Syyskuu 2007 ketju 4

  • Viestiketjun aloittaja Johanna()
  • Ensimmäinen viesti
Johanna()
05.09 Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09 Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
12.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.09. Johanna 31 v., kolmas, Tyks
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
22.09. Spyrre, ?? v. toinen, ??
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl
 
Johanna()
Siirsin itseäni ja "Lissua" vähäsen, kun oltiin eilen neuvolassa ja täti kertoi, että hänen mielestään olen pidemmällä kuin mitä itse luulin. Eli tänään oliskin sitten jo 10+0. NP-ultraan pitää varata itse aika, sinne sitten parin viikon päästä.
Kaikki toistaiseksi hyvin, labranäytteet vien huomenna ja ensi viikolla on lääkärineuvola. Nyt pitää joutua suihkuun, kun me lähdetään kyläilemään tästä ihan justiinsa.
Johanna rv 10+0
 
elva rv 11+4
ei tänään taaskaan kiinnosta pätkääkään työnteko... np- ultrassa kävin, pikku- olio oli ensi erittäin aktiivinen, riehui, potki ja heilutteli käsiään. vastasi viikkoja hyvin, laskettu aika siirtyi kuukautisista laskiessa päivällä. virtsarakko näkyi, samoin mahalaukku, aivojen eri osat olivat hienosti näkyvillä, sormet ja varpaat olivat paikallaan ja napanuora hyvässä paikassa kiinni. sitten tulikin aika mitata niskaturvotusta ja kaveri sai tarpeekseen. vetäytyi kippuralle nurkkaan nukkumaan, eikä suostunut heräämään ja vaihtamaan asentoa, vaikka kaksi kätilöä tökki mahaa päältä ja ultralla emättimen sisältä. välillä vauveli vaan heilutteli käsiään ja jatkoi nukkumista. sainkin siis katsella oliota pitkän aikaa, kätilöt ultrasivat parisen kymmentä minuuttia. lopulta toinen kätilö päätti kokeilla kuvata mahan päältä ja sieltä saatiinkin sitten turvoitus selville. oli kuulemma todella vähäistä, vain 0.8 mm.

oli ihanaa nähdä meitin pikkuinen. lopussa toinen kätilö sanoi, että hänen mielestään keskenmenoriski on minun kohdallani käytännössä ohi, kaikki oli niin hyvässä kunnossa ja kaikki tarpeellinen näkyi. selkäranka ja joku putki olivat myös hyvin nähtävissä. en paljoa kuunnellut naisten puheita, tuijottelin lumoutuneena ruudulta kaveria, joka aivan selvästi morjesteli ja vilkutteli aina välillä. kahden kuukauden kuluttua on sitten rakenneultra, sain ajankin jo.

poikaystävälle kerroin neuvolatädin eilisestä kehotuksesta syödä enemmän. illalla mua odottikin iso kattilallinen keittoa ja mies, joka kyseli koko illan, että ottaisinko vielä jotain ruokaa. oli se aika hellyyttävä, vaikka kieltämättä täällä onkin ollut pinna viimeaikoina aika kireällä...
 
Milimii
05.09 Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
06.09. Milimii, 31 v., toinen lapsi, Lohjan sairaala
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09 Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
12.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.09. Johanna 31 v., kolmas, Tyks
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
22.09. Spyrre, ?? v. toinen, ??
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl
 
Johanna()
05.09. Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
06.09. Milimii, 31 v., toinen lapsi, Lohjan sairaala
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09. Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
12.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.09. Johanna 31 v., kolmas, Tyks
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
21.09. Spyrre, 31 v. toinen, Tyks
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl


Spyrren tiedot päivitetty tähän uuteen ketjuun. Meillä on päivän ero lasketussa ja sama synnytyssairaala... =0)
Mä tosin vuodan tuhruvuotoa taas. Selkää särkee, mutta ei muuten. Katsellaan.
 
Hoppu
05.09. Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
06.09. Milimii, 31 v., toinen lapsi, Lohjan sairaala
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09. Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
11.09. Hoppu 33v. esikoinen, Tays
12.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.09. Johanna 31 v., kolmas, Tyks
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
21.09. Spyrre, 31 v. toinen, Tyks
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl

Kuten huomaa, pistin itseni listaan.

Np-ultra aikaistuikin päivällä. Oli lääkäri sairastunut ja sain tänään peruutuspaikan. Ultrassa oli kaikki hyvin! Pikkunen oli ensin oikein mallikkaasti paikoillaan että saatiin np-mitaksi hienosti 1,0mm. Pää-perämitta 44mm, joten sen mukaan nyt ollaan 11+2. Sitten alkoikin sellainen touhu ja tömistys! Poukkoili pitkin kohdun seinämiä. On se niin kummallista kun mitään ei vielä tunne! Sain kolme ihanaa kuvaa mukaani. Ne koristavatkin nyt jääkaapin ovea :)))))

Hoppu *yhtä hymyä* 11+2
 
takorautaa
Heippa! Onpas täällä mukavia ultrakuulumisia! Kiva lukea että elvalla ja hopulla oli kaikki ultrassa hyvin! samoin maisalla neuvola meni ok. On se niin uskomatonta että sisuksissa myllertää ja telmii pieni olio ja mitään et tunne! Nyt on vielä tilaa missä mellastaa.
Meillä olis vielä yli viikko odotusaikaa ultraan..täytyy vaan jaksaa odottaa. meillä onkin hassusti peräkkäisinä päivinä ultra ja neuvolalääkäri, toisaalta hölmöä kun saa odotella monta viikkoa jotain "konkreettista" ja sitten ne onkin peräkkäin, noh, eihän noille ajoille mitään voi.
Vatsa on kasvanut tai turvoksissa, ulkoiluhousut alkaa jo kiristää :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! takorautaa rv 11+6
 
Tiiikeri
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! Mulla vielä 2 vkoa ultraan eli 5.3. ja 8.3. on kehityskeskustelu, kääk! Jos ultrassa kaikki ok, niin pakko kertoa sit pomolle. Vaikea muuten kertoilla tulevaisuuden suunnitelmista, tavotteista sun muista jos totuus ei tuu esille. Muuten pitäis olla aikamoinen tarinan kertoja =). No toivottavasti kaikki sit ok niin voin hyvillä mielin paljastaa uutisen, joka voi olla aika yllätys =)

Mulla huonoa olo kun väsyttää, iltasin ja näin perjantaisin tuntuu. Nytkin tekis mieli käpertyä nukkumaan, mutta kun tulee likkakaveri käymään joka ei tiedä vielä.

Meillä riehunu kova mahatauti esikoisella, varmaan rotavirus. Koko viikon ollu kipeenä ja nyt pelätään että tarttuuko meihin vanhempiin, kääk!!

Ihan on outoa ajatella että mahassa muka on joku ja että siellä muka liikkuukin, en usko =)! Kauhee turvotus vaan päällä ja vatsa on vuoroin löysällä, vuoroin ummettaa. Yli 2 kiloa jo tullut, hirvee himo täytelakuihin, pakko jättää ostamatta muuten söisin pussikaupalla.

Nyt lepään pieneks hetkeks!
 
ÄssÄ!
Tiiikeri: voih, se rota on tosi kaamee! meillä oli molemmat tytöt siinä pari vuotta sitten. Meihin se ei tarttunu kuitenkaan. toivottavasti säästytte siltä!
Nykysinhän siihen rotaan on rokote, meillä kyllä ihan taatusti rokotetaan kaikki tulevat perheenjäsenet!

Elvalla ja hopulla hienoja ultrakuulumisia!

Mun tarvis mennä ens vkolla kokeileen töihin... saas nähä mitä ton selän kanssa tulee työnteosta, kun pelkällä kauppareissulla väsyy ihan kamalasti. Ei auta kun hakee lisää saikkua jos ei kykene töihin. Neuvolassa sano että johtuu nivelien löystymisestä, kun on jo pariin kertaan nekin venytetty ;D

ÄssÄ 10+1
 
Piparminttu-Pipsa.
Oih, ihania ultrakuulumisia Elvalla, Maisalla ja Hopulla! :) Tosi mahtava juttu, että teillä on masussa kaikki hyvin ja pikkuiset ovat vinhassa liikkeessä. ONNEA! *halittaa*

Mulla olis vielä 1,5 viikkoa np-ultraan... plaah, ei jaksais odottaa niin kauaa. Jotenkin sitä pelkää, että onkohan Piipiäisellä kaikki oikeissa paikoissa jne. On tämä kyllä yhtä huolta ja murhetta koko ajan. ;) Olo on ollut hieman huonompi nyt parina viime päivänä, väsyttää ja hajut etoo taas. Varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että oon ollu nyt vähän reissun päällä hiihtoloman kunniaksi.

Galluppia peliin elikä miten teidän miehet huomioi teidän raskauden? Elva jo kertoikin ihanasta keittotouhusta, söpöä! Mut mitä muuta miehenne ovat keksineet? :) Meillä mies haluaa aina iltaisin "kuunnella" mun mahaa ja väittää aina kuulevansa ties mitä sieltä. ;) Ja on se lukenut jonkin verran vauvalehtiä ja koulussa se juttelee kuulemma aika usein vauvajuttuja yhden opiskelukaverinsa kanssa, jonka vaimo on myös raskaana. Mut jotenkin toivoisin, et se huomiois mua vieläkin enemmän... Tai siis kyllähän se aina hieroo hartioita ja jalkoja JOS PYYDÄN. Mut jotenkin haluaisin sen huomioivan mua vielä enemmän silleen spontaanisti ja pyytämättä. Äh, tyhmäähän tästä on narista teille. Kaipa tää on jotain hormonihässäköitä... :/

Hopulla on näköjään sama rv kuin mulla. :) Mut meillä on eri LA... Mun on varmaan väärä, kun kuukautisten perusteellahan mulla pitäis olla LA 5.9. ja tää nykyinen on sit sen ar-ultran perusteella "laskeskeltu". No mut ei anneta pikkuseikkojen haitata! :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

PP ja Piipiäinen rv 11+2
 
Hoppu
Hih, ei se mitään jos vähän sekoaa :) Onko muillakin ajatus jotenkin "jähmettynyt"? Turha yrittääkkään mitään haastavaa esim. sanaristikoiden tekemistä.

Gallup: Mulla on aikas ihana "isukki" kotona. Laittaa HYVÄÄ ruokaa ja tekee kotitöitä "luonnostaan". On vähän macho eli ei kauhean näkyvästi tunteile. Se on sellanen jalat maassa tyyppi.Tykkää kovasti, kun luen sille neuvolasta saadusta kirjasesta aina viikoittain missä mennään ja miten vaavi kehittyy. On myös pyörinyt mittanauhan kanssa, mittaillut mihin sänky ja hoitopöytä sopisi. Joskus sitä kaipaa enemmän hellittelyä, niinkuin varmaan suurin osa meistä naisista. Tiedän kuitenkin että hän rakastaa mua ja haluaa mulle pelkkää hyvää. Jatkuva tunteilu menee jotenkin miehillä yli hilseen. Naiset jaksais halailla aina vaan :)

Tää jatkuva huolehtiminen, onko mahassa kaikki hyvin, on varmaan vain esimakua sille miten paljon sitä huolehtii lapsien hyvinvoinnista sitten arjessa. Kääk! Mä oon sit varmaan ihan hysteerinen :)

Hoppu
 
Jo77
Mukavaa sunnuntaiaamua!

Tulin opiskelun välissä hieman kurkkaamaan kuulumisia ja kertomaan omia. Kävimme tulevan isän kanssa perjantaina kuuntelemassa sydänääniä. Jännitti, että kuuluuko niitä ja kun äänet kuuluivat, kyllä hymyilytti. Tällä neuvolakäynnillä ei tapahtunut mitään muuta. Puhuimme vain jonkun verran tulevasta np-ultarasta (3.3.) ja yllätyksekseni sain kuulla, etttä paikkakunnallamme järjestetään kolme ultraa, joista kaksi ovat maksullisia eli poliklinikkamaksu jää itselle maksetttavaksi. Ultrat ovat np-ultra, rakenneultra ja rv37 synnytystapa-arvion yhteydessä ultra. Ihan kiva näin, kun kuulee, et usealla paikkakunnalla on vain yksi ultra.

Gallup: Mieheni totesi pari viikkoa sitten, ettei hän oikein tajua, että meille on tosiaan tulossa vauva. Nyt hän varmaan tajuaa, kun kuuli sydänäänet. Toinen asia, mikä sai hänet ymmärtämään raskauden, oli minun saama aivan mieletön raivo- ja itkukohtaus aivan mitättömästä asiasta näin jälkeenpäin ajateltuna. Juttelimme ja nauroimme asialle myöhemmin ja hän sanoi, ettei ole koskaan nähnyt minua sellaisena. Itseänikin hieman peloitti reaktioni. Mies myös kuuntelee kun kerron sikiön kehityksestä ja olemmepa jopa katselleet vaunuja kerran "sillä silmällä". Ymmärrän kyllä, ettei mies ole vielä täysin mukana tässä hommassa, koska mitään konkreettista raskaudesta ei ole näkyvissä. Myöhemmin sitten...

Nyt takaisin kirjojen pariin, ei innosta yhtään mut pakko...Pärjäillään!

Jo77 rv 11
 
Syysmasu(ko)
Voi, minä kun kuvittelin, ettei minusta vielä huomaisi mitään, mutta.. aloitin työt maanantaina ja kaksi täysin vierasta asiakasta onnitteli minua tällä viikolla vauvamasusta ja kysyi milloinka on "se tärkeä päivä". Olin ihan äimänkäkenä ja nousi tosiaan se pienoinen pelko, että jos siellä kohdussa asusteleekin kaksi pientä. Onneksi ultraan on enään kaksi viikkoa niin saa varmuuden siitä ja toivottavasti meilläkin olisi kaikki kunnossa. On ollut mukava lukea teidän ultrakäynneistä ja eritoten uutisista!

Galluppiin en vielä vastaa, katotaan sitten myöhemmin. Sen verran voin sanoa, että meidän isi on onnesta sekaisin ja sanoi, että töissäkin on virtaa ihan eri tavalla. Minulla on kyllä aivan ihana mies. Täytin lauantaina 25 ja töistä kotiin tullessa minua odotti 25 punaista ruusua, hyvän tuoksuista hajuvettä ja suklaata. On ehkä elokuvaklisee, mutta minuun upposi kuin kuuma veitsi voihin ja sitten, kun hormoonien takia olen vielä tosi herkkis, niin kyyneleethän siinä tirahti. Joo-o eli meillä on seuraava ultra vasta 9.3 rv 13+0, menee aika hilkulle, mutta sanoivat, että vielä voi tehdä.

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa.

Syysmasu rv 12
 
Maisa_72
Vastailenpa galluppiin:
Olen erittäin tyytyväinen kun mies esim.siivoaa tai vie pienimmän lapsen ulos. Silloin saan itse levätä enemmän. Plussan jälkeen hän osti minulle kaulakorun josta olen haaveillut pidemmän aikaa.
Viikonloppuisin olen saanut nukkua pidempään. Meillä tuo nuorin saattaa herättää jo viiden jälkeen. Tavallaan, kun on jo neljäs lapsi tulossa, niin kaikki on niin "tuttua". Ajatukset on ehkä enemmän siellä synnytyksen jälkeisessä ajassa.

Mutta kyllä tuo kulta mahaa iltaisin silittelee ... Onhan siellä isin pieni...

Laitan uuden gallupin: Onko kummit selvillä jo. Jos siis lapsi kastetaan.

Itse vastaan: Ei ole. Haluaisin itse vain nimijuhlat mutta tässä asiassa olen joutunut antamaan miehelle periksi. Hän haluaa että lapsi kastetaan koska "jotenkin kuuluu olla niin".

T. Maisa jota vaivaa kamala väsymys!!!!
Öitä
 
elva
hyvää alkavaa viikkoa ja kiitokset ultraonnitteluista. hopulle myös onnea näkymistä, me mennään aika samoissa, pari päivää vaan on eroa. jo77 onnittelut sydänääänistä, on tää aika kivaa, kun vihdoin alkaa jotain konkreettista tapahtumaan.

galluppeihin, meillä mies kokkaa muutenkin lähes aina, on nimittäin ammatiltaan kokki. hoitaa muutenkin lähes kaikki kotihommat, mä en vaan yksinkertaisesti osaa siivota... ei taida mies vielä oikein ymmärtää, että mä oon todellakin raskaana, ei me olla edes juteltu asiasta mitenkään kovin paljoa, oon ollut sen verran peloissani, että jotain menee pieleen. kyllä se ikeareissulla jo lastenhuoneen kalusteita katseli ja kovasti massua hellittelee, muttei vielä tunnu asiaa täysin tajuavan. ja aika ymmärtäväisesti suhtautuu mun kiukutteluihin täysin turhasta ja yrittää parhaansa mukaan lepytellä.

toinen gallup: ei olla vielä mietitty kummeja, mutta kyllä ne varmaan meidän suvuista löytyy. osaan vaan kuvitella, kuinka vaikeaa nimien ja kummien päättäminen tulee olemaan. ollaan molemmat aika itsepäisiä...

mä oon enemmän kuin väsynyt. tänään jäin kotiin tekemään töitä, kunhan saisin vielä jotain tehtyäkin. meillä oli viikonloppuna kummipoika hoidossa, on melkein 4- vuotias rasavilli. yöt tuli nukuttua vielä huonommin, pikkuherra käytti mua unileluna, tukisti ja repi hiuksista kokoajan. halusi välttämättä nukkua meidän keskellä, kotona vanhemmat ei siihen suostu, koska äiti on ihan viimeisillään raskaana ja nukkuu muutenkin levottomasti. kummipoika on öisin kova riehumaan, kääntyilee ja vääntyilee ja pyörii ympyrää. sain puoliyötä väistellä potkuja ja lyöntejä. keskellä yötä iski pienelle miehelle kova paniikki, jostain kuului jotain ääntä ja se sitten valvotti noin tunnin verran. ja aamuisin sitten silmät on pakko aukaista kuuden jälkeen. muutenkin nukun sen verran huonosti, että olo on nyt ihan zombie, en tajua mistään mitään. tää väsy alkaa tosissaan rassaamaan, en ajattele muuta kuin nukkumista ja sitä, että kuinka todella jaksan tämänkin päivän eteenpäin. unenpuute saa hermot vielä tiukemmalle ja eilenkin itkin sitä, etten löytänyt lapasiani. on jotenkin masennusolo, ihan ton nukkumisen takia, tuntuu, etten jaksa mitään eikä mikään kiinnosta. neuvolalääkäri lupaili, että kohta helpottaa, mutta nyt mielessä pyörii vaan nukkuminen.

elva 12+1
 
Milimii
Huomenta kaikille,

Jaksuja sulle Elva, kyllä se väsymys helpottaa kohtapuoliin. Tiedän tuon itkuisen olon, itelläkin meinaa itku tirahtaa tilanteessa kuin tilanteessa. Kaikki pienetkin vastoinkäymiset (lapaset hukassa :)) tuntuu ihan maailmanlopulta. Mutta toisaalta, näin toista odottaessa tiedän myös, että väsymykseenkin tottuu jossain määrin. Tai ehkä sitä vain jotenkin oppii tulemaan toimeen vähemmällä unella? Mulla kyllä alkaa nyt jo vähän helpottaa tuo ylimaallinen väsymys ja myös pahoinvointi. Mulla nyt viikkoja kasassa 12+4.

Neuvolassa kävin viime torstaina siellä kuului tomerat sydänäänet. Hymyilytti koko loppupäivän.. Nyt jo uskaltaa iloita raskaudesta kun kaikkein kriittisin aika on takana ja np-ultrassa kaikki oli hyvin. Nyt huomaa että normaalit housut alkavat puristaa alavatsan kohdalta, mutta eipä ihmekään kun lääkäri sanoi tunnusteltuaan kohtuani että se on jo ison nyrkin kokoinen. En ole vielä kertonut työkavereilleni, mutta kohta kai on kerrottava kun alkaa näkyä ulospäin :).

Nyt täytyy jatkaa töitä. Kaikille oikein hauskaa päivänjatkoa!
 
spyrre
Voi kun ihanaa, että osalla on jo ultrakertomuksia. Itsellä ultra vasta reilun 2 viikon päästä. Viime viikolla kuunneltiin lääkärin luona sydänääniä ja siellä ne tsukutti 170:ä eteenpäin :) Kivankuulosta.
Meillä kunnan puolesta on kolme lääkärikäyntiä ja kunta maksaa np-ultran ja rakenneultran, itse ei tarvii maksaa mitään.

Gallupista, meillä iskä on kivasti mukana, nyt ehkä vielä enemmän kuin ykkösestä. Ykköstä hoitaa ihanasti ja mä saan unisena ihmisenä nukkua viikonloppuaamuina niin kauan kuin haluan. Nyt tutkailee mun masua enempi ja on jotenkin enemmän mukana tässä raskaudessa.
Toinen gallup, kummeja ei olla mietitty sen enempää, löytyy varmaan suvusta ja toiset kummit ehkä kavereita.

Mut mä olen ihan kauhuissani.... näin viime yönä kamalaa unta. Näin unta että olin vessassa ja vauva putosi pönttöön! hyi kauheeta.... Ja sit siinä unessa vielä pähkäilin että pitääköhän se pieni nostaa tuolta sieltä pois vai mitä sille tehdään... Se oli ihan vauvan näköinen, mutta niin pieni... hirveetä. heräsin hiestä märkänä. Olenkohan mä tulossa hulluksi.... Pisti oikeesti pelottamaan aamulla kun kävin vessassa. Mulla ei ole mitään kipuja, vuotoja tai mitään. Ei pahaa oloa. Vatsanseutu alkaa vaan kasvamaan eli ihan normaalia odotusta. Onkohan tämä jotain tiedostamatonta pelkoa.... hui

spyrre 10 + jotain
 
*Maria
Jännä päivä... Aamulla oli neuvola, jossa ihmeekseni kuului heti voimakkaat, hyvät sydänäänet. Sitten oli vielä np-ultra. Vauva oli omassa sopukassaan, mutta välillä intoutui kovasti liikkumaan. Turvotus oli 0,8 mm. Kaikki oli muutenkin kunnossa. Ihmeteltiin, kun oli ultra-aika näin varhain (10+3), mut mitta vastasikin jo 11+3. Laskettu aika ei silti muuttunut. Että näin hyvissä merkeissä on tällä lähtenyt viikko käyntiin. Käytiin veilä reissun päätteeksi ostamassa pikkuselle haalarihousut ja hattu. :) Annan nyt itselleni luvan nauttia raskausajasta, vaikka tiedän, että AINA on riski olemassa...

Mä olen myös nähnyt kaksi kertaa keskenmenosta unta. Ekalla kerralla hyvin, hyvin pieni vauva oli lattialla ja siskoni vielä astui hänen päälleen ja litisti kun mietin, mitä sikiölle pitää tehdä. :O Toisessa unessa vauva meni pönttöön. :( Kurjia unia, mutta onhan näitä ikäviä asoita pohdittukin.

Mukavaa viikonalkua myös muille elleille!!!
 
Hoppu
Mukavaa kuulla, että raskaudet etenevät tasaseen tahtiin.

Tänään yksi työkaverini kertoi, että hän tunsi ensimmäisessä raskaudessa ensimmäiset pienet vauvan liikkeet jo 16. viikolla ja toisessa 13. viikolla! Voi että se olisi ihanaa!! Aloin heti kuullostelemaan, miltä mahassa tuntuu, mutta taitaa olla vaan suolet mitkä siellä möngertää :) Odotan innolla seuraavaa neuvolaa ja lääkäriä, mitkä kahden viikon päästä. Ukkokin lupas tulla mukaan kuuntelemaan sydänääniä.

Noi painajaiset on kamalia, taitavat kuulua tähän pakettiin.

Gallup: Kummeja mietitään sitten lähemmin. Koostuvat varmaankin sisaruksista.

Hoppu *huomenna 12 viikkoa täynnä*
 
elva
kivaa, että muillakin ovat ultrat menneet hyvin, kyllä se kummasti mieltä piristää, kun näkee masussa olevan jotain konkreettista ja elävää. ihmettelen vaan, ettei marialla muutettu laskettua aikaa, mullahan oli lasketun ajan ja sikiön koon kanssa yhden päivän heitto ja laskettua aikaa muutettiin siltikin.

tollaset keskenmenounet on kamalia, usein nään unta, että käyn vessassa ja jotain tipahtaa pönttöön. aina unissa tapahtuu jotain negatiivista, kai se kuvastaa hyvin sitä, kuinka peloissani mä oikeasti olen tän raskauden kanssa. viime yönä kyllä näin unta, että laittamalla käden alavatsalle tunsin vauvan liikkeet ja pulssin, taitaa olla vielä hieman liian aikasta siihen. ennen ekaa neuvolaa uneksin myös vauvasta, menin unessa ultraan ja vaikka viikkoja olikin niin vähän, näkyi ultrassa ihan sellainen valmis vauva, aivan poikaystävän näköinen tummatukkainen pikkupoika. hassua. jotenkin siitä unesta mulle jäi ihan poikaolo, vaikka en asiaa olekkaan vielä ollenkaan pohtinut.

taas vähän valitusta. oon enemmän kuin kyllästynyt töihini. en ole ollut täällä kovin kauaa töissä, koeaikakin on vielä kesken. kun hain paikkaa, pomo kertoi työnkuvan olevan jotain aivan muuta, mitä se todellisuudessa onkaan. en pidä pomosta, enkä lähimmästä työkaveristani, joka on sellainen vanhempi nainen, joka puuttuu jokaiseen asiaan ja kertoo erittäin tyhmiä juttuja koko ajan. ja ihan kuin se ei olisi tarpeeksi, nainen sotkee mun hommia ja ei tunnu ymmärtävän mistään mitään. pomo vaatii ihan mahdottomuuksia, jotta saisin tehtyä kaiken mitä se haluaa, mun olisi oltava joko supermies tai duunia olisi paiskittava vuorokauden ympäri. tekisi mieli irtisanoutua, mutten oo löytänyt mitään muutakaan sopivaa työpaikkaa... ei ihme, että tossa paikassa vaihtuu työntekijät erittäin usein. kai se on taas jatkettava hommia. ääh...

elva 12+2
 
elva
minä täällä taas... piti vaan kyselemäni, että onko kenelläkään muulla täällä genitaaliherpestä? mulla on , ja on ollut pidemmän aikaa oireettomana, mutta nyt tuntuu epäilyttävää kutinaa ja kihelmöintiä. mulla ei oo tähän mitään lääkitystä, yleensä koko homma menee ohi noin neljässä päivässä, jos pystyn olemaan raapimatta. onko kenelläkään mitään tietoa, että voiko herpes aiheuttaa raskauden aikana lapselle jotain ongelmia?
 
Maisa_72
No moi!!

Elva: ei siitä käsittääkseni mitään haittaa raskausaikana ole. Jos sitten synnytyksen aikaan on aktiivinen vaihe niin käsittääkseni sektio tehdään. Ettei vauva saa tartuntaa. Jos haluat voin tarkistaa asian kätilö-ystävältäni. Ja neuvolassa osaavat varmasti kertoa...

T. Maisa
 
Tiiikeri
Meillä rota-virus kesti sit 6 pvaa likalla, oli tosi rankka mut selvittiin onneks kotihoidolla. Nyt mä olen taudissa ja petikunnossa, sain toissayönä ja eilisen mehupaastolla sekä 38 kuumetta. Tosi voimattomaks vetää!

Ässällä kokemusta kans, toisaalta en tiedä oliko toi rota-virus kun ei testattu missään. Mut niin rankka ja sopi taudinkuva siihen. Ässällä kans selkävaivoja =(, mulle kans tuttuja. Pitäis päästä magneettikuvaan, maksusitoumusvalmiina mutta kun tulin raskaaks niin en voikaan vielä mennä. Mulla epäillään välilevyn pullistumaan joka ei oo itekseen parantunut, kesällä selkä meni. Mut hyvin pärjään kun ei tarvii nostella tai muuten rasittaa liikaa. Työtä pystyn selän puolesta tekeen. Hirvittää vaan vähän raskaus sekä vauvanhoito että kuinka selkä tykkää!

Gallup: Meillä mies tekee kotitöitä, ruoat (kokki), tutkailee onko masu kasvanu ja on monella tapaa odotuksessa mukana. Nyt vaan alkuhankaluuksissa en oo jaksanu hössötystä yhtään, haluun nähä sen ultran nyt eka. Ja kirjotin väärin viimeks että 2 vkoa ultraan, eihän siihen ole kun viikko, siis nyt enää vajaa viikko =)
 

Yhteistyössä