Syyskuiset 2019

Meillä mä hoidan käytännössä kaiken vauvaan liittyvän, kotitöiden ohella... Mies kyllä joskus vaihtaa vaipan tai seurustelee vauvan kans mut näitä hetkiä on yleensä alle 15 min per päivä ja nekin usein niin että kysyn haluaako. Ei se vaan ehdi eikä jaksa enempää. Eikä mies osaa ottaa vauvaa mukaan mihinkään, on sen kanssa siis vain sitten kun sen ei oo ihan pakko tehdä jotain muuta. Huvittaa suorastaan miten hirveästi saan ite aikaan, koska otan vauvan joka paikkaan mukaan jos se ei nuku. Esimerkiksi en usko että ois mieheltä onnistunut tää mun tänpäiväinen, ton vauvan lisäks menossa mukana 4 ja 6 veet ja silti sain pestyä pari koneellista pyykkiä, tehtyä ja täytettyä ja koristeltua täytekakun ja leivottua mokkapaloja ja tehtyä makaronilaatikkoa ja siivottua tän kaiken jälkeen keittiön ja oltiin näiden kaikkien hommien jälkeen lasten kans valmiita lähtemään asioille kun mies tulee töistä noin klo 17 :D Ristiäisiäkään mies ei ehtinyt yhtään auttaa laittamaan, samalla kaavalla menee nyt toisen lapsen synttärit. Musta tuntuu nykyään et suoriudun mistä vaan suunnilleen näiden lasten kans, siinä ne menee mukana kaikessa :D Mut todella toivoisin et ois välillä enemmän aikaa jolloin saa olla ihan yksin... Ehkä sit 10 vuoden päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@Lukka iteki joskus ihmettelen oikein että miten sitä selviytyy ties mistä myös vauveli mukana jos pakko. Sulla toki lisähaasteena noi kaksi muuta pientä. :) ei ihme, että sanotaan pienten lasten äitien olevan parhaita organisointi- ja aikataulutusasioissa. Pitäis työelämän huomioida tää seikka enemmän kun palkkaavat väkeä. Että ei onnistu tollasen sirkuksen pyörittäminen moneltakaan mieheltä :ROFLMAO:
 
Joo, ei ne miehet vaan tajua mitä se on olla päivät pitkät vauvan kanssa. Mies nyt on ollut noiden isompien kanssa esimerkiksi yksin anoppilassa päiväreissulla joten tietää sen mut vauvanhoitoa ei kyl ihan hahmota. Kerran pyysin sitä ottamaan vauvan hoitoonsa hetkeksi niin se sanoi että sillä on syönti kesken. No voi jösses nääntyisin nälkään jos itse ajattelisin noin. Ja usein se vain seisoo paikallaan samalla kun selittää jotain pitkää juttua, monesti tekis mieli sanoa että etkö sä vois siinä samalla tehdä jotain, laittaa vaikka tiskejä. Mut ei, kun on putkiaivo. Mun nukkumista ja toisaalta väsymystä se nyt ehkä osaa taas kunnioittaa vähän enemmän koska kävi yhden yön nukkumassa taas meidän makkarissa vaihteeksi ja koko seuraavan päivän valitteli että on aivan pää sumussa puolilla valoilla aivan väsyneenä :ROFLMAO: Aika tiukasti sanoin et kiva jos nyt ymmärrät ees hiukan mitä ne unet itellä on. Tuona yönä siis mies käänsi aina kylkeä ja jatkoi uniaan siinä ku ite nousin ylös vauvaa imettämään. Yks pätkä oli kun neiti jäi hereille kätisemään, se oli ilmeisesti miehelle liikaa koska ei silloin kuulemma pystynyt nukkumaan. Mut joo, saisin jatkuvasti surra omaa kohtaloani jos kaikessa miettisin jatkuvasti miten helpolla mies pääsee. Mietin sitäkin et mistä kaikesta se jää paitsi, en vaihtaisi osia, musta on ihanaa hoitaa tuota pikkutyyppiä :love: Vaikka se tietääkin multitaskingia, paskoja yöunia ja oman ajan puutetta ja ittensä viimeiseksi laittamista. Mut tää on vain väliaikaista, voin kuvitella miten läheisiä lasten kans ollaan myöhemminkin kun nyt ehdin olla niiden kanssa :) Toivon että ne myöhemminkin tulee mun luo ongelmiensa ja ilonaiheidensa kanssa.

Mikä ihme siinä on että vauva nukkuu eka monta tuntia putkeen ja sit loppuyön äheltää hereille kahden tunnin välein :unsure:
 
Oon koko viikon tuskaillut vauvan päiväunien kanssa, muutamana päivänä ei ole nukkunut päivällä taas juuri ollenkaan. Sanoin eilen illasta miehelle, että nytpä näät miten vaikeeta täällä on päivisin kun viikonloppu koittaa ja oot kotona. Noh, ensinnäkin vauveli nukkui yön hienosti ja aamusta viihtyi isin kanssa sängyssä seurustellen vielä tunnin verran kun siirryin itse sohvalle jatkamaan unta hetkeksi. Sitten syötiin ja tuli ensimmäisten päiväunien vuoro. Sanoin miehelle että nytpä näät miten vaikeeta tää nukkuminen päivisin on. Vauveli sänkyyn ja odottamaan itkua..jota ei sitten tullutkaan vaan nukuttiin hienosti 50 min päikkärit. Okei, ajattelin, joku outo juttu. Noh sitten taas syömistä, seurustelua ja leikkiä ja päikkärit numero kaksi. Ulos vaunuihin siis, nyt viimeistään varmasti menee pieleen. Mutta vauvapa nukkui 3 tuntia pihalla niin että kävin kahteen otteeseen hetken heiluttelee vaunuja ja vielä tunnin perään sisällä vaunuissa kun vähensin vähän vaatetta. Sitten ruokaa ja leikkiä ja päikkärit numero kolme. Enää ei vaan voi onnistua. Mutta tuolla se taas vetelee hirsiä omassa sängyssään. Mitä ihmettä oikeesti. Ja mies nyt ihmettelee että mikäs tässä olikaan niin haastavaa. :cautious: selkeesti isin tyttö.
 
  • Tykkää
Reactions: Veeja
Lukka tosiaan kertoo kuin meidän tarinaa. Päävetovastuu kaikesta lapsiin liittyvässä on mulla. Eipä nyt enään kolmosen kanssa tullut yllätyksenä ja ehkä siksi se ei itteäkään ota niin kovaa päähän kun jo tietää et hän todella nukkuu ne päikkärit töistä tultuaan. Mutta kyllä sen vaan huomaa et lapset alottaa JOKA asian ”äiti...” Niin se vaan on. :love: Toki jollain lailla osallistuvampi isä olis ihan jees mutta en nyt tän enempää valita:censored: Kaikin puolin kelpo isukki, kukin tavallaan :) Huomaa ehkä jotenkin et jostainhan se malli tulee... eikä sen enempää appi vanhemmistakaan ;) ihania ovat.
Kiteytetään: Meillä on ihan perus settiä et mies lähtee lämmitään autoa (josta itse olen huolehtinut jo ajat sitten webaston päälle) ja minä tulen perästä vauvan, tarvittavien kassien, tavaroiden ja roskiksen kanssa. Isommat onneks pukee itte mutta kattelen toki perään et on kunnon vaatteet.
 
Lukka tosiaan kertoo kuin meidän tarinaa. Päävetovastuu kaikesta lapsiin liittyvässä on mulla. Eipä nyt enään kolmosen kanssa tullut yllätyksenä ja ehkä siksi se ei itteäkään ota niin kovaa päähän kun jo tietää et hän todella nukkuu ne päikkärit töistä tultuaan. Mutta kyllä sen vaan huomaa et lapset alottaa JOKA asian ”äiti...” Niin se vaan on. :love: Toki jollain lailla osallistuvampi isä olis ihan jees mutta en nyt tän enempää valita:censored: Kaikin puolin kelpo isukki, kukin tavallaan :) Huomaa ehkä jotenkin et jostainhan se malli tulee... eikä sen enempää appi vanhemmistakaan ;) ihania ovat.
Kiteytetään: Meillä on ihan perus settiä et mies lähtee lämmitään autoa (josta itse olen huolehtinut jo ajat sitten webaston päälle) ja minä tulen perästä vauvan, tarvittavien kassien, tavaroiden ja roskiksen kanssa. Isommat onneks pukee itte mutta kattelen toki perään et on kunnon vaatteet.
En tiiä onko kaikilla vähintään kolmen lapsen äideillä näin mut joo, just noin se menee :D Ihanaa ja kamalaa että on muillakin samanlaista. Yläviitoset sulle, hyvää työtä teet kyllä :) Kuulostaa kuitenkin siltä että oot tästä kaikesta huolimatta yhä aivan järjissäsi :D(y) Musta on alkanut tuntua siltä että kyllä tänne neljäskin mahtuis. Mut en vaan tiiä kestäisinkö enää yhtään vaikeaa raskautta ja synnytystä... Tyllerö nukkui viime yön klo 21-8 yhdellä imetyksellä klo 3 :eek: Mut ähisi aina silloin tällöin niin ite heräsin kyllä useamman kerran :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
@Lukka kyllä mä koen järjissäni olevan, siitäkin huolimatta et itekin haaveilen vähän nelosesta, mitä vitt...... :ROFLMAO: Tavallaan on haikeeta ettei tämmöstä maailman ihaninta pientä enään tulis mutta kyllä järki sanoo näiden riittävän ja vakaasti uskon tähän lukemaan jäädään. Synnyttämään voisin mennä koska vaan uudelleen, itellä ei oo siitä kiinni vaan enemmänkin jotenkin se järki et huolehtii näistä nyt niin hyvin kun suinkin.

Lastenhoidosta vielä niin tosiaan mieheni ei oo koskaan ”osannut” olla ihan pienten kanssa, sanoo itekkin et on sit enemmän kun kasvaa ja niin se on ollut edellistenkin kanssa. Mut jotenkin just se ettei välillä nää eikä kuule edes olevinaan. Välillä jos vauva itkee lattialla enkä itse ole lähellä niin mies saattaa sohvalta päästellä jotain brum brum ääniä. En tiedä itkeäkkö vaiko nauraa :ROFLMAO::cry::mad:. Eihän tän ikänen nyt mitään monen metrin päästä tulevaa brum brummia kuuntele ja rauhoitu.

Huomaan kyllä et alan nyt väsymään tähän kaikkeen pyöritykseen. Konkreettisesti siis illasta väsyttää ja mennäänki kyl aina ysin jälkeen jo maate.

Miten muilla noi tarttumiset? Joko alkaa näkyä edistystä? Meillä nappaa vahingossa lelukaaren lelusta kiinni ja vie suuhun. Jos antaa käteen jotain niin nappaa kyllä kiinni ja vie suuhun mutta ei selkeesti ymmärrä vielä sitä yhteyttä että tarkotuksella ottaisi suuhun laitettavaksi.

Muuten ei uutta alla harmauden. Vauva nukkuu hyvin. Vaihdellen syö yöllä 1-2 kertaa. Kääntyy kyljelleen, hiffannut nyt, että siitä voi kiepsahtaa muttei vielä pääse massulle kun kädet jää eteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja meillä on nyt ihan viikon sisään alkanut tarttua pikkuhiljaa leluihin ja oma paita saa myös kyytiä. Kovin kauaa ei pysy vielä mikään kädessä mutta selkeesti alkaa ymmärtää, että käsillä vois jotain tehdä. Kyljelleen on kääntynyt kerran sillei että polvet vetäs mahan päälle ja siitä kellahti, liekö vahingossa. Pääasiassa hengaa selällään, siinä potkii innokkaasti ja heiluttaa käsiä. Nyrkit alkaa olla auki paitsi silloin kun ne pitäisi pestä :cautious: miten voi näin pieni puristaa niin kovasti nyrkkiin käsiä että en meinaa saada millään auki. Vatsaltaan kääntyi eilen kerran selälleen ja toisen kerran yritti, mutta onnistui kääntää käden eteen ja sitten meni hermot.

Oltiin tänää 3 kk neuvolassa. Neiti sai rota kakkosen sekä polio, jäykkäkouristus ym. rokotteet. Saa nähdä mitä lystiä on tiedossa tällä erää (n) neuvolassa muuten kaikki kunnossa ja tyytyväinen tyty käynnin ajan. Ainoastaan rokotteet itketti.

Nyt voi iloisin mielin alkaa valmistautua jouluun kun pienellä kaikki kunnossa :)
 
Meilläkin tartutaan mut lähinnä tarraamalla äidin tukkaan kiinni (eikä niitä nyrkkejä meinaa todellakaan saada millään auki :D) ja leluun jonka ojennan typsykälle. Joskus harvoin tarraa ite kiinni leikkimaton leluihin tms. Selvästi kuitenkin yrittää välillä huiskia niitä kohti mut ei vielä osaa tarttua kovin hyvin. Joulun aikoihin tulee 3 kk täyteen. Juttelussa meidän neiti näyttää tsempanneen eniten, siitä tuntuu tykkäävän. Mikähän papupata siitä on kasvamassa :LOL: Esikoistyttöni on jo radioon verrattava hölpöttäjä niin ei jatkossa saa miehet tässä talossa suunvuoroa :ROFLMAO:

Meilläkin tullut jokin rytmi yöuniin, huonoja öitä on vain satunnaisesti, enimmäkseen yöt menee just tuolla 1-2 imetyskerralla. Ja yöunille simahdetaan noin klo 20.30-21, lähes aina vasta sitten kun vanhemmat lapset on hiljentyneet huoneisiinsa unta hakemaan :) Taitaa olla tosiaan seurallinen tapaus koska ei malta oikein nukahtaa jos muut ovat hereillä ja äänessä vielä.

Kuolaako teidän pienet vielä? Meillä alkanut typsykällä tulla hirveästi kuolaa... Kakkosella tuli eka hammas vähän alta 4 kk vanhana, toivottavasti tällä ei nyt ihan vielä.
 
Meillä kanssa on ihan mahdotonta kuolaamista ja jokeltelua! Ja selkeesti oppinut käyttämään ääntään uudella tavalla, tulee päristelyä ja muutama kiljahdus tullut ja sit semmosta komentelua, niinku topakkaa pälpätystä.
@tikkunekku90 toivotaan ettei tulis niin kovasti oireita rotasta nyt. Ilmottelehan kuin käy. Jotenkin se on hurjaa kun löivät meilläkin piikit molempiin jalkoihin :unsure: voi pientä.
 
Tännehän on tullut paljon kirjoituksia. Mukava kuulla teidän vauvojen kehityksistä. Täällä ihana hurmurimies ilahduttaa päiviäni. Lelut kiinnostaa kovasti ja niihin osataan tarttua. Hoitopöydällä ei meinata pysyä, kun potkuttelut ovat jo sitä luokkaa. Kyljelleen ei vielä käännytä mutta mahallaan olot pidentyneet. Juttelee, kiljahtelee ja nauraa ääneen. Mukavasti viihtyy hetkiä yksinkin. Ei tarvitse koko ajan viihdyttää. Yöt nukutaan 10-12 tuntia, ja syödään yks kaks kertaa. Kylpyammeessa vähenee vesi puoleen pärskytellessä.

Miten teillä jouluvalmistelut sujuvat? Mulla vielä lahjat ostamatta.
 
Kiva kuulla @Nyytti19 myös teidän kuulumisia.

Luin taas tota preglife sovellusta ja kuinka hyvin se pitääkään paikkaansa, ”tässä kehitysvaiheessa” voi olla tavallista tyytymättömämpi vauva ja kaivata enempi syliä ja turvaa. Oi kyllä! Huomaa kyllä et lähi päivinä on ollut enemmän käninää. Kova halu olis mennä ja nähdä. Sylissä ollessa nakottaa c-kirjaimen muodossa kun yrittää päästä johonkin. Yötkin levottomampia. Viime yönä heräs kylläkin vaan sen kerran syömään mutta selvästi levottomammin nyt nukkuu, parina yönä inissyt ja änissyt aina välillä vaikka nukahtaakin suht heti itekseen. Peitto häviää päältä vaikka normaalisti on hyvin pysynyt sen alla. Ja voi kauhee kun tää kasvaa, meidän beibi sänky alkaa olla kohta nafti. Mahtuu kyllä vielä mut huomaa hyvin et on kyllä niin paljon kookkaampi kun sillon vastasyntyneenä tuntui et hukkuu sinne. En vaan tiedä mahtuuko isosänky meidän makkariin järkevästi. Vielä ei tosiaan tarvii ihan vaihtaa mutta kuukauden-parin päästä ehkäpä ja riippuu vähän miten alkaa oppiin liikkumista. Missä iässä sitä normisti lasketaan sitä pohjaa? (n) En haluis vielä nakkaa tätä omaan huoneeseen. Ekat mukulat meillä nukkunut alusta saakka omassa huoneessa, nyt lastenhuoneet yläkerrassa joten ei olis järkevää yösyöttöjen vuoksi. Eikä mun unet oo häiriintynyt, se on suurin syy miks edellisten kanssa nukuttu ”erillään” kun heräsin joka inahdukseen. Alkuun mietin et 4kk vois siirtää omaan jos yösyömiset antaa myöden. Mut nyt tuntuu et se on ihan just enkä haluu luopuu tästä:ROFLMAO: ehkä puol vuotiaana. Jostain luin et se olis passeli ikä. Nooh, katellaan.
Joululahjat on hankittu muttei paketoitu. Kuusi puuttuu ja ehdottomasti haluisin sen jo. Tajusin eilen kun olin kaverilla et joulu on ihan just. Niillä oli siis kuusi ja olin ihmeissäni et joko ootte laittanu, sit tajusin et aatto on VIIKON päästä. Valoja meillä on vähän ollu jo kuun alusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja tällä kertaa näyttäis olevan vähä lievempään toi rotarokote oireilu kun viimeeksi. Selkeesti mahaan käy nyttenki, känisee ja ähisee ja ei oikein mikään asento oo hyvä. Mutta kakat on saanu onneks tehtyä päivittäin joten ei ihan niin tukossa ole kuin viimeeks. Muista pistettävistä rokotteista en huomannut mitään erityistä, ehkä vähän väsynyt oli sillon illasta.

Meillä tää herään kerran yössä syömään on enää muisto vain. Heräs siis varmaan kuukauden verran aina noin klo 4.30 ja sitte 8.00. Nyt herätään klo 2-3 ja 5-6 ja aamu unet ton vikan herätyksen jälkeen on tosi sellasta rauhatonta. Oon ite aika väsynyt nyt. Toivottavasti palais takaisin vanhaan. En tiiä onko syy siinä et yritetty vähän aiemmin laittaa nukkuun illasta että ehtis jotain vielä tehdä enne ku ite mentävä nukkuu. Tätä vauvaa on nimittäi aivan turha ees yrittää saada yöunille joskus klo 20.

Päiväunet myös edelleen työn ja tuskan takana. Ulkona nukkuu jos nukkuu, sisällä max 30 min. Huoh.
 
Hauskaa kun nää on niin erilaisia. Meillä nimenomaan mennään nukkumaan siinä klo 20 maissa, välillä ennenkin. Nyt monen monta iltaa nukahdettu omaan sänkyyn niin, että pitelen kädestä kiinni. Nukahtaa melko nopsaan. Oon edelleen yrittänyt tuttia tarjota mutta se ei oo hitti yhtään, hermostuu vaan kun tarjoon sitä.
Nyt on parissa päivässä selkeesti edennyt toi leluista kiinni ottaminen ja tänään vatsalla ollessa hirveesti veti polvia vatsan alle koukkuun, kädet ei vaan jaksa nostaa etupäätä. Ja se kuolaaminen, ihan järjetöntä, kuolaa niin et paidat märkänä ja päristelee samalla :ROFLMAO:

Tosta väsymyksestä viellä, huomaa ettei hormoonit enään auta. Alkaa tosiaan illasta väsy painaa vaikka nukutaan hyvin. Oonkin miettinyt et mitä olis jos olis valvomista. Tsemppiä siis valvoville, kai sitä kaikesta selviää.
 
Meillä kyllä vauva nukahtaa klo 20 jos laitan nukkumaan mutta ilmeisesti hän mieltää tuon kellon ajan vielä ns. "päikkäriajaksi" ja nukkuu sen max 30-45 min. Jos taas laitan nukkumaan klo 22 niin sitten herää vasta joskus 2 maissa. Lähempänä puolta yötä taas jos mennään nukkumaan niin sitten on nukkunut sinne 4.30-5.30 saakka. Mulle melkein pisin ja vähimmillä herätyksillä oleva uni ois jos mentäis vasta 23 jälkeen nukkumaan, mutta sitten en tosiaan saa yhtään omaa aikaa illasta tai välttämättä koko päivänä.. Siksi yritetty nyt vähän aikaistaa tuota nukkumista mutta johtanut useampaan yö heräämiseen. En tiedä mikä ois hyvä.
 
Jaaha, just ku valitin yöunista niin vauveli heräs ekan kerran 5.30 ja sit 8.30 :LOL: pitää säännöllisesti aina valittaa tänne niin asia korjaantuu sillä. Unille käytiin joskus vähän ennen klo 23. Ehkä ennemmin karsin nyt omasta ajasta kuin yöunista. Jospa vauva jossai vaiheessa vähän aikastaisi rytmiään..

Nauraako teidän muiden vauvat ääneen? Meillä on monta kertaa ollut jo niin riemuissaan että olen odottanut josko tulisi naurun kanssa, mutta ei vielä. Millonkohan yleensä nauretaan ekan kerran? (n)
 
Meillä on pari kertaa vähän niinku naurahdettu mut ei ehkä silleen kunnolla kuitenkaan.

Tää nukahti eilen sormesta kiinni pitäen siinä 20.30 aikoihin ja heräs ekan kerran kuuden jälkeen aamulla, söi ja jatkoi unia kasiin asti.

On kyllä niin seurallinen päivällä et varmasti väsyttää kun päiväunet meilläkin on vähän niin ja näin. Mut mulle sopii tää et edes yöllä nukkuu. Jaksaa päivisin tosi kauan seurata maailman menoa ja nyt kun nappailee tavaraa käsiin ja suuhun niin sehän on jännää puuhaa.
En tiedä mikä näissä päikkäreissä on meilläkin (n) vaunussa nukkuu mut herää kun tullaan kotiin, välillä jo pihassa herää et ei oo sekään et kun vähennän vaatetusta ja näin. Ja jos muuten torkahtaa niin on lyhyitä pätkiä, 30 min ja silleen. Autossa sitten torkkuu jos väsyhetki. Melkein joka ilta joku harrastekuljetus niin siinä torkkuu mikä on ollut ajallisesti melko oiva kun ollaan puol seiskan aikaan kotona ja on just nukkunut autossa, sitten jaksaa sinne 20 nurkille olla hereillä ja sit yöunille bye bye. (y)
 
@tikkunekku Toivottavasti unet pysyy taas hyvinä! @Veeja huikeet unet! Itekin ihmettelen miten ne jaksaa joilla vauva nukkuu oikeesti todella huonosti joka yö... Itteä väsyttää tämäkin vaikka meidän typykkä nukkuu myös hyvin, yleensä noin klo 21-8 kestää yöuni ja herää noin klo 3-4 ja klo 6-7 syömään.

@Nyytti19 lahjat ostettu mut ruoat ei! Se huomenna eessä, samoin ruoanlaitto ja leipominen sitten. Piparit on jo, muuta ei.
 
@Veeja teillä noi yöunet on kyllä huippuhyvät!

Meillä nukkuis varmaa kans vielä pitempiä pätkiä yössä jos ei päivällä sit nuku ollenkaan mut meillä se on itkua ja kitinää nii ei sitä jaksa. Siks yritän saada nukkuu kunnon unet vaunuissa ulkona. Meillä toimii parhaiten nii että puen, laitan vaunuihin ja suoraa vaa pihalle ilman mitää lenkkeilyä. Sit nukahtaa jos nukahtaa, usein kyllä onnistuu ja saattaa nukkua sen 3-4 tuntia tyytyväisenä.

Pitäs pitää mielessä et monella on vielä paljon paljon vaikeempaa mutta toisaalta musta ongelmien vertailu on tyhmää, jokainen suhteuttaa asiat omaan elämäänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@tikkunekku90 no oli taas joo huippu yö mut sitä ennen oli silleen et heräs kerran joskus 04 pintaan ja sitä ennen oli mooonta semmosta yötä et söi 00-02 ekan kerran ja aamuyöstä uudelleen. Mut mulle sopii hyvin toi kakskin herätystä, oon jotenkin hepuleissa et vaikuttaako nää nukkumiset maitohommiin jne. Mites muuten teidän imetykset? Pääsitkö ”tavoitteeseen” nostatuksen kanssa?
Toi on kyllä niin totta, et ongelmien vertailu on tyhmää, vaikka sitä itekkin välillä tekee niin pyrin kyllä muistamaan et meidän elämä on tällästä ja naapurin tollasta thats it. Mies sortuu usein siihen et vertaa esim rahatilanteita ja et hänen ystävä reissaa paljon kun ne laittaa kokonaan toisen palkan säästöön ja matkustaa pitkiäkin reissuja. Ookoo, mut niillä ei olekkaan okt, auto x2, prätkä, lapsia joilla ”kalliihkot” harrasteet yms yms. Aina sanonki et myy sun auto ja pyörä ja muutetaan pienenpään jne. Sit se kiljuu ettei oo muka niistä kiinni, joopa joo. Miehet! o_O Tai toinen mitä vertaa nii just toi rahajuttu ku on omat firmat ja hienot autot, sit niiden eukot itkee mulle kun mies ei oo koskaan kotona. Ite oon tyytyväinen kun meillä molemmilla ns ”perustyöt”, tienataan tasavertasesti ja tullaan toimeen niillä ja ollaan paljon yhdessä kun kumpikaan ei tee mitään överi pitkää päivää. Semmosta. Meni vähän ohi aiheen. Vaikenen.
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
Edelleen imetän osittain, kertoja tulee nykyisin vuorokaudessa noin 5-6 imetystä. Yö imetys on se paras ja monesti riittää vauvalle ilman lisäkorviketta. Samoin pitkien päiväunien jälkeen. Mutta siis ei nää maitomäärät tästä enää kunnolla nouse vaikka mitä tekis, toisaalta oon ihan tyytyväinen tän hetkiseen tilanteeseen ja toive on, että sinne 4kk saakka jatkan näin ja sitten lopetan kun kiinteiden maistelu alkaa.

Oon yrittäny olla itselleni vähän armollisempi nyt ja pääasia, että neiti kasvaa hienosti, on terve ja nykysin usein jopa tyytyväinen kun pahimmat vatsavaivat tuntuu hellittäneen :) tosin toi rota teki taas sen, että ei tuu kakka ja sitä väännetty kitinän kera tämä päivä ilman tuloksia. :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Hyvältä kuulostaa @tikkunekku90 :)

Meidän neiti vetänyt parit rintaraivarit ja jopa pientä lakkoilua, vähänkö itteä ahdistaa tollanen :unsure: Söi kunnolla klo 6.30 ja seuraavan kerran vasta klo 11.30. Nyt taas pari tuntia taukoa edellisestä syönnistä... Mitä ihmettä tää nyt on o_O Meillä ei oo pulloa otettu ees käyttöön joten mistään pullon suosimisesta ei voi olla kyse. Haluaako hän sit vain pidentää syöntivälejään yhtäkkiä... Tai sit maha vaivaa, tänään tuli ihan vihertävä kakka :poop: Ja sitä vähän niin kuin panttas koska harvemmin on kellonympäri lakkaamatta, nyt meni 18 h, pisin väli ikinä tähän asti. Ei noista tiedä... Toivottavasti ei oo syytä huoleen tän enempää o_O
 
@Lukka meillä kohta kaks päivää ilman kakkaa ja kitinä sen mukaista. Herää omaan piereskelyynsä mutta kakka ei vaan tuu. Iha sama oli viimeeks sen rotan kanssa, toivottavasti nyt alkais taas helpottaa. Jouluna en jaksais tätä :unsure:

Meillä joskus vihreetä kakkaa ja neuvolalääkäri sanoi et yleensä tulee vihreetä jos on ilmavaivaa vauvelilla. Meidän neiti on kaikista tyytyväisin sillon kun kakka on sellasta ryyniä ja keltaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka

Yhteistyössä