielä vaatteilla piiloon – no tänään työpaikalla kaksi kollegaa (jotka eivät asiasta vielä tienneet) onnittelivat, eli kyllä tämä ilmeisesti alkaa ihan päällekin näkyä:LOL:

Syksy ja pieni edelleen 16 + 3
 
40min kävelyä koiran kans ja kuolema vissin yrittää korjata. supistaa ja selkä tönkkönä. persus.

liikkeet näkyy jo mahan päällekki :D kohtu on tosi ylhäällä ja selällään ei voi maata. tämä tullu huomattua myös ööh intiimihetket miehen kans. asennot vaihtuu nyt ei sälällään oleviin ;) selällään olo sa aikaan huimaamisen ja jalat puutuu. nukkua voi vaan kuljellään :/

ens keskiviikkona ois rakenne ultra! jihaa. sitä olen oottan uku kuuta nousevaa. vaika kluotta LKS henkilökuntaan on täys 0 saati pelkopolille meno.. hui hitto. moni sanonu että vaihtasi nsynnäriksi kemin. matka ois yhtäpitkä mutta henkilökunta mukavempaa.. sain siis tiistaina sieltä puhelimitse erittäin perseestä olevaa kohtelua ja kynnys pyytää pelkopolille pääsyä on nyt taivaissa... ku ei ole kuulemma mitään syytä pelätä...

tintta iita 20+2
 
Huomenta! Iih, mies tunsi eilen liikkeet vatsan päältä. :heart: Viimeksi taisi tuntea vasta joskus rv 25-> ja silloinkin vauva lopetti liikkumisen heti, kun mies laittoi kätensä vatsalle. :D

Mulle ei ole tullut vielä raskausuteluja tai muitakaan kommetteja, mutta jotenkin tuntuu että työkaverit kyselee useammin, että mitäs mulle kuuluu. :D

Tähän hätään ei muuta!

Empuuu rv 17+4
 
Onnea tintta iitalle pyöreistä!

Liikuntaan ei ole tullut muutoksia. Esikoisen kanssa ulkoilaan ja rattaillaan samaan tahtiin. Salilla ja jumpissa en muutenkaan käy, mutta pitäs ottaa niskasta kiinni kotitreenin kanssa...

Tulin siihen tulokseen, että en enää päivitä jatkokuukausia. Eli pinomme etsii kuukausipinon perustajaa ja päivittäjää! Väsymys ja pääkipu on sellaista luokkaa, ettei oikein jaksa keskittyä päivitysjuttuihin. Tämän huhtikuun jatkan normaalisti loppuun asti. Toivottavasti joku löytyy tähän tehtävään!

ON Eilen oli neuvola. Kaikki tutkityt jutut ok ja oli ihana kuunnella Namun sydänääniä! :heart:

Kirskis ja Namu 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Supermassive onko sun paino tippunu paljon tuon oksentelun takia? Kestikö sitä miten kauan esikoisen kanssa? Varmaan ihan kamalaa :(

Täällä kaipais enemmän niitä kavereita. Ite oon enemmän tämmönen koti-ihminen enkä nykysin tykkää lähtee bilettämään, niin kaverit hävis aika hyvin.. Ovat sellasia bilehilejä ettei oo tosikaan :D Ois kiva saada kavereita joidenka kanssa vois mennä ihan vaan leffaan ja syömään ym. Ei tarvii ryypiskellä, että voi olla yhessä :D Oon myös tosi huono pitämään yhteyksiä kamuihin ja tiedostan sen, mutta jotenkin en vaan osaa :S

Täällä oli eilen pieni vauva (kummipoikani) hoidossa ja voi kamala minua jännitti ihan hirveesti! :D Lauantaina kävin sitä möllistelemässä enkä uskaltanut edes syliin ottaa, kun toinen oli niin pienennäkönen (kuitenkin "jo" 4,5kg). Jotenkin oon paljon varovaisempi toisten vauvojen kanssa, kun omani.. Tämän kanssa vielä ekstrasti, kun on ollu kaikkenlaisia ikäviä terveysongelmia ym, niin ei tarvinnu vauvan kun yskästä tai aivastaa, niin olin jo ihan paniikissa kattomassa hengittääkö se vielä :p

Meidän esikoinen 2,5v oli ihan onessaan ja kokoajan vauvaa lääppimässä ym. mutta sitten kun beibi alko kaipaamaan mun huomiota ja halus olla sylissä, niin tyttö vaan siihen: "vie vauva pois, en tykkää siitä!" Syksyä odotellessa :D

miranja ja beibi 17+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä nyt kans vietetty hiljaiseloa muutama päivä... Ei vaan oo tunnit päivässä riittäneet :(
Outoa,että toisina päivinä oon yltiö reipas ja toisina taas saa töiden jälkeen kaatua suoraan sänkyyn. Eniten tässä nyt murhetta ja masennusta aiheuttaa rahan riittämättömyys... Mietin jo yks päivä että kuinka paljon stressiä tuo maha-asukki voi kestää ja näen kauhukuvia siitä että ultrassa kaikki ei olekaan hyvin :(
Olen huono pyytämään apua,mutta kai sitäkin jostain saisi tähän taloudelliseen ahdinkoon...? Tällähetkellä syömme mitä lahjotuksena saadaan ja jos ei niitä ole niin sitten kaurapuuroa.

Tulipas tästä nyt negatiivinen kirjotus, mutta en osaa tästä raskaudestakaan enään millään tasolla nauttia :(

Mirka J. 19+1 :(
 

Yhteistyössä