Syyskuiset 2021

Ensimmäistä kertaa kun olin raskaana 24 vuotiaan niin kaverit vähän väheni, eivät ymmärtänyt tai olleet kiinnostuneita raskaudesta. Nyt 30 vuotiaan alkaa muutkin saamaan lapsia ja puhutaan heidän kanssaan aika suoraan kaikista asioista. Yksikin kaveri sanoi, että hän toivoo nyt yhden lapsen äitinä että hänen luonaan mentäisiin käymään, kuten hän aikanaan kävi esikoisen saaneiden luona kylässä. Ettei nyt käy niin, että aina hänen täytyy pakata vauva mukaan ja lähteä kyläilemään niiden luo joilla on jo vaikka enemmän kuin yksi lapsi.
Ikää kun on tullu kavereille enemmän niin pitävät enemmän yhteyttä minuunkin. Yksi saman ikäinen lapseton ystävä taas on vähentänyt yhteydenpitoa mutta hän totesi itsekin, että taitaa olla joku 30 kriisi hänellä, ei lapsia, parisuhde takkuilee, ei tuedä mitä tekisi isona ja etsii itseään. Syitä on monia millaiseksi suhteet sitten muodostuu kenenkin kanssa.

Meillä rv25 menossa ja kaikki on mennyt hyvin, liikkeitä tuntuu kovastikin ja masu on jo iso. Liitoskipujen takia olen ollu saikulla kohta kolme viikkoa eikä vielä ainakaan hellitä. Selässä, nivusissa, sisäreisissä ja koko lantion ja häpyluun alueella tuntuu kipuja, eri asennoissa eri tavalla. Mutta kyllä tässä hyvin pärjää kun huilailee vaan välillä enemmän.

Meillä mies jo suunnittelee uutta vauvaa vaikkei tämäkään ole vielä syntynyt :D Hän on niin tohkeissaan. Oon halunnu seksiä kin ihan entiseen tapaan ja se varmaan saa miehenkin innostumaan enemmän ja positiiviselle mielelle. Ja on tämä raskaus mennyt kyllä muutoinkin hyvin. Eihän sitä tiedä jos vielä yksi sitten, haluaisin kyllä pienellä ikäerolla, kun miehellä on ikää jo se 50v. Sitten meillä olisi 7v, 5v, vauva/taapero ja jos vielä siihen se yksi.....saa nähdä :)

Minä pysyn täällä syyskuisissa, vaikka todennäköisesti vauva tulee syntymään elokuun puolella. Täällä olen ollu alusta asti niin en nyt lähde vaihtamaan

Nobelius&"neppo" 25+1
 
vierailija
Minä siis aikaisemmin kyselin tätä kaverien erkaantumisasiaa. Itsekin olen 29v pian 30v. Kyse ei mistään bile elämästä/kavereista. Onneksi ne ystävät, ketkä ovatkin aitoja ystäviä ovat kestäneet elämässä. Eniten ihmetyttää jo lapselliset kaverit jotka erkaantuneet nyt kun mä olen raskaana. No eipä voi mitään.

Täällä mennään 23 viikolla. Kovasti aina mietityttää listeriat sun muut. Just söin sellasen vegetale pakastepizzan ja aloin miettimään mitä siinä piileekään. Listeria ilmeisesti kuolee kuumassa ( yli 80 asteessq) olihan toi pitsa 200 asteessa yli 10minuuttia. Silti mietityttää. Ihanaa kun tuntee liikkeet niin ei tarvitse arpoa enää miten vauva voi.
 
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella tänne. Laskettu aika siirtyi rakenneultran yhteydessä 31.8, mutta en ajatellut silti elokuisiin siirtyä. Onko täällä kellään muulla tilannetta, että ultrassa olisi todettu istukan olevan osittain kohdunsuulla? Mulla siis näin ja tuosta on kontrolli parin viikon päästä, mutta jouduin tänään käydä synnärillä näytillä supistusten takia ja edelleen se istukka oli siinä missä aiemmin :( Ei siinä muuten, mutta haluaisin todella synnyttää alateitse, kun esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla ja siitä jäi lievästi sanottuna p**kan maku suuhun. Surettaa, jos tää peli on jo tässä vaiheessa taputeltu
 
@Kipster86 toivotaan, että istukka vielä ennättäisi siirtyä :)

Meillä oli kontrolliultra viime torstaina, sen napanuora kiinni ihan istukan reunassa -asian takia. Kaikki oli ultrassa kunnossa, virtaukset ja kasvu ja kaikki ok, saatiin painoarviokin joka oli 1390g :D Aikamoinen möykky siellä masussa jo on. Poika on virkeä tapaus, ei ole tarvinnut liikelaskentoja tehdä. Vielä toinen ultra on neljän viikon päästä. Laskettuaika ei meillä muuttunut vaikka poitsu on koko ajan kasvanut reilun kokoisena, lääkärin mukaan täysin normaalia kun me vanhemmatkin ollaan aika pitkiä tapauksia.

Kävin lastentarvikkeessa hypistelemässä ja katsomassa juttuja viime viikolla. Nyt olisi hankintalistalla alipaine maidonkerääjä, kaksi hoitoalustaa (ylä- ja alakertaan), itkuhälytin, vaunuihin uudet renkaat ja ehkä uusi tavarakori rispaantuneen tilalle, toinen unipussi ja olikohan muuta...... Nuo hankinnat tekee noin 350-400 euroa. Aiemmin käytiin Helsingissä ja siellä kävin muutamalla lastenvaatekirppiksellä, löysin kivasti 50 ja 56 koon housuja ja kietaisubodyja, sukkia ja pentikin unipupun :) Kaikki nuo noin 20 eurolla, ihan löytöjä!

Nobelius & "neppo" rv 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
@Kipster86 toivotaan, että istukka vielä ennättäisi siirtyä

Meillä oli kontrolliultra viime torstaina, sen napanuora kiinni ihan istukan reunassa -asian takia. Kaikki oli ultrassa kunnossa, virtaukset ja kasvu ja kaikki ok, saatiin painoarviokin joka oli 1390g Aikamoinen möykky siellä masussa jo on. Poika on virkeä tapaus, ei ole tarvinnut liikelaskentoja tehdä. Vielä toinen ultra on neljän viikon päästä. Laskettuaika ei meillä muuttunut vaikka poitsu on koko ajan kasvanut reilun kokoisena, lääkärin mukaan täysin normaalia kun me vanhemmatkin ollaan aika pitkiä tapauksia.

Kävin lastentarvikkeessa hypistelemässä ja katsomassa juttuja viime viikolla. Nyt olisi hankintalistalla alipaine maidonkerääjä, kaksi hoitoalustaa (ylä- ja alakertaan), itkuhälytin, vaunuihin uudet renkaat ja ehkä uusi tavarakori rispaantuneen tilalle, toinen unipussi ja olikohan muuta...... Nuo hankinnat tekee noin 350-400 euroa. Aiemmin käytiin Helsingissä ja siellä kävin muutamalla lastenvaatekirppiksellä, löysin kivasti 50 ja 56 koon housuja ja kietaisubodyja, sukkia ja pentikin unipupun Kaikki nuo noin 20 eurolla, ihan löytöjä!

Nobelius & "neppo" rv 28+5
Mulla on kans napanuora kiinni istukan reunassa ja samasta syystä pian ultra, samalla tarkistetaan kohdunkaula. Täälläkin vilkas vauveli, puskee jo aika kovasti vasempaan kylkeen ja istuminen tietokoneella vähän tuskaa. Vielä kolme viikkoa pitäis jaksaa töissä! Onneksi helteet ohi hetkeksi ja saa taas nukkua ja sulatella turvotuksia jaloista pois :D Me ollaan aika lailla hankinnat tehty, vielä pinnasänkyyn pitäis patja hakea kaupasta. Olen myös kirppikseltä hankkinut suurimman osan tavaroista, kun viimeinen vauva kyseessä ja ehdittiin jo aiemmin luopua kaikista vauvatavaroista. Mut sänky, patja ja semmoiset mitä ei voi pestä + turvakaukalo telakoineen on uutta. Kaikkia vaivoja on ihan kylliksi, mut silti on ihanaa odotella pikkuista saapuvaksi. Ihanaa päästä pian taas ultraan katsomaan mitä se vauva siellä mahassa touhuaa :D <3

Rv 27+5

@Kipster86 Mulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdunsuulla, mut se siirtyi pikkuhiljaa pois siitä kohdun kasvun myötä, viimeisin kontrolli oli rv 30 jälkeen. Jospa sullakin vielä siirtyisi?
 
Koko raskauden on ollut jonkinasteista unettomuutta mutta nyt ei enää kyllä jaksa. Kahtena yönä uni on tullut vasta klo 5-6 ja esikoinen on herättänyt siitä kahden tunnin päästä. Eli hurjat 2h unta. Voin sanoa ettei se ole tarpeeksi ollakseen toimintakykyinen. Kolmelta yöllä iskee epätoivo ja paniikki eikä itkua pysty lopettamaan, mikä ei tietenkään auta yhtään. Koko päivän oon itkuinen. En muista et tää ois näin paha ollu esikoisen raskauden aikana..

rv 29+1
 
Koko raskauden on ollut jonkinasteista unettomuutta mutta nyt ei enää kyllä jaksa. Kahtena yönä uni on tullut vasta klo 5-6 ja esikoinen on herättänyt siitä kahden tunnin päästä. Eli hurjat 2h unta. Voin sanoa ettei se ole tarpeeksi ollakseen toimintakykyinen. Kolmelta yöllä iskee epätoivo ja paniikki eikä itkua pysty lopettamaan, mikä ei tietenkään auta yhtään. Koko päivän oon itkuinen. En muista et tää ois näin paha ollu esikoisen raskauden aikana..

rv 29+1
Mulla oli sama homma, ja neuvolalääkäri määräsi Lergican-valmistetta. Ns. vanhan polven antihistamiini eli väsyttää tehokkaasti.
 
Mulla oli sama homma, ja neuvolalääkäri määräsi Lergican-valmistetta. Ns. vanhan polven antihistamiini eli väsyttää tehokkaasti.
Kerran otin puolikkaan doksylamiinin mitä söin alkuraskaudessa hyperemeesiin, se väsytti kyl kivasti. Mut sit seuraavana päivänä musta tuntui et muksu ei potkinut yhtä paljon ku normaalisti. En sit tiiä oliko hän potkinut koko yön ku mulla oli lähes taju kankaalla.
 
Ferritiini oli pudonnut alkuraskauden 28:sta 14:ään! Ja olen syönyt rautaa joka päivä. Vauva imee musta kaiken raudan. Onneks sattui kohdalle synnytyslääkäri, joka ymmärtää ferritiinin päälle ja sanoi, että katsotaan ferritiini uudestaan vielä rv36 ja sit saatan joutua rautatippaan lähempänä laskettua aikaa.
 
Sarinda
Moikka!
Uusi tyyppi täällä kirjoittelee, kesti kauan löytää tänne :D olen siis Sari, juuri 36v täyttänyt ja odotan ensimmäistä lastani, LA 25.9 <3
Kaikki on mennyt tähän asti tosi hyvin, tuntuu siltä että olen tainnut päästä tosi helpolla. Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, mutta en edes oksentanut kertaakaan. Ultrissa kaikki ollut aina hyvin ja vauva potkii ja möyryää masussa kovasti, joten kaikki hänellä varmaan edelleenkin hyvin <3
Tuleva synnytys jännittää, mutta ei varsinaisesti pelota, ainakaan vielä. Miehen kanssa kovasti jo odotellaan että pääsisi pikkuisen näkemään <3 mutta vielä muutama kuukausi täytyy odotella
 
vierailija
Moikka!
Uusi tyyppi täällä kirjoittelee, kesti kauan löytää tänne olen siis Sari, juuri 36v täyttänyt ja odotan ensimmäistä lastani, LA 25.9 <3
Kaikki on mennyt tähän asti tosi hyvin, tuntuu siltä että olen tainnut päästä tosi helpolla. Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, mutta en edes oksentanut kertaakaan. Ultrissa kaikki ollut aina hyvin ja vauva potkii ja möyryää masussa kovasti, joten kaikki hänellä varmaan edelleenkin hyvin <3
Tuleva synnytys jännittää, mutta ei varsinaisesti pelota, ainakaan vielä. Miehen kanssa kovasti jo odotellaan että pääsisi pikkuisen näkemään <3 mutta vielä muutama kuukausi täytyy odotella
Liitypä FB-ryhmään, jos haluat! Täällä on vähän hiljaista. Ja onnea raskaudesta <3
 
Tänään alkoi rv35 ja nyt sitä ollaan äippälomallakin :)
Uusista vaivoista nyt on peräpukamat kipeutyneet :( ja voin sanoa, että on tosi ikävä vaiva... Kolmas raskaus ja huomaa, että paine tuolla alakerrassa ei tee hyvää. Kävin lääkärissä ja sain puuduttavaa kortisonia sisältävää voidetta ja vatsan pehmittäjää helpottamaan oloa. Samalla juteltiin mahdollisesta pukamaleikkauksesta, lääkäri oli samaa mieltä, että kannattaa lapset tehdä ensin ja sitten vasta leikata. Uusimisriski raskausaikana ja synnytyksessä niin suuri. Katsotaan uskallanko koskaan siihen leikkaukseen, voi olla kuulemma todella kipeää parannella siitä sitten.

Muuten ei olossa mitään valittamista. Nautin täysillä nyt vielä omasta ajasta, kun lapset hoidossa. Varasin sokeroinnin, sääret, bikini ja kainalot. "Siistimpi" olo helpottaa sitten synnytyksen jälkeen. Eikä tässä enää voi bikinirajaa sheivailla, kun ei näe mitään :D ;)
Miehen kanssa ollaan käyty syömässä ja vietetty kahden keskeistä aikaa, tankattu läheisyyttä. Eli mikäs tässä odotellessa :)

Mites teillä muilla menee?

Nobelius & "neppo" 35+0
 
Mulla on kans napanuora kiinni istukan reunassa ja samasta syystä pian ultra, samalla tarkistetaan kohdunkaula. Täälläkin vilkas vauveli, puskee jo aika kovasti vasempaan kylkeen ja istuminen tietokoneella vähän tuskaa. Vielä kolme viikkoa pitäis jaksaa töissä! Onneksi helteet ohi hetkeksi ja saa taas nukkua ja sulatella turvotuksia jaloista pois Me ollaan aika lailla hankinnat tehty, vielä pinnasänkyyn pitäis patja hakea kaupasta. Olen myös kirppikseltä hankkinut suurimman osan tavaroista, kun viimeinen vauva kyseessä ja ehdittiin jo aiemmin luopua kaikista vauvatavaroista. Mut sänky, patja ja semmoiset mitä ei voi pestä + turvakaukalo telakoineen on uutta. Kaikkia vaivoja on ihan kylliksi, mut silti on ihanaa odotella pikkuista saapuvaksi. Ihanaa päästä pian taas ultraan katsomaan mitä se vauva siellä mahassa touhuaa <3

Rv 27+5

@Kipster86 Mulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdunsuulla, mut se siirtyi pikkuhiljaa pois siitä kohdun kasvun myötä, viimeisin kontrolli oli rv 30 jälkeen. Jospa sullakin vielä siirtyisi?
Moi! Käytiin heinäkuun puolivälissä kontrollissa äitipolilla, ja istukka oli siirtynyt juuri sen verran, että voi yrittää alakautta. Nyt olen sitten alkanut jännätä synnytystä. Lääkäri arveli tuolloin, että tämä toveri olis RV 38 3700-3800g ja RV 40 4000g ja risat
 
  • Tykkää
Reactions: Malviinas

Yhteistyössä