Syyskuiset 2023

Täällä käyty vu:ssa ja kaikki hyvin. Yksi sikiö ja syke näkyvissä. Tehtiin myös vatsan päältä, mitä hieman ihmettelin. Saikin mitoiksi viikon pienemmän, eli 6+6, kun itse olen laskeskellut että olisi 7+3 ja neuvolan laskujen mukaan 7+6. Itse uskon että myöhemmin tarkentuu lähemmäs tuota omaa tai neuvolan arviota, huolissaan en tuosta ole. Eikö R:llä ollut vastaava kokemus kun vatsan päältä ultrattiin?

olikos se @jempppis kun piti laittaa yv:tä faceryhmästä? Voisin kai nyt yrittää sinne uskaltautua vaikka ennenniskapoimu ultraa ja sen tuloksia olo ei kovin varma olekaan 😅
 
vierailija
Mä olen siinä käsityksessä, että se ensiturvotus nimenomaan häviää jossain kohtaa, mutta sit alkaakin pian maha kasvamaan. 😊 luulen, että aika moni asia on normaalia. Mulla ei oo turvottanut päivääkään, täysin normaali olo. 😅 Sekin on pelottavaa.
Niin mäkin olen lukenut että se turvotus lakkaa hetkeksi ennen kuin vatsa alkaa kasvamaan, mutta mietin, että tapahtuiko tämä nyt mulla jotenkin liian aikaisin... Varmaan pitäisi lopettaa tämä oireiden/oireettomuuden ylitulkinta, ja ottaa vastaan se, mitä tulee. Kaikkeen kun ei voi itse vaikuttaa!

Uskoisin että on! Mulla päivät on ok, vaan iltasin turvottaa niin että se ihan sattuu kun vatsa niin pinkeänä.‍

Varmaan tätä ultra asiaa ei pahemmin mainosteta ja jos on säännöllinen kierto eikä taustalla keskenmenoja ymm niin sitten sinne eivät laitakkaan oma-aloitteisesti.
Meillä kanssa ollut syynä just se, että viikot tarkistetaan ettei np-ultraan sit mennä liian aikaisin.

-R
Näin se varmaan on tuon ultran kanssa. Itse kerkesin olla 8 vuotta e-pillereillä, jonka jälkeen tuli vain yhdet luomumenkat. Ne oli kestoltaan normaalin puitteissa ja muistelin, että 8 vuotta sitten eli ennen pillereita minulla oli säännöllinen kierto = kiertoni tulkittiin säännölliseksi. 😅 Ja alkio vastasikin viikkoja varhaisultrassa. Olin myös tikuttanut oviksen, mitä en tosin neuvolalle mainostanut.

Kiitos vastauksistanne. ❤ Seuraava ultra tulossa vasta viikolla 12+2. Tuntuu aivan luvattoman pitkältä ajalta odottaa... Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään. Perheelle kerrotaan sitten ultran jälkeen, jos kaikki ok.

-H
 
Samoja mietteitä täällä, krapula alkaa olemaan vähän lievempää vaikka se pääsääntöisesti jatkuukin koko hereilläoloajan.

Hermoon ottaa myös itseä se, ettei meidän pitäjällä tarjota (enää) varhaisultraa. Aiemmin kyllä.

Ajattelin sit vaan odotella sinne vko 12 ja sitä ennen en puhu asiasta muille kuin miehelleni ja parille ystävälle jota pystyvät tukemaan, jos tämä päättyykin ennen aikojaan.

Odottavan aika on pitkä..

Nyt rv 6+3
 
vierailija
Täällä käyty vu:ssa ja kaikki hyvin. Yksi sikiö ja syke näkyvissä. Tehtiin myös vatsan päältä, mitä hieman ihmettelin. Saikin mitoiksi viikon pienemmän, eli 6+6, kun itse olen laskeskellut että olisi 7+3 ja neuvolan laskujen mukaan 7+6. Itse uskon että myöhemmin tarkentuu lähemmäs tuota omaa tai neuvolan arviota, huolissaan en tuosta ole. Eikö R:llä ollut vastaava kokemus kun vatsan päältä ultrattiin?

olikos se @jempppis kun piti laittaa yv:tä faceryhmästä? Voisin kai nyt yrittää sinne uskaltautua vaikka ennenniskapoimu ultraa ja sen tuloksia olo ei kovin varma olekaan
Mulla oli just vastaava kokemus ja tällä viikolla on kontrolli! 🙏🏻
Stressasin täällä sillon että miten oon voinut plussasta super aikasin, olin laskenut viikot väärin ja oikeesti plussannut 4+. 🤣😅
 
  • Tykkää
Reactions: hemuliina90
vierailija
Itsellä on oireet vaihdelleet noin viikon-parin välein. Ainoa mikä on pysynyt jatkuvasti on rintojen kipu sekä väsynyt tai ennemmänkin saamaton olo.

Pahoinvointi kesti 1,5 viikkoa, muuttui ripuliksi joka sekin kesti reilun viikon, sitten alkoi tuo turvotus ja munasarjakipu joista turvotus nyt ollut pari päivää jo poissa (tosin muutin annoskoot pienemmiksi ja syön useampia kertoja päivässä) ja kauhulla odotan, mikä oire ilmestyy seuraavaksi 🤣
 
Itsellä on oireet vaihdelleet noin viikon-parin välein. Ainoa mikä on pysynyt jatkuvasti on rintojen kipu sekä väsynyt tai ennemmänkin saamaton olo.

Pahoinvointi kesti 1,5 viikkoa, muuttui ripuliksi joka sekin kesti reilun viikon, sitten alkoi tuo turvotus ja munasarjakipu joista turvotus nyt ollut pari päivää jo poissa (tosin muutin annoskoot pienemmiksi ja syön useampia kertoja päivässä) ja kauhulla odotan, mikä oire ilmestyy seuraavaksi
Toi saamaton olo on hyvä kuvaus! 🤣
 
vierailija
Ääh pitikin mennä doppleria kokeilemaan, eihän sieltä nyt mitään kuulu. Muistelen että sain kuopuksesta kuulumaan kuitenkin jo 9+.
Millonhan se istukan viuh viuh alkaa kuulua?
Tänään ollut alavatsakipuja enemmänkin, olis lohduttanut syke tähän hetkeen.😬
 
Ääh pitikin mennä doppleria kokeilemaan, eihän sieltä nyt mitään kuulu. Muistelen että sain kuopuksesta kuulumaan kuitenkin jo 9+.
Millonhan se istukan viuh viuh alkaa kuulua?
Tänään ollut alavatsakipuja enemmänkin, olis lohduttanut syke tähän hetkeen.
Kokeilitko pehmeällä vai kovalla alustalla maaten? Mä en kuule mitään jos jossain sohvalla yritän mut lattialla ku makaa nii löytyy heti 😁
 
Tänään rv 7+0 ja tämä väsymys on päivä päivältä vaan pahempaa. Voisin vaan nukkua ja makoilla 247. Ootan vaan että tämä helpottais jossain kohtaa. Kahviakaan en oo nyt juonut kun en oo viimeaikoina kokenut siitä mitään hyötyä enää olevan. Ensviikolla ois toinen ultra ja sitä seuraavalla viikolla rv 9+2 eka neuvola, jossa muistaakseni mitataan hemoglobiini. Veikkaan että on varmaan taas jokin anemia päällä, kun edellisissäkin raskauksissa oon siitä kärsinyt.
 
Ääh pitikin mennä doppleria kokeilemaan, eihän sieltä nyt mitään kuulu. Muistelen että sain kuopuksesta kuulumaan kuitenkin jo 9+.
Millonhan se istukan viuh viuh alkaa kuulua?
Tänään ollut alavatsakipuja enemmänkin, olis lohduttanut syke tähän hetkeen.
Tuo on kurja tilanne, mitkä viikot sulla on nyt? 😊 mietin lähinnä sitä, että kuinka pitkä aika on ultraan odotellessa.
Mulle kävi vähän samoin kun edellisessä raskaudessa neuvolassa koitti kuunnella eikä kuullut mitään, sitten perus ”älä huoli, ei ne aina kuulu tässä vaiheessa”. Onneksi oli vain alle viikko ekaan ultraan, mutta tuntui sekin pitkältä ajalta odottaa..
 
vierailija
Tuo on kurja tilanne, mitkä viikot sulla on nyt? mietin lähinnä sitä, että kuinka pitkä aika on ultraan odotellessa.
Mulle kävi vähän samoin kun edellisessä raskaudessa neuvolassa koitti kuunnella eikä kuullut mitään, sitten perus ”älä huoli, ei ne aina kuulu tässä vaiheessa”. Onneksi oli vain alle viikko ekaan ultraan, mutta tuntui sekin pitkältä ajalta odottaa..
Kaks päivää, että tässä nyt elellään jänniä aikoja.😅 joo en kyllä huolestu vaikkei kuulu, oma päähän se tässä pahiten jarruttaa vastaan.
Tänään neuvolan laskujen mukaan ehkä 10+1 ja ultran perusteella 9+1.

-R
 
vierailija
Täällä myös oireista pahin väsynys, laiskotus. Hemoglobiini arvot täydelliset, että ei johdu siitä.

Puolen tunnin hidas kävelylenkki ja huohotan kuin maratoonin juossut, jaloissa tuntuu kuin olisin tehnyt kovimman jalkatreenin ja loppupäivänä ei jaksa kuin maata.

En ole ylipainoinen, ennen raskautta päivittäisiin rutiineihin kuului 5-10km lenkki reippaasti kävellen, nyt 3km on aivan maksimi lenkki ja lyllerrän kuin pingviini.
Tämä on pahinta, koska liikkuminen olisi elintärkeää tässä tilassa, muttei huvita kun se tuntuu niin raskaalta.

Viikkoja 9-10?
 
vierailija
Heippa kaikki,

kiva että vu-uutisia (hyviä sellaisia) on tullut! Mä pari viikkoa sitten kirjoittelin oireettomuudesta ja nyt 7+0 alkaa etova olo hiipiä päivittäin. Toistaiseksi oireet kyllä melko lieviä, ja jos tällaisena pysyvät niin olisin oikein tyytyväinen.

Me käytiin tällä viikolla myös vu ja kokoaan vastaava alkio näkyi. Myös vahva syke bongattiin 😍hieno fiilis, esikoinen tulossa niin herkistyyhän siinä. LA tarkentui ja on nyt 27.9. Sormet ristissä että kehitys jatkuu tulevatkin viikot yhtä mallikkaasti.

-J
 
Heippa kaikki,

kiva että vu-uutisia (hyviä sellaisia) on tullut! Mä pari viikkoa sitten kirjoittelin oireettomuudesta ja nyt 7+0 alkaa etova olo hiipiä päivittäin. Toistaiseksi oireet kyllä melko lieviä, ja jos tällaisena pysyvät niin olisin oikein tyytyväinen.

Me käytiin tällä viikolla myös vu ja kokoaan vastaava alkio näkyi. Myös vahva syke bongattiin hieno fiilis, esikoinen tulossa niin herkistyyhän siinä. LA tarkentui ja on nyt 27.9. Sormet ristissä että kehitys jatkuu tulevatkin viikot yhtä mallikkaasti.

-J
Kiva kun saitte hyviä uutisia! 😊

mä varasin tänään np ultran ja meinaa paniikki iskeä kun osaan odottaa sieltä vain huonoja uutisia. 🙈
 
vierailija
Kiva kun saitte hyviä uutisia!

mä varasin tänään np ultran ja meinaa paniikki iskeä kun osaan odottaa sieltä vain huonoja uutisia.
Teidän historialla tää on varmasti vielä kovempi paikka kun monelle muulle, vaikka kamalaa odottelua se muutenkin on. :( ❤

Täällä tuli tänään ruuan jälkeen huono olo, se lohdutti hetkeksi vaan eipä ne oireet harmi vaan mitään kerro.. 😅🤦🏻‍♀️

-R
 
Teidän historialla tää on varmasti vielä kovempi paikka kun monelle muulle, vaikka kamalaa odottelua se muutenkin on.

Täällä tuli tänään ruuan jälkeen huono olo, se lohdutti hetkeksi vaan eipä ne oireet harmi vaan mitään kerro..

-R
Mutta se on jännä miten niihin oireisiin tukeutuu! 😃 teen samaa. Tosin yleensä huono olo ennen ruokaa. Mä oon huomannut, että pahaan oloon auttaa parhaiten suolainen ruoka, ongelma vaan on se, että suolainen ei oikein maistu kun tekis mieli syödä vain makeaa!
 
vierailija
Tänään ja eilen ollu huonoa oloa. Menin ostamaan irtokarkkeja tähän oloon. Mut ei tee niitäkään mieli. Mää oon se jolla pahoinvointia ei tässä raskaudessa ole ollut. Ihan niinku olis mahataudissa.👍
Vaan vaikuttaneekohan nyt että oon ollu sairaan lapsen kans kotona ja on aikaa 247 miettiä tätä. Kun on töissä keskittyy vaan työntekoon.
 
Tänään ja eilen ollu huonoa oloa. Menin ostamaan irtokarkkeja tähän oloon. Mut ei tee niitäkään mieli. Mää oon se jolla pahoinvointia ei tässä raskaudessa ole ollut. Ihan niinku olis mahataudissa.
Vaan vaikuttaneekohan nyt että oon ollu sairaan lapsen kans kotona ja on aikaa 247 miettiä tätä. Kun on töissä keskittyy vaan työntekoon.
Sit vaan syöt sitä mikä menee alas, niin mä oon tehnyt kun on tehnyt tiukkaa. 😊 sitä ei kuitenkaan kestä loputtomiin. Voihan toki olla, että oot tulossa kipeäksikin. 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Pirate91
Musta alkaa tuntua että tämä raskaus on olon puolesta 100x pahempi ku aiemmat. Sillon olin tosin "vaan" 21 ja 23-vuotias kun aiemmat lapset syntyi ja nyt täytän jo 32, niin ehkä sekin vaikuttaa. Ihan kamalan voimaton ja sairas olo kokoajan. Joka aamu olo on kuin haudasta noussut. Kaikki hajut ja ruuat ällöttää ja mitään ei tee mieli vaikka nälkä kurnii. Salille ja uimaan en oo selvinny kohta kahteen viikkoon koska voimat on niin loppu kokoajan. Ootan vaan että tämä helpottais ja ois virtaa tehdä jotain normaalia.
Rv 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Äityli04
Sain sykkeen kuuluviin ♥ Se löytyi samasta paikasta kuin esikoisen kohdalla: heti häpyluun yltä vasemmalta. Siellä hän myös varhaisultran mukaan oli. Vaikka tää ei poista mun eikä puolison pelkoja, tässä on jotain lohdullista.

Turhaan dissasin neuvolaa! Vastassa oli tosi napakka tyyppi, joka määräsi mulle laajemmin verikokeita mm. ferritiinin, koska menetin niin paljon verta. Olin siellä ehkä 20 min.
 
vierailija
Meidän mini vastasikin viikkoja, päivän heitto neuvolan laskelmiin mutta sen ymmärrän epäsäännöllisellä kierrolla. Kaksi viikkoa sitten ollut siis mittavirhe se viikon heitto.
Siellä se viuhto kamalaa kyytiä käsillä ja jaloilla menemään, th oli ihana ja mittaili todella tarkkaan. 🥰
La 5.9 ja nyt 10+1, en voi uskoo tätä.

-R
 
Meidän mini vastasikin viikkoja, päivän heitto neuvolan laskelmiin mutta sen ymmärrän epäsäännöllisellä kierrolla. Kaksi viikkoa sitten ollut siis mittavirhe se viikon heitto.
Siellä se viuhto kamalaa kyytiä käsillä ja jaloilla menemään, th oli ihana ja mittaili todella tarkkaan.
La 5.9 ja nyt 10+1, en voi uskoo tätä.

-R
Hienoja uutisia! 🥰

Oliko varhaisultra? Kohtahan on sitten jo kunnallinen tiedossa.
 

Yhteistyössä