Syyskuiset 2019

@Veeja samaa mietin ja ite huomaan et maidontulo vähän rauhoittuu kun yöllä syödään vähemmän. Ymmärrettävästi... Viime yönä oli päässyt liivinsuojasta läpi/ohi maidot ja meni vaatteet vaihtoon. Nyt on taas melko tukala olo koska neiti sitten simahti sen äherryksensä päätteeksi ja nukkuu yhä. On se kumma ku ite ei osaa nukkua, onneks tuossa välissä nukuin sentään. En aio ite herätellä syömään, kaipa se tilaa sitte lisää maitoa jos tuntuu ettei riitä. Pumppasin ylimääräisiä silloin yöllä. Nytkin voisin mut rintapumppu pitäs eka keittää niin en jaksa. Ootan et tyllerö herää ja laiskottelen sillä aikaa hyvällä omallatunnolla :D Pitää kyllä olla superkiitollinen noin erinomaisesti nukkuvasta tylleröstä :love: Muutama huonompi yö ei merkkaa mitään kun sit välillä on tällasta. Oisko sitte osteopaatilla käynti auttanu meillä, niinhän ne sanoo et sekin auttas.
 
Viimeksi muokattu:
@Lukka just tota mietin et pitäiskö yöllä kertaalleen ees pumpata. Mut sit jos vauva tunnin päästä herääkin syömään, sit oon turhaan valvottanut itteeni pumppailulla. Huomenna neuvola niin täytyy kysellä sieltä vinkkejä. Eikä oo tosiaan yhtään sanottu et tää linja mitenkään jatkuis. Yleensä meillä on syöty kuitenkin kertaalleen siinä 03-05 akselilla. Ja pitää tottakai olla tyytyväinen että uni pienelle maistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja mä tein niin et herättyäni pumppasin ensin ajatuksena tyhjentää sen verran vain et vauva ei vedä heti kaikkea henkeen ja sit puklaa samantien ulos, no ehdin pumpata vaan hetken kunnes neiti jo heräskin. Sit kun ei vauva jaksanut enempää niin laitoin sen omaan sänkyyn unta hakemaan ja pumppasin sitten sen mitä tuli vielä helposti. Yhteensä sain näistä 50 ml. Jos oisin arvannut et vauva herää noin pian ja jaksaa syödä molemmat rinnat niin en ois pumpannut ollenkaan. Mut oli vain rinnat jo niin muhkuroilla et tuntui et on pakko. Ehkä rinnat vähitellen tottuu...
 
@Lukka ja @Veeja luulen et mulla yks syy kaiken muun ohella tän maidontuotannon vähenemiseen on ollut meidän neidin poikkeuksellisen pitkät yöunet alkaen jo sieltä ihan ekoilta viikoilta.. Ois pitäny ite herätä pumppaamaan ainaki kerran siinä välissä kun tyttö nukkui. Ajattelin, että kerta saan nukkua niin nukun. Sit oliki rinnat jo ihan muhkuroilla aamuyöstä kun neiti heräs syömään vaan eipä oo enää :( mulla on menny kyllä ihan kaikki pieleen koko imetyksessä, omaa hölmöyttä kun en tiennyt asioita, sitten sairastelua ja viimeisenä tää kova huoli lapsesta joka tiputti maitomäärät stressin myötä nollaan. Nyt oon koittanut pumppaamalla nostattaa vielä määriä ja eilen kun hengattiin koko päivä sohvalla ja tyttö oli tississä kiinni varmaan pari tuntia putkeen kerralla muutamaan otteeseen niin kaipa hän sieltä jotain sai ulos kun korviketta meni eilen suht vähän. Tarttee selkeesti tälläsiä pesimispäiviä jos tyttö vaan suostuu lötköttää sohvalla, harvemmin koko päivän viihtyy mut eilen oli jotenki poikkeuksellista.

Voi että kun ite oisin niin onnellinen siitä jos tuntuis se tunne kun rinnat pakkaa ja maito nousee vaan eipä oo pitkään aikaan tuntunut (n)
 
@tikkunekku90 mun käsittääkseni maidontulon kuuluukin rauhoittua siltä osin että rinnat ei oo vauvan kasvaessa enää pinkeenä maidosta, isompi vauva jaksaa jo herutella ja ootella paremmin niin onhan se äidin kannalta kivempi että rinnat ei oo koko ajan täynnä. Mun pojan kans en tarvinnut ees liivinsuojia eikä rinnat alun jälkeen pingottaneet eikä alussakaan kauheasti. Maito nousi vaiheittain ja kaikki sujui jotenkin tosi vaivatta. Poika kyllä söi myös yöllä. Mut tosiaan ihmettelin kun ei ollu ollenkaan niin täydet rinnat ku alussa. Ja siis mun poika oli kakskuisena 6,3 kg ja syntyessä 3,6 kg et hyvin kasvoi, maitoa todistetusti kyllä tuli... Joten siitä miltä rinnat tuntuu ei voi oikein päätellä, muistelen lukeneeni ton saman imetyksen tuen sivuiltakin. Musta toi pesiminen on hyvä jos haluat vielä tehostaa imetystä :) Ja kuulostaa siltä että hyvin sulta edelleen maitoa tulee :love:
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@Lukka täytyy toivoa että vielä voisin jatkaa sinne kiinteiden aloittamiseen saakka edes tätä osittaisimetystä. :) sitten voisin jo hyvillä mielin luovuttaa.

Näin jälkikäteen ajatellen en saanu yhtään mitään ohjeistusta neuvolassa ennen synnytystä imetyksen osalta. Muistan, että vissii yhtenä kertana ois pitäny "ohjelman" mukaan käydä asiaa läpi mutta oli pari muuta juttua johon meni aikaa ja mulle on kirjattu että imetysohjausta ei ole keretty antaa. En ymmärrä miksi ei voitu asiaan palata vaikka seuraavalla käynnillä sen mites menee diipa daapa höpöttelyn sijaan o_O toki oisin voinu ite asiaa tutkia enemmä ja ottaa selvää, mutta kun en osannut yhtään ajatella että imetyksen sujuminen voi olla haastavaa ja luotin vaan siihen että kyllä ne sitten synnärillä neuvoo. Lopulta koen jääneeni melko yksin koko asian kanssa kun kotiuduttiin sairaalasta, kaikki oli uutta muutenkin kun eka lapsi jne. Nyt tekisin montakin asiaa toisin ja jos joskus meille toinen tulee niin osaan valmistautua ihan eri tavalla imetykseen. Mulla varmaan oli kaikki edellytykset täysimetykseenkin jos vaan oisin saanut ja älynnyt hakea apua ihan heti alussa. Mutta varmaan turha nyt jossitella enää ja näillä mennään mitä on. Vauveli on kuitenkin kasvanut hienosti koko ajan ja meidän pieni rimpula alkaa olla jo aika painava mötikkä kantaa :LOL: kiinteiden aloitteluun ei kuitenkaan ole enää ihan hirveän pitkä aika ja yleisesti kai silloin nuo refluksioireet ym alkaa helpottaa eli jos sinne asti selvitään osittaisimetyksellä niin ehkäpä voin vielä muistella tätä ihan lämmöllä jälkikäteen.

Ja jos rehellisiä ollaan, niin oon sen verran menevä tyyppi, että toi korvikehomma on kyllä ollut hyväkin asia kun lasta voi ruokkia muutkin kuin minä. Ja mulle imetys jossain julkisella paikalla ei ole vaihtoehto, ei vaan tunnu luontevalta. Nii pullosta oisin tarjonnut joka tapauksessa vaikka sitten omaakin maitoa sillon kun ollaan vaavin kanssa liikenteessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Lukka ja tosta sätkimisestä vielä, meilläki tyttö nukkuu hyvin vaunuissa kun hänet pitää nyt pukea sellaseks tönköksi ja laitan vielä lämpöpussiin lisäksi. Samoin auton turvakaukalo, mun kainalo ja syli on sellasia että nukuttaa hyvin. Eli kaikki missä ollaan tiukassa nipussa. Mut jos vaikka sohvalle jätän nukkumaan nii aivan varmasti herää 30 min sisään sellaseen "apua olenko syöttinä jossain" -säpsähdykseen. :geek:
 
@tikkunekku90 mulla tulee ihan mieleen se mitä aattelin tän kolmannen vauvan odotusaikana jo: tällä kertaa en aio antaa imetysstressin yltyä sellaisiin mittasuhteisiin että se vie iloa vauva-ajasta. Kahdella ekalla kertaa oon stressannut imetyksestä ja ekat viikot lähes päivittäin pelännyt et nyt se kohta varmaan loppuu syystä X. No ei loppunut, pojan kans piti ite puoliväkisin lopettaa :ROFLMAO::love: Esikoistyttöni unohti sen heti kun viimeinen imetys oli ohi... Mut kumpaakin imetin vuosikkaaksi. Nyt aattelin että imetän niin kauan ku se suht kivuttomasti sujuu ja ite haluan, sit siirrytään korvikkeelle enkä murehdi asiaa sen enempää. Imetys on hyväksi vauvalle ja ihan kultaa ekoina viikkoina ja kuukausina mut imetystä huomattavasti tärkeämpää on hyvinvoiva ja onnellinen äiti. Aivan mainiosti vauvat kasvaa korvikkeellakin :) Tosi kurjaa silti että oisit varmasti päässyt täysimetykseen ilman noita haasteita ja noin surkeaa imetysohjausta... Mut kuten sanoit, seuraavan kans tiedät ite paremmin. Suututtaa silti tollanen huono infous ja tuki. Mä oon ylipäätään sitä mieltä että äidit jätetään aivan liian yksin vauvan kanssa :unsure: Neuvola on huippujuttu mut ei se riitä. Kukaan ei esimerkiksi opettanut mulle miten vauvan saa nukkumaan. Jos oisin kahden ekan kans osannut en ois joutunut hirveässä väsymyksessäni silloin epäilemään mielenterveyttäni. Tosin voi olla että mun raudanpuute vaikutti myös siihen et kaks ekaa ei olleet niin hyviä nukahtajia ja nukkujia kun tää kolmas. Niin tai näin, koin olevani vaikeuksieni kans kyl ihan yksin :unsure: Ja muistan miten olin todella vihainen ja katkera siitä että oli niin vaikeaa eikä kukaan auttanut. No, varmaan oisin saanut jotakin apua jos olisin osannut paremmin pyytää. Mut oisin kaivannut sellaista matalan kynnyksen kotiapua, äitiseuraa ja vertaistukea. Että joku näyttäisi vaikka kädestä pitäen miten helvetissä vauvan saa nukkumaan paremmin. Tai että joku ois kertonut et hyvin sä vedät ja hyvä lapsi tuosta kaikesta tohinasta suttaantuu. No, nyt sit läpsyttelen ite itteäni olkapäälle aina kun jokin sujuu. Enkä välitä jos oon kohta itsevarma äiti, joka kuvittelee tietävänsä parhaiten ihan itse :) Niin luultavasti tiedänkin useimmissa omiin lapsiini liittyvissä jutuissa :ROFLMAO: Ja mulle pääasia on se et nyt oon vihdoin päässyt vaiheeseen, jossa pystyn nauttimaan äitinä olosta kunnolla :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Lukka joo niin se taitaa olla että ekan kohdalla tehdään kaikki mahdolliset virheet ja opitaan miten kannattaa tehdä ja mitä ei todellakaan kannata ja sit seuraava lapsi tai seuraavat sujuu jo paremmin. Onneks tässä nyt ei kuitenkaan mitään katastrofia oo tapahtunu ja eiköhän me tässä pärjätä. Ihanaa et tää keskustelu täällä meidän kesken on pysynyt aktiivisena ja saan teiltä kokeneemmilta vinkkejä :)
 
@Lukka syökö teidän tyttö samalla syötöllä molemmat rinnat? Meillä ei oo koskaan, aiemmatkaan tehnyt näin. Kaippa sitä maitoa tulee sit melko reippaasti kun yhdestä tulee toi jättipojukin kylläiseksi.

Mun rinnat on ollut kyllä paljon pehmeemmät nyt ja eikös se juuri niin mene kuten @Lukka totesi että maidon tuotanto tasottuu vastaamaan tarvetta.

@tikkunekku90 mulla oli just tommonen kökkö kokemus se mun ekan imetys ja harmittaa just se et mä en tajunnut hakee apua. Harmittaa vieläkin, kymmenen vuoden jälkeen. Siinä vaan meni kaikki niin pieleen ja oli helppo tarjota pullosta. Ja eipä sitä tukea mistään tarjottu, ei edes neuvolasta. Mut hienosti sä oot tsempannut. Ja pulloruokinnalla on todellakin puolensa kun voi muutkin hoitaa syöttöjä.

Meillä oli taas astetta vaikeampaa nukahtaa unille. Päivällä nukku huonosti, mielenkiinnolla odotan miten yö menee. Ihan mielellään imettäisinkin kerran-pari. Ei löytynyt muuten googlaamalla mitään kun yritin etsiä tietoa siitä kun vauva vähentää yösyömistä, niitä kyllä oli jotka toivoi sitä ja kyseli vinkkejä mut ei ollut keskustelua tästä mun näkökulmasta kun haluisin vielä yöllä imettää. :ROFLMAO:
Tosiaan sen edellis yön superunia edelsi melko hyviä unia nukuttu päivä. uni ruokkii unta.

On nää vauvat jo tässä iässä vaan hurjasti hereillä ja hurjasti seurallisempia. Ja kuinka paljon noista mun isommista muruista onkaan apua kun ne hömpöttää vauvan kanssa.
Nyt kipin kapin nukkumaan itsekin. Mies kuorsaa jo täyttä häkää.
 
@Veeja vaihtelee... Joskus syö, joskus ei. Varmaan eri tavalla nälkä eri imetyskerroilla ja eri määrä maitoa valmiina. Vaihdan kyllä päivällä suht herkästi toiselle rinnalle ja kokeilen kelpaako. Yöllä tosin en enää oo alkanut tuputtaa (paitsi että jos on vain yks imetys niin yritän saada tytön syömään molemmilta). Muistelen lukeneeni et imetystä tehostaa imetys molemmista rinnoista niin varmaan siks herkästi oon tarjonnut myös toista rintaa. Rasvainen maito tulee imetyksen loppupuolella niin en sit tiedä onko huono :unsure: Ja toisaalta vaikea sanoa minkä verran mun rintojen kapasiteetti on, toisillahan yhdellä herumisrefleksillä tulee enemmän ku toisilla ja toisilla on jo valmiina rinnassa enemmän maitoa ku toisilla. En oo kyllä mikään erityisen suuririntainen, sellainen perus 75C normisti, imetysaikana nyt 80D/80E, joten veikkaisin et ei mun rintoihin ihan jäätäviä määriä kerralla mee. Se 1,5 dl toisesta rinnasta on ihan ennätys ikinä ja tuskin se yhtä helposti enää tulee :D Varmasti sulla tulee todella reippaasti maitoa koska ison pojan oot sillä saanu kasvatettua :love:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä nukutaan tosi hienosti yöllä, nytkin vasta ekaa herätys klo 5.30. Ihan omassa sängyssään kiltisti veteli hirsiä klo 23 alkaen. Mutta päiväunet onkin sitten oma juttunsa (n) jotta neiti ois tyytyväinen ja jaksais olla myös seurallinen hänen pitäis nukkua yhdet päikkärit aamupäivästä, yhdet pitkät päikkärit iltapäivästä/alkuillasta (mielellään ne pisimmät usean tunnin) ja vielä yhdet noin klo 19 maissa. Lyhyet päikkärit mielellää nekin ainaki tunnin verran. Ongelma on nyt siinä että päivällä hän nukkuu hyvin vain ja ainoastaan ulkona vaunuissa, muuten heräilee koko ajan ja hirvee huuto. Vaunuissa menee helposti 3 tuntia, mutta aina en jaksais paketoida vaunuihin ja kauhulla odotan kun on liian kylmä siihen touhuun. Miksi tää ei nuku sisällä o_O ja oisko ideoita?
 
@tikkunekku90 hmm... Jotenkin luulis et kyllä teidän neitillä ois potentiaalia oppia nukkumaan myös sisällä päikkärit :D Mut en tiiä miks ei nuku. Meillä tyllerö nukahtaa varsinkin niinä päivinä kun ollaan kahdestaan ihan hyvin myös sisälle. Mut ei kyl usein nuku hurjan pitkiä jaksoja... Rauhoittuu tai nukahtaa rinnalle ja siitä siirrän sänkyynsä ja rauhoitan takas uneen ja sit hän nukkuu siellä mitä sattuu 1 min ja 2 h väliltä :ROFLMAO: Sylissä annan nukkua klo 18 jälkeen koska en haluu että nukkuu silloin enää sikeästi, torkkukoon sylissä päikkärit jos haluaa mut en laita enää sänkyyn päikkäreille. Vaunuissa tää nukkuu, autossa myös. Mut parhaiten varmaan omassa sängyssä... Yrittäisin varmaan totutella siihen sellaisina hyväntuulisina mut selvästi väsyneinä hetkinä. Joku kerta vauva saattaakin nukahtaa :barefoot:
 
Mitä teille ohjeistettu kiinteiden aloituksesta? Meille sanottiin, että 4 kk iässä. Ei kyllä aloitettu vielä, eikä ole tarkoitus niin kauan kuin maito riittää
Ei oo vielä ollut mitään puhetta neuvolassa tästä... Esikoisen kohdalla yks th sanoi että 4 kk, toinen sanoi ettei todellakaan ole pakko vaan voidaan aloittaa missä kohtaa vain 4-6 kk välillä. Toisen lapsen kohdalla saatiin sama ohjeistus. Nytkin varmaan teen niin ku aiemminkin eli seuraan lasta, sen kasvua ja käytöstä ja fyysistä kehitystä ja otan lapsen mieluiten syöttötuoliin istumaan ja ruokaan tutustelemaan sitte ku näyttää et lapsi ois siihen kypsä. En jaksa millään alkaa tuputtaa puoliväkisin soseita nelikuiselle jos se ei näytä kiinnostusta hommaan, meillä ei oo ees sitteriä minne istuttaisin sen, tuonikäistä kun ei syöttötuoliin saa. Ei mulle oo itse asiassa ees kauheasti väliä milloin kiinteät alkaa... :D On jännä seurata lapsen reaktiota syöntiin ja eri ruokiin mut se siivoaminen... :unsure:(n) Ja alkuun syönti on jotain aivan uskomatonta räpellystä josta minimaalinen osa päätyy suuhun ja siitä vielä vähäisempi osuus mahaan asti. Näin ainakin meillä ollut tähän asti. Niin en ehkä jaksa ennen ku on "pakko". Vähän isompi vauva oppii sen kuitenkin nopeemmin. Oletan :whistle: En ees tiedä aletaanko sormiruokailemaan vai mennäänkö soseilla. Esikoinen aloitti kiinteät vähän ennen 6 kk ikää ja söi aluksi hienosti sormiruokaillen mut ai että en kestänyt sitä ahdistusta et toinen vetää jotain väärään kurkkuun :( Vaihdettiin sit soseisiin. Toka söi soseita, aloitettiin 5,5 kk iässä. Ehkä tämäkin aloittaa soseilla joskus 5-kuisena, sillee on kyllä helppo saada monipuolisesti kaikkea ku vetää vain kaiken tarjottavan yhdeksi soseeksi :D

Eilen meillä oli jotenkin tosi hyvä rytmi päivässä, nyt se kulkee koko ajan tunnin edellä o_O Just kun aattelin et onpa löytynyt hyvä aikataulu päivään niin sit tuli vauvalle ennenaikainen kesäaika... Tuolla lapsella ei vaan oo rytmiä luonnostaan. On se kumma miten se näky raskausaikanakin, arvasin että on tuollainen, silloin kun ei voinut yhtään ennustaa milloin vauva liikkuu.
 
Täällä kuulema pitää aloittaa muut ruoat 4 kk iässä. Mä en viittinyt väittää vastaan , muttakun tämä meidän ukkeli vastaa muutenkin kehitykseltään vasta 2 kk ikäistä, niin ei käy mielessäkään. Mutta eihän sitä tarvitse neuvolassa kaikkea puhua. Meillä kakkonen oli täysimetyksellä 10 kk ja oli sellanen tankki että. Mun mielestä painon kehitys ja kasvu kertoo kyllä riittääkö pelkkä maito. Meillä ekalla aloitettiin vellit sun muut jo 2 kk. Että kyllä itselläkin on kokemusta vaikka milloin aloitettuina.4 Tuntuu, että koko ajan muuttuu nuo ohjeistukset.
 
Näinpä. Pääasia on kuitenkin se että lapsi kasvaa ja on tyytyväinen :) Sama se minkä ohjeen mukaan kiinteät tulee kuvioihin. Sitä paitsi osa lapsista todella on jos ei teoriassa niin ainakin käytännössä täysimetyksellä ekan vuotensa koska eivät syö kiinteitä mitenkään merkittäviä määriä energiansaannin kannalta. Mut kiinteiden aloituksessa on muustakin kuin energiansaannista kyse, ilmeisesti kiinteiden aloitus 4-6 kk iässä saattaisi vähentää allergioita. Meidän kakkonen oli ja on yhä moniallerginen ja yritän kaikkeni ettei tää kolmonen ois, varmasti geeneissä on jokin alttius jos ei sitten yhtä paha ku kakkosella. Nyt ainakin näyttää suht hyvältä mut aion kyllä tähdätä kiinteiden aloituksen tuohon 4-6 kk aikaikkunaan :D Just in case...
 
Viimeksi muokattu:
@Ninnu118 noi ohjeistukset tosiaan muuttuu ihan jatkuvaan, muistelisin et meidän ekankaa oli 4kk, tokan 5kk ja nyt ei oo puhetta ollutkaan kun just 3kk käynnillä oltiin. Käsittääkseni puolen vuoden ikään voi ihan hyvin pelkästään imettää jos siltä tuntuu. Ja varmaan pidempäänkin. En ehkä teinä vielä alottais jos maito kerran hyvin riittää.

Neuvolassa siis 3kk käynti, paino 7340 pituus 62,6

Aamuyön imetys kuulemma tärkein eli jos ajottuu klo 3-6(7) niin boostaa koko päivälle maitoa ja pitäis hyvin riittää.
 
En ymmärrä mikä hitto näissä päiväunissa nyt on oikeen ongelma. Selkeesti väsynyt lapsi mutta ei nuku vaan pelkästään huutaa ihan sama mitä teen. Tai saattaa nukahtaa max 20 min ja herää, ja huuto jatkuu. Yö unille myös huudon kera mutta silloin sentään sitten nukkuu kunhan on ensin saanut huutaa tarpeeks, iltaisin onneks yleensä vain noin 10 min. Ainut missä tosiaan nukkuis päivällä ilman huutoa on vaunut ulkona mutta pakkanen kun kiristyy niin sekin jää pois joten pakko tän on nukkua sisällä. Mitä voin tehdä? Antaa huutaa niin kauan että nukahtaa koska huutaa sit joka tapauksessa tai ainakin kiukuttelee (n) aiheutuuko siitä jotain ongelmia vuorovaikutukselle tm jos laitan hänet sänkyyn ja silittelen vieressä jne kunnes nukahtaa mutta en nosta ylös vaikka miten huutaa? :( minusta ei voi olla vaihtoehto se et vauva nukkuu vain pakkasessa jossa saan koko ajan kytätä et millo se jäätyy sinne tai vaihtoehtoisesti ei nuku ollenkaan koko päivänä..
 
@tikkunekku90 meilläkään ei oo tänään päikyt sujuneet kovin hyvin... Aamulla unet jatkui omassa sängyssä, aamupäivällä sain nukahtamaan viereen (ilman imetystä) mut sen jälkeen tyllerö on nukuskellut lähinnä tissille. Yhdet vaunupäikkärit oli myös. Oon antanut olla tiheään rinnalla koska yöllä neiti ei juuri syönyt mut ai että ärsyttää et nyt se nukahtaa rinnalle joka välissä. Pitää kyllä kattoa miten yöt alkaa mennä. Rinnalle torkkuminen loppuu kyl siihen paikkaan jos yöt alkaa mennä jatkuvaksi rinnalta unta hakemiseksi. Nytkin mietin samaa ku sinä @tikkunekku90 et pitäskö vaan hyssytellä uneen omaan sänkyyn vaikka tuliskin huuto. Ei mulla vaan oo aikaa antaa nukkua sylissä pitkin päivää enkä kyllä jaksaiskaan... Toivon että tää on jokin ohimenevä rytmin muutos mut katotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@Lukka en tiiä oisko tää vaan joku kehitysvaihe tai jotain että kun on paljon uutta ihmeteltävää niin menee levottomaksi tää nukkumaan meno. Tänääki kahteen otteeseen oon kattonu sängyn vieressä kun neiti huutaa silmät kiinni puoliunessa ja oikein taistelemalla taistelee unta vastaan kunnes nukahtaa väkisin. Ja sit menee max 40min ja ollaan taas hereillä, ehkä max 30 min tyytyväisiä ja sitten taas itkeskellään väsymystä. Ai että miten kivaa.
 
En tiiä mikä ihme noissa päikkäreissä on, niille ei nukahtais muualle kuin rinnalle. Vaunuihin nukahtaa hetkessä ja autoon myös mut sisälle ei sit millään muuta kuin rinnalle. Ja siitä jos yritän siirtää niin se on lähes maailmanloppu vauvan mielestä :whistle: Sitte ku toinen kuitenki yöt possottaa niin mainiosti omassa sängyssä yhdellä herätyksellä niin en tiedä onko tää nyt sitten sen isompi ongelma... Muuta kuin käytännössä, en vain joutaisi päivällä olemaan unitutti. Pitänee kokeilla saisko tytön oppimaan oikealle tutille vielä tässä iässä :ROFLMAO: Ja kovasti kyl yritän siirtää sänkyyn, äsken melkein nukahtikin sinne. Ja osittain tää varmastikin sitä et koska yöllä syö nyt vähemmän niin pitää päivällä syödä aiempaa enemmän, siks en viittis rajoittaa syömistä yhtään. Mut sit ku huomaa et nyt se vaan nukkuu niin irrotan tyllerön rinnalta jos ei oo ite ehtinyt irrottautua (tää ei siis halua nukkua kuitenkaan tissi suussa, haluaa vain hakea unta siinä) ja kokeilen nukuttaa muualle... Jaksais vaunuilla enemmän niin saisin ainakin liikuntaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90

Yhteistyössä