Syyskuiset 2020

Mulla ollu km mikä alkanu tuhrulla ja ait kivut, yhes alko kivulla ja sit kirkas verta. Yks km oli kivuton, ei siis _mitään_ kipuja...

myös loppuun asti edennyt raskaus jossa tuli Jotain kirkast vuotoa jossain välis.

mut yleensä vissiin kovakipu, kirkas veri ja etenkin jos hyytymiä.

mä oon ollut taas niin väsynyt, niin saakelin väsynyt. Sit alko ahistaan että tuleeko täst yht raskasta ku mitä kuopuksen oottamisest? Olin niiin väsyny koko raskauden, ei ollut mitään "keskiraskauden virkeyttä" mitä monet hehkuttaa... Odotin sitä tulemaks mutta jäi tulematta.

Itsellehän ollut aina energia juomat pelastus väsymykseen, mutta nyt ei voi. Koska niitä rauta tapletteja saa syyä?
 
  • Tykkää
Reactions: Etikkainen
@Sannuliini* mulla kans just kollega palasi äitiysvapaalta ja kyllä oli pokassa pitelemistä, kun häntä perehdytin ja hän tuskaili, kuinka kaikki on vuodessa muuttunut :whistle: Itsellä kuitenkin sama kohtalo, mikäli kaikki menee suunnitellusti :love:

@Nessu87 mulla kanssa väsymystä, eilen kävin työmatkalla jo aikaisin nukkumaan ja tulikin vajaa 9h unet muutamalla yöheräämisellä!! Oon nyt töissä ihan ihmeissäni, että missä mun väsymys oikein on kun viime aikoina on ollut niin vaikeat aamut ja työpäivät ja illat varsinkin :LOL:

Huhhuh muuten, mulla aikaistuikin varhaisultra parilla päivällä eli se ois jo viikon päästä o_O Tiistaina on myös ensimmäinen neuvola!
 
BJ
Kävin nyt uudelleen ultrassa, tällä kertaa näkyi sentään jotain, mutta vaan ruskuaispussi. Taas uusi aika 2vk kuluttua. Viimeisimmät menkat siis alkaneet 19.11, mutta niistä ei voi laskea, kun ihan sekaisin kierto. Mahdollisuus raskauteen on ollut 11.12- 24.12. (+n. 5päivää mitä ne siittiöt Max. Pysyy elossa).... Ekan superhaaleen testin tein 2.1. En tiiä. Ei kai pitäis vielä huolestua, mut no huolestun silti.
 
Kävin nyt uudelleen ultrassa, tällä kertaa näkyi sentään jotain, mutta vaan ruskuaispussi. Taas uusi aika 2vk kuluttua. Viimeisimmät menkat siis alkaneet 19.11, mutta niistä ei voi laskea, kun ihan sekaisin kierto. Mahdollisuus raskauteen on ollut 11.12- 24.12. (+n. 5päivää mitä ne siittiöt Max. Pysyy elossa).... Ekan superhaaleen testin tein 2.1. En tiiä. Ei kai pitäis vielä huolestua, mut no huolestun silti.
Toivottavasti sitten 2 vko päästä sieltä löytyy jo elämää! :love:
Mullakin oli tärppi mitä luultavimminkin 24.12. ja hurjasti jännitän, millä viikoilla mennään, kun ensiviikolla menen varhaisultraan menkoista laskettuna 7+6... Myöhäinen ovis ja lyhyt luteaalivaihe mietityttävät, mutta toivottavasti sieltä papunen löytyy :barefoot:
 
Kävin nyt uudelleen ultrassa, tällä kertaa näkyi sentään jotain, mutta vaan ruskuaispussi. Taas uusi aika 2vk kuluttua. Viimeisimmät menkat siis alkaneet 19.11, mutta niistä ei voi laskea, kun ihan sekaisin kierto. Mahdollisuus raskauteen on ollut 11.12- 24.12. (+n. 5päivää mitä ne siittiöt Max. Pysyy elossa).... Ekan superhaaleen testin tein 2.1. En tiiä. Ei kai pitäis vielä huolestua, mut no huolestun silti.
Ymmärrettävästi huolestuttaa, mutta toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin. :unsure::love:

Jippii! Mäkin varasin eilen varhaiseen ultraan ajan, ja se on jo huomenna. :eek: toki siellä ohjeistettiin varaamaan viikolli 7+ mutta toivottavasti mun 6+6 huomenna riittää.
 
Kaippa sitä itsekkin jo uskaltautuisi tänne liittyä :) tein ekan haalean testin jo 9.1 dpo 9 ja siitä eteenpäin viivat vaan vahvistunut. Nyt siis 5+ 2. Laskettu olisi lmeisesti 22.9 neuvolan mukaan 23.9 (laskevat varmaan sillä perus 28vrk kierrolla) :cool: Meillä kyseessä toka lapsi esikoinen 2014. Vähän on kyllä epäuskoinen olo kun tärppäsi jo yk 2. Olin aivan varma et meissä on jotain probleemaa, kun esikoisen kaa oltiin 2,5v ilman ehkäisyä ennen kun kävi "vahinko" :oops: Mulla oli esikoisesta epämääräistä tuhrua alkutaskaudessa ja myös tässä alko ruskea tuhrutelu jo ennen menkkoja ja kesti sen 3-4pv. Nyt ei oo enään mitään näkynyt joten uskoisin et oli taas mulle normaalia vuotelua(n) oli kyllä semmosta menkkakipua sen kanssa mutta niin tais olla esikoisessakin....
 
Onpas täällä hyvää palvelua. Aamulla soittelin neuvolaan ja kerroin eilisestä vuodosta, mitä nyt vielä tulee tuhruna pyyhittäessä. Pyysi heti käymään että ultrataan. Sieltä löytyi pieni ilman sykettä. Johtuu joko siitä, että niin varhaiset viikot (5+3 menkoist laskettuna 28 päivän mukaan, mulla epäsäännöllinen kierto ollut 28-32 joten varmistuu myöhemmin tarkemmat viikot) tai siitä että raskaus on keskeytynyt. Löytyi myös mahdollinen hematooma, siksi terveyden hoitaja arvio, kun näkyi musta epämääräinen tumma alue. Eli voi olla että se aiheuttaa vuotoa. Viikon päähän antoi uuden ajan niin katsotaan uudelleen. Olo on toiveikas, mutta pelottaa mitä tulee tapahtumaan.
 
Täältäkin yksi uusi ilmoittautuu!
Pitkään jo taustalla seuraillut, mutta kirjautumisen kanssa ollut ongelmia enkä vanhalla tunnuksella päässyt kirjautumaan, joten loin uuden käyttäjätunnuksen.
Taustalla km syyskuussa ja kun menkat alkoivat tuon jälkeen, alkoi yrityskin jälleen. Tämä taisi tärpätä yk 3 tai 4.
La menee syyskuun 20. päivän paikkeille. Omien laskujen mukaan 5+3, hankala sanoa, sillä kierrot km jälkeen olleet epäsäännölliset. Neuvolassahan tuo sitten varmistuu.
Mutta siis toivotaan, että tällä kertaa mennään loppuun asti.
Lapsi olisi toinen ja synnytyspaikka SEKS.
 
Tapasin tänään mun kaverin, en välil tienny miten päin olisin kun se on kovas vauva kuumees ja yrittävät lasta. Kun se siinä sitten tuumaili että "saas nähä oonko raskaana ens kerralla kun nähdään", ja muuta tommosta ... Mä puin väljän hupparin ylle ettei tää turvotus näy:whistle:... Ois kyl mukava kun silläkin tärppäis ni ois semmonen mahan kasvatus toveri samalla.

mullakaan ei enään montaa pvää varhais ultraan, ens viikol 28.pvä...muistelisin et jollain muulla oli samana päivänä?
 
Täällä ollaan vietetty hiljaiseloa kun useampana päivänä oli tosi kovat kivut ja ruskeaa vuotoa.
Tänään kuitenkin lääkäri ultrasi, sykekin löytyi ja kasvu vastasi viikkoja. Verikokeiden mukaan ei ollut myöskään tulehdusta ja hcg oli yli 84000. Eli kaiken pitäisi olla hyvin, mutta ihan järkyttävä kipu vaan iskee vieläkin välillä alavatsaan..
 
Täällä ilmottautuisi myös yksi uusi, jos vain sopii! Mulla olis laskettu aika 1.10., mutta musta silti tuntuu, että tämä syyskuiset-ryhmä tulisi olemaan se "oikea" ryhmä, jos kaikki menee hyvin ja pieni pysyy matkassa :)
Tällä hetkellä mulla olisi rv 5, eli 4+0.

Muutaman vuoden olen kovasti omaa lasta toivonut ja vihdoin ja viimein joulukuun lopussa mies halusi myös yrittää. Olin aivan varma, että menisi vähintään useampi kuukausi yrittäessä, mutta tulinkin ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi. :love:
Miehelle tuli aika järkytyksenä se, että kuinka nopeasti tärppäsikin... Tähän asti oireina ollut jatkuva pissahätä, ummetus, kohdun ja munasarjojen alueen kivut, selkäkivut, rintojen kipu, herkkyys, kamala väsymys ja erittäin elävät unet.

Onnea vielä kaikille muillekin plussanneille ja toivon paljon tarrasukkia heille kenellä on vuotoja :love:

Minäkin haluaisin liittyä facebook-ryhmään, jos se tosiaan on salainen. Pitääkö tähän siis tulla erikseen kutsu, vai mitenkä menetellään? :)
 
Täältä ilmoittautuu yksi uusi mukaan. Kaksi lasta ennestään (-13 ja - 15). Ajatus oli aiemmin, että lapsiluku oli täynnä, mutta vuosi sitten alettiin kuumeilla ja jouluaattona tärppäsi kun olimme jo ehtineet lannistua

LA on 15.9. Samoja huolia raskauden suhteen kuin monella. Olenkin aika kokenut, ettö alkuraskaus on kaikista ahdistavinta aikaa. Jotenkin samaan aikaan pitää miettiä koko ajan mitä syö ja miten lääkitsee vaikka pääkipua, mutta samalla pitäisi pitää pöä kylmänä ja olla liikoja ajattelematta asiaa. En minä osaa olla ajattelematta! Eilen alkoi migreenikohtaus joka vei täysin mehut. Onneksi sain yo apteekin chatista siunauksen ottaa tulehduskipulääkettä.

Listoille voin tulla: kerttulissu, 3. lapsi, PKSSK

Esikoisen raskaudessa tämä kaksplussa oli tosi tärkeä ja odotan samaa nyt! Ja nimenomaan tämä palsta.
 
Paljon onnea taas kaikille uusille ❤ Mie en meinaa enää ehtiä päivittää tuota 1. sivun listaa, niin sovittiin @Ainulii n kanssa, että hän kopioi tuon listan ensimmäiseen kommenttiin ja jatkaa sen päivitystä (y):) päivitin kuitenkin nyt vielä kaikki ketkä tähän mennessä ilmoittaneet tietonsa. Laittakaa vaikka punaisella, jos jotain mennyt multa ohi :whistle:

Mie pyysin meidän neuvolalääkäriä eilen ultraamaan minut vatsan päältä, kun meidän neuvolassa on sellainen vanha ultra.. täällä käy aina 2vk välein lääkäri tekemässä äitiys- ja ehkäisyneuvolaa, eli siis mun duunissa. Raskausontelo näkyi, mutta ei vielä vauvaa, mut voi olla että la heittääkin..mut ei kuitenkaan pitäisi montaa päivää (eilen menkkojen mukaan 7+5 ja mun mielestä oviksen mukaan 7+2)... Ja tietty kun vatsan päältä ultrasi, normaalistihan se tehdään alakautta..en vaan viitsinyt alkaa työkaverille revittää :LOL: niin silläkin voi olla huonompi näkyvyys. Lupas tsekkaa uudestaan 2vk päästä, kun tulee taas meille... tiesin että tää on mahdollista, et ei pakosti vielä näy vatsan päältä, mut jäi kuitenkin mietityttämään että onkohan siellä vauvaa vai onko tuulimuna :( oon tätä nyt tässä vajaa vrk pyöritellyt mielessä, ja oli pakko varaa aika varhaisultraan yksityiselle gynelle, kun en nyt pysty ajattelemaan mitään muuta tällä hetkellä..:( Eli iltapäivällä selviää...pitäkää peukkuja...:oops:
 
Paljon onnea taas kaikille uusille ❤ Mie en meinaa enää ehtiä päivittää tuota 1. sivun listaa, niin sovittiin @Ainulii n kanssa, että hän kopioi tuon listan ensimmäiseen kommenttiin ja jatkaa sen päivitystä (y):) päivitin kuitenkin nyt vielä kaikki ketkä tähän mennessä ilmoittaneet tietonsa. Laittakaa vaikka punaisella, jos jotain mennyt multa ohi :whistle:

Mie pyysin meidän neuvolalääkäriä eilen ultraamaan minut vatsan päältä, kun meidän neuvolassa on sellainen vanha ultra.. täällä käy aina 2vk välein lääkäri tekemässä äitiys- ja ehkäisyneuvolaa, eli siis mun duunissa. Raskausontelo näkyi, mutta ei vielä vauvaa, mut voi olla että la heittääkin..mut ei kuitenkaan pitäisi montaa päivää (eilen menkkojen mukaan 7+5 ja mun mielestä oviksen mukaan 7+2)... Ja tietty kun vatsan päältä ultrasi, normaalistihan se tehdään alakautta..en vaan viitsinyt alkaa työkaverille revittää :LOL: niin silläkin voi olla huonompi näkyvyys. Lupas tsekkaa uudestaan 2vk päästä, kun tulee taas meille... tiesin että tää on mahdollista, et ei pakosti vielä näy vatsan päältä, mut jäi kuitenkin mietityttämään että onkohan siellä vauvaa vai onko tuulimuna :( oon tätä nyt tässä vajaa vrk pyöritellyt mielessä, ja oli pakko varaa aika varhaisultraan yksityiselle gynelle, kun en nyt pysty ajattelemaan mitään muuta tällä hetkellä..:( Eli iltapäivällä selviää...pitäkää peukkuja...:oops:
On normaalia, että noilla viikoilla ei vielä abdominaalisella anturilla (vatsan päältä) sikiötä näe, eli en olisi vielä kovin huolissaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan sitä nyt uskaltaisi tänne listallekin liittyä. Nyt viime sunnuntaista asti katseltu viivojen vahvistumista. Vieläkin vain niin epävarma olo, kun oireita niin vähän, plussa tuli niin myöhään ja vasta nyt tummeni kunnolla. Mutta kun en ole ajatellut varhaisultraan mennä (jollei erikseen kutsuta äitipklta), niin on se tänne nyt pakko liittyä vertaistukea saamaan ennen ekaa ultraa, niin kauaa en kumminkaan kestäisi odottaa o_O

Eli: hemuliina90/la 22.9/1.lapsi/OYS

Tuo oma laskettu aika nyt täysi arvio viimeisten kuukautisten mukaan. Neuvolasta käskivät tuon mukaan mennä kunnes tarkempaa tietoa, uskon että jopa viikolla tuosta myöstyy (omien laskelmien mukaan).
Täällä ei muita OYSlaisia taida olla?!

Sitten olisin vielä kahvista halunnut kysyä. Minut aivopestiin ajattelemaan, että kahbin vähennys tapahtuu raskauden yhteydessä helposti, kun sitä ei tee mieli. No ei käynyt niin :cautious: olen hirveissä kahvivieroituksissa koko ajan. Onko täällä muita kahvijuoppoja, ja miten ootte selvinneet tuolla kahdella kupilla? :coffee::coffee:
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Jokohan sitä nyt uskaltaisi tänne liittyä. Nyt viime sunnuntaista asti katseltu viivojen vahvistumista. Vieläkin vain niin epävarma olo, kun oireita niin vähän, plussa tuli niin myöhään ja vasta nyt tummeni kunnolla. Mutta kun en ole ajatellut varhaisultraan mennä (jollei erikseen kutsuta äitipklta), niin on se tänne nyt pakko liittyä vertaistukea saamaan ennen ekaa ultraa, niin kauaa en kumminkaan kestäisi odottaa o_O

Eli: hemuliina90/la 22.9/1.lapsi/OYS

Tuo oma laskettu aika nyt täysi arvio viimeisten kuukautisten mukaan. Neuvolasta käskivät tuon mukaan mennä kunnes tarkempaa tietoa, uskon että jopa viikolla tuosta myöstyy (omien laskelmien mukaan).
Täällä ei muita OYSlaisia taida olla?!

Sitten olisin vielä kahvista halunnut kysyä. Minut aivopestiin ajattelemaan, että kahbin vähennys tapahtuu raskauden yhteydessä helposti, kun sitä ei tee mieli. No ei käynyt niin :cautious: olen hirveissä kahvivieroituksissa koko ajan. Onko täällä muita kahvijuoppoja, ja miten ootte selvinneet tuolla kahdella kupilla? :coffee::coffee:
Mulla ei alkuun raskaus itessään rajota. Esikoisen raskaudessa se tuli myöhemmillä viikoilla enkä sit saattanu juoda ollenkaan kahvia muistaakseni 9-30 viikoilla. Normaalisti juon monta kuppia päivässä.
 
@Handeliinu Mä join ennen viis kuppia päivässä. Aloin vähentää jo varmaan kesällä ennen hoitoja ja aluksi vähensin kolmeen. Nyt en saa juotua sitä kahtakaan kokonaan. Otan kyllä aamulla kupillisen ja sitten töitten jälkeen toisen mutta yleensä tulee juotua vaan puolikas kupillinen kerrallaan. Ei ällötä tms mutta ei vain ole varsinaista himoa siihen enää. Tsemppiä vähentämiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: hemuliina90
@Thatshuu No kyllähän minäkin järjellä niin ajattelen, mutta tunteet sanoo jotain muuta :censored: ja nyt kun tästä saanut tälläisen päähän pinttymän, niin enhän mie osaa edes nukkua, kun pyörittele tätä mielessäni :oops: toivottavasti asia olis just näin!! (y) ja mie vielä nyt sit päivitän noi sun tiedot :LOL:(y):love:
 
@hemuliina90 en oo kahvin juoja mutta kofeeini riipuvainen olin, join energia juomia ja lopetin seinään. Hirveet viekkarit .. Ihan oikeesti.. Se pääkipu oli kauhee! Tosin kyl hiffaa et miks kahvi on "turvallisempaa" ku niis suht samoi kofeiini pitosuus esim jos juo light energia juoman ja pari kuppii kahvii ni sama kofeiini pitosuus.joskus vertasin jostain taulukoist.

täs tää menny kuitenkin ilman abaut 3vko,välil hiukoo mut en juo.

muistan yhes edellises ryhmä yks koitti kotidopplerilla sitä miten sikiön syke käyttäytyy kun juo energia juoman tai kahvia. Monis alko pamppaan hulluna. Se muija sit lopetti siihen ne juomat
 
Täällä ilmoittautuu kans yksi juuri plussannut mukaan. Plussa tuli meille täytenä yllätyksenä, sillä ensimmäinen lapsemme, joka ei ole vielä vuottakaan, sai alkunsa hoidoilla. Mutta onnellisina odotetaan ja toivotaan, että kaikki menisi loppuun asti hyvin! Nyt on kuukautisista laskettuna vasta 5+0. Varhaisultran varasin helmikuun puoliväliin.

Eli: pikkumyy0285 / la 25.9 / 2.lapsi / TYKS

Olen kiinnostunut liittymään myös fb-ryhmään!
 
vierailija
Täällä eka neuvola takana. Paljon on asioita muuttunu edellisestä neuvola-ajasta. Mm. Lakritsaa ja salmiakkia ei saa syödä raskauden aikana ollenkaan. en tiedä miten kestän ja tykkään napsutella auringonkukansiemeniä niin niitäkään ei saa syödä.
LA MUUTTUI 5.9. Ja nyt siis viikot jo 7+6. Hurjaa!
Meidän neuvolassa on oma ultra-laite joten sillä voi tarvittaessa ultrailla.
Hb 131 ja verenpaine korkealla( liekkö jännitystä)
Mukaan sain nipun lähetteitä ja kaavakkeita.
Hyvä fiilis jäi.. eka Ultra aika tulee tod.näk. Ensiviikolla jo postissa.
Tervetuloa uusille mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: kaksipluskaksi
vierailija
Täällä eka neuvola takana. Paljon on asioita muuttunu edellisestä neuvola-ajasta. Mm. Lakritsaa ja salmiakkia ei saa syödä raskauden aikana ollenkaan. en tiedä miten kestän ja tykkään napsutella auringonkukansiemeniä niin niitäkään ei saa syödä.
LA MUUTTUI 5.9. Ja nyt siis viikot jo 7+6. Hurjaa!
Meidän neuvolassa on oma ultra-laite joten sillä voi tarvittaessa ultrailla.
Hb 131 ja verenpaine korkealla( liekkö jännitystä)
Mukaan sain nipun lähetteitä ja kaavakkeita.
Hyvä fiilis jäi.. eka Ultra aika tulee tod.näk. Ensiviikolla jo postissa.
Tervetuloa uusille mukaan!
Joo tää oli viime raskaudessa ehkä pahinta! Otin synnärille sitten pussin lakuja mukaan! Jännä nähdä onko paljon muuttunut 2019 vs. 2020. Meillä oli ainakin otettu sähköinen äitiyskortti käyttöön!
 
Mulla edellinen 2014 niin oon ihan pihalla näistä muutoksista. Mutta tuo oli ihan järkytys ettei saa syödä ollenkaan tänään kyllä syön vielä oon himoinnu pandan valkosuklaa-salmiakkisuklaata niin kauan et on ihan pakko.
 

Yhteistyössä