Syyskuiset 2022 🍁🧡

Ei tainnut vielä olla syyskuisille 2022 omaa ryhmää?😊

Syyskuiset❤:
Dallu, 25v, 1.lapsi LA 2.9. HUS
Limppu, 32v, 1.lapsi LA 2.9. HUS
Suikku1, 2. lapsi, LA 3.9. OYS
Mariellaa, 23v, 1.lapsi LA 4.9
Elinainen, 25v, 2.lapsi LA 4.9. TAYS
Evena_4, 40v, 4.lapsi LA 4.9. Satasairaala
Guinevere, 36v, 4.lapsi LA 4.9. HUS
MariaJ, 26v, 1. lapsi, LA 5.9., HUS
Elrione, 34v, 2.lapsi, LA 5.9. TAYS
Karkkis91, 2.lapsi LA 6.9.
Luurunen, 2.lapsi LA 6.9. HUS
Viita, 1.lapsi LA 7.9.
Hiliputti, 34v, 2.lapsi LA 7.9. HUS
Myria, 3.lapsi LA 8.9.
Lilliputtiska, 31v, 1.lapsi, LA 9.9. Nova
Rouva.pupu, 31v, 2. lapsi LA 9.9 Nova
Hapskrankki, 25v, 1. lapsi LA 9.9 TAYS
Mangomelooni 27v, 2.lapsi LA 9.9. Vaasa
Eliinia, 4.lapsi, LA 10.9. TYKS
Mompsu, 29v, 3.lapsi, LA 13.9. KHKS
Jeny, 2.lapsi, LA 15.9. Satasairaala
MAMA22., 27v, 1.lapsi, LA 15.9. HUS
HJ95, 26v, 1.lapsi, LA 17.9.
Syksy84, 37v, 3.lapsi LA 19.9.
Mabbe, 2.lapsi LA 20.9.
Suhveli, 37v, 4.lapsi LA 21.9. VKS.
Tamariatara, 32v, 2.lapsi, LA 21.9. VKS
Tellervo2, 35v, 1.lapsi, LA 22.9.
Liljah, 37v, 3.lapsi, LA 22.9.
Atsaleah, 33v. 2. lapsi LA 26.9 HUS
FIZZYY, 31v, 2.lapsi, LA 28.9. NOVA
Elnia, 33v, 2.lapsi LA 29.9. PHKS
Rosina31, 35v, 4.lapsi LA 30.9. Kaks
 
Viimeksi muokattu:
@Guinevere kiva kun teit keskustelun! Täällä yksi joulun tuoksinassa plussannut, en ehtinyt kuumeiluketjuun ottaa osaa seurailua enempi mutta hyppään nyt sitten tänne ☺. Olen vähän päästäni pyörällä asian suhteen, toki superonnellinen kun toinen lapsi on erittäin tervetullut!

Meillä olisi LA 6.9. kuukautisten mukaan tai pari päivää aiemmin oviksen mukaan 😌.
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Jee, onnea!😍 Mulla myös ajatukset oli tosi sekaisin aluksi vaikka aivan tosi toivottu hän on ❤ En ollut varautunut että näin nopeastikin tärppää kun edellistä yritettiin vuosi 😊 Meillä on tulossa neljäs lapsi jos kaikki vaan menee hyvin 😊
 
Onnittelut tosiaan sinnekin @Guinevere ! 😍 On kyllä hurja pyörremyrsky tämä touhu kun ei koskaan tiedä kuinka käy, yrittämisen ja raskauden jatkumisenkaan suhteen. Sain ennen esikoista kkm:n ja se on jotenkin tuoreessa muistissa. Mutta ei auta kuin ajatella että ei ole mitään syytä miksi ei voisi käydä hyvin 🙏🏼. Tein tänään vielä uuden testin ja ihan ok näyttäisi vahvistuneen, mutta ei mikään kirkkaan helakka viiva vielä. Pitääpä parin päivän päästä vielä tsekata se cb:n viikkonäytöllinen. Nyt tuli mieleen että tein sen muutes esikoisesta ja sain silloin 1-2 viikkoa raskaana kun olisi pitänyt olla jo vähän enempi, ja kaikki meni silti ihan ok, niin ei sekään aina ole paras vaihtoehto kun voi aiheuttaa huolta, vaikka onkin kai aika hyvänä pidetty 😌.

Onko sulla ollut vielä mitään oireita? Niin ja millaiset ikäerot teillä on lapsilla? ☺ Meillä tulisi vajaa pari vuotta.
 
Hei, varovasti liityn itsekin nyt ihan ensimmäistä kertaa keskusteluun! Oon haaveiluryhmää seurannut jo keväästä asti taustalta. Elokuussa alkoi meidän yritys, kolmannessa kierrossa tärppäsi, mutta meni sitten heti 4+6 kesken.

Nyt plussa tuli sopivasti ennen joulua, Ihanat lahjat ollaan saatu! :love: On tässä kyllä ehtinyt jo jännittämäänkin. Yhtäkkiä tissit ei oo olleet niin kipeät ja muutenkin oireetonta – mitä nyt satunnaisia alavatsan tuntemuksia ja vähän pienen pientä juilimista hetkittäin, ehkä herkemmin hengästynyt. Mutta oon ajatellut, että todennäköisyydet on kuitenkin meidän puolella ja koitan ihan tosissani nyt vaan nauttia tästä. Viivat vahvistuneet nyt kivasti kuitenkin.

Meidän LA 3.9. ja esikoinen siis kyseessä! Miten jännittävää!
 
Joo kyllä tää alku on aika hurjaa ja ihanaa samaan aikaan. Mullakin meni ennen kuopusta yksi raskaus kesken ihan ekoilla viikolla. Nyt on plussa vahvistunut niin että oli eilen jo lähes saman vahvuinen kuin kontrolli viiva. Testasin uudestaan kun kanssa tuntuu että oireet ennemmin vähenee kuin lisääntyy ja sekös laittaa hermostuttamaan 😬 mulla siis ollut repäisykipuja esim kääntyessä tai noustessa nopeasti ylös, ja niitä ollut myös aiemmissa raskauksissa. Rinnoissa jotain pientä tuntuu, mietin onko sekin vähenemään päin 😅 Mutta ei tässä auta muu kuin toivoa parasta ❤
Mulla isommat lapset jo 15v ja 12v. Nuorin on vasta 3, ja ite oon 36 😊

Pitäiskö muuten alkaa pitää listaa mihin laitetaan vaik just nimi, viikot ja monesko lapsi? Jotain muuta vielä? 🤔
 
Elinanen
Moikka kaikille!
Tänään myös plussailtu. Ykskaks tuli fiilis kuten esikoisestakin että raskaana ollaan vaikka kuukautiset vasta pari päivää myöhässä. Ensiajatus oli kieltämättä järkytys. Meillä esikoinen vasta reilu vuoden ja minulla oli ajatuksissa suurempi ikäero sisaruksille.. mies tosin toivonut lyhyempää. En oikein osaa suhtautua asiaan vielä.. töihinkin olen juuri palaamassa ja tuntuu ajoitus jotenkin nyt väärältä joskin samalla tietäähän tuon ettei lapsia tilauksesta saa <3 en vain voi käsittää tätä, sillä meillä takana yksi mahdollinen kerta keskeytetyllä yhdynnällä.. pitäisi varmaan laittaa lottolappu vetämään😁
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Joo kyllä tää alku on aika hurjaa ja ihanaa samaan aikaan. Mullakin meni ennen kuopusta yksi raskaus kesken ihan ekoilla viikolla. Nyt on plussa vahvistunut niin että oli eilen jo lähes saman vahvuinen kuin kontrolli viiva. Testasin uudestaan kun kanssa tuntuu että oireet ennemmin vähenee kuin lisääntyy ja sekös laittaa hermostuttamaan mulla siis ollut repäisykipuja esim kääntyessä tai noustessa nopeasti ylös, ja niitä ollut myös aiemmissa raskauksissa. Rinnoissa jotain pientä tuntuu, mietin onko sekin vähenemään päin Mutta ei tässä auta muu kuin toivoa parasta
Mulla isommat lapset jo 15v ja 12v. Nuorin on vasta 3, ja ite oon 36

Pitäiskö muuten alkaa pitää listaa mihin laitetaan vaik just nimi, viikot ja monesko lapsi? Jotain muuta vielä?
Noi repäisykivut on mulle kans tuttuja ja onkin jo ollut! Joskin niitä on joskus yksittäisiä kertoja ollut nyt esikoisen synnytyksen jälkeenkin ennen raskautta, tiedä sitten mikä homma. Mutta nyt tosiaan viime päivinä taas ilmaantunut. Jotain kramppeja on kanssa, hieman erilaisia kuin menkkakivut kuitenkin. Ja vessahätä! Mulla oli edelliskerrallakin tuo kiva vaiva just ihan alussa, ja tietty lopussa varsinkin öisin.

Lista on hyvä idis, pitäiskö muokata tuohon ihan ekaan alotusviestiin jos jaksat @Guinevere ylläpitää? Jos olis vaan LA ja monesko? Ehkä synnäri jos haluaa? Niin ei tarvis päivittää viikkoja sellasessa rullaavassa listassa 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Mä voisin kans liittyä tänne. ☺ Eli yritys alotettu jo 2018 ja silloin olin jokseenki aktiivinen noissa haaveiluketjuissa. Sit se vähän jäi ja varovaisesti tullaan tänne.

Esikoista odotetaan ja LA olis kuukautisista laskettuna 2.9. Välillä stressaa enemmän ja vähemmän mahdolliset ongelmat. Plussasta pari päivää kärsin hirveästä väsymyksestä ja nyt on vaan rinnat todella arat sekä maha välillä nippailee. Raskaustesti vahvistunut tasasesti ja eilen olikin yhtä vahvat viivat. ☺

Onko muut menossa/harkinnu varhaisultraa? Meillä pitäis olla n. 7+1 ja ei millään malttais paria viikkoa odottaa. 😅
 
Aloitin tonne alkuun nyt ton listan 😊 Haluatteko että lisätään jo synnärit, vai myöhemmin?😊

Meinaatteko muuten mennä varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? Mä aattelin että varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin 😊❤ Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus 🤔
 
  • Rakkaus
Reactions: Luurunen
Mä voisin kans liittyä tänne. Eli yritys alotettu jo 2018 ja silloin olin jokseenki aktiivinen noissa haaveiluketjuissa. Sit se vähän jäi ja varovaisesti tullaan tänne.

Esikoista odotetaan ja LA olis kuukautisista laskettuna 2.9. Välillä stressaa enemmän ja vähemmän mahdolliset ongelmat. Plussasta pari päivää kärsin hirveästä väsymyksestä ja nyt on vaan rinnat todella arat sekä maha välillä nippailee. Raskaustesti vahvistunut tasasesti ja eilen olikin yhtä vahvat viivat.

Onko muut menossa/harkinnu varhaisultraa? Meillä pitäis olla n. 7+1 ja ei millään malttais paria viikkoa odottaa.
Onnea ja tervetuloa 😊❤ Sama fiilis tosta varhaisultrasta ettei malttaisi odottaa 😅
 
Moikka kaikille!
Tänään myös plussailtu. Ykskaks tuli fiilis kuten esikoisestakin että raskaana ollaan vaikka kuukautiset vasta pari päivää myöhässä. Ensiajatus oli kieltämättä järkytys. Meillä esikoinen vasta reilu vuoden ja minulla oli ajatuksissa suurempi ikäero sisaruksille.. mies tosin toivonut lyhyempää. En oikein osaa suhtautua asiaan vielä.. töihinkin olen juuri palaamassa ja tuntuu ajoitus jotenkin nyt väärältä joskin samalla tietäähän tuon ettei lapsia tilauksesta saa <3 en vain voi käsittää tätä, sillä meillä takana yksi mahdollinen kerta keskeytetyllä yhdynnällä.. pitäisi varmaan laittaa lottolappu vetämään
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan 😊❤ On kyllä aikamoinen lottovoitto siellä 😄
 
Aloitin tonne alkuun nyt ton listan Haluatteko että lisätään jo synnärit, vai myöhemmin?

Meinaatteko muuten mennä varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? Mä aattelin että varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus
Mä soitin nyt maanantaina neuvolaan. Eka käynti olis rv 7+4, eli tosi lähekkäin vu ja neuvola. ☺ Huomaan, kun on vapaalla niin päivät menee hitaasti. Töissä sit taas nopeemmin. 😅 Huomenna töitä 💪🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Aloitin tonne alkuun nyt ton listan Haluatteko että lisätään jo synnärit, vai myöhemmin?

Meinaatteko muuten mennä varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? Mä aattelin että varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus
Mä soitin neuvolaan jo eilen. :D Jotenkin tuntuu, että silläkin jo konkretisoi vähän asiaa itselleen, kun on virallisesti jossain kirjoilla. Mutta tuosta varhaisultrasta en oikein oo ite varma. Jotenkin tuntuu, et omassa tuttavapiirissä ei ole käyty niissä (tai sitten ei ole vain koskaan tullut puheeksi) ja taas kun palstoja seuraa, tuntuu että kaikki käy. Onhan se kyllä ihan älyttömän pitkä aika odottaa sinne NT-ultraan. Täytyy katsella vähän miltä alkaa tuntua.

Itseasiassa neuvolan puhelimessa ne arvioi kuukautisten mukaan tuon LA:n 2.9. kun sanoi, että siihen ovulaatio-arvioon on vain tuo yksi päivä eroa. Päivitin nyt kuitenkin omiin sovelluksiin, niin menee neuvolan kanssa samoihin. Ja ollaan taas päivää pidemmällä! 😂 Taitaa se sitten niiden ultrien mukaan tarkentua. Hassua roikkua nyt sit ihan hilkulla tuohon perhevapaauudistukseen, joka 4.9. - jos olis ollutkin myöhäinen ovulaatio, niin voihan se vielä osuakin, olisi ollut ihan hyvä juttu meille.

Ja onnittelut uusille syyskuisille! 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Tervetuloa uudet ja onnea! 🥰

Ajattelin tässä sen viikkonäytöllisen testin tehtyäni soitella neuvolaan, ja kätilön tekemään varhaisultraan mennä. Viimeksi kävin gynellä, ja kyllähän se huojensi mieltä nähdä pieni sydämenläpätys.

Ai kamala, tuo perhevapaauudistus. Tässä on niin monta kelaa pyörinyt jo mielessä kolmannesta rokotteesta, huonejärjestyksestä, kodin vaihdosta ja ties mistä lähtien, että tuo ei ollutkaan vielä välähtänyt mieleen. Pitääpä mennä tutkailemaan! Hurjaa kyllä että nyt olisi sitten kiinni jostain nt-ultran kasvumilleistä se että kummalle puolen tipahdetaan 😅.
 
Moikka kaikille! Ehkä iteki nyt kurkkaan tänne puolelle, vaikka vielä aika epäuskoinen olo asiasta...Toinen lapsi siis ois tulossa ja laskettu aika menkkojen mukaan 7.9. En osaa vielä ajatella mitään neuvoloita (viimeks ehdin varata, mutta piti sitten perua, kun meni kesken), mutta varhaisultraan varmaan taas pakko päästä kattomaan, onko siellä ees oikeesti mitään. Hyvin pikkuhiljaa ja varovaisin mielin siis liikkeellä, parasta tietysti toivoen. ❤
 
Moikka. Uusi täällä, plussasin sunnuntaina, nyt rv 4+3. En ole palstoja seurannut ollenkaan yli kymmeneen vuoteen. Itse asiassa luulin, ettei tämmöisiä enää olekaan, vaan että kaikki on facessa. 🤭
Mutta kiva kun on, heti sitä kaipasi vertaistukea anonyymina.

Neljäs lapsi aluillaan, ikäeroa nykyiseen kuopukseen tulossa 12 vuotta. Yritystä ollut parin kierron verran. On tämä melkoinen mullistus.

Kaikesta epävarmuudesta huolimatta eka neuvola jo varattu, se olisi 7+ -viikolla. Lisäksi ensimmäinen neuvolalääkäri jossa ultrataan myös, rv 8+.

Eli saa lisätä listaan
Evena_4 4. Lapsi LA 4.9.
 
Ai niin, oireista vielä.

Nännit kipeytyi jo ennen plussaa, se on ainut varmuudella raskausoire.
Lisäksi on päänsärkyä, etomista, palelua, tuskanhikeä. Olen tänään ollut saikulla, koska tuntuu flunssalta, eilen oli myös nuhaa ja kurkun karheutta. Mutta oikeasti en tiedä mitä tämä on. Nyt iltaa kohti olo selvästi alkanut parantua. Pää on hellänä edelleen, mutta olispa mahtavaa herätä huomenna säryittä. 🙏
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista!❤🤗 Lisäsin teidät myös listaan 😊 Ihanaa kun tulee lisää porukkaa 😊

Se salainen Facebook-ryhmä olis tosi kiva jossain vaiheessa, jos joku jaksaa tehdä 😊 Kuopuksen ryhmässä vieläkin välillä vaihdetaan kuulumisia 😊

Mulla olis huomenna tulossa 12h yövuoro, valmiiksi jo hirvittää miten jaksaa valvoa kun on muutenkin iltaisin niin väsynyt 😬
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! Lisäsin teidät myös listaan Ihanaa kun tulee lisää porukkaa

Se salainen Facebook-ryhmä olis tosi kiva jossain vaiheessa, jos joku jaksaa tehdä Kuopuksen ryhmässä vieläkin välillä vaihdetaan kuulumisia

Mulla olis huomenna tulossa 12h yövuoro, valmiiksi jo hirvittää miten jaksaa valvoa kun on muutenkin iltaisin niin väsynyt
Kiitos! Tuonne listaan tuli mun riville yks 4 liikaa.:)

Esikoiseni on 16 ja meillä on edelleen facessa yhteydenpitoa sen aikaisen suljetun palstan mammojen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Ilmoittaudunpa mukaan minäkin
Olen siis kohta 38v. ja vanhemmat lapset edellisestä liitosta jo 11- ja 13-vuotiaat , eli iltatähti olisi tulossa jos kaikki menee hyvin. Pelottaa iän puolesta keskenmenoriski ja muu.
Eilen raskaustestiin ilmestyi haalea viiva, fiilikset ovat todella sekavat mutta onnelliset. Tänään sitten heräsin jo klo 4 pissahätään ja uusin testin, viiva edelleen haalea mutta selvästi nähtävä. Viikkoja tänään 4+0 ja l. a näyttäis laskurin mukaan 8.9.

Kiva muuten, että tässä ketjussa on muitakin jo teinien äitejä
Onnea!

Erehdyin eilen lukemaan 40+ -vauvaa toivovien ketjua ja alkoi tuntua, että km on enemmän kuin todennäköistä, munasolut on kelvottomia jne...
Päätin olla jatkossa lukematta. Mä olen siis jo 40 täyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kanssa meni vähän fiilis kun joka paikassa lukee että yli 35v kaikki riskit kasvaa sekä vauvalle että äidille.. oon nyt 36 ja ennen laskettua aikaa täytän just 37. Täytyy tosiaan yrittää vaan kääntää asia nyt niin että riskeistä huolimatta on onneksi todennäköisempää että kaikki menee hyvin ❤ Ja sit nää mielialavaihtelut... normaalisti mulla pms saa aikaan tätä, mut huh 😅 saatan olla tosi kiukkunen ihan yhtäkkiä ja sit taas iloinen heti perään 🤷🏼‍♀️
 
Elinanen
Onnea kaikille! Ehdottomasti nyt vaan kaikki mietitään että todennäköisempää on että kaikki menee hyvin kuin että joku menee pieleen <3 onneksi asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa!

meillä la 3.9 tai 4.9 laskureiden mukaan :) menen tuolla 4.9 kunnes toisin todennetaan :D mun pitäisi käydä ostamassa äitiysvitamiiniakin kun en ole tuota foolihappoa syönyt kun vauva pääsi vähän yllättämään..tosin esikoisestakin aloitin vasta plussasta ja onneksi kaikki meni hyvin. Mitään oireita ei ollut esikoisesta, eikä ole kyllä nytkään vielä ilmennyt.
 
Liitynpä mukaan minäkin. Tänään aamulla tehty positiivinen testi ja tunnistetun ovulaation perusteella laskettu aika olisi nyt sitten 7.-8.9. paikkeilla. Edelleen fiilikset aivan hölmistyneet, olen ollut viikon jo ihan varma, että raskaana ollaan ja samaan aikaan sitä mieltä, että en tietenkään ole. Mutta kyllä se plussa aamulla ihan selkeä oli, vaikkei viiva vielä kovin tumma ollutkaan.

Olen 34-vuotias ja esikoista meille nyt sitten odoteltaisiin, jos kaikki vaan menee hyvin. Jännittää kyllä aivan valtavasti, mutta oon päättänyt suhtautua asiaan niin, että suuremmat todennäköisyydet on kaiken mennä hyvin. Katsotaan nyt sitten, että miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä