Syyskuiset 2021

On tuota tuikkimista jonkun verran.

huimaa myös aika paljon, ihan silmissä mustenee ja jotenkin höntti olo, kylmä kokoajan ja jatkuva vessahätä.

kahvi maistuu vielä ja jännällä odotan tuleeko pahoinvointia, monella on alkanut 7. Viikolla ja täällä huomenna 6+0

pari viikkoa vielä lomaa ja ahdistaa jo valmiiksi töihinpaluu ja maskin käyttö
 
Täällä muutamana aamuna ollut tosi huono olo. Oksu ei oo toistaiseksi lentänyt, mutta ei oo kyllä ollut kaukana. Nyt huomasin, että rinnat ei oo samallailla arat kun tähän asti ja heti tietysti ajattelen pahinta... varmaan täytyy tänään lähteä testikaupoille, jos sais leffaviivat, viikkoja kuitenkin ”jo” 6+2.
Mulla alkoi myös 6+0 huonompi olo ja rintojen arkuus alkoi myös hellittää. Oon stressannut myös asiaa, koska jossain kohtaa ne oli todella kipeät! Mutta ei auta kun odottaa ja toivoa että kaikki on hyvin.

Onko muilla ollut vähäistä vaaleanpunaista vuotoa? Mulla on ollut nyt 3 kertaa silloin tällöin, sitä näkyy aina kerran vessäkäynnin yhteydessä ja sitten ei enää. Ensi viikolla on ultra ja pelkään niin kovaa että näkyy tuulimuna
 
Huh sentään. On ollu tuskaista tää huono olo. Tänään 6+2 ja todella odotan aikaa ilman pahoinvointia. Oon oksentanu muutaman kerran, mutta sepä ei ollenkaan auta, vaan paha olo jatkuu aivan samanlaisena kuin ennen oksentamista.

Obelix-olo :) on tuttu ja liivit painaa. Pystyn pitämään vaan toppiliivejä, ei enää mitään kaarituellisia. Äh.

Liikunta ja ulkoilma tekee tosi hyvää, mut sitäkään ei rajattomasti ole tarjolla. Työt ja lapset sotkee harrastuksia. ;)

Tsemppiä kaikille ja toivotaan parempia oloja!
 
  • Tykkää
Reactions: Deneb
Normaalisti kittaisin vettä vähän väliä varsinkin näillä helteillä (asun eteläisellä pallonpuoliskolla) mut nyt vesi jotenkin maistuu pahalta, vaikka ei se varsinaisesti maistu miltään. En vaan saa sitä alas millään. Pakko juoda mehua tai teetä sen sijaan.

Äsken söin aivan taivaallisen makuisen jääkaappikylmän Navel-appelsiinin, kun ajatuskin mistä tahansa muusta ruoasta ällötti.

6+6
 
Malviinas, poistettiinko munasarjakysta sun kaverilta raskauden jälkeen?

Mä olen vähän stressiluonne ja pyörii mielessä jos olisikin pahanlaatuinen ja joudun tämän kanssa nyt koko raskauden elämään. Toki sitä on varmaan 4-5 kertaa jo ultrattu ja on selkeästi hyvänlaatuinen nesterakkula eli vähän menee psyykkisen puolelle tämä stressi.

Harmittaa että jos asiat tuntuu olevan liian hyvin niin sitten pitää päässään kehittää joku huolenaihe.
heippa,mulla ollut viime vuonna todella monta kertaajuuri tuollainen nestekysta. Jos se puhkeaa tai vuotaa niin se aiheuttaa todella voimakasta kipua (siitäkin kokemusta).Yleensä nuo kyllä poistuvat ihan itsekseen eikä välttämättä tunnu miltään,onko sinulla jotain oireita kystaan liittyen? Jos ei niin en olisi sinuna huolissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompula^
heippa,mulla ollut viime vuonna todella monta kertaajuuri tuollainen nestekysta. Jos se puhkeaa tai vuotaa niin se aiheuttaa todella voimakasta kipua (siitäkin kokemusta).Yleensä nuo kyllä poistuvat ihan itsekseen eikä välttämättä tunnu miltään,onko sinulla jotain oireita kystaan liittyen? Jos ei niin en olisi sinuna huolissaan.
Normaalisti kittaisin vettä vähän väliä varsinkin näillä helteillä (asun eteläisellä pallonpuoliskolla) mut nyt vesi jotenkin maistuu pahalta, vaikka ei se varsinaisesti maistu miltään. En vaan saa sitä alas millään. Pakko juoda mehua tai teetä sen sijaan.

Äsken söin aivan taivaallisen makuisen jääkaappikylmän Navel-appelsiinin, kun ajatuskin mistä tahansa muusta ruoasta ällötti.

6+6
meillä on justiin sama laskettu aika hedelmät on kyllä parasta. Mulla joka aamu alkanu jollain hedelmällä heti herättyä,muuten alkaa kuvotus. Pitääpä ostaa appelsiinejä ku alko oikeen tekeen mieli kun kuvailit niin hyvin
 
  • Rakkaus
Reactions: rust
vierailija
Mulla alkoi myös 6+0 huonompi olo ja rintojen arkuus alkoi myös hellittää. Oon stressannut myös asiaa, koska jossain kohtaa ne oli todella kipeät! Mutta ei auta kun odottaa ja toivoa että kaikki on hyvin.

Onko muilla ollut vähäistä vaaleanpunaista vuotoa? Mulla on ollut nyt 3 kertaa silloin tällöin, sitä näkyy aina kerran vessäkäynnin yhteydessä ja sitten ei enää. Ensi viikolla on ultra ja pelkään niin kovaa että näkyy tuulimuna
On ollut, just ihan vaan muutaman päivänä tuommoista. Mulla tosin oli ihan alussa, joskus rv 3-4, myös ihan kunnon vuodot, mistä aattelin et se tuli ulos sieltä, mut ilmeisesti ne olikin ihan vaan menkat, sitä sanoivat neuvolasta kun sinne soitin silloin. Sitä oli siihen aikaankin kun olis menkat olleet normaalisti. Eka neuvolakäynti on ens viikolla, että eipä voi ennen sitä varmaksi tietty sanoa mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Villimarja
Mahtaakohan tässä nyt olla kaikkien halukkaiden nimet? :) Tää palsta ei oo kovin käytännöllinen tämmösen listan päivittämisen suhteen :D

SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
10.9. / jiim89 / 1. /
10.9. / myyttynen / 4. / PKKS
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
13.9. / tsirbulainen /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
16.9. / ihanasyys/ 2. / HUS Espoon sairaala
17.9. / namida_chan / 2. (eka 3/~13)) / HUS
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
20.9. / lande / 1. / SJK
21.9. / huumis / 2. /
21.9/ Futurmama / 1. / HUS.
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
23.9. / Min204 / 1. / HUS
24.9. / deneb / 1. / HUS
24.9. / sunni84 / 1. / KYS
25.9. / aspasia / 2. /
25.9. / marvian / 3. / HUS
25.9. / mansikka3 / 3. /
25.9. / wannabc / 2. /
26.9. / satsuma_ / 2. / HUS
27.9. / lavender87 / 1. / Jkl Nova
27.9. / rimaleli / 2. (1. 9/19) / SatKS
28.9. / Tiitiäinen87 / 1. / OYS
29.9. / iltaruusu / 1. / LKS
 
Viimeksi muokattu:
Onpas paljon uusia syyskuisia saati tänne :) Tervetuloa

Huomenna ois ensimmäinen neuvola meillä. Minusta tuntuu, että asiat on muistissa 4 vuoden takaisesta odotuksesta mutta miehellä onkin jo tovi, kun viimeks on neuvolassa ollu mukana :D Hänellä siis nuorin lapsi 16v

Olo on suht hyvä ollu edelleen, uni maistuu ja 9-10h yöunet on nyt lomalla ollu ihan perus. Salilla ja lenkillä oon käyny jonkun verran, tänään reilun tunnin reipas kävelylenkki, huomenna meinasin sinne neuvolaan kävellä 7,5km.
Housut puristaa jo mahaa ja siitä tulee huonoa oloa helposti.
Edelleenkään makeaa ei tee mieli, ruoka maistuu senkin edestä. Jatkuv jano ärsyttää ja yötä vasten tulee juotua niin, että aamulla heti kauhee pissahätä
 
Voiko kysta tai keltarauhanen tuntua sellaisena sisäisenä pattina? Mulla on tuntunut jo pidemmän aikaa vasemmalla puolella vähän nivusen yläpuolella kuin joku painais tai olis niinku patti jos esim jalat on koukussa tai istuu vähän kumarassa. Päältä päin sitä ei tunne, eikä ole kipeä. Alkaa vaan ahdistaa kun koko ajan ajattelee et tuntuuko se nyt vai kuvittelenko vaan. Mitään vuotoja ei ole ollut.

Rv 5+2
 
@Mansikka3 keltarauhanen on pieni, mutta kystat voi olla tosi isoja ja periaatteessa tuntua vatsan päältä painellen. Voisko olla kyse suolen loppupään tuntemisesta, ootko kovin hoikka? Jos asia huolettaa, lääkäri voi tunnustella mikä se on ja lähettää vaikka ultraääneen.

Täällä taas migreeni päällä, oksennus lentää ja yllätys Panadol ei auta.... Voi p***n Panadol, onko se koskaan auttanut kellään mihinkään vaivaan, ihan turha troppi!:ROFLMAO::sick:
 
@Mansikka3 keltarauhanen on pieni, mutta kystat voi olla tosi isoja ja periaatteessa tuntua vatsan päältä painellen. Voisko olla kyse suolen loppupään tuntemisesta, ootko kovin hoikka? Jos asia huolettaa, lääkäri voi tunnustella mikä se on ja lähettää vaikka ultraääneen.

Täällä taas migreeni päällä, oksennus lentää ja yllätys Panadol ei auta.... Voi p***n Panadol, onko se koskaan auttanut kellään mihinkään vaivaan, ihan turha troppi!
Samaa mieltä panadolista! Ihan yhtä tyhjän kanssa joka kerta. Sit varsinkin kun synnytys käynnistyy ja supistuskipuihin neuvotaan ottamaan panadolia, hohhoi:rolleyes:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Oon ollut menneet viikot näin sivusta seuraajan roolissa täällä, mutta jos nyt jotain kirjoittaisin. Tänään oli eka neuvola ja hienosti siellä sydän sykki ❤ viikot menkkojen mukaan nyt 8+3, ultran mukaan 8+1 eli hyvin piti paikkansa. Nyt vaan jännityksellä odottamaan np- ultraa ja sormet & varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin sielläkin, kun sinne saakka päästään. Etova olo on ollut nyt pari viime viikkoa riesana. Kana, kala ja erityisesti jauheliha yököttää, on siis hieman haastavaa tämä ruokapuoli veriappelsiineja voisin taas vetää kaksin käsin.
 
  • Tykkää
Reactions: Villimarja
@Mansikka3 keltarauhanen on pieni, mutta kystat voi olla tosi isoja ja periaatteessa tuntua vatsan päältä painellen. Voisko olla kyse suolen loppupään tuntemisesta, ootko kovin hoikka? Jos asia huolettaa, lääkäri voi tunnustella mikä se on ja lähettää vaikka ultraääneen.

Täällä taas migreeni päällä, oksennus lentää ja yllätys Panadol ei auta.... Voi p***n Panadol, onko se koskaan auttanut kellään mihinkään vaivaan, ihan turha troppi!
Oon melko hoikka. Pitää kysyä neuvolassa ensiviikolla kun menen varhaisultraan.

Toivottavasti migreeni on jo helpottanut. Itsekin pelkään millon tulee kovaa päänsärkyä eikä voi Buranaa ottaa. Toistaiseksi päänsäryt pysyneet poissa :)
 
Varhaisultrassa käyty eilen,laskettu aika muuttui 12.9. Kaikki hyvin pienellä.
Kun nyt tuosta buranasta puhutte niin mulle lääkäri sanoi että buranan ottaminen on turvallista rv 30 asti, tätä en oo tienny vaan aina ollut siinä uskossa ettei ollenkaan.
ja kystiin liittyen,mulla näköjään oli taas munasarjassa kysta eli sen puhkeamista ootellessa! En oo ikinä ajatellu että niitä tuntisi ulkopuolelta,epäilen että nivusesta tuntuisi.
 
Täällä on nyt toista päivää tuntunut painetta vasemmalla munasarjan kohdalla. Ei varsinaisesti tunnu kivulta, vaan enemmänkin epämukavalta. Istuessa asia välillä unohtuu mutta seistessä painetta on enemmän. Muistelisin, että aikasemmin kystien kanssa ollut vastaavaa tunnetta. Toivottavasti ei olisi kohdunulkoinen... Huomenna on ultra onneksi. En kyllä odota sieltä hyviä uutisia, viikonloppuna oli vaaleanpunaista vuotoa taas ja sunnuntaina tuli kerran kirkkaampaa verta ja pari pientä hyytymää.. Onko muilla kokemuksia vastaavasta nyt tai aikaisemmissa raskauksissa? Varovasti elättelen toiveita mutta oon kyllä asennoitunut siihen että kesken on menossa. :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Mansikka3
Täällä on nyt toista päivää tuntunut painetta vasemmalla munasarjan kohdalla. Ei varsinaisesti tunnu kivulta, vaan enemmänkin epämukavalta. Istuessa asia välillä unohtuu mutta seistessä painetta on enemmän. Muistelisin, että aikasemmin kystien kanssa ollut vastaavaa tunnetta. Toivottavasti ei olisi kohdunulkoinen... Huomenna on ultra onneksi. En kyllä odota sieltä hyviä uutisia, viikonloppuna oli vaaleanpunaista vuotoa taas ja sunnuntaina tuli kerran kirkkaampaa verta ja pari pientä hyytymää.. Onko muilla kokemuksia vastaavasta nyt tai aikaisemmissa raskauksissa? Varovasti elättelen toiveita mutta oon kyllä asennoitunut siihen että kesken on menossa.

Huutelen kesäkuisista et se keltarauhanen on monesti mukana sinne olikohan jopa n. Rv9 asti. Mulla ainakin se aiheutti kipuilua ja paineen tunnetta munasarjassa eli voi olla ihan luonnollinen/ normaali syy sille tunteelle. Toivotaan et siellä kaikki hyvin ♥
 
Huutelen kesäkuisista et se keltarauhanen on monesti mukana sinne olikohan jopa n. Rv9 asti. Mulla ainakin se aiheutti kipuilua ja paineen tunnetta munasarjassa eli voi olla ihan luonnollinen/ normaali syy sille tunteelle. Toivotaan et siellä kaikki hyvin
Kiitos vastauksesta <3 Tähän saakka tunnetta/pistelyä on ollut molemmilla puolilla silloin tällöin mutta ei aikaisemmin tälläistä jatkuvaa tunnetta. Noh, huomenna se sitten selviää viimeistään niin ainakin tietää missä mennään. Minuutit kuluu vaan niiin hitaasti ja tuntuu etten oo nukkunut viikkokausiin.. :D
 

Yhteistyössä