Syyskuiset 2020

Mulla edellinen 2014 niin oon ihan pihalla näistä muutoksista. Mutta tuo oli ihan järkytys ettei saa syödä ollenkaan tänään kyllä syön vielä oon himoinnu pandan valkosuklaa-salmiakkisuklaata niin kauan et on ihan pakko.
Löysin glykyrritsiinittömiä salmiakkeja Namituvalta ja vielä asiakaspalvelusta varmistin, mitkä tuotteet ovat turvallisia. Paikallisesta Cittarista löysin kyseisiä salmiakkeja ja kyllä auttoi pahimpaan himoon:p Kannattaa tsekata namitupa.fi(y)

Lainaus Namituvan sivuilta: "Lisäksi valikoimassa on useita eri salmiakkeja, jotka eivät sisällä lainkaan raskausaikana vältettävää glykyrritsiiniä. Tälläisia ovat esimerkiksi Rakkaussalmiakki, Sitruunasalmiakki, Colasalmiakki, salmiakkitangot ja tikkarit sekä mustavalkoiset salmiakkityynyt."
 
Viimeksi muokattu:
@Thatshuu No kyllähän minäkin järjellä niin ajattelen, mutta tunteet sanoo jotain muuta :censored: ja nyt kun tästä saanut tälläisen päähän pinttymän, niin enhän mie osaa edes nukkua, kun pyörittele tätä mielessäni :oops: toivottavasti asia olis just näin!! (y) ja mie vielä nyt sit päivitän noi sun tiedot :LOL:(y):love:
No uskon kyllä, että päässä pyörii! Mutta tsemppiä, että sit parin viikon päästä näkyisi jo mahan päältä syke :love:


@hemuliina90 en oo kahvin juoja mutta kofeeini riipuvainen olin, join energia juomia ja lopetin seinään. Hirveet viekkarit .. Ihan oikeesti.. Se pääkipu oli kauhee! Tosin kyl hiffaa et miks kahvi on "turvallisempaa" ku niis suht samoi kofeiini pitosuus esim jos juo light energia juoman ja pari kuppii kahvii ni sama kofeiini pitosuus.joskus vertasin jostain taulukoist.

täs tää menny kuitenkin ilman abaut 3vko,välil hiukoo mut en juo.

muistan yhes edellises ryhmä yks koitti kotidopplerilla sitä miten sikiön syke käyttäytyy kun juo energia juoman tai kahvia. Monis alko pamppaan hulluna. Se muija sit lopetti siihen ne juomat
Itellä kans ollut jonkin asteinen riippuvuus energiajuomiin, mutta olen kyllä ollut koko raskauden niitä juomatta vaikka todella väsynyt tässä alkuraskaudessa olen ollut. Kovasti kyllä tekisi mieli, kun en itsekään kahvia juo ja ainut energian lähde olisi ne energiajuomat :censored:


Onnea uusille plussanneille! :love:
 
Milloin tää väsymys ja oksetus loppuu?? :ROFLMAO:o_O En ekasta raskaudesta muistanu että tää on näin kokonaisvaltaista. En ole yhtään pystyny myöskään miettimään mitä syön ja milloin syön ja syönkin liian vähän ja epäterveellistä. Siitä saa aina hyvät paskamutsi-vibat ajoittain. Täälläkin olen vaan lukenut kommentit, mutten tosiaan ole jaksanut vastailla mitään. Olin vielä 3 päivän koulutuksessa. Istuttiin 8-11 tuntia vaan kokoustiloissa ja olin niin väsy että meinasin nukahtaa pystyyn. Onnea uusille plussanneille ja toivottavasti kaikilla pysyy pavut matkassa :love:Toivottavasti ette kaikki karkaa tosiaan sinne facebookiin, kun itsekin olen lähtenyt sieltä joskus 4 vuotta sitten. Mitä muuten kuuluu niille, joilla on viimeaikoina ollut vähän epäselvät tilanteet (vuotoja jne)? Toivottavasti kaikki hyvin.
 
Multa muuten lipsahti siskolle pari päivää sitten että olen raskaana ja vastaus oli "oho, no onnea" eikä siitä sen jälkeen puhuttu koko tapaamisella :cautious: Tuli pieni harmistus moisesta reaktiosta. Onko kenenkään muun sukulaiset/kaverit ehtiny jo olla tökeröitä? :LOL:
 
  1. Mullekkin uutta ettei saa ollenkaan syyä, ja oon välil napostellu turkin pippureita. Pöh, no kaippa nekin sit kieltolistaan,sinne juustokakun ja, muutaman muun herkun lisäks :ninja:
Meillä ukko oli nyt taas menny tohkeissaan puhuun täst raskaudest, mutta tällä kertaa mun tuttavilleo_Onoh, mä kyl osasin aavistaa että sillä tulee lipsuun tää asia ku yli innoissaan. Se vaan et kova kolaus jos tiistaina ei löytyiskään sykettä...

mä joudun alkaa hamstraan pikku naposteltavaa laukkuun. Nimittäin jos oon liikentees ja iskee nälkä niin PAKKO saada HETI syyä jotain tai saan äklö olon...
 
Täällä eka neuvola takana. Paljon on asioita muuttunu edellisestä neuvola-ajasta. Mm. Lakritsaa ja salmiakkia ei saa syödä raskauden aikana ollenkaan. en tiedä miten kestän ja tykkään napsutella auringonkukansiemeniä niin niitäkään ei saa syödä.
LA MUUTTUI 5.9. Ja nyt siis viikot jo 7+6. Hurjaa!
Meidän neuvolassa on oma ultra-laite joten sillä voi tarvittaessa ultrailla.
Hb 131 ja verenpaine korkealla( liekkö jännitystä)
Mukaan sain nipun lähetteitä ja kaavakkeita.
Hyvä fiilis jäi.. eka Ultra aika tulee tod.näk. Ensiviikolla jo postissa.
Tervetuloa uusille mukaan!
Voi ei mitä?! Eikö auringonkukansiemeniäkään saa syödä?! Luulin että pellava olisi ainut kielletty. Saako mitään siemeniä?!

@Nessu87 luulisin että energiajuomat kielletty kun niissä tauriinia yms, ei pelkkää kofeiinia, joiden vaikutus sikiöön varmaan vähän epäselvä, kuten monien muiden luontaistuotteiden. Mutta apua, en kyllä tiedä miten pärjäät ilman kofeiinia ollenkaan, mulle noi 2kuppia kahvia on jo kuitenkin pieni pelastus :geek:
 
Jeeee, ultrassa kaikki ok ja pieni sydän siellä sykki :love::love::love: huh!! Vauva vastasikin 6+3, eli sen vuoksi ei varmastikaan näkynyt eilen mitään vielä vatsan päältä! :) Eli eiköhän mun laskettu tule tuosta muuttumaan.... Mut ei väliä, kun kaikki hyvin ❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: hoo#
Heippa. Varovaisesti tulen mukaan, listalle en vielä, mutta kirjoittelemaan ja seurailemaan. :)
Esikoinen on syntynyt 11/2018 ja imetys piti kuukautiset hyvin poissa. Vieroitin esikoisen rinnalta joulukuun puolivälissä ja ovulaatio on mahdollisesti ollut joulun välipäivinä. Odotin kuukautisia todennäköisemmin, sillä esikoista piti yrittää melkein vuosi ennen kuin tärppäsi, mutta 10.1. tulikin plussa raskaustestiin. Kuukautiset eivät siis ehtineet alkaa ennen tätä plussaa, mutta pessimismiin taipuvaisena odottelen tuota neuvolan (toista) varhaisultraa parin viikon päästä ennen kuin pystyn "kunnolla" ajattelemaan olevani raskaana. Varmistuu sitten, onko mitään elämää vai tuulimuna tm. Tällä viikolla kävin jo, koska tosiaan ei pystytä muuten kuin ultran perusteella arvioimaan raskauden kestoa, mutta näkyi vasta paksu kohdun limakalvo ja raskauspussi, joten odotellaan vielä varmistusta ja mahdollisen lasketun ajan tarkentumista.

Ainakin näin alkuun tämä raskaus on ollut paljon lievempioireisempi kuin esikoisesta, josta läpi päivän jatkuva pahoinvointi alkoi jo 5+ viikoilla. Ei yhtään helpota omaa huolta ja mietteliäisyyttä tämä. :confused: TAYS tulisi olemaan synnäri, jos kaikki menee hyvin.
 
Jeeee, ultrassa kaikki ok ja pieni sydän siellä sykki :love::love::love: huh!! Vauva vastasikin 6+3, eli sen vuoksi ei varmastikaan näkynyt eilen mitään vielä vatsan päältä! :) Eli eiköhän mun laskettu tule tuosta muuttumaan.... Mut ei väliä, kun kaikki hyvin ❤❤
Jeeee, ultrassa kaikki ok ja pieni sydän siellä sykki :love::love::love: huh!! Vauva vastasikin 6+3, eli sen vuoksi ei varmastikaan näkynyt eilen mitään vielä vatsan päältä! :) Eli eiköhän mun laskettu tule tuosta muuttumaan.... Mut ei väliä, kun kaikki hyvin ❤❤
Heii tiiä vaikka oltais samaan aikaan koksissa kun mulla nyt 6+1!:love:
 
(seurailen teidän ketjua mielenkiinnolla. :love::p
JOs sitten syyskuisiin tai lokakuisiin tässä kohta uskaltautuisin.
LA ois 5.10, mutta sektio tehdään viimeistään viikkoa ennen.
Vielä ei ole siis edes kuukautiset myöhässä, mutta raskaana tässä ollaan ennen kuin toisin todistetaan.
Kaikki syömiset jne taas jännittää, et miten osaa oikein elää..)
 
Jokohan sitä nyt uskaltaisi tänne listallekin liittyä. Nyt viime sunnuntaista asti katseltu viivojen vahvistumista. Vieläkin vain niin epävarma olo, kun oireita niin vähän, plussa tuli niin myöhään ja vasta nyt tummeni kunnolla. Mutta kun en ole ajatellut varhaisultraan mennä (jollei erikseen kutsuta äitipklta), niin on se tänne nyt pakko liittyä vertaistukea saamaan ennen ekaa ultraa, niin kauaa en kumminkaan kestäisi odottaa o_O

Eli: hemuliina90/la 22.9/1.lapsi/OYS

Tuo oma laskettu aika nyt täysi arvio viimeisten kuukautisten mukaan. Neuvolasta käskivät tuon mukaan mennä kunnes tarkempaa tietoa, uskon että jopa viikolla tuosta myöstyy (omien laskelmien mukaan).
Täällä ei muita OYSlaisia taida olla?!

Sitten olisin vielä kahvista halunnut kysyä. Minut aivopestiin ajattelemaan, että kahbin vähennys tapahtuu raskauden yhteydessä helposti, kun sitä ei tee mieli. No ei käynyt niin :cautious: olen hirveissä kahvivieroituksissa koko ajan. Onko täällä muita kahvijuoppoja, ja miten ootte selvinneet tuolla kahdella kupilla? :coffee::coffee:
Kahvijuoppo täällä . En ole hirveästi vähentänyt kahvin juontia. Muita paheita ei ole. Aiempien raskauksien aikana join myös kahvia 3-4 mukia /pv. Täytyy neuvolassa pohtia asiaa taas.
 
Vau kun on tullut paljon uusia mukaan :love: Onnea kaikille plussaneille ja muutenkin kaikille, jotka ovat saaneet varmistuksen että salamatkustajalla on kaikki hyvin:)

Täällä on ollut niin paha olo jo pari viikkoa, etten ole yhtään jaksanut edes miettiä mitään ylimääräistä. Tällä hetkellä ei muuten tunnu yhtään iloiselta perhetapahtumalta tämä raskaus, mutta kyllä se siitä, kunhan tämä vähän helpottaa. Sain lääkettä pahoinvointiin, mutta en ole huomannut mitään hyötyä niistä.:confused: Maanantaina sitten ultraan, jos tarvii mennä, äsken tuli nimittäin ihan tuoretta verta.
 
Tsemppiä vuotajille Cindra ja Jonsku88, onneksi vuodot ovat yleisiä ja ultrassa monesti näkyy sitten se sydän kuitenkin ❤

Mä oon ollu niin väsynyt ja pahoinvoiva etten ole jaksanut tänne kirjoitella. Nukun sen 5-6 tuntia yössä ja jo 19.30 aikaan illalla on pakko mennä jo sänkyyn. Ei tulis mieleenkään lähtee tapaa jotain kavereita/mennä leffaan tms. Ei oikein osaa nauttia raskaudesta tai ajatella siitä positiivisesti kun olo on tällainen. Jotenkin masentaa ja oon huolissani tulevaisuudesta ja äitiydestä.

Aikaistin varhaisultraa eli nyt oon menossa tulevana keskiviikkona 7+0 tai 7+1. Varmaan tulen paskomaan housuihini odotushuoneessa kun jännittää niin. Edellisellä kerralla kun olin raskaana saatiin huonoja uutisia juuri varhaisultrassa ja tyhjennys 3 viikkoa sen jälkeen. No toivotaan parasta! Ainakin olojen puolesta enteilisi hyvää ❤
 
moi! hirmusti onnea kaikille uusille! :love:

tuo olikin mulle kans uusi tieto, ettei noita chiaa, hamppua ja auringonkukan siemeniä saa käyttää; nää kaikki kuuluu mun normaaliin ruokavalioon. :unsure:

kahvia juon aamulla pienen kupillisen. enempää ei oo tehnyt mieli, eikä välillä mene tuokaan alas. Kaikissa raskauksissa mulla on kahvi jäänyt pois yökötyksen takia.

Aamut on vaikeita. En oksenna mutta voin tosi pahoin. Saatan nipinnapin saada kaksi hapankorppu syötyä. Tää on vaikeaa, kun oon tottunut runsaaseen energiapitoiseen aamiaiseen. :sick:

kävin eilen yksityisellä varhaisultralla. Ei oo ollut vuotoja eikä mitään epäilyttävää, mutta olen kaikissa raskauksissa käynyt niin siksi nytkin. Lisäksi lähipiirissä useampia kohdunalkoisia viime vuonna, joten kyllä se itseäkin on siksi mietityttänyt. Sieltä löytyi pikkutyyppi, oikeasta paikasta ja sydän sykkien hienosti. Vastasi viikkoja 6+1 (menkkojen mukaan 6+6) mutta tiesinkin tämän, sillä vauva sai laskelmieni mukaan alkunsa jouluaattona. :love:

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
ON: Miksi ihminen ei voi vaan odottaa rauhassa eikä panikoida kokoajan..? Tein nyt aamulla ClearBlue viikkotestin joka siis näyttää viikot hedelmöittymisestä. Mulla on menkkojen perusteella nyt 5+3 ja sillä pitäisi tulla tulos 3+ viikkoa hedelmöityksestä, mutta sain tuloksen 2-3 viikkoa. Nyt sitten hermoilen onko raskaus keskeytynyt, vai oliko hedelmöitys sittenkin vasta 5.1. eikä jo Uutena Vuotena.

Miten ihmeessä jaksan odottaa vielä kaksi viikkoa ultraa??
 

Yhteistyössä