Syyskuiset 2021

Täällä on nyt toista päivää tuntunut painetta vasemmalla munasarjan kohdalla. Ei varsinaisesti tunnu kivulta, vaan enemmänkin epämukavalta. Istuessa asia välillä unohtuu mutta seistessä painetta on enemmän. Muistelisin, että aikasemmin kystien kanssa ollut vastaavaa tunnetta. Toivottavasti ei olisi kohdunulkoinen... Huomenna on ultra onneksi. En kyllä odota sieltä hyviä uutisia, viikonloppuna oli vaaleanpunaista vuotoa taas ja sunnuntaina tuli kerran kirkkaampaa verta ja pari pientä hyytymää.. Onko muilla kokemuksia vastaavasta nyt tai aikaisemmissa raskauksissa? Varovasti elättelen toiveita mutta oon kyllä asennoitunut siihen että kesken on menossa.
Mulla taas niinpäin että seistessä ei niinkään tunnu, mutta istuessa tuntuu. Toivotaan et kummallakin kaikki kuitenkin hyvin ❤ odottavan aika tosiaan on pitkä :(
 
Täällä valitettavasti heikot viivat ei sitten kunnolla koskaan vahvistuneet ja noin viikko sitten alkoi tuhruvuoto, joka yltyi parin päivän jälkeen ihan kunnon vuodoksi. Oli kun tavallista runsaammat menkat ja superkovat kouristeluvatsakivut. Samalla raskausoireet hävisi. Kivut on onneksi nyt loppuneet, ja vuoto muuttunut tiputteluksi.

Polille soitin, ja ainut ohje oli tsekata kolmen viikon päästä vuodon alusta, että testi näyttää negaa, ettei ole jäänyt mitään kohtuun.

Poistun siis takavasemmalle ja toivotan teille muille ihanaa raskautta ja tarrasukkia pienille!
 
Uil
Moikka. Mä plussasin 16.1. menkat ollut tosi epäsäännölliset joten en tiedä laskettua aikaa. 2 viikon päästä varhaisultra. Mua kiinnostais faceryhmä, mutta semmoinen pieni ryhmä. Onko sellaista tulossa vai onko kaikki täällä menossa samaan ryhmään?
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
Moikka. Mä plussasin 16.1. menkat ollut tosi epäsäännölliset joten en tiedä laskettua aikaa. 2 viikon päästä varhaisultra. Mua kiinnostais faceryhmä, mutta semmoinen pieni ryhmä. Onko sellaista tulossa vai onko kaikki täällä menossa samaan ryhmään?
Moi!
Tuossa @Ripau ylläpitämässä ryhmässä on 36 hlöä, eli jos kiinnostaa liittyminen niin yksityisviestiä vain. :)
 
No nyt ollaan siinä pisteessä, että pelkästään tuoreet hedelmät ja marjat ja kreikkalainen jogurtti menee ainostaan alas. Harmi, ettei tästä(kään) maasta löydy Suomen isoa hapanmaitotuotevalikoimaa. Piimä tai viili olis kivoja. Esikoisen kanssa oli sama juttu, eri maa vaan.
Aamulla onnistuin pitämään oksupoksun alhaalla mut lähellä oli.

7+2
 
  • Surullinen
Reactions: Huuma40+
Tsemppiä @rust ! Nyt varmaanki pari vkoa vielä kun jaksaa, niin saattaa alkaa helpottamaan.

Täällä oli joku ihan hyvä päivä tai ainakin puolikas kun ei ollut yhtä etova olo. Mut kaiken ruokailun pitäs mennä just tarkalleen aikataulujen mukaan, niin säästyisi pahimmalta. Odotan vkoa 11 kuin kuuta nousevaa. Vatsan repäisykipuja ei oo hetkeen ollut. Rinnat turpoaa edelleen ja suihkussa nännit aristaa. Näin muuten jo synnäriltä unenkin! Hah! :D

Ensi vkolla alkuraskauden ultra, jossa sitten selviää jo jotain. <3
 
Ajattelin vielä pienempää ryhmää, tyyliin 10-20 henkilöä silloin ryhmä olisi intiimi ja kaikki uskaltaisi jakaa omaa elämäänsä. Mutta ilmottaudun isoon ryhmään jos pieneen ryhmään ei oo väkeä
Kyllä tossa nykyisessä ryhmässäkin porukka on kertonut tosi avoimesti kaikesta. Ja ainakin itsellä kuva, että kaikki tukee toisiaan. Olen esikoisestakin tollaisessa ~40hlö ryhmässä ja se on tosi hyvä, koska osa on aina aktiivisempia ja osa sitten ei välttämättä kirjottele juuri mitään. :) tuonne vaan !
 
  • Tykkää
Reactions: Malviinas
Voi että tässä meinaa mennä jo ihan sekaisin, kun meitä on niin paljon täällä! :love:

SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / hoomama / 4.
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd / 2. /
10.9. / jiim89 / 1. /
10.9. / myyttynen / 4. / PKKS
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
12.9. / tsirbulainen / 1. /
11.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
16.9. / ihanasyys/ 2. / HUS Espoon sairaala
17.9. / namida_chan / 2. / HUS
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
20.9. / lande / 1. / SJK
21.9. / huumis / 2. /
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
23.9. / Min204 / 1. / HUS
24.9. / deneb / 1. / HUS
24.9. / sunni84 / 1. / KYS
25.9. / aspasia / 2. /
25.9. / marvian / 3. / HUS
25.9. / mansikka3 / 3. /
25.9. / wannabc / 2. /
26.9. / satsuma_ / 2. / HUS
26.9. / pastilli21 / 1. / HUS
26.9. / öppähöppä / 1. /
27.9. / lavender87 / 1. / Jkl Nova
27.9. / rimaleli / 2. / SatKS
28.9. / Tiitiäinen87 / 1. / OYS
29.9. / iltaruusu / 1. / LKS
 
Viimeksi muokattu:
En ole tänne mitään pistänyt, koska olen ollut todella rikki, mutta mullakin kävi ikävä kyllä niin että meni kesken jo melkein kuukausi sitten. Nyt piinaillaan ja muutaman päivän päästä teen raskaustestin, josko olisi tärpännyt. Oireita jotka viittaavat raskauteen on, todella kova närästys (muuten ikinä ei närästä, paitsi raskausaikana), oksettaa, väsyttää ja viluttaa.
 
öppähöppä
Täälläki yks syyskuista odottava, peukut pystyssä että pysyis tää mukana. Oon seurannu tätä ketjua alusta asti, mut en oo jaksanu tehdä tunnuksia vielä tänne :) l.a. ois 26.9. eli tänään vissiin 5+4 viikkoa.. epätodelliselta tuntuu, vaikka huono olo alkanut hiipiä.. yhden km:n oon kokenu 5+2 ja sitä ennen ehdin jo oksentaa pahoinvoinneissa.

Onko kaikki menossa varhaisultraan? mä oon aiemmissa odotuksissa käyny, mut nyt jostain syystä emmin.. Ehkä pelkään, että jos siellä syke todettais , ja jos sit kohta meniski kesken. Mut sulkishan se pois kohdunulkoisen ja tuulimunan ainakin.
 
Töissä tuli tänään veristä vuotoa.. katsotaan lisääntyykö vai mikä homma. Esikoisen alkuraskaudessa suunnilleen samoilla viikoilla tuli myös vuotoa. Sellaista kipua ei onneksi ole mitä keskenmenossa ennen esikoista oli. Tasan viikon päästä olis ultra..
Jaksamista, toi odottaminen on kyllä niin tuskallista.. Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Ihanasyys
Varhaisultrassa käyty eilen,laskettu aika muuttui 12.9. Kaikki hyvin pienellä.
Kun nyt tuosta buranasta puhutte niin mulle lääkäri sanoi että buranan ottaminen on turvallista rv 30 asti, tätä en oo tienny vaan aina ollut siinä uskossa ettei ollenkaan.
ja kystiin liittyen,mulla näköjään oli taas munasarjassa kysta eli sen puhkeamista ootellessa! En oo ikinä ajatellu että niitä tuntisi ulkopuolelta,epäilen että nivusesta tuntuisi.
Burana on turvallista vain toisella kolmanneksella! Eli rv 13-28 saa ottaa Buranaa tarvittaessa.
 
vierailija täällä
Moikka! Pitääkö tänne rekisteröityä että pääsisi mukaan porukkaan ja fb-ryhmään? En ainakaan osannut laittaa ripau:lle yv:tä? Mulla toinen lapsi toivottavasti tulossa, La 21.9. En ole vielä käynyt varhaisultrassa. T
 
Nyt on eilisestä asti alkanut olla etovaa oloa, eri aikoihin päivässä. Ylös asti ei ole ainakaan vielä päässyt, mutta sellanen palan tunne kurkussa usein ja tekis mieli yökätä.

5+6
Ja juuri kun tämän tänne olin teille kirjoittanut niin oli pakko mennä kiireesti vessaan ja aamupuurot tuli ulos. Nyt istun tässä sohvalla ja huomaan että pala kurkusta hävinnyt ja ainakin hetken on helpompi olla. Voi toivottavasti päivällä ei enää nuin paha olo tulisi niin ei töissä tarvitse käydä ykäämässä.

Pahoittelen ällö viestistä, toivottavasti en aiheuta muille pahaa oloa :D
 
Öppähöppä
Mäki haluaisin fb ryhmään jos viel pääsee sit kun on vähän varmempi olo raskaudesta. Nyt kyl alkanu kuvotus.

Mä uskon eniten Teratologisen tietopalvelun sanaan noissa lääkehommissa, sinne voi soittaa arkisin ja ne tietää tosi paljon just viime viikolla kysyin tulehduskipulääkkeiden käytöstä ekalla kolmanneksella. Sanoi että Buranaa voi tarvittaessa ottaa sillon tällöin, säännölliseen käyttöön ei. Viimeisellä kolmanneksella viime raskaudessa ei kuvattu kun ihan yksittäinen tabletti, koska sillon voi vaikuttaa sikiön valtimotiehyiden sulkeutumiseen
 

Yhteistyössä