Syyskuiset 2022 🍁🧡

Tsemppiä sinne! Samoilla viikoilla mennään
Onnea sinne! Tsemppejä todella tarvitaan. Tässä oon pohtinut, miten tän raskausajan alun voi olla näin yksin ajatustensa kanssa. Mulla eilen pientä vuotoa, joka voi olla normaalia tai sitten aihe huoleen. Mieheni toteaa mulle aina kun spekuloin, että pois netistä ja kaikki menee hyvin. Välillä kaipais sitä, että sais vähän enemmän kuin vain "kaikki menee hyvin". Toisaalta en mä mitään hössötystä jaksais myöskään, oma on jo tarpeeks.

Onko sulla ensimmäinen kyseessä vai onko jo ennestään lapsia? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Onnea sinne! Tsemppejä todella tarvitaan. Tässä oon pohtinut, miten tän raskausajan alun voi olla näin yksin ajatustensa kanssa. Mulla eilen pientä vuotoa, joka voi olla normaalia tai sitten aihe huoleen. Mieheni toteaa mulle aina kun spekuloin, että pois netistä ja kaikki menee hyvin. Välillä kaipais sitä, että sais vähän enemmän kuin vain "kaikki menee hyvin". Toisaalta en mä mitään hössötystä jaksais myöskään, oma on jo tarpeeks.

Onko sulla ensimmäinen kyseessä vai onko jo ennestään lapsia?
Ymmärrän hyvin nää fiilikset! Mulla tuli vuotoa esikoisen aikana alkuraskaudesta. Kävin päivystyksessäkin ja sain sieltä niin kauheaa kohtelua että en enää mene. Silloin oli kyllä tosi yksin.
Kaikki kääntyi kuitenkin hyvin ja raskaus jatkui normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Möllerö
Elinanen
Tänään oli eka neuvola. Oli kyllä aivan yhtä tikusta asiaa kuin esikoisenkin kanssa :D tunti aina menee ihan höpöhöpö jutuissa… yritin sanoakkin että on kyllä tuoreessa muistissa asiat, mutta siellä taas istuskeltiin ja kulutettiin aikaa.
 
Syysmami91
Mä varasin nyt eka neuvolan. Kolmen viikon päästä olis aika.

Onko Facebook aktiivisempi kuin tää?
Kyllä sinne mielellään liittyis , jos siellä aktiivisempi meno.
Olikos ryhmä siellä sillä lailla salainen, ettei kukaan ryhmän ulkopuolinen nää mun liittyneen siihen?
Tuntuu, että kaikki unohtunut edellisten raskauksien jäljiltä 😄😄
 
Mä varasin nyt eka neuvolan. Kolmen viikon päästä olis aika.

Onko Facebook aktiivisempi kuin tää?
Kyllä sinne mielellään liittyis , jos siellä aktiivisempi meno.
Olikos ryhmä siellä sillä lailla salainen, ettei kukaan ryhmän ulkopuolinen nää mun liittyneen siihen?
Tuntuu, että kaikki unohtunut edellisten raskauksien jäljiltä
Meitä on siellä vasta 10 mutta kyllä siellä jo kirjoitellaan. 😊
On semmoinen piilotettu ryhmä että ei löydy haulla eikä kukaan ulkopuolinen näe että olet ryhmässä.
Mulle tai @Guinevere lle voi laittaa yksityisviestillä nimen millä löytyy facesta niin käydään pyytämässä kaveriksi ja kutsumassa ryhmään. ☺
 
Onnea sinne! Tsemppejä todella tarvitaan. Tässä oon pohtinut, miten tän raskausajan alun voi olla näin yksin ajatustensa kanssa. Mulla eilen pientä vuotoa, joka voi olla normaalia tai sitten aihe huoleen. Mieheni toteaa mulle aina kun spekuloin, että pois netistä ja kaikki menee hyvin. Välillä kaipais sitä, että sais vähän enemmän kuin vain "kaikki menee hyvin". Toisaalta en mä mitään hössötystä jaksais myöskään, oma on jo tarpeeks.

Onko sulla ensimmäinen kyseessä vai onko jo ennestään lapsia?
No sama homma täällä! Miten sitä pohtii oireita/oireettomuutta, mikä on normaalia ja mikä ei. Ehkä ennen raskautta on luonut itselleen kuuleman ja lukeman perusteella jokseenkin "vääristynyttä kuvaa" siitä miten kaikki oireilu menee. Heti alkaa pahoinvoinnit tyyliin jne...😁 vaikka eihän se niin mene! Jokainen on omanlaisensa raskaus, ja toiset reagoi herkemmin kuin toiset. Täytyy vaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin kun ei oo kipuja tai vuotoja/vuoto on vähäistä (mikä alussa on täysin normaalia).

Mulle tää raskaus on toinen, mutta esikoista odotellaan. Meillä eka raskaus alkoi viime syksynä, mutta marraskuun alussa päätyi keskenmenoon, josta onneksi keho toipui tosi nopeaan, vaikka se olikin keskeytynyt keskenmeno ja henkisesti raskas sellainen. Nyt joulukuussa tärppi kävi uudestaan, ja toivotaan että tämä papunen pysyisi matkassa loppuun asti🤎 nyt on töytynyt pitää vaan pää kylmänä, ei miettiä liikoja ja mennä vaan päivä kerrallaan.

Mites teillä, odotatko ensimmäistä vai millanen tilanne?😊
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Möllerö
No sama homma täällä! Miten sitä pohtii oireita/oireettomuutta, mikä on normaalia ja mikä ei. Ehkä ennen raskautta on luonut itselleen kuuleman ja lukeman perusteella jokseenkin "vääristynyttä kuvaa" siitä miten kaikki oireilu menee. Heti alkaa pahoinvoinnit tyyliin jne... vaikka eihän se niin mene! Jokainen on omanlaisensa raskaus, ja toiset reagoi herkemmin kuin toiset. Täytyy vaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin kun ei oo kipuja tai vuotoja/vuoto on vähäistä (mikä alussa on täysin normaalia).

Mulle tää raskaus on toinen, mutta esikoista odotellaan. Meillä eka raskaus alkoi viime syksynä, mutta marraskuun alussa päätyi keskenmenoon, josta onneksi keho toipui tosi nopeaan, vaikka se olikin keskeytynyt keskenmeno ja henkisesti raskas sellainen. Nyt joulukuussa tärppi kävi uudestaan, ja toivotaan että tämä papunen pysyisi matkassa loppuun asti🤎 nyt on töytynyt pitää vaan pää kylmänä, ei miettiä liikoja ja mennä vaan päivä kerrallaan.

Mites teillä, odotatko ensimmäistä vai millanen tilanne?
Mä kans allekirjotan ton, että ekan raskauden kohdella olin kuvitellut myös että kaikille tulee alkuraskaudessa pahoinvointia ym. ja sit ku itsellä ei tullukkaa, nii sitä vaa pelkäs että tää raskaus ei sit taidakkaa edetä normaalisti ja kohta se menee varmasti kesken.

Itellä ei kyl ollu vielä yhtään mitään oireita (ellei sitä nenän tukkosuutta nyt sit lasketa), kun taas viimeks rinnat kipeyty jo ennen plussaa ja pysy kipeinä varmaan rv12 asti + muita muljahduksia ja tuikkimisa oli heti alusta asti. Toki niin alussahan tässä vielä ollaan, että saa nähdä onko sieltä tulossa sit vielä joku oksennusaalto parin viikon päästä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
No sama homma täällä! Miten sitä pohtii oireita/oireettomuutta, mikä on normaalia ja mikä ei. Ehkä ennen raskautta on luonut itselleen kuuleman ja lukeman perusteella jokseenkin "vääristynyttä kuvaa" siitä miten kaikki oireilu menee. Heti alkaa pahoinvoinnit tyyliin jne... vaikka eihän se niin mene! Jokainen on omanlaisensa raskaus, ja toiset reagoi herkemmin kuin toiset. Täytyy vaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin kun ei oo kipuja tai vuotoja/vuoto on vähäistä (mikä alussa on täysin normaalia).

Mulle tää raskaus on toinen, mutta esikoista odotellaan. Meillä eka raskaus alkoi viime syksynä, mutta marraskuun alussa päätyi keskenmenoon, josta onneksi keho toipui tosi nopeaan, vaikka se olikin keskeytynyt keskenmeno ja henkisesti raskas sellainen. Nyt joulukuussa tärppi kävi uudestaan, ja toivotaan että tämä papunen pysyisi matkassa loppuun asti🤎 nyt on töytynyt pitää vaan pää kylmänä, ei miettiä liikoja ja mennä vaan päivä kerrallaan.

Mites teillä, odotatko ensimmäistä vai millanen tilanne?
No tämäpä. On ikään kuin pelkästään netin tiedon turvin liikenteessä, mitä pitäisi odottaa ja mitä ei.

Toivon kovasti, että teillä pysyy pupunen matkassa ja kaikki sujuu hyvin <3. Ootteko varhaisultraan menossa vai oottelekko nt-ultraan saakka? Täällä ensimmäinen raskaus ja kaikki tosiaan on kovin jännää ja uutta. Itse oon pyöritellyt mielessä tuota varhaisultraa, mutta toisaalta helpottaako se yhtään tätä oloa, en tiedö. Kumppani ei nää tarvetta varhaisultralle ja hän jopa pystyy välistä unohtamaan, että odotetaan lasta. On se toisilla helppoo. :D
 
Mä kans allekirjotan ton, että ekan raskauden kohdella olin kuvitellut myös että kaikille tulee alkuraskaudessa pahoinvointia ym. ja sit ku itsellä ei tullukkaa, nii sitä vaa pelkäs että tää raskaus ei sit taidakkaa edetä normaalisti ja kohta se menee varmasti kesken.

Itellä ei kyl ollu vielä yhtään mitään oireita (ellei sitä nenän tukkosuutta nyt sit lasketa), kun taas viimeks rinnat kipeyty jo ennen plussaa ja pysy kipeinä varmaan rv12 asti + muita muljahduksia ja tuikkimisa oli heti alusta asti. Toki niin alussahan tässä vielä ollaan, että saa nähdä onko sieltä tulossa sit vielä joku oksennusaalto parin viikon päästä
No joo! Voi, että! Ihana kun joku muukin voi samaistua mun fiiliksiin.. sitä mieli helposti alkaa tekemään tepposia tässäkin. Pitäis vaan muistaa, että jokainen kokee niin omalla tavallaan raskauden😊 ei oo yhtä samanlaista muottia! Mulla on tällä viikolla alkanu kipeytyä rinnat. Menkkamaista jomoilua/kipuilua on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti alavatsan alueella, säteillen nivuseen /reisiin. Lisäksi viimesen puoltoista viikkoa yöheräämisiä 2-4 yhden vessareissun kera + joka aamu hiestä märkä😁 viime sunnuntaina ja tänään oli ensimmäiset etovan olon tuntemukset. Mut nekin on menneet niin aaltoillen ja raitisilma on auttanut siihen. Eli vielä "kepein" oirein, mut tilannehan voi muuttua.😊
 
Meitä on siellä vasta 10 mutta kyllä siellä jo kirjoitellaan.
On semmoinen piilotettu ryhmä että ei löydy haulla eikä kukaan ulkopuolinen näe että olet ryhmässä.
Mulle tai @Guinevere lle voi laittaa yksityisviestillä nimen millä löytyy facesta niin käydään pyytämässä kaveriksi ja kutsumassa ryhmään.
Pystytkö lähettään mulle viestin? Loin tunnukset, että saisin viestin lähetettyä, mutta en silti onnistu 🤦🏼‍♀️
 
No tämäpä. On ikään kuin pelkästään netin tiedon turvin liikenteessä, mitä pitäisi odottaa ja mitä ei.

Toivon kovasti, että teillä pysyy pupunen matkassa ja kaikki sujuu hyvin <3. Ootteko varhaisultraan menossa vai oottelekko nt-ultraan saakka? Täällä ensimmäinen raskaus ja kaikki tosiaan on kovin jännää ja uutta. Itse oon pyöritellyt mielessä tuota varhaisultraa, mutta toisaalta helpottaako se yhtään tätä oloa, en tiedö. Kumppani ei nää tarvetta varhaisultralle ja hän jopa pystyy välistä unohtamaan, että odotetaan lasta. On se toisilla helppoo.
Sitä todella toivotaan❤ samoin paljon Tsemppiä sinne, toivottavasti kaikki menisi teidän pienen kanssa hyvin🤎. Joo viikon päästä to on varhaisultra. Silloin pitäis viikkoja olla 7+1 kasassa. Sillon ekassa raskaudessa kävin ekassa va:ssa 6+5, yksityisellä, jolloin näky syke. Silloin oli myös varattu kunnallisen va 7+ viikon paikkeille, he passitti vielä kontrolli uä:n sintin pienuuden vuoksi, joka 8+0 viikolla, silloon huomattiinkin ettei sykettä löydy😥 ja alkoikin ihan uudet jutut...

Toivottavasti tää kokemus olis paljon parempi.❣

Käyttekö te varhaisultrassa? Miten oot muuten voinut? Meilläkin mies pyrkii olemaan jalat maassa, vaikka itse oon jotenkim paljon jännittävämpi, nyt etenkin ku tää uä lähestyy!! Voimahalaus sinne 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Möllerö
Taas mä heräsin yöllä ja 2 tuntia sen jälkeen odottelin unta ja joku ihme ahdistus päällä 😐 Aamulla sitten tajuton väsymys ja töissä ihan kuutamolla.. Toivottavasti ei kovin usein ala näitä öitä tulemaan, tää oli nyt 3. viikon sisään.
Tilasin suun kautta otettavia emättimen hyvinvointiin tarkoitettuja maitohappokapseleita. Vetistä valkovuotoa pukkaa taas ja noita suositteli neuvolasta aiemmin. Mulla jostain syystä herkästi heilahtaa tuo pH tasapaino ja tulee bakteerivaginoosin oireita. Toivoin marraskuussa lääkehoitoa siihen, kun olin lukenut mahdollisesta yhteydestä keskenmenoon 🙄 Enpä saanut, ei kokenut lääkäri tarpeelliseksi. Koitan nyt näillä maitohapoilla, ettei taas tulisi.(Tavallisia olen jo aiemmin syönyt säännöllisesti)
Onko jollain näistä jutuista kokemusta?
 
Ei jostain syystä onnistu. Tulee ilmoitus että ”tämä profiili ei ole käytössä”.
No hitsi 😟 mikähän lie bugi sitten... Mitenköhän pääsisin ryhmään? 🤔
Mieluummin siellä kuitenkin kirjoittelisin,kun on paikkana helpompi käyttää kuin tämä.
Vaikka samalla jännittää tulla omalla nimellä ja naamalla tän kanssa esille, jos onkin tuttuja tai jos jotain tapahtuu 😕 mutta toisaalta tututhan on samassa tilanteessa ja jotain ikävää voi sattua missä vaiheessa vaan. Kiva olis kunnolla päästä jutteleen samassa tilanteessa olevien kanssa 😊👍🏼
 
Ai niin, piti kysyä k-piikistäkin. Mulla olis huomenna 3. vuorossa ja mietityttää ottaako nyt vai siirtääkkö kun 10 vkoa täynnä ja sikiöllä rakenteet kehittyneet. Töissä on joka päivä mahdollista altistua, mutta riittääkö 2piikkiä (elokuussa saatu) vielä vai käykö huonosti jos sattuu tartunnan saamaan?
 
No hitsi mikähän lie bugi sitten... Mitenköhän pääsisin ryhmään?
Mieluummin siellä kuitenkin kirjoittelisin,kun on paikkana helpompi käyttää kuin tämä.
Vaikka samalla jännittää tulla omalla nimellä ja naamalla tän kanssa esille, jos onkin tuttuja tai jos jotain tapahtuu mutta toisaalta tututhan on samassa tilanteessa ja jotain ikävää voi sattua missä vaiheessa vaan. Kiva olis kunnolla päästä jutteleen samassa tilanteessa olevien kanssa
Tee uudet tunnukset ja koita onnistuuko niillä lähettämään viesti. 😊
 
Sitä todella toivotaan samoin paljon Tsemppiä sinne, toivottavasti kaikki menisi teidän pienen kanssa hyvin🤎. Joo viikon päästä to on varhaisultra. Silloin pitäis viikkoja olla 7+1 kasassa. Sillon ekassa raskaudessa kävin ekassa va:ssa 6+5, yksityisellä, jolloin näky syke. Silloin oli myös varattu kunnallisen va 7+ viikon paikkeille, he passitti vielä kontrolli uä:n sintin pienuuden vuoksi, joka 8+0 viikolla, silloon huomattiinkin ettei sykettä löydy ja alkoikin ihan uudet jutut...

Toivottavasti tää kokemus olis paljon parempi.

Käyttekö te varhaisultrassa? Miten oot muuten voinut? Meilläkin mies pyrkii olemaan jalat maassa, vaikka itse oon jotenkim paljon jännittävämpi, nyt etenkin ku tää uä lähestyy!! Voimahalaus sinne
Kiitos, toivotaan että saa nauttia raskaudesta loppuun saakka.

Oi, onpa kiva kun pääsee teillä kunnallisellakin varhaisultraan. Meillä ei toivoakaan, tosiaan eka neuvolakin on vasta rv 9. Pitää pohtia kyllä tuota varhaisultraa jos ei meinaa huoli yhtään hälvetä.

Vointi on ollut ihan ok, mullahan jo ennen plussasmista oli rinnat ihan todella kipeät, nyt vähän helpompi mutta edelleen arat. Lisäksi erilaisia tuntemuksia vatsassa ja lievää etovaa oloa. Mikään ruoka ei oikein maistu tai sitten tekee mieli tyyliin jotain suklaamuroja. Tässä odottelen myös koronatestin tulosta, kaks positiivista tulosta tälle kuulle ois vähän liikaa. 😅 Jään kyllä seurailemaan miten teillä sujuu, kiva kun on joku jolla on niin samat viikot!
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Ai niin, piti kysyä k-piikistäkin. Mulla olis huomenna 3. vuorossa ja mietityttää ottaako nyt vai siirtääkkö kun 10 vkoa täynnä ja sikiöllä rakenteet kehittyneet. Töissä on joka päivä mahdollista altistua, mutta riittääkö 2piikkiä (elokuussa saatu) vielä vai käykö huonosti jos sattuu tartunnan saamaan?
Mä otin tiistaina 3. rokotteen. Otin sen, koska THL suosittelee että rokotteen voi ottaa raskauden kaikissa vaiheissa turvallisesti. Luin myös että raskaana olevat ovat nyt lisätty vakavan koronataudin riskiryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva.pupu
Muilla joilla mieli on (ihan hyvällä tavalla) levoton? Mulla ajatukset seikkailee jo pitkälle tulevassa. Mietin jo, että miten kerrotaan lapsille ja muille läheisille, entäs työpaikalla. Joudunko mahdollisesti kertomaan jo haluttua aiemmin... Mitkä vaunut haluan, entäs turvakaukalo, täytyykö auto vaihtaa.... Näihin kaikkiin on vielä hirveesti aikaa, mutta ajatuksissa ne on silti jo pyörinyt 😄


Kirjottelin tossa aiemmin Syysmami91 nimimerkillä, mutta niissä tunnuksissa oli jotain häikkää... Sain sitten toimimaan nämä vanhat tunnukset, mitkä oon tehnyt 2013 esikoista odottaessa.
Eli siis 30v kolmannen odottaja täällä.
Isommat lapset on jo koululaisia, joten nyt tuntuu niinkuin olis ihan uuden edessä, kun edellisistä kerroista on jo useampi vuosi 😄
 
Kiitos, toivotaan että saa nauttia raskaudesta loppuun saakka.

Oi, onpa kiva kun pääsee teillä kunnallisellakin varhaisultraan. Meillä ei toivoakaan, tosiaan eka neuvolakin on vasta rv 9. Pitää pohtia kyllä tuota varhaisultraa jos ei meinaa huoli yhtään hälvetä.

Vointi on ollut ihan ok, mullahan jo ennen plussasmista oli rinnat ihan todella kipeät, nyt vähän helpompi mutta edelleen arat. Lisäksi erilaisia tuntemuksia vatsassa ja lievää etovaa oloa. Mikään ruoka ei oikein maistu tai sitten tekee mieli tyyliin jotain suklaamuroja. Tässä odottelen myös koronatestin tulosta, kaks positiivista tulosta tälle kuulle ois vähän liikaa. Jään kyllä seurailemaan miten teillä sujuu, kiva kun on joku jolla on niin samat viikot!
Mulla kipeytyi rinnat vasta tällä viikolla. Mut kaikkee muuta oiretta on siitä plussaamisesta sit ollu kokoajan mm. Turvotusta, vatsan toimimattomuutta, väsymystä. Myös yöhikoilu. Ai jestas mikä lämpöpatteri sitä on tullu oltua 🙈myös lievä etoilu sattui alkaan sunnuntaina, mut sitäkään ei oo joka hetki.

Oijoi, toivottavasti korona olis negat. Ois tosiaan vähän liikaa!

Mulle jäi vähän "kammo" siitä kunnallisesta, kun siellä viimeks saatiin huonoja uutisia ja se hoitaja ei edes alkuun kertonu, muuta kuin "teen lähetteen tästä nyt yliopistolliseen sairaalaan " kunnes sain tivattua tiedon että epäily km on. Niin ollaan tässä pohdittu jospa varattaiski kuiten varhaisultra yksityiseltä, niin pääsis suoraan lääkärille, joka voi kertoa suoraan miten massussa menee. Saa nähä nyt kumpaan päädytään!🤔
 
Mä otin tiistaina 3. rokotteen. Otin sen, koska THL suosittelee että rokotteen voi ottaa raskauden kaikissa vaiheissa turvallisesti. Luin myös että raskaana olevat ovat nyt lisätty vakavan koronataudin riskiryhmään.
Mä kävin nyt sitten sen kolmannen. Jotenkin ajattelin, että ainetta on jo valmiiksi kehossa. Ensimmäistä en todennäköisesti olisi tässä kohtaa ottanut.
2aiempaa saanut pfizeria ja nyt täälläkin saatavuus ongelmien vuoksi laitetaan Modenaa(?), muille, kuin lapsille ja nuorille miehille. Kerroin toiveen samasta ja sainkin ongelmitta kolmannen pfizerin ja onnittelut odotuksesta.
 
Heippa. Täällä 35v ensiodottaja. Muutama päivä sitten plussattu ja asiaa sulateteltu. Epätodellinen olo , raskaus toivottu, tärppösi heti ekasta kierrosta. Oireita ei juuri muita kuin rintojan arkuus. LA laskujen mukaan 22.9.
ihan pihalla kaikesta, siksi vertaistukea tulin hakemaan täältä
Tervetuloa mukaan!
Mullakin vielä vähäiset oireet.
Rintojen arkuus, jatkuva palelu ja päänsärky. Vessassakin saa jo käydä tiheämmin 😄
Mulla la 26.9
 

Yhteistyössä