Syyskuiset LA:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n.o. 2 uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höh, tää olikin vielä tyhjä ketju.
rv 6+2 ja esikoinen täyttää tänään 18v. Hurjaa, muistan niin elävästi kaiken, synnytyksen ja sen miltä tuntui. nyyh. Ja tänään se lähtee baariin kavereiden kanssa ja oli käynyt ostamassa pari sipukkaa, voi, voi.

Nyt on vähän pahoinvointia, taas. kiva. on kuin pala olis kurkussa kokoajan ja pyrkii hyvää vauhtia ylös. yök.. Pitäs vaan vielä paheta niin tulis turvallisempi olo. Oireettomana kun ei tahdo uskoa koko raskauteen.
Ja kivat pakkaset. mulla on kahdet villsukat jalassa ja kaksi villatakkia päällä. IHAN JÄÄSSÄ. Yöksi varasin jo toisen täkin.
Eli ei mitään uutta alla auringon....

moi! on kyllä niin mukava lukea muitten samassa jamassa olevien mietteitä!....ku vähään aikaan ei käy täällä, niin alkaa tuntua, et nää on ihan outoja ja kauheita nää oireet jne.mut jotenki helpottavaa ku ei oo yksin..mulla siis ihan karmea palelu kokoajan, sillee et ku ihan jäässä , ni sit jännittää lihaksia,etenkin niskaa ja hartioita, ja sit alkaa särkee päätä, ja koko kroppaa....siitä jännityksestä minkä se palelu aiheuttaa...ihan älytöntä. ja aamulla niiiiiiin vaikee päästä ylös.heikottaa ja VÄSYTTÄÄ ja palelee.itkun kanssa lähen kouluun ja koitan pysyä sillä tolpillani.pahoinvointi alkoi tänä aamuna, viel hyvin lievää..

ja paljon onnea kaikki uudet!!ja onnea kylla kaikille vanhemmillekin!!hienoa hanne, et oli kaikki hyvin , ja se oli ihana juttu se sun kaverin tapaus! mun ystäväni kävi eka ultrassa just, sil laskettu aika elokuun alus, ja siel oli mahassa kaveri heilunut kovasti...ah, sitä päivää todella ootan et nään et mun mahassaki on joku. tää on kyllä silti niin absurdin ihmeellistä et meil on mahoissamme jotain juttuja, jotain eläviä...ja siel ne kasvaa! luonto on ihmeellinen!

joskus frisse vissiin mainitsi siitä et kissa joka alkaa odottaan pentuja ei muuta tee ku syö ja nukkuu. mä näin jostain et ku joku liskonaaras tulee tiineeksi, niin sille pitää varata lepopaikka joka on 40astetta lämmin! määki haluan!

Moi!
Mä oon ihan samaa mieltä sen liskonaaraan kanssa! Olen käynyt matkatoimistojen sivuilla haaveilemassa etelän matkoista... ;) Meidän mittari näyttää 23 astetta. Vein juuri peitot tuulettumaan pihalle. Kiva mennä sit nukkumaan jäisiin lakanoihin..
Ootteko te heräilleet yöllä? Minä oon säännöllisesti joka aamuyöstä heräillyt 3-4 aikaan vessaan ja sitten valvonut puolisen tuntia virkeänä. No, onneksi on viikonloppu tulossa ja saa nukkua pitkään!

-->mamalle, mulla on tällä hetkellä juuri tuo vaihde,eli tiedän olevani raskaana, mutten usko siihen.Väsymystä on ja tiheentynyt vessan tarve, mut siihen ne sit jääkin.

En vieläkään ole oikein sisästänyt tuota raskausviikkojen laskentaa. Viimeiset kukautiseni alkoivat 12.12, kierto ollut yleensä aina sen 28päivää ja nettilaskurin mukaan laskettu aika on 18.9. Olisiko joku niin ystävällinen että jaksaisi kertoa mikä on minun rv ?+?. Ja selittäisi selkeästi, kun tuolla muualla kyselin jo ja sain ristiriitaisia vastauksia miten se lasketaan?Joku sanoi ettei ensimmäistä päivää saa laskea, toinen siihen lisäsi että jokaisesta viikosta päivä pois laskuista, mutta eihän se voi olla mahdollista?Vai? Asiasta tietävät, olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku viitsisi vastata,selkeästi. Neuvolassa tietenkin kerrotaan, mutta siihen on vielä aikaa.

Löysin muuten hyvän nettisivun(eng.kielinen kylläkin), missä selvitettiin sikiön,vauvan vaiheita mahassa. Esim.Minkä viikkoisena jo hikottelee mahassa ym.:)Dr Phil.oli myös eilen juttua vauvoista. Siinä joku alan asiantuntija kertoi että vauvan ollessa kohdussa, on siellä samanlainen meteli, kuin mitä pölynimurista lähtee..tuli hauskoja mielikuvia :D

Mut kaikille talven jatkoja ja vaihdetaan kuulumisia! Itselläni välillä kiireitä, lähinnä töitten suhteen ettei aina ehdi kirjoittelemaan. Mutta kohta unten maille, koko päivän on sitä tullut odotettua..zzz..

Moikka!
Jonna, kokeilitko jo tuota Sonera Plazan laskuria? Klikkaat tuosta ylhäältä harmaasta palkista Testit ja laskurit ja sieltä
laskurit ja raskauslaskuri. Sieltä selviää myös sikiön ikä.

minä kävin tekemässä vauva-lehden sivuilla laskun, vastaa ilmeisesti neuvolan laskuria. sen mukaan olis menossa mulla jo 7 viikko ja la 13.9....aiemmin olin tehny oulun raskauskeikolla, ja näytti vähän eriä.

kiitos myy&Jo:) kävin tekemässä elien sivuilla tuon ja oli kyl selkeä.Nyt saakin sitten innolla lukea netistä mitä sikiölle kehittyy tässäkin vaiheessa. Ens viikolla(rv6)alkaa jo kehittyä hermosto,aivot,käsien ja jalkojen alut..Pääsis vaan jo sinne neuvolaan. Samalla sais tutustua samoihin aikoihin synnyttäviin.Kauanko ensimmäinen neuvola käynti kestää?mennään ukkoni kanssa yhessä sinne ainakin näin ensimmäisellä kerralla. Kuinka monta neuvola käyntiä on raskauden aikana,entä lääkäri?

Mulla on ensi viikon keskiviikkona eka neuvola. Nyt menossa 7+5. Mä en kyllä taida ottaa vielä ekalle kerralle miestä mukaan, kun siellä vaan kuulemma kysellään kaikenlaista ja täytellään neuvolakorttia yms. yms. Sitten siihen rakenneultraan lähtee miehenikin mukaan. Mä olen käsittäny, että neuvola on kuukausittain, ainakin aluksi, loppupuolella useammin. Ultria on kai kolme ja lääkäritutkimuksiakin jotain kolme. Ja tietysti synnytystapa-arviot ja sellaset päälle, mut kaikki on kaupunkikohtaista ja riippuu siitäkin käykö kunnallisella vai yksityisellä puolella.

Huomenta

Eilen alotin sitten oksentelut! Ekaksi töissä ja tänään heräsin viideltä aamulla ja eikun oksentamaan! Huh mikä olo. Teki aika tiukkaa lähtee töihin...No vika päivä tänään ennen lomaa. Huomenna pääsee kahdeksi viikoksi lämpimään.
Mitään muuta en saa alas kuin viinirypäleitä joten täytyy ottaa säkillinen niitä koneeseen mukaan.
Töissä kerron sitten kun kolme kuukautta on täynnä.

Heissan! Mulla oli eilen eka neuvolakäynti,tunti siellä vierähti vaikka en ensisynnyttäjä olekaan..heiltä kysellään vielä vähän enemmän. Nyt meidän kunnassakin on mahdollisuus päästä siihen niskapoimu-ultraan ja veriseerumitutkimukseen. Imetys täytyy kuulemma lopettaa,kun mulla on aimemmissa raskauksissa ollut niin paljon ennenaikaisia supistuksia ja imetys voi laukaista niitä...sääliksi käy pientä tissimaakaria :( T:Tuire rv 5+6

Hei Hanne! Ja hyvää lomaa teille. Varaa lentokoneeseen vielä oksennuspussi ja paperia. samoin vesipullo on hyvä olla.
Maitohappobakteerit (lakot seven) tasapainottaa nyt herkkää masua ja helpottaa sun oloa. Ja vielä *vanha* muistelee. ota varalta mukaan niitä ensiapulaukun rutisteltavia kylmäpusseja. vatsanpäälle laitettuna auttaa myös pahimpaan pahanolon kohtaukseen. (niitä saa myös apteekista). Ei muuta kuin menoks ja nauttikaa toisistanne!

Heippa!
Täälläkin palellaan ja turvotellaan. Aamusta herätessä vatsa on suht normaali, mutt sen jälkeen joutuu kiskoon farkuista istuessa nappia auki. Mielenkiinnolla seuraan Hannea, joka mua pari päivää edellä ett koskahan mua alkaa oksettaan-yksilöllistähän se toki on. Öiseen aikaan en oo joutunut vessaan heräileen, mutt jos on mennyt juomaa illasta reilummin on saattanut joutua ramppaan sänkyyn päästyään kolmekin kertaa puolen tunnin välein ennen kuin on pystynyt nukkuun.
Päivitäisin listaa jos osaisin, mukava olis saada se näkyyn uudessa ketjussakin.Laitan tähän vielä omat tietoni eli Lumikki/LA 15.9/esikoinen/Tays.

Ilmoittaudun mukaan. LA 20.9 (oman laskuni tulos sillä tiedän tarkkaan milloin ovis oli, neuvolassa sanottiin, että LA olis 16.9) ja viikkoja tänään 5+2 :)

Mieheni ja minun äitini tietävät asiasta - muut eivät edes, että yritystä on ollut. Olen varannut ensi viikolle varhaisultran ja menen jos toisen munasarjan kipu jatkuu.

Oikein ihanaa lomaa!!! Olen niin kateellinen!! Meidän mittarissa on -22.
Kävin juuri lääkärissä. Keuhkoputkentulehdus ja sairaslomaa viikonloppu.
Mulla ei ole vieläkään, mitään sen ihmeellisimpiä oireita. huonoa oloa on vähän iltaisin ja yöllä herään 3 kertaa vessaan ja siihen että on nälkä. Rintavarustus tosin on erittäin hellänä ja turvonnu, samoin maha. Mutta ei ole onneksi kunnon pahoinvointia, eikä oksentelua yms. Jotenkin vaan ei oma kroppa tunnu tutulta. Ei myöskää tuo alapää. Hirveän vaikea ajatella seksiä tms. kun oma ""tavara"" tuntuu ihan vieraalta. Toivottavasti ohi menevää.
Täytyy kyllä myöntää, etten erityisesti nauti tästä raskausajasta ja yli 30 vkoa olisi vielä jäljellä. Kävin jo ostamassa kahdet tukisukat, jos vaikka säästyisi pahimmilta suonikohjuilta. Kun töissäkin joutuu seisomaan suurimman osan ajasta. Tosi kalliita ovat!!

Kiitokset! Maitohapot on ostettuna sekä lentosukatkin.
Nyt vaan menoksi. Taidankin alkaa jo duunista lähtemään.
Hauskaa odotusta kaikille.. kirjoitellaan taas parin viikon päästä.

Hyvää lomamatkaa Hannelle! Ikuinen haaveeni on päästä Thaimaahan, sinnehän taisit olla lähdössä. No, ehkäpä joskus vielä mennään sinne koko nelihenkisen perheeni kanssa! Ihanaa, meitä on kohta neljä - se kuulostaa jotenkin turvalliselta! :)

Minä myöskin olen huolissani liian vähistä oireista. Enää on vain nännin päät kipeät eikä kuvotusta kuin nimeksi. Eilen illalla vatsa turposi ja oli vaikeaa olla, tuli samanlainen olo kuin ekan raskauden alussa, mutta silti pelottaa ettei tuolla vatsassa asusta kukaan... :( Yöuni on ollut tosi levotonta, mutta muuten ei päivisin väsytä yhtään. Pinna on aika kireällä välillä ja palelen aivan vietävästi, mutta muuten olen oireeton ja voin tosi hyvin! No, nyt on Aydin Tekayn laskurin mukaan menossa rv 5+5 eli kaitpa niitä oireita vielä ilmenee.

Tässä kun nyt manailen oireettomuutta niin varmaan huomenna joudun jo halailemaan pönttöä... ;-)

Hyvää viikonloppua kaikille tuleville mammoille!

Kai ne oireet on jokaisella vähän erilaiset... ainakin toivottavasti sillä itselläni ei ole muuta kuin toispuoleinen munasarjan kipu, mikä on kuulemma normaalia sekä hiukset ovat tikkusuorat - muuten on kyllä luonnonkiharaa (ehkä johtuu myös kovista pakkasista). :) Lisäksi olen kuullut, että poikavauvat ovat ""oireettomampia"" kuin tytöt :)

Yhteistyössä