Syyskuiset 2021

Mitenkäs muilla ollut vauvan liikkeiden suhteen? Mä väitän tunteneeni "lepatusta" vatsassa toissapäivänä ja tänään...mutta kun on eka raskaus ja oon vasta 16+4 niin en osaa sanoa oliko sittenkin muuta ruoansulatustoimintaa. Huomenna mennään taas näytille ja toivon, että siellä näkyy terve, aktiivinen pieni otus.
Moikka!

Mulla myös eka raskaus ja rv 18+6 menossa nyt. En itse ole hirveästi tuntenut mitään konkreettista, mut en oikein tiedä miltä pitäisi tuntua. Jotain kuplimisen tunnetta on ollut mutta en osaa vielä yhdistää sitä liikkeisiin vai olisiko vaan ollut se vissy mitä oon juonut tässä joka päivä :D viime viikolla nopea ultra neuvolassa, siellä kuitenkin kaikki hyvin ja muutenkin olen ollut luottavaisin mielin. Reilun viikon kuluttua on rakenneultra <3

Toivon kaikilla muillakin on kaikki hyvin! Itse haluan pysytellä pois fb:stä mutta olisi kiva kuulla miten muilla menee.

Ihanaa kevään alkua!
 
Moikka!

Mulla myös eka raskaus ja rv 18+6 menossa nyt. En itse ole hirveästi tuntenut mitään konkreettista, mut en oikein tiedä miltä pitäisi tuntua. Jotain kuplimisen tunnetta on ollut mutta en osaa vielä yhdistää sitä liikkeisiin vai olisiko vaan ollut se vissy mitä oon juonut tässä joka päivä viime viikolla nopea ultra neuvolassa, siellä kuitenkin kaikki hyvin ja muutenkin olen ollut luottavaisin mielin. Reilun viikon kuluttua on rakenneultra <3

Toivon kaikilla muillakin on kaikki hyvin! Itse haluan pysytellä pois fb:stä mutta olisi kiva kuulla miten muilla menee.

Ihanaa kevään alkua!
& @HMT Täällä mennään 16+6. Ensimmäistä myös odotan ja istukka edessä, niin ei oo liikkeitä tuntunu. Maltan odottaa vielä muutaman viikon. :) Rakenneultrakin on vasta 18.5.
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
Moikka!

Mulla myös eka raskaus ja rv 18+6 menossa nyt. En itse ole hirveästi tuntenut mitään konkreettista, mut en oikein tiedä miltä pitäisi tuntua. Jotain kuplimisen tunnetta on ollut mutta en osaa vielä yhdistää sitä liikkeisiin vai olisiko vaan ollut se vissy mitä oon juonut tässä joka päivä viime viikolla nopea ultra neuvolassa, siellä kuitenkin kaikki hyvin ja muutenkin olen ollut luottavaisin mielin. Reilun viikon kuluttua on rakenneultra <3

Toivon kaikilla muillakin on kaikki hyvin! Itse haluan pysytellä pois fb:stä mutta olisi kiva kuulla miten muilla menee.

Ihanaa kevään alkua!
Ensimmäisessä raskaudessa minäkin tunsin vain kuplintaa näillä viikoilla mut nyt on tuntunut jo monta viikkoa ihan kunnon potkuja ☺

18+4
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
Oon kyllä tuntenu liikkeitä varmaan sieltä 15+ asti mutta mulla 3. raskaus nyt menossa, että herkemmin alkoi tuntumaan. Nyt oon 20+1 ja liikkeet herätti tänä aamuna, on jo melkosta myllerrystä :D :love:
Tiistaina oli neuvola ja liikkeet oli ++ sielläkin, kauhee myllerrys anturia vasten ;) Sykeväli oli 141-149 aina kun pidempiä mittausvälejä saatiin. Kaikki oli ok neuvolassa ja seuraavaan kuukauden päästä.

Ens maanantaina meillä ois se rakenneulta :love: :love: Tuon koronan jälkeen sitä odottaa ihan eri tavalla. Ihan vaan varmistukseksi että kaikki on kunnossa pienellä. Me ei ehkä kysytä sukupuolta. Mies haluais pitää yllätyksenä eikä minullekaan mikään välttämättömyys ole kysyä.

Nyt viime viikot vaivoina on ollu vaan migreeni, aika kova semmonen pari kertaa. Ja sit liitoskivut.... Kunnon ankkakäyntiä vedän jo välillä, kun häpyluun liitos on niiiin kipee... Lepohan siihen auttais mutta tilannetta ei helpota yhtää se, että esikoinen opettelee just pyöräilemään ja sen perässä sais olla jatkuvasti juoksemassa :D

Tämmöstä meille
Nobelius&neppo 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
HMT
Kiva kuulla muiden kokemuksia. Lepatuksia ei nyt olekaan tuntunut moneen päivään, eli ehkä oli just jotain ruoansulatusta. Viime perjantaina oltiin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Tänään rv17 ja olen uskaltanut kertoa suvulle ja kavereille.
@nobelius Me ei myöskään haluta tietää sukupuolta. Meinas unohtua mainita perjantain käynnillä ennen ultraa. Onneksi neuvolatäti itse tajusi kysyä ja sitten sanoikin, ettei sitten itsekään edes yrittänyt katsoa näkyisikö sukupuoli, jottei vahingossa sano mitään. Pakko pistää jonnekin muistiin, jotta muistetaan kaikilla käynneillä sekä rakenneultrassa vastedes sanoa etukäteen.
 
Tänään käyty rakenneultrassa. Pieni oli virkeällä tuulella ja möyrysi kovasti masussa :) Heti kättelyssä selvisi että napanuora on kiinnittynyt aivan istukan reunalle, melkein kalvoihin. Se ei välttämättä ole mitenkään vaarallista mutta saattaa olla ettei vauva jaksa "imeä" ravintoa napanuoran ja kalvojen kautta istukasta tarpeeksi ja kasvu alkaa hidastumaan jossakin vaiheessa. Tällä asialle ei mitään pysty tässä vaiheessa tekemään. Saatiin kontrolli ultra lääkärille 10 viikon päähän, sillonhan ollaan niillä viikoilla kun vauva voi selvitä, jos pitäisi ottaa ulos. Sit luultavasti vielä kontoloidaan lääkärin toimesta uudelleen jossain vaiheessa loppuraskautta.
Toistaiseksi pieni oli kasvanut hyvin ja vastaa isompaa kuin mitä viikkoja on. Kätilö veikkaili että meidän LA on väärä ja kuulemma lääkäri sitten tarkistelee sitä siellä 10 viikon päästä olevassa ultrassa. Meillähän on koko vastannut koko ajan raskausviikkoja isompaa. Ja tämä napanuora hommeli ei pitäisi estää alatiesynnytystä (y)
Kaikki oli muuten ok :) Ja pientä poikaa odotellaan meille, se oli melko selvää jo siinä vaiheessa, kun kätilö ei vielä sanonutkaan mitään mutta näin kivekset kuvassa :D :D
Ei siis koronasta näyttäisi jäävän mitään "jälkeä" vauvaan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HMT ja rust
vierailija
Täällä myös yksi kuka ei halua fb ryhmään. 17+4 menossa. Paristi on tuntunut jotain... nimenomaan jotain. En tiedä myös miltä pitäisi tuntua joten vaikea sanoa. Mitään suurta ja konkreettista en ole tuntenut. Dopplerilla äänet kyllä kuuluu ja joskus liikkeen äänen olen yhdistänyt fyysiseen tuntemukseen. RU vasta viikolla 22, eli vielä reilut kolme viikkoa siihen.. jaksaa jaksaa.. Pikkuhiljaa luotto raskauteen kasvaa ja vauvaan uskaltaa kiintyä
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
vierailija
Rv 19 eletään täällä. jostain syystä hirveästi ig;n puolella tullut vastaan keskenmenoja, myöhäisiä keskenmenoja. Pistänyt miettimään myös omaa raskautta ja ihan rinnasta kouraisee ajatus, että pieni pyrkisi ulos liian aikaisin eikä mitään olisi tehtävissä. Sain asiasta ihan pahan olon kun aloin ajattelemaan.. Miten yleistä tämmöinen on että synnytys käynnistyy vaikka viikolla 20? No parempi vain keskittyä positiivisin asioihin eikä murehtia etukäteen mitään..

Miten Teillä muilla liikunta sujuu? Itse käytän lenkkeillessä tukivyötä mikä kyllä helpottaa kipuihin liikkeessä. Ilman vyötä kohdun sivuille alkaa koskemaan.
 
Rv 19 eletään täällä. jostain syystä hirveästi ig;n puolella tullut vastaan keskenmenoja, myöhäisiä keskenmenoja. Pistänyt miettimään myös omaa raskautta ja ihan rinnasta kouraisee ajatus, että pieni pyrkisi ulos liian aikaisin eikä mitään olisi tehtävissä. Sain asiasta ihan pahan olon kun aloin ajattelemaan.. Miten yleistä tämmöinen on että synnytys käynnistyy vaikka viikolla 20? No parempi vain keskittyä positiivisin asioihin eikä murehtia etukäteen mitään..

Miten Teillä muilla liikunta sujuu? Itse käytän lenkkeillessä tukivyötä mikä kyllä helpottaa kipuihin liikkeessä. Ilman vyötä kohdun sivuille alkaa koskemaan.
Moikka!

Itse lähdin IG:stä covid-aikojen alkuvaiheissa kun oli mieli maassa ja tuntui siitä että sieltä tulee vain synkkiä uutisia taikka mainoksia.

IG:ssä pitää muistaa se, että siellä on monimutkaiset Facebookin kaupalliset algoritmit takana, jotka takertuvat siihen mitä sinä eniten luet. Eli voi olla että sulle on näytetty enemmän vauva-uutisiin liittyviä asioita, jos siellä enemmän niitä luet. En nyt tosin tiedä että onko tuttujen myöhäisiä keskenmenoja kyseessä vaiko some-vaikuttajien.

Tietenkin sitä on huolissaan omasta pikkuisesta. Kannattaa kuitenkin myös muistaa se, että enemmän sitä kuulee niistä harvinaisimmista tapauksista jolloin asiat menee huonosti. Useammin kaikki menee ihan hyvin. Liikaa ei kannata etukäteen huolehtia, vaan keskittyä siihen että just nyt on kaikki hyvin ja koittaa mahdollisuuksien mukaan nauttia raskausesta. Se, että jollain on ollut myöhäinen keskenmeno ei tarkoita sitä että se tapahtuu sinulle.

Tsemppiä!
 
Rv 19 eletään täällä. jostain syystä hirveästi ig;n puolella tullut vastaan keskenmenoja, myöhäisiä keskenmenoja. Pistänyt miettimään myös omaa raskautta ja ihan rinnasta kouraisee ajatus, että pieni pyrkisi ulos liian aikaisin eikä mitään olisi tehtävissä. Sain asiasta ihan pahan olon kun aloin ajattelemaan.. Miten yleistä tämmöinen on että synnytys käynnistyy vaikka viikolla 20? No parempi vain keskittyä positiivisin asioihin eikä murehtia etukäteen mitään..

Miten Teillä muilla liikunta sujuu? Itse käytän lenkkeillessä tukivyötä mikä kyllä helpottaa kipuihin liikkeessä. Ilman vyötä kohdun sivuille alkaa koskemaan.
Ei kai se ole niin yleistä, että ilman mitään "syytä" menisi kesken sen ekan kolmanneksen jälkeen. Onhan niitä joitain pöpöjä ja tulehduksia jotka saattaa johtaa keskenmenoon, mutta sitä varten on näitä hygienia ohjeita mm. kissan hiekkalaatikon erittäin varovaiseen siivoamiseen ym. En ole kyllä kuullut kun yhden tarinan lähipiirissä missä raskaus meni jonkun bakteerin takia kesken rv21. Itse olen nyt kolmatta kertaa raskaana enkä kyllä kertaakaan ole pelännyt keskiraskauden aikana tai jälkeen kesken menoa, niin epätodennäköistä se on. Positiivisella mielellä vaan :)
 
vierailija
Kiitos Jiim89 ja nobelius fiksuista sanoistanne! Noinhan se juurikin on. Se on jännä miten kovin voi kiintyä vauvaan vaikkei häntä ole vielä nähnytkään. Ajatuskin menettämisestä satuttaa jo. Ne on varmaan ne äidin vaistot jotka heräilee.

Mulla on paristi ollut supistuksia. Kivuttomia tosin, mut kun ei tiedä milloin ne ovat tässä kohtaa raskautta vaarallisia ja milloin normaaleja. Oon lukenut että joillain harkkasupparit ovat jo kypsyttäneet kohdunkaulaa? Huh. No aina vaan näytille jos siltä tuntuu, eikai siinä muu auta. Tiedän yhden äidin kuka töllähetkellä vuodelevossa kun pikkuinen alkaisi syötyä liian ajoissa.. Ei siis tulehduksesta kyse ovat vaan supparit tehneet tehtäväänsä. Toki hän varmaan selviää vuodelevolla hyvin sinne 30+ tai jopa laskettuun aikaan joten huolta ei ole :) itse olisin vaan paniikissa vastaavassa tilanteessa. Huh!

Mitä äitiysvaatteita olette ostaneet? Mulla nyt tilanne ettei takit mahdu kiinni. Kesä tulee, joten en haluaisi ostaa tätä varten uutta. Kollareita olen ostanut isoa kokoa sekä alkkareita. Paidat alkavat käydä napapaidaksi. Mekkoja ja 44 koon sukkiksia tulee pidettyä paljon. Mekot on kivoja kun tuovat pyöristyneen vatsan esille. Farkkuja en ole pitänyt moneen kuukauteen.
 
Kiitos Jiim89 ja nobelius fiksuista sanoistanne! Noinhan se juurikin on. Se on jännä miten kovin voi kiintyä vauvaan vaikkei häntä ole vielä nähnytkään. Ajatuskin menettämisestä satuttaa jo. Ne on varmaan ne äidin vaistot jotka heräilee.

Mulla on paristi ollut supistuksia. Kivuttomia tosin, mut kun ei tiedä milloin ne ovat tässä kohtaa raskautta vaarallisia ja milloin normaaleja. Oon lukenut että joillain harkkasupparit ovat jo kypsyttäneet kohdunkaulaa? Huh. No aina vaan näytille jos siltä tuntuu, eikai siinä muu auta. Tiedän yhden äidin kuka töllähetkellä vuodelevossa kun pikkuinen alkaisi syötyä liian ajoissa.. Ei siis tulehduksesta kyse ovat vaan supparit tehneet tehtäväänsä. Toki hän varmaan selviää vuodelevolla hyvin sinne 30+ tai jopa laskettuun aikaan joten huolta ei ole :) itse olisin vaan paniikissa vastaavassa tilanteessa. Huh!

Mitä äitiysvaatteita olette ostaneet? Mulla nyt tilanne ettei takit mahdu kiinni. Kesä tulee, joten en haluaisi ostaa tätä varten uutta. Kollareita olen ostanut isoa kokoa sekä alkkareita. Paidat alkavat käydä napapaidaksi. Mekkoja ja 44 koon sukkiksia tulee pidettyä paljon. Mekot on kivoja kun tuovat pyöristyneen vatsan esille. Farkkuja en ole pitänyt moneen kuukauteen.
Minäkin oon entisiä collareita pitäny. Pari äitiys t-paitaa on edellisistä odotuksista ja niitä oon pitäny. Yhdet mama farkut ostin h&m:ltä ja niillä oon sit töissä menny. Parit mama sukkikset löytyy ja pari trikoomekkoa jotka menee päälle vielä masun kanssa. Pari takkia on vielä jotka just ja just menee kiinni, eli takki ostoksille ei tarvii lähteä enää. Alushousut on niin venyvää ja pehmeää materiaalia, että hyvin menee varmasti koko raskauden. Oon tykänny stringejä pitää, semmosia saumattomia björn borgin ja h&m:n.
Vähän ärsyttää kun kesällä ois yhdet lakkiaiset ja yhdet rippijuhlat eikä taida olla mitään sopivaa päälle pantavaa, en yhtää haluais mitään juhlamekkoja ostaa parin juhlan takia nyt... Pitää käydä katsomassa löytyiskö vaikka h&m:ltä tai lindexiltä jotain edullista ihan tavan mekkoa isommassa koossa vaan.
 
Kiitos Jiim89 ja nobelius fiksuista sanoistanne! Noinhan se juurikin on. Se on jännä miten kovin voi kiintyä vauvaan vaikkei häntä ole vielä nähnytkään. Ajatuskin menettämisestä satuttaa jo. Ne on varmaan ne äidin vaistot jotka heräilee.

Mulla on paristi ollut supistuksia. Kivuttomia tosin, mut kun ei tiedä milloin ne ovat tässä kohtaa raskautta vaarallisia ja milloin normaaleja. Oon lukenut että joillain harkkasupparit ovat jo kypsyttäneet kohdunkaulaa? Huh. No aina vaan näytille jos siltä tuntuu, eikai siinä muu auta. Tiedän yhden äidin kuka töllähetkellä vuodelevossa kun pikkuinen alkaisi syötyä liian ajoissa.. Ei siis tulehduksesta kyse ovat vaan supparit tehneet tehtäväänsä. Toki hän varmaan selviää vuodelevolla hyvin sinne 30+ tai jopa laskettuun aikaan joten huolta ei ole itse olisin vaan paniikissa vastaavassa tilanteessa. Huh!

Mitä äitiysvaatteita olette ostaneet? Mulla nyt tilanne ettei takit mahdu kiinni. Kesä tulee, joten en haluaisi ostaa tätä varten uutta. Kollareita olen ostanut isoa kokoa sekä alkkareita. Paidat alkavat käydä napapaidaksi. Mekkoja ja 44 koon sukkiksia tulee pidettyä paljon. Mekot on kivoja kun tuovat pyöristyneen vatsan esille. Farkkuja en ole pitänyt moneen kuukauteen.
Mulla on takkina Wombatin kantotakki eli siihen tulee lisäpaneeli et saa muksun kantovälineessä oman takin alle. Jos lapsen kantamista harkitset niin suosittelen kyllä kunnon kantotakkia! Menee raskausmahan kanssakin, toistaiseksi vielä jopa ilman lisäpaneelia.
Muutenkin mulla on mammafarkut ja -paidat käytössä. Pari mekkoa mahtuu kans.
 
Mulla on käytössä äitiysleggarit ja omat mekot. Parit löysän malliset housut menee myös vielä. Kesän juhliin tilasin just Zalandolta perusmallisen, mutta vatsan kohdalta löysemmän maksimekon joka toivottavasti menee nyt mahan kanssa sekä raskauden jälkeen. Lisäksi ostin kirppikseltä shortsit kesäksi, yritän pärjätä näillä. Takki menee vielä kiinni, syksyllä (ja suomen kesässä) varmaan pidän takkia auki, jos ei enää mee kiinni.
 
vierailija
Itse ostin äitiys- ja imetysvaatteita torista, yhdet äitiyshousut myös h&m:ltä. Kevät/syystakin ostin myös torista, nyt menee vanhat takit vielä just ja just kiinni, mutta ei enää kauaa. Suomen kesä kun tunnetusti on mitä on, niin ajattelin että hyvä joku kiinni menevä takki olla olemassa... Treenitrikoita olen myös katsellut, olisi jumpatessa ja lenkillä varmaan hyvät, mutta en tiedä raaskinko ostaa. Tukisukkia ja - sukkahousuja joudun käyttämään myös, ja näihin menee aika paljon rahaa.
 
vierailija
Muilla kokemuksia harjoitus supistuksista? Mulla liikkeessä tulee helposti. Eivät satu/tunnu pahalta, mutta vatsaa hetkellisesti kiristää. Menee ohi levossa. Mietin että millon näistä pitää huolestua? Joka paikassa sanotaan että jos eivät ole kivuliaita, tai säännöllisiä niin ei huolta. Näinkö on? Miten kovaksi se maha menee supistuksen aikana? Oon yrittänyt painella eikä se kyllä kivikova ole tuntuu vain sellanen kiristys. Onko tää ees suppari? Tekis mieli taas juosta lääkärillä kattoo kohdunkaulaa.. Viimeksi muista syistä tsekattu 3 viikkoa sitten ja kaikki silloin ok...

Rv20
 
Muilla kokemuksia harjoitus supistuksista? Mulla liikkeessä tulee helposti. Eivät satu/tunnu pahalta, mutta vatsaa hetkellisesti kiristää. Menee ohi levossa. Mietin että millon näistä pitää huolestua? Joka paikassa sanotaan että jos eivät ole kivuliaita, tai säännöllisiä niin ei huolta. Näinkö on? Miten kovaksi se maha menee supistuksen aikana? Oon yrittänyt painella eikä se kyllä kivikova ole tuntuu vain sellanen kiristys. Onko tää ees suppari? Tekis mieli taas juosta lääkärillä kattoo kohdunkaulaa.. Viimeksi muista syistä tsekattu 3 viikkoa sitten ja kaikki silloin ok...

Rv20
Hei!

Mulla aina välillä on vatsa silleen just kiristävä, et jos taputtaa niin kuulostaa ontolta ja suht kova on päältä. Ei ole sattunut tai mitään niin en ole huolestunut, kuulemma ihan normaalia.

Ja kuulemma on just harjoitussupistus ja kropan merkki siitä et nyt on hyvä hieman levätä. Joku viisaampi saa korjata jos olen väärässä :)

Rv21+2
 
Muilla kokemuksia harjoitus supistuksista? Mulla liikkeessä tulee helposti. Eivät satu/tunnu pahalta, mutta vatsaa hetkellisesti kiristää. Menee ohi levossa. Mietin että millon näistä pitää huolestua? Joka paikassa sanotaan että jos eivät ole kivuliaita, tai säännöllisiä niin ei huolta. Näinkö on? Miten kovaksi se maha menee supistuksen aikana? Oon yrittänyt painella eikä se kyllä kivikova ole tuntuu vain sellanen kiristys. Onko tää ees suppari? Tekis mieli taas juosta lääkärillä kattoo kohdunkaulaa.. Viimeksi muista syistä tsekattu 3 viikkoa sitten ja kaikki silloin ok...

Rv20
Esikoisen raskaudessa sain just tuollaisia harjoitussuppareita jo jostain rv 22 alkaen eikä ne mitään tehneet kohdunkaulalle. Just kävellessä tai ostoksia kantaessa.

Täällä potkitaan tosi paljon päivittäin ja ihan joka paikkaan eli hyörii ja pyörii paljon. Ens viikolla rakenneultra

rv 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
Esikoisen raskaudessa sain just tuollaisia harjoitussuppareita jo jostain rv 22 alkaen eikä ne mitään tehneet kohdunkaulalle. Just kävellessä tai ostoksia kantaessa.

Täällä potkitaan tosi paljon päivittäin ja ihan joka paikkaan eli hyörii ja pyörii paljon. Ens viikolla rakenneultra

rv 20+6
Täälläkin taitaa asustaa pikkuinen potkuja rakastava jumppaaja. Rakenneultrassa viime viikolla ei myöskään meinannut millään pysyä paikallaan :)
 
vierailija
Onko täällä muita kenen ystäväpiiri on raskauden myötä kaventunut? Oikeat ystävät ovat onneksi edelleen vierellä, mutta tietyt kahvittelu-kaverit ottaneet selkeästi etäisyyttä. Ihan kuin se olisi heiltä pois että oon raskaana? Muutenkaan kun ei vauvajuttuja jaksa höpöttää kavereiden kanssa. Luulen että osa saattaa kokea ihan kateutta raskaudesta ja varsinkin kun itse en ole koskaan ollut sellainen "haluan vauvan" ihminen niin monelle tuntui olevan ihan shokki tää MINUN raskaus.. Onko teillä muilla tästä kokemusta?
 
Onko täällä muita kenen ystäväpiiri on raskauden myötä kaventunut? Oikeat ystävät ovat onneksi edelleen vierellä, mutta tietyt kahvittelu-kaverit ottaneet selkeästi etäisyyttä. Ihan kuin se olisi heiltä pois että oon raskaana? Muutenkaan kun ei vauvajuttuja jaksa höpöttää kavereiden kanssa. Luulen että osa saattaa kokea ihan kateutta raskaudesta ja varsinkin kun itse en ole koskaan ollut sellainen "haluan vauvan" ihminen niin monelle tuntui olevan ihan shokki tää MINUN raskaus.. Onko teillä muilla tästä kokemusta?
Mulla on lähipiirissä paljon lapsettomuushoidoissa kävijöitä, ja ymmärrän hyvin miksi eivät niin usein kysele kuulumisia enää. Enmyöskään halua hehkuttaa raskautta sen vuoksi itsekään.
> Kaikki eivät kerro aran aiheen vuoksi tästä ääneen edes lähipiirilleen, niin haluan muistuttaa teitä muita tästä mahdollisuudesta. :)

Toinen asia jonka voisin kuvitella vaikuttavan on elämäntilanne/ikä, et jos muilla kavereilla on vielä biletysvaihe ja itse perheenperustamisvaihe niin äkkiä yhteistä ei enää niin olekaan. Itse oon jo sen verran vanha (29), ettei tarvi tästä enää kärsiä. :D
 
vierailija
Mulla jopa kaverit kenellä on omia lapsia ovat etääntyneet eivätkä kysele enää kuulumisia. Ymmärtäisin siis ton lapsettomuus lasian jos näin olisi, mutta.. ja siis en todellakaan ole mikään vauva vouhkaaja, enkä koskaan ollutkaan.
 
HMT
No nyt...pari päivää sitten alkoi tuntumaan liikehdintää silleen, että tajusi sen olevan vauva eikä mikään muu. Tänään "täytin" rv21 ja liikkeitä tuntunut ip:llä ja nyt illalla. Huomenna olisi seuraava kontrolli ja rakenneultra myös viikon aikana. Vatsa kasvanut aika lailla. Napakin tuntuu olevan vähemmän "syvä" kuin normisti.
 
vierailija
Onko muita kellä istukka edessä "blokkaamassa" liikkeitä? Rv23 ja nyt vasta tunnen liikkeet, niin että tajuan ne vauvan liikkeiksi. Ihanaa. RU käyty ja tyttölupaus saatu. Ihanaa. Nyt saa alkaa ostamaan vauvan tavaroita.

Ajattelin myös oman työn kuormittavuuden vuoksi aloittaa äitiysloman varhennetusti. Onko muita, jotka näin ajattelitte tehdä? Mulla siis työt loppuisivat heinäkuun lopulla. Ennen sitä toki kesäloma, eli tosiaan vähiin alkaa käydä työviikot.
 
Mä päätin tänne kirjoittaa vaikka viikkojen mukaan kuulun lokakuisiin. La on 7.10, mutta tullaan käynnistämään viimeistään rv 38. Joten syyskuun puolella tämä syntyy. Muutenkin tuo lokakuisten ryhmä on tainnut siirtyä facen puolelle. Itse en nyt sinne halua. Ja täältäkin saan vertaistukea.

Itsellä useampi raskaus takana. Että ollaan suurperhe. Olen ollut kuluneen vuoden erityislasten takia kotona. Meillä siis nepsy-haasteita, add ja adhd-lapsia.

Tätä raskautta ennen oli paha keskenmeno. Ja uudelleen raskautumisessakin meni yllättävän kauan. Kerkesi jo tulla huoli että eikö me saada enää tätä yhtä. Mutta lopulta hän olikin iloinen yllätys.

Mulla edellinen synnytys lähyi käyntiin istukan irtoamisella rv 35. Se oli normaalipainostani huolimatta insuliinihoitoinen radi. Nyt radi todettiin jo rv 16 ja insuliinit heti käyttöön. Vaikka liikun ja syön terveellisesti, suvussa ja perheessäni on paljon diabetestä. Eli korkea sukurasite. Raskautta seurataan äitipolilla tiheään radin ja tuon edellisen istukan irtoamisen takia. Ainakaan vielä en ole asiaa murehtinut tai pelännyt tulevaa synnytystä.

Korona huolettaa. Tällä alueella nollatilanteesta pompattiin vapun jälkeen kiihtymisvaiheeseen. Altistumistilanteita on joka suunnalla. Vältetään kontakteja, mutta isommat lapset osa on koulussa ja mies käy töissä. Piikkiä en ole ottanut, eikä sitä ole tarjottu. Nykytiedon mukaan koronankaan ei sanota olevan vauvalle vakava. Yritän siihen luottaa.

Me hankittiin nyt uudet rattaat. Tai oli kyllä poistuva malli. Emmaljunga Super Vikingit tupla adapterilla. Tykkäsin näistä enemmän kuin Nxt-malleista. Ja on kyllä olleet huiput. Olen siis edellisen 2-vuotiaan kanssa testaillut.

Toivotaan että tämä saitti pysyy aktiivisena. Ainakin itse mieluummin kirjoittelisin täällä.
 

Yhteistyössä