Syyskuiset 2020

Mulla rakenne ultra kuun lopussa sitä ennen ei oo ees neuvolaa jotenkin kyllä tylsää kun ei oo mitään :)
Kaverille laitettiin eilen viestiä että lääkäri neuvola on puhelimen välityksellä mietittiinkin että verenpaineet ja sun muut on helppo mittailla etänä
 
Mulle soitti neuvolalääkäri eilen. Kyseli vaan ihan perusjuttuja ja kysyi onko kotona mahdollista mitata verenpainetta. Meillä onneksi on mittari kotona kun miehellä on verenpainetauti ja seurailee kotona paineitaan. Terveydenhoitajakäynnit neuvolaan kuulemma pyritään toteuttamaan normaalisti ja siellä saa sitten mitattua paineet yms jos ei kotona ole mahdollista.
 
BJ
Joko te tunnette liikkeitä? Mulla välillä jotain tuolla tapahtuu, mut edelleenkään en uskalla ihan varmaksi sanoo meneekö suoliston piikkiin :D
Lisäks en muistanut miten kamalaa tää ihon kutina on. Pitäs varmaan juoda enemmän vettä ja ottaa noi perusvoiteet käyttöön (atooppinen iho muutenkin). Toki kai se vois teoriassa olla oire jostain muustakin (oliks se nyt maksaan liittyvä?) mut en usko, kun iho vaan on selvästi tosi kuiva.
Ja ne päänsäryt. Ai että keskiraskaus ihanaa aikaa :( :'D no joo. Ei niitä onneks ihan joka päivä ole.
 
@BJ Ei tunnu vielä liikkeet, 16+5 nyt, kovasti odotan sitä päivää kun tuntuu Ja joo erityisesti käsi- ja jalkapohjien kutinahan voi viitata hepatoosiin mutta harvoin sitä vielä tässä vaiheessa on! Mulla tuntuu nyt kutiavan rinnat, varmaan liittyy niiden kasvuun ja ihon venymiseen
 
Täällä on tuntunut liikkeet jo jonkun aikaa, mutta nyt on kolmas päivä hiljaiseloa menossa. Kaipa se on ihan normaalia tässä vaiheessa... Ulkona on ihana auringonpaiste, tuli tehtyä pitkä lenkki koirien kanssa. Rannastakin näyttäisi jäät pikkuhiljaa lähtevän.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: BJ ja Jonsku88
BJ
Neuvolassa kaikki ookoo. Viitisen kiloa on painoa tullut lisää. Hups.

Seuraava neuvola sitte vasta 22+ viikolla.

Tänään siis 15+5
Mä en uskalla mennä vaa'alle.....viime käyntiin (just se joku 15vk) saakka oli tullut kilo kaikkiaan, mut nyt on kyllä ollut emotionaalisesti sellasta p*askaa pari viikkoa, että on herkut maistuneet.. seuraava käynti loppukuusta, nyt pitäs vähän skarpata....
 
Täällä tuntuu paino nousevan hirveää vauhtia... Mutta voi olla että musta vaan tuntuu siltä, kun on aina ollut ongelmia painon kanssa. Verensokerit on onneksi pysyneet aisoissa. Liikkeet tuntuu taas, vaikka hiljaista oli välissä muutama päivä.

Kelit vaihtelee näillä nurkilla, vartin sisällä saattaa sataa kaikkea lumesta kissoihin ja koiriin melkein.
 
  • Haha
Reactions: Jonsku88
Joo keli vaihtelee ihan hirmusesti :/

Onko muilla on päänsärkyä??
Mulla särkee vaihtelevasti joskus päivittäin tai harvemmin mutta ärsyttävää ohimo jomotusta samaa sanoi työkaveri että kans särkee, päätä.

Enää olis pari viikkoa töitä ennen kesälomaa
 
vierailija
Hei osaako joku kertoa että lasketaanko lomarahat mukaan äitiysrahan hakemukseen vaikuttaviin tuloihin?
Pohdin vain että aloittaako äitiysloman esimerkiksi heinäkuun vai elokuun puolella että olenko jommalla kummalla 12kk ajanjaksolla tienannut paremmin ja kannattaisi ajoittaa äitiysloma alkamaan ennemmin heinäkuun vai elokuun puolella
 
Meillä tiistaina Rakenneultra ja sitten seuraavalla viikolla neuvola jossa kirjoitellaan kela lappuja ja saan lähetteen sokerirasitukseen vol. 2
Eka oli painon takia ja nyt sit se kaikille tehtävä edessä.
Toukokuun oon Esikoisen kandsn kanssa kesälomalla <3
Ollaan suunniteltu että ulkoillaan paljon ja tehään kaikkee kivaa kun mies on päivät töissä
 
BJ
Meillä rakenneultra maanantaina. Toivon kyllä että vilahtais sukupuoli, ois niin paljon helpompaa (ja tilavampaa tai sitten ei) kun tietäisi tarviiko vajaan 3-vee tytön pieneks jääviä vaatteita säilöö vai ei uudelle. Muuten ei oo väliä. :D

Noista lomarahajutuista mulla ei oo mitään käsitystä kun oon aina ollut opiskelija tai äitiyslomalla tms. kun oon hakemuksia täyttänyt. :D
 
Mitäs tykkäsitte äitiyspakkauksesta?
Minusta oli oikein kiva ja nyt mietin, otetaanko raha vai pakkaus. Rahalla saisi maksettua doulan synnytykseen, mutta vaatteillekkin varmasti olisi tarve..

Soittivat tänään äitiyspolilta, oli kiva kun eilen laitettiin neuvolasta lähete ja nyt on jo kontrolli ultra viikolle 25+ siellä radin takia.

Kolmisen viikon päästä rakenneultra.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonsku88
BJ
Mä en tykkää siitä pakkauksesta yhtään :( tai korkeintaan jos on poika niin menis. Mut jos vaan kädet kestää (mulla on parin edellisen kohdalla ollut pahoja rannekanavaongelmia, jotka vaikuttaneet siihen, että ei pysty kaikkee tekemään käsillä), niin kankaita on kaapit pullollaan, joista tehdä mieluisia. Kun vaan olis vielä sit aikaakin. :p :D
 
Ompelu olis ihanaa
Mun vanhempien luona olis ompelukone ja saumuri, joilla oon omille naperoille ommellu kaikkea. Nyt vaan ei oo aikaa ja vasta sain kuopuksen syksyllä aloitetun tuubihuivinki valmiiksi neulottua.
Nyt pitäisi löytää ja tilata varmaan, koska kauppoihin ei kehtaisi lähteä, langat vauvan merinohaalariin.
Toki hätävarassahan kuopukselle tehty violetti saa mennä vauvallakin. Olisin vain vähän isomman tehnyt, koska se oli tuolla meidän aikaisemmallekin sopiva silloin ku syntyi. Ja syyskuu voi olls lämmin, niin vähän isommman voisi tehdä että menisi silloin loka/marraskuussa
 

Yhteistyössä