Syyskuiset 2021

Onko muilla kokemuksia munasarjakystasta? Mulla sellainen 10cm kokoinen on heinäkuussa todettu ultralla ja piti leikata pois koska ei ole itsestään poistunut, mutta nyt leikkaus siirtyy synnytyksen jälkeen. Vähän huolettaa näin pitkään elellä kystan kanssa.
 
Onko muilla kokemuksia munasarjakystasta? Mulla sellainen 10cm kokoinen on heinäkuussa todettu ultralla ja piti leikata pois koska ei ole itsestään poistunut, mutta nyt leikkaus siirtyy synnytyksen jälkeen. Vähän huolettaa näin pitkään elellä kystan kanssa.
Mulla ei itsellä, mutta kaverilla todettiin iso kysta mielestäni just munasarjoissa alkuraskaudesta ultrassa, eikä siinä kohtaa voitu poistaa.
Sitä seurattiin koko raskaus eikä haitannu kaverin mukaan lainkaan raskautta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pompula^
Onko muilla kokemuksia munasarjakystasta? Mulla sellainen 10cm kokoinen on heinäkuussa todettu ultralla ja piti leikata pois koska ei ole itsestään poistunut, mutta nyt leikkaus siirtyy synnytyksen jälkeen. Vähän huolettaa näin pitkään elellä kystan kanssa.
Itsellä on ollut, mutta kylläkin pienempiä. Ne on aina eläny omaa elämäänsä ja lähteny surkastumaan itsekseen pois. Lääkäri totesi niiden olevan hyvälaatuisia ultran perusteella, joten ei tarvinnut tehdä mitään ellei kivut pahennu. Onko sulle aiheutunut kipuja siitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Pompula^
Huomenta!

Tänään oli ensimmäinen aamu sitten sunnuntaina tekemäni ensimmäisen haamutestin, että viiva ei vahvistunut. Viiva oli samaa luokkaa kuin maanantaina. En ehkä nyt huolestu vielä, mutta toki oma ajatus tästä kaikesta otti askeleen taaksepäin. Kokemuksia muilla?

Oireita ei sen kummemmin ole ilmennyt. Vähän katkonaisia öitä ja pientä outoa/huonoa/heikkoa oloa välillä.

Kivaa päivää kaikille! :)
 
Itsellä näytti sunnuntaina digi 1-2 vkoa, kun laskurin mukaan päivät olivat 4+2. Tarkistan vielä digillä tämän viikon sunnuntaina, että viikot ovat lähteneet etenemään.

Nyt oireisiin on tullut lisäksi satunnaiset vihlovat kivut alavatsalla sekä nännien arkuus. Jotenkin lohduttavaa, että oireet lisääntyvät, kun on keskenmenon pelko koko ajan takaraivossa. Toivottavasti säästyn kuitenkin pahoinvoinnilta... :D
 
  • Tykkää
Reactions: rust
Huomenta!

Tänään oli ensimmäinen aamu sitten sunnuntaina tekemäni ensimmäisen haamutestin, että viiva ei vahvistunut. Viiva oli samaa luokkaa kuin maanantaina. En ehkä nyt huolestu vielä, mutta toki oma ajatus tästä kaikesta otti askeleen taaksepäin. Kokemuksia muilla?

Oireita ei sen kummemmin ole ilmennyt. Vähän katkonaisia öitä ja pientä outoa/huonoa/heikkoa oloa välillä.

Kivaa päivää kaikille! :)
Oletko tehnyt eri testeillä? Tuntuu, että jossain testeissä positiivinen jää hailakaksi eikä vahvistu.

En halua pelotella, mutta viime kierrossa itselläni haamut eivät lähteneet vahvistumaan, ja vuoto alkoikin muutaman päivän myöhässä. Toivottavasti näin ei ole sinun kohdallasi, joillakin myös hcg nousee erilailla alkuraskaudessa :)
 
Deneb, kiitos viestistä. Olen realisti ja en odota niinku mitään varmaa ja pettymyksiin on henkisesti kyllä varauduttu. Olen testannut nyt vielä PC:llä. Eilen tein myös RFSUn, mutta se oli suhteessa PC:een vielä haaleampi. Ajattelin digin tehdä vasta vähän myöhemmin.
 
Onnea uusille plussanneille!

Täällä vedän mynthoneja pahimpaan oloon. Ruokailut on menneet hiukan huonoiksi ja kahvi ei enää tunnu maistuvan kuten ennen.

Itse en ainakaan vielä faceryhmään ole tulossa, ja todennäköisimmin en lainkaan.

Mutta kyllä tää vertaistuki kelpaa tässä kun olo on se, että koettaa huonon olon takia selvitä vaan päivästä toiseen.
Moi! Liityn myös mukaan tänne nyt. Plussasin 5.1 ja nyt on käynnissä rv 6+5. Laskettu aika 10.9 ja eka lapsi sekä eka raskaus. Oon kohta 32 v ja viidennellä kierrolla tärppäsi.

Vointi meni aika nopeasti paskaksi suoraan sanottuna Olen viimeisen puolentoista viikon ajan ollut niin huonovointinen ettei mikään meinaa mennä alas. Näläntunnetta ei tule, vaan ainoastaan pahoinvointi. En ole oksentanut mutta voin jatkuvasti pahoin. Täällä yksi päivä kerrallaan mutta jestas toivon mukaan hellittää kohta. Lapsi on todella toivottu mutta on vähän sekalaiset tunteet nyt kun vointi on ollut näin huono. Voisinpa nauttia raskaudesta kohts. Ehkä tää tästä, teidän keskusteluista saan ainakin tsemppiä ❤
 
Malviinas, poistettiinko munasarjakysta sun kaverilta raskauden jälkeen?

Mä olen vähän stressiluonne ja pyörii mielessä jos olisikin pahanlaatuinen ja joudun tämän kanssa nyt koko raskauden elämään. Toki sitä on varmaan 4-5 kertaa jo ultrattu ja on selkeästi hyvänlaatuinen nesterakkula eli vähän menee psyykkisen puolelle tämä stressi.

Harmittaa että jos asiat tuntuu olevan liian hyvin niin sitten pitää päässään kehittää joku huolenaihe.
 
Moi!
Tein positiivisen testin tänään ja laskurin mukaan olis la 25.9. ja nyt 4+4. Marraskuussa oli just km, niin ei vielä uskalla suuremmin innostua. Toinen lapsi olis tulossa, esikoinen on 2/19 syntynyt. Hänen raskaudessaan kävin varhaisultrassa 7+1 jolloin myös syke löytyi ja suunnilleen samaan aikaan aion nytkin mennä.

Etovaa oloa on ja pahoinvointia. Arvasin positiivisen tuloksen jo viikko sitten, kun yöunet menivät ihan sekaviksi ja unettomuus alkoi vaivaamaan. Pirteä olo on ollut (ainakin vielä) vaikka ihan minimiunilla mennään ja päivät kuluu taaperon kanssa puuhastellessa :D
 
Päivittelin tähän tänään mukaan tulleet :)

SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
10.9. / jiim89 / 1. /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
16.9. / ihanasyys/ 2. / HUS Espoon sairaala
17.9. / namida_chan / 2. (eka 3/~13)) / HUS
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
20.9. / lande / 1. / SJK
21.9. / huumis / 2. /
21.9/ Futurmama / 1. / HUS.
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
23.9. / Min204 / 1. / HUS
24.9. / deneb / 1. lapsi / HUS
25.9. / aspasia / 2. /
25.9. / marvian / 3. / HUS
25.9. / mansikka3 / 3. /
25.9. / wannabc / 2. /
26.9. / satsuma_ / 2. / HUS
27.9. / lavender87 / 1. / Jkl Nova
27.9. / rimaleli / 2. (1. 9/19) / SatKS
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka3
vierailija
Deneb, kiitos viestistä. Olen realisti ja en odota niinku mitään varmaa ja pettymyksiin on henkisesti kyllä varauduttu. Olen testannut nyt vielä PC:llä. Eilen tein myös RFSUn, mutta se oli suhteessa PC:een vielä haaleampi. Ajattelin digin tehdä vasta vähän myöhemmin.
Raskaustestin ”käsityskyky” lopahtaa jossain vaiheessa kun hcg nousee tarpeeksi korkealle ja ne alkaa vaalentua. Tämä tapahtuu. 5+ eli ei kannata enää sit testata. Tämä tapahtuu herkemmällä aiemmin, koska ne on viritetty löytämään pieniä määriä hcg:a, eli ne ei näitä enää isoja määriä luotettavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
Hei! Täällä yksi syyskuinen varovaisin mielin huhuilee :love: Plussasin maanantaina (sunnuntaina ovistesti näytti räikeää plussaa) ja tämän aamun CB viikkonäytöllinen näytti 2-3viikkoa. Tänään viikkoja 4+2 ja la 28.9. Yritystä takana 5/20 alkaen.

Minut voi lisätä listaan, facebookin ryhmäkin kiinnostaa, mutta ei ihan vielä.

28.9. / Tiitiäinen87 / 1. / OYS
 
Tervetuloa uusille!

Täällä voidaan pahoin. Ei oikein uskalla syödä tai juoda, kun heti tulee huonompi olo, mutta jos ei syö niin taas on huono olo. Teki niin tai näin, niin ei hyvä.

Rv 5+4
Tsemppiä! Mulla ihan sama olotila, nyt rv 6+6. Tietyt hajut etoo tän lisäksi. Vinkkejä otetaan vastaan siitä jos joku tietää miten voisi saada olon paremmaksi :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
vierailija
Ahdistaa kun lapsen ystävän perheessä on todettu eilen illalla koronaa, ja lapsi oli eilen koulussa tämän kaverin kanssa. :( pelottaa nyt että saatiin tauti meidän perheeseen ja sen mahdolliset vaikutukset raskauteen.
 
  • Surullinen
Reactions: 5xÄiti
Moikka kaikille!
Varovasti täällä huutelen,sunnuntaina plussattu ja omien laskujen mukaan 4+4 nyt menossa ja l.a 24.9. Ensimmäistä odotan ja olo on täysin sekopäinen! Innoissani ja onnellinen kyllä,mutta peloissani myös ja järkyttynyt!Haluaisin ehdottomasti fb ryhmään viim. sitten kun tää tästä etenee ja ei enää salailla. Mut saa lisätä listaan näillä tiedoilla + synntyssairaala KYS. Onpa helvetin ihana löytää mahdollista vertaistukea! Plussaa ois jos löytyis vielä joku joka oottaa ekaa ja täältä Kuopion suunnalta mahd.❤
 
Viimeksi muokattu:
Malviinas, poistettiinko munasarjakysta sun kaverilta raskauden jälkeen?

Mä olen vähän stressiluonne ja pyörii mielessä jos olisikin pahanlaatuinen ja joudun tämän kanssa nyt koko raskauden elämään. Toki sitä on varmaan 4-5 kertaa jo ultrattu ja on selkeästi hyvänlaatuinen nesterakkula eli vähän menee psyykkisen puolelle tämä stressi.

Harmittaa että jos asiat tuntuu olevan liian hyvin niin sitten pitää päässään kehittää joku huolenaihe.
Moi!
Kyseessä oli hyvälaatuinen kasvain, joita kutsutaan kystaksi, ja se poistettiin heti synnytyksen jälkeen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pompula^
Huomenta!

Keskiviikkoinen haalentunut viiva oli vain sattumaa ja saattoi liittyä mm. lyhyeen yöuneen eli vessakäyntien välissä ei ollut niin pitkä aika. Viivat ovat mukavasti tummentuneet parissa päivässä ja tänään digi sanoi ”Raskaana 2-3”. Tänään aion ketoa miehelle. Tilasin netistä bodyn, jossa lukee mam+dad=me. Annan sen lahjakassissa yhdessä digitestin kanssa. :)

Oireita on tullut vähän enemmän. Nukun todella huonosti ja valvon paljon. Tosin nyt olen jännittänyt joka aamu tikun tulosta. Lisäksi etova olo ja jatkuva pieni nälkä vaivaavat erityisesti yöllä ja aamulla.

Ihanaa talvipäivää kaikille!
 

Yhteistyössä