Syysfiilistelijät 2021

Juu, saa fiilistellä mitä tahansa näkökulmaa loppuvuodesta. Tärkeintä, että on tällainen yhteinen tila meille joulusta ja hämärästä vuodenajasta tykkääville, koska kuitenkin aika monesti sitä kohtaa tietynlaista dissaamista, että joulun fiilistely on syystä tai toisesta tyhmää, tai että eihän kukaan voi tykätä näistä vuoden ankeimmista kuukausista. (Henk.koht ajattelen tammikuun olevan se ankein kuukausi). Ja kun itse oikeastaan odottaa niitä,voi jäädä joskus keskusteluissa hieman yksin.
Hyvä kilsikka, kun teit valmiiksi 🙏
 
vierailija
Täälläkin alkaa olla kylmä ja ensi yöksi ja aamuksi on luvattu jo pientä pakkasta. Mies lähti juuri talvirenkaiden vaihtoon...

Viikonloppuna ostin piiitkät jouluvalot omenapuuhun, viime vuonna viritimme valot Halloweenin aikoihin. Talvella oli niin paljon lunta, että jänikset ylsivät jyrsimään ne poikki. Vaikka rakastin viime talvena sitä, että lunta oli, niin kyllä sitä oli liikaa. Töitten jälkeen ei ehtinyt muuta tehdä kuin kolata. Myöskin sähkölaskujen suuruus oli melkoisen ahdistavaa.

Glögiä tekisi jo mieli, mutta vielä en ole viitsinyt ostaa. Maltan ehkä hetken.
Viime talvena oli tosiaan paljon lunta täällä Helsingissä. Olen tottunut vähälumisiin talviin. Asun kerrostalossa ja muistan korkeat lumivallit pihassa. Pieni polku johti roskavajan vierestä jalkakäytävälle.
Kävin hiihtämässä joen varressa.
Syksy meni nopeasti ja joulu on jo ajatuksissa.
Mukavaa, että palstalle perustettiin jouluketju. Olen jouluihminen. Lasten ollessa pieniä lauloin kesällä Petteri Punakuono-laulua. Sanoin, että meidän perheessä jokainen päivä on joulu.
 

Yhteistyössä