Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 olen varmaan aiemminkin maininnut siitä et meidän ekan kanssa imetys ei sujunut ja sillon koin pulloon kokonaan siirtymisen vaan helpottavana ja olin tosissaan sitä mieltä ettei sillä ole merkitystä syökö pulloa vai tissiä. Silti toisaalta päätin et tokan kanssa onnistun ja vaadin apua niin kauan että sujuu ja se onnistuikin. Nyt kolmosen kanssa sujuu myös ja huomaan että se epäonnistunut imetys kaivelee mua edelleen kuitenkin vaikka silloin luulin olevani sinut. Mutta eipä siihen mitään näin kymmenen vuoden jälkeen mahda. En vaan tiedä mikä siinä harmittaa.
Meillä tää kolmas on kyllä ollut helpoin ja ehkä itsekin osannut ottaa rennommin tietyt asiat. Tosi tosi haikeaa ettei kohta oo enään vauva ja se tieto ettei meille vauvaa enää tule, se raastaa.
Me keksittiin hauska pikasuihkukikka kun ei aina viitsi ammetta täyttää tai toisaalta itse sujahtaa kastumaan suihkuun. Olen nyt monesti kunnon ammepesujen välissä laittanut poitsun pyöreään pesuvatiin ja suihkutellut siinä. Kätevää. Pysyy aloillaan eikä omatkaan vaatteet juuri kastu.
Tää näyttää himoitsevan raejuustoa. Ihan innoissaan kauhoo molemmin käsin suuhunsa.
Poitsu on tehnyt jo kahdet kakat ja yhdet pisut pottaan. En todellakaan ole mikään hyperpottailojapissahätäviestijä mutta kun potta tuli samalla hankittua kun ikeassa pyörähdin niin kokeilin eilen istuttaa siinä kun alkoi kakkaa äheltää. Yllätykseksi väänsikin siihen hirveen jöötin. Tänään huviksi laitoin siihen istumaan kun vaippaa vaihdoin ja tekikin pisut. Ja illalla sama kakka ähellys ja kun laitoin potalle tulikin hirvee piippu taas. Ei noi ees mahtuis vaippaan. Meilläkin vähän ollut kovavatsa ongelmaa mut en ihmettele et ei tuu tommoset tavarat vaippaan ku ihan vähän kerrallaan.
 
Me kans aletaan harjoittelee pottailua kunhan saadaan tää muuttokaaos päätökseen. Saa nähdä sitten miten sujuu.

Mä ite en nyt ainakaan tota imetystä murehdi ollenkaan, ehkä se tulee vielä joku päivä eteen. Jos toinen lapsi vielä tulee joskus niin haluan kyllä taas yrittää. Jotenki näin jälkikäteen oon pystyny vasta myöntää, että en oikeesti tykänny yhtään koko imetyksestä. Meillä kun rintakumiakin piti käyttää lähes se koko aika minkä imetin ja siihen hommaan meni meidän neidin kanssa aivan tuhottomasti aikaa kun nukahteli tissille eikä jaksanut imeä jne. Pumppasin toista rintaa samalla kun imetin ja plaa, siitä oli mukavuus kaukana. Ehkä sitten jos toisen kanssa rintakumin vois jättää pois eikä imetys veisi ihan koko päivää niin sitten siitä vois varmaan tykätäkin. Sillon tuntu et imetyksen takia olin kodin ja sohvan vanki ja heti kun vauhtu pulloon alko elämä kirkastua. Mutta eihän se toisen kanssa sit välttämättä oo näin hankalaa.
 
@tikkunekku90 toi imetys kuulostaa kyllä just niin paskalta kun mullakin ekan kanssa oli ja just ku oli ajatus ollut et kuinka se on helppoa, tissi suuhun vaan ja blaa blaa mut meilläkin sillon kumi käytössä ja kaikki hankaluudet enkä sillon itekkään sitä murehtinut liiemmin kun pulloon lopulta kokonaan siirryttiin noin kuukauden iässä. Mutta nyt kahden onnistuneen imetyksen jälkeen oon soimannut itseäni et olis viel kovemmin pitänyt yrittää. Yhtä hyvin nää kasvaa kuhan jostain ravintoa saa. Amen.

Oletteko miettinyt jo synttäreitä?
Vähän toi koronatilanne jännittää et näinköhän uskaltaa edes juhlia mutta nyt olis aatteissa ulkobileet, meillähän alkukuun vauveli niin toivotaan tietysti hyvää säätä ja samaan syssyyn juhlitaan esikoisen juhlat kun hällä lokakuussa synttärit jottei tarvii nyt tässä tilanteessa ”turhaan” tuplasti kokoontua.
 
Pikakuulumisia täältäkin... Me juhlitaan synttärit hyvin pienellä porukalla ja vieraat porrastetusti päivän aikana käymään. Täällä kävelty jo jonku aikaa. Aloitin työt. Onneksi ei vielä tarvinnut päiväkotiin pikkuista viedä vaan saatiin järjestettyä hoito muuten.
 
Meillä olis tarkoitus pitää synttärit pienellä porukalla tässä kotona. Nyt tosin vähän mietityttää, että kannattaako kun kaksissa juhlissa ollaan käyty tänä kesänä joissa lapsia ja molemmista lopputulema jäätävä räkätauti ja yskä meidän neidillä. En ymmärrä miksi ihmiset kantaa kipeet muksunsa juhliin räkimään. Viimeeks kesti 3 viikkoa ja oltiin hengitysvaikeuksien takia päivystyksessä yksi päivä, nyt näyttää taas sille että ei tartte nukkumisesta edes haaveilla seuraavaan muutamaan päivään. Todella toivon, että menis ohi nyt vähä helpommin. Niiin turhauttavaa kun just sain taas päivärytmin ja unet kuntoon niin eiku taas alusta kaikki.

Joko @Veeja teillä kävellään?
 
Ei täällä vielä kävellä, miten teillä @tikkunekku90 ? Sori jos oot jo maininnut aiemmin.
Nyt harjoittelee kovasti ilman tukea seisomista ja hienosti kävelee jo taaperokärryn kanssa ja osaa himmailla ja kontrolloida ettei kärry karkaa alta. Ja sohvanreunaa sivuttain kulkee ja näppärästi siirtyy siitä sohvapöytän reunaan.Ei ihan koko ajan tarvii olla pelastamassa kaatumiselta. Silti tuntuu et kolisee koko ajan pää johonki.
Pari viikkoa nukkunut nyt yläkerrassa omassa huoneessa. Ei oikeestaan suurta eroa uniin. Nukkuu ehkä paremmin koko yön, välillä ollut levottomampia öitä niinku ennenkin. Yhtälailla nukahtaa nykyiseen kuin vanhaankin huoneeseen, yleensä melko hyvin mut välillä niitä iltoja kun vie aikaa. Meillä päivä unet hakee edelleen nukkujaa. Tää on niin ihme tapaus ettei oo edes kuun ja tähtien asennosta kiinni et miten nukkuu vaikka valvoo useamman tunnin aamusta tai valvoo koko perkuleen päivän niin ei silti välttis sammu iltapäivälläkään. Nooh ehkä tää tästä, joskus.
Meillä oli eka flunssa myös, viikko sitten oli yhtenä päivänä vähän lämpöä, nyt nokka vielä vuotaa. Koronatestissäkin käytiin kun isommat kipeenä myös ja niiden suositeltiin käyvän. Ei ollut koronaa.
 
Meillä kävelee kans tukea vasten jo aika hienosti ilman pahempia kolhuja. Jostain syystä ei vaan sitä taaperokärryä hoksaa vaikka omia rattaitaan työntää eteenpäin. Ja nyt yrittää lattialta nousta ylös mutta ei onnistu vielä. Pari kertaa on varmaan vähän vahingossa laskenut tuesta irti ja seisonut hetken, hyvin pysyi pystyssä. Mä luulen, että ei kuitenkaan kävellä ennen 1v synttäreitä. Ja eipä tuolla niin kiire olekaan, varmaan muutaman kuukauden sisään ottaa ekat askeleensa. Nyt konttaa kuitenkin paikasta toiseen sen sijaan kun aiemmin ryömi vaan kovaa vauhtia. Olin varma, ettei opi konttaamaan ennen kävelyä mutta oppi sit kuitenkin.

Tuntuu, et sanat on nyt vähän unohtuneet. Aiemmin tuli enemmän äiti, vauva, pappa ym. Nyt höpöttää omaa kieltään, mutta ei kyllä mitään kovinkaan ymmärrettävää mun korvaan ainakaan. Ihan hirveesti en kyllä oo hänen omassa kielessä toistuvia "sanoja" alkanut tulkita että mitä niillä meinaa.
 
Meillä on tosi vähän sanoja verraten keskimmäiseen jolla oli useampi sana hallussa kasikuisena. Oon nää vaan niin yksilöitä. Ättä tuli välillä muttei nyt taas. Kaikki on ”pam” Ja ”Kanu” on selkeesti nyt joko kännykkä tai kaukosäädin mut välillä ilmeisesti joku muukin. Ei näistä ota selvää. Vastavuoroisesti juttelee omalla pälpätyksellään. On hauska kun matkii tekoyskäsyä isompien perässä.
Nyt on joku jäätävä kiukku vaihe. Flunssan jälkeen ei oikeen ruoka maistu millään. Tosi pieniä määriä saa menemään ja saattaa avata suun mut heti työntää ulos ihan ku olis kuumaa. Oon kurkkinut suuhun mutten oo nähnyt mitään kummia. Voihan olla hampaitakin taas tulossa. Nuhainen on kyllä edelleen.
 
Meilläkään ei selkeitä sanoja montaa ole. Ääntelee kyllä paljon muuten tai osoittaa ja sanoo jotain... tä, hä, hö, kö, trii... Ymmärtää kyllä puhetta hyvin. Piilottelee kaukosäädintä ja heti tietää näyttää missä se on, kun kysyn. Yksi päivä ajattelin ääneen, pitäisi mennä pyykit laittaa kuivumaan, niin heti osasi osoittaa kylpyhuonetta ja lähteä vauhdilla pyykkikoneen luokse. Täytyy alkaa varomaan, mitä sitä suusta päästää :) Kylpy -sanaa ei voi sanoa, ellei oikeasti ole kylpyaika, muuten menee itkuksi, kun ei pääse ammeeseen. Potalla ollaan alettu käymään. Vielä ei ole sinne saatu tehtyä mitään. Hetken malttaa istua, kun virikkeitä on tarjolla.
 
Meillä on pesukone ja ylipäätään kaikki missä on jotain nappeja maailman siistein asia. Jaksaa asentaa uuteen uskoon kaikkee vaikka kuinka kauan. @Nyytti19 meillä kans tuo et jos näkee, että kylpyammeeseen laskee vettä eikä vauva pääse sinne samalla sekunnilla niin huhu mikä huuto. Täytyy käydä aina salassapäin laittaa kylpyvesi hänelle. Jaksais istua loiskuttelemassa vettä varmaan tunnin putkeen. Oppi kuumalla kelillä omassa uima-altaassaan touhuamaan ja on ihan vesipeto nyt :)
 
vierailija
Keskustelufoorumeilla tulisi olla turvassa. luotin joskus vauvafoorumiin. Siellä joku keksi minut riitelemään kanssaan. En tunne henkilö enkä mitenkään etsinyt riitakumppania. En tänäänkään tiedä miksi tämä henkilö alkoi pilkata minua siellä. myöhemmin huomasin tämän olevan keskustelufoorumilla majailevan toimittajan. sain hänet kiinni tunnistaessani kirjoitustyylin.

Koska en tuntenut yhtäkään ,mutta nämä kuitenkin jollakin lailla tuntuivat "tietävän" minut päättelin tiedon menneen keskustelufoorumin kautta laittomasti. ylläpidon kautta.
En voi mitenkään olla vastuussa näiden ihmisten rikoksista eikä heidän keskinäisistä kahnauksistaan.

En olisi koskaan tullut vauva aiheiselle foorumille jos olisin tiennyt, että siellä käytetään hyväksi keskustelupalstan vanhempia.
 
Hei mitä teille kuuluu?
Meille kuuluu hyvää. Herra oppinut kovasti kävelemään ja nykyään ennemmin kävelee kun konttaa, välillä edelleen myös konttaa. Tuon kävelyn kekkas 13 kk iässä eli nyt reilu kuukausi sitä harjoteltu. Unet vähän hajosi myös kävelyn oppimisen yhteydessä. Yhtenäiset yöunet ei oo todellakaan selvyys. Päiväunet nykyään maistuu hyvin, 2-3 tuntia nukkuu yleensä. Yhdet unet riittää. Syö, nukkuu ja paskoo, niin sen kai pitää mennäkkin. Ja hirveesti vipellystä siihen väliin. Jokaiseen varsinkin kiellettyyn paikkaan on pyrkimys koko ajan.
 
@Veeja pitkästä aikaa eksyin tänne ja olitkin juuri kirjoitellut teidän kuulumisia. Meillä tällä hetkellä enemmän vielä kontataan kuin kävellään, mutta pikkuhiljaa alkaa varmuus kasvaa neidillä ja lyhyemmät pätkät mennään jo pystyasennossa. Tuntuu, että taitoa olisi muttei uskalla vielä. Hiljaa hyvä tulee :)

Meillä kans on ollut vähän hulinaa öisin, nukkui tuossa hyvin jo täysiä öitä mutta ilmeisesti tää kävely nyt sotkee. Yhdet päikkärit täälläkin ja illasta menee nukkumaan 19.30 aikoihin pääasiassa. Jos on hyvä yö niin aamulla herääkim vasta 7.30 mikä on todellista luksusta! Meillä oli pitkään vaihe, että aamu alkoi klo 5 ja se ei naurattanut kyllä ketään.

Tammikuusssa hän lähtis sitten päiväkotiin, hurjaa!
 

Yhteistyössä