Syyskuiset 2019

@Veeja, sanopa muuta, ei kai sitä ikinä tiiä milloin synnytys käynnistyy :love: Toisaalta se kyl raivostuttaakin :D Itekin monesti miettinyt et milloinkohan tää alkaa, mikä tilanne silloin mahtaa olla menossa. Mut eipä sitä osaa ennakoida. Viime raskaudessa mulla lähti limatulppaa kaks viikkoa ennen ku vauva syntyi ja kun näitä supistelujakin on niin ihan vähästä en jaksa nyt innostua :cautious::ROFLMAO: Menis vedet ekana niin ois varma keissi.

Oksentelu jäi siihen yhteen kertaan mut nyt on maha löysällä :unsure: Kukaan muu ei oo oksentanut tms. Jäi mysteeriksi mitä tää nyt sit oli.
 
@Veeja just mittailin verenpaineet niin suunnilleen luokkaa 115/75, mulle normaali paine. Onneks ei oo noussu koko raskauden aikana vaikka vähän pelkäsin etukäteen, että mihin lukemiin noi pomppaa vielä.

Tänään on taas ollu oksettava olo koko aamun :sick: ja viime yönä oli vatsa sekaisin. Huoh. Supisteli myös pariin otteeseen aika ikävästi.

Mulla on kans tota todella ikävää tunnetta kohdunsuulla lähes päivittäin. Yhdelle kätilö kaverille kuvailin sitä että tuntuu kuin joku raastaisi tuolla sisällä karkealla harjalla kohdunsuuta:unsure: hän sano, että oli sama juttu ja hänen lapsella syntyessä paljon hiuksia, joten saa nähdä johtuuko siitä :geek:
 
Käyn säännöllisesti täällä kurkkailemassa, ja voi että: kurjia tietty noi pahoinvoinnit ja verenpaineet ym, toisaalta jännitän teidän puolesta, että ovatkohan merkkejä loppusuorasta. (y) Täällä ei meinaan tapahdu niin mitään, ei supistuksia tai muutakaan. Alkoi naurattaa, kun tajusin, että vaikka mulla on LA 1.9., niin tässähän käy vielä niinkin, että aktiiviset keskustelijat poksahtaa ennen meikäläistä ja meikäläinen jää tänne yksin huhuilemaan.:LOL:

Vaikka tää äitiysvapaa on ihanaa luvan kanssa lomailua, toisaalta alkanut jurppia tää väsymys: mitä ”hyötyä” lomasta, kun ei jaksa mitään tehdä? Eka viikko meni vielä ihan aktiivisissa merkeissä, mut viimeiset kaksi viikkoa...:cautious: Mulla oli/on kaikkia pieniä (koti-)projekteja, joita suunnittelin näinä viikkoina toteuttavani, mut minkäs teet, kun aamiainen ja aamulenkki molemmat johtaa koomaan sohvalla jne. Lisäksi hikoilen aivan sikana kaiken aikaa, ja suorituskyky kauppareissulla on rajoitettu. Eli joo, alan ymmärtää, miten naiset loppuraskaudessa alkaa kypsyä tähän tilaan. Onneksi nyt edes niitä vauvaan liittyviä hankintoja olen kyennyt edistämään. :)

Tsemppiä kaikille ja peukut pystyyn, että kohta alkaa tapahtua!
 
@Ahmaliini mulla on tabletit ja insuliini käytössä, ja sen takia pääsin äitiyspolin asiakkaaksi. Oon ymmärtänyt Facebook-keskustelujen kautta, että ruokavaliohoitoiset eivät käy äippäpolilla eivätkä saa kokoarviota jos arvoissa ei ole mitään häikkää ja sf-mitta pysyy käyrillä. :cautious: On se aika kummallista mun mielestä, kun voihan se vauva siltikin kasvaa isoksi eikä sf-mitta kerro vauvan koosta mitään.
Tuohon radi-keskusteluun piti muuten kommentoimani, että juuri tolleen näitä ruokavaliohoitoisia taidetaan hoitaa. Mullakin on toistaiseksi pysynyt radi ruokavaliohoitoisena (siis radi napsahti siitä paastoarvon ylittymisestä). Kevään olen niitä sokereita mittaillut, ja kun ne aamuarvot olivat jatkuvasti yli sen 5,5:n useammin kuin eivät olleet, JA mulla sf-mitta pompsahti keskikäyrältä yläkäyrän yläpuolelle kesäkuussa, niin neuvolasta laittoivat lähetteen äitiyspolille, mikä käytännössä tarkoitti sitä, että raportoin heille ensin viime viikkojen mittaukset. Totesivat, että arvot muuten hyvät, mutta aamuarvot vähän koholla. Sain ohjeeksi, että yöpaasto saisi olla max 10h, mielellään 8h, ja niillä ohjeilla pyysivät seuraamaan arvoja tiiviisti muistaakseni viikon ja raportoimaan uudestaan, ja jos eivät arvot korjaantuisi, pitäisi harkita lääkitystä (mistä en sit tietenkään yhtään tykänny). Mulla toi yöpaaston lyhentäminen (mikä tarkoitti mulle ylimääräistä ilta-ateriaa juuri ennen nukkumaan menoa) todellakin toimi, ja sain tsempattua aamusokerit enimmäkseen kohdalleen. Säännöllisesti pitänyt nyt sitten raportoida niitä arvoja ja tiiviimmin seurata, muuten eivät siellä polilla vaikuttaneet erityisen huolestuneilta. Mulla oli sitten tässä kesälomien yli parikin eri neuvolatätiä (pitkä tarina), ja viimeinen niistä sitten päätti laittaa mulle erikseen vielä lähetteen koon arviointiin, kun sf-mitta pysyi korkeana ja hieman hänen mitatessaan vielä nousi ylöspäin käyrän kaaresta (osoittautui sittemmin mittausvirheeksi, pitkä tarina sekin). Siellä koon arvioinnissa oltiin reilu viikko sitten, ja meidän neiti kasvaa ihan keskikäyrillä, olikohan syntymäkoon arvio la:na 3,5kg. Ei siis näillä näkymin jouduta aloittaan mitään lääkitystä (arvojen seurantaa tietysti piti jatkaa), eikä siten jouduta käynnistykseenkään (sehän olisi muutoin huomisen jälkeen ollut ajankohtaista) eikä jouduta mihinkään automaattiseen sektioonkaan suuren koon vuoksi. Jee!

Eli kuten todettu, sen sf-mitan tarkkuus näissä jutuissa on vähän niin ja näin. @Ahmaliini Jos sua vauvan koko huolettaa, niin jospa soittaisit neuvolaan ja kertoisit huolestasi, jos sillä siihen koon arviointiin pääsisi sittenkin? En nyt muista sun la:aasi, mutta ehkä tässä vaiheessa ajankohtaisempaa olisi sun mielenrauhasi turvaaminen lähestyvää synnytystä silmällä pitäen kuin se, että onko se radi sulla nyt aiheuttanut vauvan suuripainoisuutta vai ei. Ja toki jos olisi suuripainoinen, niin nythän siihen vielä ehdittäisiin reagoida.
 
  • Tykkää
Reactions: Ahmaliini ja Lukka
@Tupuli, just noinhan se on painoarvion/kokoarvion kans, en ymmärrä miks aina ammattilaisetkaan ei tuota tajua. Ja tosiaan meillä neuvolassakin yks täti sanoi et ehdottomasti parempi että äiti pääsee selvittämään ajoissa vauvan kokoarviota ku että ootellaan synnytyksen käynnistymistä ja jännätään miten iso sieltä tulee. Itelläkin loppu stressaaminen vauvan koosta viime ultraan rv 33, koska siellä todettiin että vauva on ihan keskikäyrällä koon suhteen eli syntyessään todennäköisesti meidän aiempien lasten kans samaa kokoa. Mulla siis iso sf-mitta oli syynä huoleen, ei oo radia.

Oksentaminen loppu siihen yhteen kertaan ja mahakin rauhoittui eikä oo ollut mitään ongelmaa pariin päivään niin käytiin sit eilen miehen kans vielä viihteellä (ite toki olin kokislinjalla ja kuskina) tuttujen kanssa ku pyysivät ja saatiin lapsenvahti kun mun äiti on ollut koko viikonlopun meillä muuttoapuna :) Ei taas ehkä ihan hetkiin tuu tilaisuutta lähteä kahdestaan illalla ulos :whistle:

Ihmeesti sitä alkanut jaksamaan ku sain sitä rautaa, eilen päivällä pakattiin, käytiin kaupungilla ja sit imuroin uuden kodin ja illalla tuonne ja tänään aamulla imuroin ja siivosin kaks autoa :D Nyt ollaan menossa hakemaan lisää banaanilaatikoita että voin pakata lisää ja hyödyntää sen että äitini on lapsenvahtina. Miehen piti pitää tää päivä lomaa rakennus- ja työhommista mut sen oma äiti on saanut sairaskohtauksen ja mies ja esikoinen lähti sitä katsomaan. Infarkti ja keuhkokuume :( Mut on ilmeisesti akuutein vaihe jo mennyt ohi...

Jänskättää milloin tänne tulee uus synnytyskertomus :barefoot::love:
 
Minä kans luulen että jos noista neuvolan diipa daapa käynneistä esim. 2 käyntiä vaihdettaisiin jossain rv34 paikkeilla oleevaan äitiyspolin lääkäriultraan kaikilla niin lähtökohtaisesti saatava hyöty olisi paljon suurempi. Kaikilta odottavilta voitaisiin paremmin katsoa lapsen koko ja muutenkin kehitystä, seurata istukan toimintaa ja arvioida esim. alatiesynnytyksen onnistumista. Tarvittaessa synnytyksen voisi sitten käynnistää eikä tulisi näitä "oho, vauvan paino olikin 5 kg!" tai "oho, istukka ei oo toiminu viimeiseen kuukauteen ja lapsi on ollut ahdingossa pari viikkoa!" Rakenneultrasta synnytykseen on kuitenkin aika pitkä aika ja sillä välin ehtii kyllä tapahtua kaikenlaista, mikä ei välttämättä päällepäin näy.

Tai ainakin itse koen, että tämä vähentäisi myös äitien kokemaa stressiä ja jännitystä enempi kuin joku neuvolaterkan "no mitäs kuuluu?" -keskustelu. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka ja Ahmaliini
Minä kans luulen että jos noista neuvolan diipa daapa käynneistä esim. 2 käyntiä vaihdettaisiin jossain rv34 paikkeilla oleevaan äitiyspolin lääkäriultraan kaikilla niin lähtökohtaisesti saatava hyöty olisi paljon suurempi. Kaikilta odottavilta voitaisiin paremmin katsoa lapsen koko ja muutenkin kehitystä, seurata istukan toimintaa ja arvioida esim. alatiesynnytyksen onnistumista. Tarvittaessa synnytyksen voisi sitten käynnistää eikä tulisi näitä "oho, vauvan paino olikin 5 kg!" tai "oho, istukka ei oo toiminu viimeiseen kuukauteen ja lapsi on ollut ahdingossa pari viikkoa!" Rakenneultrasta synnytykseen on kuitenkin aika pitkä aika ja sillä välin ehtii kyllä tapahtua kaikenlaista, mikä ei välttämättä päällepäin näy.

Tai ainakin itse koen, että tämä vähentäisi myös äitien kokemaa stressiä ja jännitystä enempi kuin joku neuvolaterkan "no mitäs kuuluu?" -keskustelu. :cautious:

Siis niin samaa mieltä! Kyllä tässä on niin paljon kaikkea mielen päällä että ois tosi hyvä kun pääsisi kunnon tutkimuksiin, toi neuvola diibadaaba on niin turhaan kun ei niitä edes kiinnosta siellä mikään mikä itseä mietityttää :(

@Nyytti19 ei oo minkäänlaista yhteyttä enää diabeteshoitajaan, oma neuvolatäti välillä niitä omaseuranta arvoja kattelee vihosta

@Veeja sama homma yhdestä arvosta kiinni. nyt loppuakohden sokerit alkanut nousta :(

@Viltti-tossu okei kiitos infosta jotenkin hölmöä, kyllä olisin luullut että jotain ylimääräistä seurantaa olisi ollut kerta tälläinen vika/sairaus todettiin

@Tupuli täytyypä kysellä neuvolalääkäriltä mahdollisuuksia kokoarvioon..
 
@Ahmaliini Ootko ihan kysynyt, että pääsisitkö äitiyspolille ultraan? Jos ilmaisisit vielä kertaalleen huolesi lapsen osalta niin kai sieltä nyt joku aika järjestyisi. En ymmärrä tommosta noittekin tutkimuksien "pihtaamista", ultraaminen ei ole mikään kallis tutkimus ja lisäks maksaisit siitä kuitenkin poliklinikka maksun eli nää kuihtuvat synnäritkin saisi rahaa ja hommia, jos näin ajatellaan :confused: kannattaa kyllä oikeesti vaan vaatia sitä tutkimusta, samapa tuo mitä susta siellä ajattelevat, kyse on susta ja sun lapsesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Neuvolassa käyty, kaikki ok siellä. Vauva oli hoitajan mielestä asettunut tosi alas ja pää tuntui kiinnittyneet sinne jo joten synnytykseen suotuisa asento ainakin on löytynyt ja luultavasti pysyykin :) Kiva että poikittaisen asennon vaihtuminen raivotarjontaan on sujunut näin hienosti, kertaakaan vauva ei oo yrittänytkään palata takas, en ois uskonut et pääsen näin helpolla. Uudelleensynnyttäjällä vauva ei laskeudu eikä kiinnity välttämättä ollenkaan ennen ku synnytyksen jo käynnistyttyä joten oisin voinu joutua jännäämään paljon pitempäänkin. Tosin nyt todellakin huomaa että vauva on alhaalla ku pitää juosta vessassa yhtenään - paitsi öisin. Käyn ennen nukahtamista yhtenään pissalla ja sit simahdan ja nukun koko yön, ällistyttävää :D Toki mun yöt on yleensäkin noin 6-7 h mut silti, mukava saada nukkua.

Painoa tullut tähän mennessä vajaat 14 kg. Ja vaikka oon yrittänyt hiukan katella herkkujen syöntiä ym. niin sama meininki painon kans kuin aiemmissa raskauksissa joskaan en onneks tuu pääsemään sentään ihan samoihin lukemiin ku ekassa raskaudessa mut hyvinhän tuo nytkin nousee... :whistle: Todella, todella toivon et ylimääräiset lähtee imetyksellä ja vaunulenkeillä suht helposti kuten ennenkin.

Joka tapauksessa oli huojennus ku hoitajakin totesi et turha kattoa kohdunsuuta tms. kun ei näillä viikoilla enää kuitenkaan esteltäis enää synnytyksen käynnistymistä. Se oikein erikseen sano et ihan normaalisti saan olla :) Naureskeltiinkin vielä että käy kuitenkin niin että menee yli lasketun :cautious::LOL: Kunhan menee yli muuton niin sitten mun puolesta saa syntyä milloin haluaa :) Ens viikon lopulla muutetaan.

Kohta vaihtuu taas viikot, huomenna rv 35+0. Tällä viikolla laskettuun kuukausi aikaa, huiii :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Nyt ois sitte tältä erää vika kontrolli ohi ja seuraavaksi synnyttämään sitten jos ei välissä tuu mitään ihmeitä. Meidän pieni tyttönen oli painoarviossa 2700g tänään ja syntymäpainoarvio max 3400g, lääkäri arveli että voi jäädä myös allekin. Kuitenkin omalla käyrällään ja kaikki hyvin. Eli täällä kun stressasin sitä, ettei oma painoni nouse niin asia taisi olla just kuten @Lukka sanoikin, lapsi ottaa kaiken itselleen :) ei ollut vielä kiinnittynyt ja kuulemma kohdunkaulaakin jäljellä reilusti joten eipä tarvi varmaan synnytystä ihan tässä heti odotella. Lantion kävi läpi myös sisäkautta kopeloiden ja oli sitä mieltä, ettö hyvin mahtuu. Joten ehkä nyt taas pari päivää voisi olla stressaamatta :ROFLMAO:
 
Mullakin tulossa toistamiseen vauvan painoarvio korkean sf-mitan vuoksi. Edellinen mittaus kertoi keskikokoista tai hieman yli. Mukava kuitenkin saada tietää arvio uudelleen, kun lääkäri tuumasi, että koko voi pompsahtaa suureksi vielä loppuviikoilla. Radi mullakin muttei kotimittauksissa ole ollut mitään ongelmaa. Verensokerit sallii jopa pienen herkuttelun. Ja onneksi kaikkea hyvää ei olekaan kielletty. Kohtuudella niin pysyy mielikin parempana. Kohdunsuulle ei lääkäri yltänyt. Joten ei mitään tietoa supistelujen vaikutuksesta tai vaikuttamattomuudesta. Pään tunsi alakautta kuitenkin. Eli oikeinpäin pitäisi tämän sankarin olla.

@Tupuli Tuttu tunne tuo kooma sohvalla. Aamupalan ja pienen touhuamisen jälkeen voisin vaan maata. Aamulla on pakko kuitenkin nousta ylös, kun nälkä ajaa jääkaapille :whistle:

Paljon jaksamista @Lukka muuttoon (y)

Ihmetyttänyt vauvan tarvikkeiden saatavuus / saatamattomuus välillä, kun ei meinaa löytää jotain tiettyä. Mielellään ostaisi muutoin kuin netistä tilaamalla. Edelleen osa tavaroista uupuu mutta pärjäillään näillä jollei muuta voi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Laittelenpa tänne ajankuluksi muutamia ajatuksia.. tuosta sf mitasta sen verran et just ku itelläki tyyliin joka käynnillä eri täti ollut niin en luottais siihen paljoakaan. Vaikkakin osviittaa antaakin mutta tuntuu että tavoissakin on vähän eroja. Vähän ku kävis aina eri vaa’alla.

Mulla painoa tullut 16kg. Enkä oo hirveen kauhuissani kun edellisistä tullut myös herkästi 20kiloo. En oo aiemmin ees kunnol katsonu paljon sitä on kertynyt ku en oo halunnut ees tietää tarkkaa kun koko ajan olo tuntunut valaalta ja neuvolasta jo ajat sitten sanottu kun radi todettiin ettei enään sais nousta. Olishan sitä voinu vetää tän vähän tarkemmin ja ehkä välttynyt osalta kiloista mutten mäkään oo mitään hirveemmin herkkuja vedelly ja kun tiedossa että herkästi painoa tulee niin en mä jaksa stressata. Kerkii niitä taas tiputella.

Mä kans jännitän koska tänne tulee uus synnytyskertomus ja ennen kaikkea tietysti et millon pääsen sen oman kirjottaan. :love:
 
@Veeja mietin ihan samaa että mitä vaatetta ym. lapselle pitää pakata sairaalaan sitten valmiiksi? Tässä taas yksi aihe mistä en tiedä mitään (n) riittääkö esim. body käännettävillä hihoilla ja housut, joissa on ne lahkeet sillei että tulee samalla sukat :unsure: huomatkaa tietämykseni oikeista termeistä :ROFLMAO: ja sitten mulla ois tossa sellanen hyvin kevyt haalari, ei siis mikään toppahaalari vaan sellanen minkä ajattelin menevän alkusyksystä kun on vielä plussa keli + myssy.

Niin, ja mitähän sitä pakkais itselle mukaan? Varmaan joku rento vaatekerta ja alusvaatteita riittänee vai?

Kertokaa te jotka on tehneet tän ennenkin:LOL:
 
En tiiä miten sopivia oon sitte ite lopulta pakannut mut pakkasin itelleni rennot kangashousut (äitiyshousutkaan ei varmaan putoaisi päältä vielä tuossa vaiheessa :ROFLMAO:), imetystopin, isoimmat imetysliivit, joutilaimmat alushousut (jälkivuoto :cautious:), sukat ja sit aion ottaa neuletakin ku mennään ja puen sen sit lähtiessäkin päälle. Jos on tosi kylmä niin sit lisää asusteita, huivi, pipo ym.

Vauvalle pakkasin kotiutumisvaatteiksi parikin eri settiä niin voi sit valita sopivimman. Pienimmät bodyn ja housut mitä löytyy, sukat ja tumput (body käännettävillä hihoilla käy myös jos ei oo kovin viileää) ja myssy (jonkinlainen myssyon ihan must ihan sama mikä keli). Sitte siltä varalta että nää ei riitä, todennäköisesti ku ei riitäkään ku mulla LA on syyskuun lopulla, niin tuohon päälle joko ohut kollarihaalari tai sitte sellainen astetta paksumpi Newbien pöllöhaalari, jossa on ohut vuorikin. Myös jonkinlainen peitto vois korvata ton haalarin, vauvahan on kaukalossa aika tiiviinä myttynä ja herkästi kyl tulee kuumakin.

Osastolle en varannut mitään vaatetta erikseen kummallekaan, vauva nakuilee ja ite käytän hyväksi kaikki palvelut ja oon sairaalavaatteissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
Mulla oli eilen verenpaineen takia kontrolli muttei sen kummempia testejä ja paineet just alle 140/90 niin ei tehty juuri muuta. Vkon päästä ois taas muutki testit ja käyrät. Nyt tosin näyttää että vois alkaa tapahtua pianki ku oon klo 4 alkaen valvonu kipeiden supistusten takia eikä ne oo muuta ku voimistunu o_O tulee about 10min välein muttei tarpeeks vahvoja että tästä mihinkään ois vielä lähtöä. Mies on kaukana toisessa kaupungissa työn takia ja tulee vasta iltapäivällä, ois pitäny tulla vasta myöhään illalla mutta aikaistaa tuloa. Onneks on sentään nyt lapsenvahti jos joudunki meneen tästä vielä sairaalaan :whistle:

Niin ja ku en pystyny oleen sängyssäkään niin pakkailin aamuyöstä laukkua valmiiks, ei ollu sekään edes lähtövalmiina :ROFLMAO:
 
Mulla on nyt 37+3 eli ei haittais vaikka syntyis jo! Vielä ois ehkä vkon voinu odottaa mutta parempi nyt ku joskus vko 41 :LOL: kokoaki pitäis olla jo sen 2,9kg jos kasvu ollu 200g/vko.

Joo jatkuu kyllä supistukset, yritän touhuta normaalisti ku makuulleen meno pahentaa kipuja ja tulee enemmän supistuksia. On ne sen verran kovia että ei voi pystyasennossa olla välissä niiden takia, muttei kestä kauaa enkä edelleen osaa arvioida saako ne mitään edes aikaan.

Synnärille 10min automatka niin ei paha! En halua silti turhaan mennä ja palata niin ootan kyllä niin pitkään kotona että pakko mennä. Kaveri tarjoutu tuleen saattajaks jos ei mies ehdi kotia mutta tuskinpa nyt niin kiire tulee :LOL: Mulla todettiin taas se streptokokki-virus, eli ottaisivat sisään vähä normaalia aikasemmin että ehtii hyvin laittaa antibiootit. Tai ainaki viimeks totesi niin ku en ollu vielä montaa senttiä auki mutta sain jäädä sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka

Mistä olette ostaneet imetysliivit ja paidat?


Riippuen ulkolämpötilasta, tuulesta jne. laittaisin vauvalle sisävaatteet ja niiden lisäksi collegesta tehdyn kokopuvun ja myssyn. Sitä kevyemmät mitä lämpimämpi. Jos hellelukemat niin pärjää ohkaisen, puuvillaisen kokopuvun kanssa, jos alla pelkkä lyhythihainen body. Autossa voi heti aukoa vaatetusta jos tuntuu liikaa olevan. En ole itse pakannut vielä sairaalakassia. Mies voi tuoda sitten jos tässä äkkilähtö tulee. Vaikea arvioida mitkä housut menee jalkaan. Ei varmaan mitkään muut kuin verkkarit tai äitiyshousut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Nyytti19 ite oon ostanut H&M:n verkkokaupasta ja Zalandolta. En viitsi maksaa niistä kauheasti ja tuolta saanut suht edullisesti, varsinkin jos kattoo alapuolelta. Kaupoissa on niin huonot valikoimat imetysvaatetta etten jaksa kiertää. Jos jonkin imetysvaatteen ostaa niin mun mielestä kannattaa aloittaa imetystopista. Sen kans voi pukea melkein mitä vain ja ku on alla imetystoppi niin ei tarvi olla maha paljaana imettäessä. Löysät mut ihan tavalliset neulepaidat ym. paidat, ei siis tarvi olla ees imetyspaita, on nätti nostaa helmasta sen verran että saa imetystopin kans pelkän tissin esille. Neuletakin kans imetystoppi menee jo tosi helposti imetyksessäkin. Joka lähtöön ei siis tarvi imetyspaitoja mut onhan se kiva jos on muutama sellanenkin. Joissakin niissä on tosi pieni se aukko tissiä varten ja niitä on todella turhauttavaa käyttää mut toi imetystoppi + muu paita toimii aina.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytti19
@Daisy85 no höh, tollanen on kyl turhauttavaa :cautious: Mulla oli pari tuntia säännöllisiä, semikipeitä supistuksia kaks edeltävää iltaa ennen ku esikoisen synnytys sitte käynnistyi. Monilla kait tollanen enteilee joka tapauksessa sitä et aika pian käynnistyy! Sinuna ainaki varautuisin siihen :D Ja myös siihen että meneekin vielä tovi :unsure: Mistä noista tietää... Mut monilla kyllä tollanen on tarkoittanut sitä että kohta. Ja nuokin on saattaneet hyvinkin jo avata paikkoja vähän lisää joten ihan viime tipassa en ite lähtis sairaalaan.
 

Yhteistyössä