Syyskuiset 2022 🍁🧡

Moikka, hyppään mukaan ja jospa porukkaan vielä mahtuu. Tein siis viime viikolla testin ja plussaa näytti. Oli vaan taas semmonen olo ja paleli.. ☺ Lasketuksi ajaksi näytti kalenterit 30.9. eli syyskuinen. Edelliset lapset on kesällä ja talvella syntyneitä. 6/11, 1/18, 6/20.

Itse olen täältä pohjoisemmassa Suomesta ja ikää 35v ja kohta 36!

Mua kiinnostaa myös facebook jos vielä mukaan mahtuisi sinne.

Rosina31/35v/4.lapsi/Kaks
 
Onnea uusille!!

@Vehkis saitteko käydä kunnallisella varhaisultrassa vai menittekö yksityiselle? Täällä kanssa pientä vuotoa ollut tämän viikkoa ja huoli on kova. Huomenna oon tk yhteyksissä, mutta luultavasti sanovat että pitää vain seurailla. Pohdinnassa sit käykö yksityisellä..
 
Onnea täältäkin uusille!

Mä kävin varhaisultrassa esh:n lapsettomuuspolilla, kun se kuului vielä hoitokokonaisuuteen.

Äsken hain kolmannen koronarokotuksen, kun alkoi pelottaa työn tekeminen pakollisten lähikontaktien ja huonon epidemiatilanteen takia + ultrassa suositeltiin hakemaan se. Kun pyysin, niin sain samaa valmistetta, mitä edellisetkin oli.

Viikonloppuna oli tosiaan sellasta aaltoilevaa lievää pahoinvointia, ja täältä sain vinkin, että syöminen auttaa, niin söin sitten vähän väliä jotain ja olo pysyi ihan hyvänä. Nyt just on pahoinvointi poissa.

Saatan haluta myöhemmässä vaiheessa mukaan facebookiin, ilmottelen sitten... Tällä hetkellä riittää tää keskustelupalsta.
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah ja Guinevere
Moikkelis. Mä en oo vielä soitellut neuvolaan ku ajattelin et saiskohan kaks kärpästä yhdellä iskulla ku tulossa on tytön 4v neuvola. Täällä saa neuvolan kautta varhaisultran ehkä viikolla 8/9 ja sit se niskaturvoke toki myöhemmin.

Mua alkoi heti närästää ku tein plussan. Ihan uskomatonta. Kärsin jokaisessa raskaudessa siitä synnärille saakka. Siellä oon synnyttämässä vielä pyytänyt gavisconia 😂

Tilasin joku aika sit testejä netistä ja ne tuli vasta nyt. Kerkesin apteekista hakea jo millä testasin ku postilla kesti niin kauan.

Viikot vissiin nyt 4+4.
 
Elinanen
Minä kävinkin tänään extempore varhaisultrassa, kun oli ylimääräistä aikaa ja sain varattua tunnin päähän ajan :D ajattelin etten kävisi ollenkaan.

siellä hän killutteli ja sydän löi. Vastasi hyvin viikkoja, joten pitänee nyt alkaa totuttelemaan ajatukseen että toinen lapsi olisi todella tulossa :D
 
Minä kävinkin tänään extempore varhaisultrassa, kun oli ylimääräistä aikaa ja sain varattua tunnin päähän ajan ajattelin etten kävisi ollenkaan.

siellä hän killutteli ja sydän löi. Vastasi hyvin viikkoja, joten pitänee nyt alkaa totuttelemaan ajatukseen että toinen lapsi olisi todella tulossa
Oo ❤😍 Mitkä viikot nyt oli?
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Onnea kaikille uusille ja ihanaa että niin monet saaneet jo ultrasta mielenrauhaa! 😍

Asun ulkomailla ja täällä ultrattiin automaattisesti jo nyt. Viikot lääkäri laski 7+5 mutta olento vatsassa kooltaan 8+4 🤷 onko muilla ollut tällästä mittausheittoja? Tiedän hedelmöittymisajankohdan joten luulen että se menee ihan vaan mittausvirhemarginaaliin tai muuhun kehitysvauhtieroihin....

Helpottavaa kuulla että muillakin vaihtelevia oireita. Mun väsymys on onneksi hellittänyt ja uutena "oireena" että mies ärsyttää enemmän kuin yleensä 😂 ollaan siis tosi sopuisia yleensä ja tää on vähän outoa kyllä 😅 ehkäpä tääki menee ohi...

Ai niin, moni on miettinyt koronarokotetta täällä! Kysyin lääkäriltä ja tosiaan täällä ei rokoteta raskaanaolevia kuin vasta toisella kolmanneksella ja ainoastaan biontech/pfizeria 🙄 maakohtaiset suosituksetkin siis eroaa eli ei ihme jos itsekutakin asia mietityttää!
 
No niinpä! Tuntuu ihan käsittämättömältä. Oireita on yhtä vähän kuin syksyllä keskenmenneessä raskaudessa, joten luotto oli aika nollassa. Mut ehkä nyt tästä raskaudesta saadaan vauva!
Täällä myös mennään melkein kokonaan oireetta. Alkuun / plussauksen jälkeen oli vähän tukkoisuutta ja tuli metallin maku suuhun, mutta kaikki nämä on nyt hävinnyt useampi päivä sitten eikä tilalle ole tullut mitään oireita. Vähän mietityttää itteäkin että näinköhän on kesken menossa, mutta ei se auta kun vain odottaa mitä tuleman pitää
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Täällä käyty tänään varhaisultrassa vuodon takia, kunnalliselle sain. Jännittävää oli, eikä jännitystä yhtään lievittänyt vanhempi mieslääkäri (ei oo koskaan tarvinnut käydä esim. miespuolisella gynellä). Yksi tyyppi näkyi ultrassa, oli oikeassa paikassa. Sydämen sykettä en kuullut enkä sitä älynnyt edes kysyä, mutta lääkärin mukaan kaikki tällä hetkellä ok. Laskurien mukaan pitäis olla viikot 7+0 mutta mittauksen mukaan kaveri vastaisi kooltaan 6+0. Jännittäviä aikoja.

Täällä huonovointisuus ja oksentelu ovat tulleet vieraaksi, samoin kuin päänsärky. Ruoka ei maistu mikä entisestään lisää huonoa oloa. Töissä oon vielä ollut, mutta kyllä esim. eilen oli sellainen päivä, että meinasin esimiehelle soittaa ja todeta, ettei työnteosta tule mitään, mutta en antanut vielä periksi.
 
Elinanen
Täällä käyty tänään varhaisultrassa vuodon takia, kunnalliselle sain. Jännittävää oli, eikä jännitystä yhtään lievittänyt vanhempi mieslääkäri (ei oo koskaan tarvinnut käydä esim. miespuolisella gynellä). Yksi tyyppi näkyi ultrassa, oli oikeassa paikassa. Sydämen sykettä en kuullut enkä sitä älynnyt edes kysyä, mutta lääkärin mukaan kaikki tällä hetkellä ok. Laskurien mukaan pitäis olla viikot 7+0 mutta mittauksen mukaan kaveri vastaisi kooltaan 6+0. Jännittäviä aikoja.

Täällä huonovointisuus ja oksentelu ovat tulleet vieraaksi, samoin kuin päänsärky. Ruoka ei maistu mikä entisestään lisää huonoa oloa. Töissä oon vielä ollut, mutta kyllä esim. eilen oli sellainen päivä, että meinasin esimiehelle soittaa ja todeta, ettei työnteosta tule mitään, mutta en antanut vielä periksi.
jee hyvä! Saitko kontrolliaikaa? Vai vasta nt seuraavaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Möllerö
On tää vaikeeta kun ei oireettomuuteen kykene olemaan tyytyväinen (alkuviikko oli sellanen) mut sit taas tänään kun on pariin kertaan ollut pahoinvoiva / kuvottava olo, niin eipä sekään kivaa ole 😅

Neuvolakäynti oli ihan hyvä, uutta tietoa riitti näin ensiodottajalle. Mukavaa myös kun nyt on rv 12 ultra varattu, niin tietää, koska saa taas tarkempaa tietoa tilanteesta.
 
Kai se on täälläki nyt uskottava: Tänään varhaisultrassa kaikki hyvin, koko vastas viikkoja ja sydän sykki! NYT vasta tuli joku oikeesti "konkreettinen" fiilis tästä. Vielä kun ultraaja puhu siitä koko ajan "hän"-sanalla, ni tuli ihan että ääks, siellä oikeesti on joku elävä tyyppi! Ihmeellistä. <3

Uskaltaiskohan jo Facebook-ryhmään...Onks teitä jo paljon siellä?
 
Kai se on täälläki nyt uskottava: Tänään varhaisultrassa kaikki hyvin, koko vastas viikkoja ja sydän sykki! NYT vasta tuli joku oikeesti "konkreettinen" fiilis tästä. Vielä kun ultraaja puhu siitä koko ajan "hän"-sanalla, ni tuli ihan että ääks, siellä oikeesti on joku elävä tyyppi! Ihmeellistä. <3

Uskaltaiskohan jo Facebook-ryhmään...Onks teitä jo paljon siellä?
Ihania uutisia 🥰🥰
Meitä taitaa olla joku 20 siellä höpisemässä, mukaan vaan 😁
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Mä sain lääkäriajan 25.2 nyt tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne saakka. Se on siis kunnallisen tarjoama "varhaisultra". Sit viikot on jotain 8-9.

Mua jännittää kyllä ihan sikana.

Nyt on pitänyt miettiä mitä karkkeja voi syödä ku salmiakkia ei suositella, namituvalla on raskausturvallista salmiakkia muuten sit. Vinkki.
 
Mä sain lääkäriajan 25.2 nyt tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne saakka. Se on siis kunnallisen tarjoama "varhaisultra". Sit viikot on jotain 8-9.

Mua jännittää kyllä ihan sikana.

Nyt on pitänyt miettiä mitä karkkeja voi syödä ku salmiakkia ei suositella, namituvalla on raskausturvallista salmiakkia muuten sit. Vinkki.
Just tänään valkkailin viikonloppua varten irttareita pussiin, ja jestas ku tulee tylsä mixi pelkistä hedelmäkarkeista (+suklaasta)! =/
Tosta raskausturvallisesta salmiakista en tiennykään!

Ja luksusta, että jossain kuitenkin pääsee kunnallisen kautta varhaisultraan; täällä saa kunnallista odottaa vielä paljon pitempään. = )
 

Tuossa vielä linkki niihin salmareihin
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Jostain syystä mulla on tosi epävarma olo raskaudesta. Mulla on pahoinvointia, väsymystä ja raudanmakua suusta. Oireet alkoivat heti plussasta eli useampi viikko aikaisemmin kuin esikoisen raskausaikana.
Ehkä varaan kuitenkin varhaisultraan ajan, esikoisen aikana en käynyt. Tänään 6+0.
 
Minäkin, joka olin niin varma että en nyt kyllä taida siihen varhaisultraan mennä, niin alan kallistumaan että josko nyt kuitenkin, ihan vain varmistuakseni että onko siellä edes mitään :D Toki ajattelin että sinnittelisin sinne asti, että viikkoja olisi 8+? Alun järkytys alkaa pikku hiljaa helpottumaan ja tässähän jopa vähän innostuukin ajatuksesta enemmän, että olisi tulossa syysvauva. Tämä täysi oireettomuus vaan alkaa vaivaamaan koko ajan enemmän ja enemmän mieltä. Pitäisi osata ottaa rennosti ja olla vain tyytyväinen kun ei okseta tms. mutta eipähän tässä mielelleen mitään voi :/

Ja aika tuntuu kyllä nyt jotenkin vaan matelevan nää ensi viikot, tänään vasta 5+3 :D
 

Yhteistyössä