SYYSÄIPÄT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketju 11 (kolmaspainos)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketju 11 (kolmaspainos)

Vieras
Tässä syyspoksahtelijoiden uusin, päivitetty lista =)

Minkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05
Susba, 26 v, 2.9.05
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05
Kirsikka, ? v, 3.9.05
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS)

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää)
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks)
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS)

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS
Tipi, ? v, 10.9.05

Hanna, 26 v, 11.9.05
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS)
Kati, 12.9.05
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS)

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS)

Helmiinak, 33 v, 17.9.05
Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS)
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05

Java, 23 v, 20.9.05

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS)

Mima, 30 v, 24.9.05

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)

No niin =) Onnistuu kun tarpeeksi yrittää ;-)

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta.. odotellaan ja odotellaan. Huomenna neuvola ja jännittää se sf-mitta. Nyt jos kasvua ei ole tapahtunut niin vaadin päästä ultraan vaikkakin tiedän/uskon, että notkahdus voi tapahtua niin voiko silti käydä niin, ettei kásvua tapahdu enään ollenkaan??

jeespoks.. aamukaffetta vaikka siitäkin tulee nykyään huono olo =/

Heips

Kävin tänään äippäpolilla ja perätilavauvaa yritettiin ensin kääntää. Se ei tuntunut pahalta mutta ei myöskään inahtanut mihinkään. Yhtenä syynä ilmeisesti se, että istukka on on edessä ja esti ""tarttumisen"" päähän. Pylly vähän nousi mutta siinä kaikki. Sitten valittiin leikkausaika (5.9.) kun en halunnut edes harkita perätilasynnystysta alateitse. Nyt on siis pari viikkoa aikaa laittaa paikat kuntoon ja tehdä hankinnat. En ole vielä oikein mitään hankkinut enkä keittiön kaappeja vielä siivonnut....
Apua ja syvä huokaus

Mulla on ollu kans arvailua tän pienokaisen kans, on ollu sellanen pyörijäinen mahassa, että eilen ne sit ultralla totes, ett nyt on toukka pääalaspäin. Helpotuksen huokaus ja kuus viikkoa synnytykseen..
Mä en hirveesti stressiä revi paikkojen valmiina oloon, johtuneeko siitä, että 4. lapsi on tulollaan ja koti on ja pysyy pystyssä siitä huolimatta. Vaatteet olen pessy pienelle, mut siinäpä ne hommelit melkein onkin. Innolla kyllä odotan, että saan nyytin syliini ja pääsee nauttimaan niistä muutamasta vauva kuukaudesta, kunnes huomaa taas, että koskaan ei tämän vauvan kohdalla vauva-aika palaa takaisin.
Muistakaa kaikki nauttia niistä hetkistä, ne ovat pian jo menneet...

Heippa taasen!

Eilen käytiin miehen kanssa varaamassa rattaat, huomenna on sitten sängyn ostamisen vuoro. Ja ensi viikolla varmaan turvakaukalo. Huh, mitä rahan menoa! Mutta meillä onneksi auttaa tulevat isovanhemmat noissa isoimmissa hankinnoissa, ne on aika innoissaan..;)

Tuosta kääntämisestä sen verran, että olen itse ajatellut kieltäytyä siitä.. en ole kuullut hirveästi mitään positiivista siitä. Ei sillä, että itsellä olisi mitään kokemusta asiasta, mutta jos on se mahdollisuus, että siitä jotain haittaa on niin kiitos ei. Neuvolatäti sanoi, ettei täällä usein edes tehdä kääntöyrityksiä..?! Minulla on tuo vauveli vieläkin (kuten pari edellistäkin kk:tta) poikittain, alkaa kyllä toisaalta hiukan ahdistavalta tuntumaan.. mutta ensi viikolla onkin se loppuajan ultra ym. joten sittenpä näkee mitä se lekuri sanoo.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Moikka moi

Mitä tulee perätilasynnytykseen...
Itselläni tuo vauveli on ollut perätilassa nyt sellaiset reilut 7 viikkoa ja eipä se siitä tunnu minnekään kääntyvän enään. On tainnut tykästyä tuohon asentoon ihan toden teolla, eikä sitä paitsi mahtuisikaan enäään kunnolla puörähtämään, sanoi lääkäri viikko sitten.

Ultrassa tässä on rampattu enemmän kuin tarpeeksi ja kääntämistäkin meinasivat yrittää ja siihen luvan olisin antanutkin. Vaan luopuivat edes yrittämästä kun oli jo niin laskeutunut (3viikkoa sitten!) joten perätilassa on edelleen ja tulee varmasti olemaankin aina h-hetkeen asti.

Hyviäkin puolia asiassa on, ensinnäkin vaavi on pienikokoinen (ehkäpä nyt jotain vain 2,6 kg ja LA jo ihan kohta 2.9). Toiseksi se on kuullemma oikein hyvässä asenossa ollakseen pertätilassa ja kolmanneksi, itse olen melko pitkä ja siten lantio antaa kyllä myöden. Lantiohan minulta magenettikuvattin jo silloin jokunen viikko sitten ja kaikki näyttäisi nyt siltä että sektion pystyisin välttämään:) Itse en oikein tuota leikkausta pitänyt hyvänä vaihtoehtona, en sitten tiedä miksi siltä tuntui, mutta koska antoivat sairaalassa minulle vaihtoehdon valita synnytystapa ja vauva mahtuu tulemaan alakauttakin - niin siitä sitten vaan. Tässä nyt sitten odotellaan vielä muutama viikkoa ja yritellään puhkua eteenpäin, kieltämättä alkaa vähän jo perhosiakin masussa uiskentelemaan - vauvan lisäksi:)

Hyviä vointeja kaikille!

Täällä sitä istutaan bussissa matkalla sairaalalta kotiin.. Kiva istua ihmisten ilmoilla valkoiset housut verisinä.. Kävin siellä lääkärissä ja vauva siis edelleen perätilassa.. Painoarvio nyt 2400 grammaa.. Viikkoja siis 36 plus 1. Lääkäri teki sisätutkimuksen, kaikki ok.. Mutta sai aikaan verenvuodon jota kutsui niukaksi.. No niin niukka vuoto että tuli saman tien läpi molemmista housuista.. Tosi kiva.. Tiistaiksi sain nyt sit uuden ajan sitä ulkoista kääntämistä varten.. Huh huh.. No sitten jos ei onnistu niin päätetään leikkauspäivä! Mitäs muiden odotukseen kuuluu? -Minna ja masukki-

Toivotaan nyt Minna, että kääntäminen sujuu sulla hyvin!

Aika monella syysäipällä on vauva perätilassa, joten inhottaa ottaa tää aihe puheeks mutta koska teidän muiden vauvat on kääntynyt pää alaspäin? Meidän vauveli on ollu jo rv27 lähtien.

Tuntuu, että on jäänyt aika aikaisessa vaiheessa pää alaspäin, vai mitä mieltä olette? Mieleeni vaan tuli, että voiko vauva olla valmis syntymään jo hiukan aikaisemmin kun on jo hyvissä ajoin kääntynyt lähtöasemiin? Vai onko sillä mitään merkitystä? Kokemuksia!

Mulla on kääntynyt kaikissa odotuksissa vauva pää alapäin noin rv 25 paikkeilla, paitsi tässä odotuksessa vasta 28 viikolla. Eikä ole ollut mitään tekemistä aikaisemman synnytyksen kanssa. Mulla on vauva jo nyt niin alhaalla että pään tuntee sormella kun kokeilee ;-) muutenkin vois omalla näppituntumalla sanoa että paikat ovat kyllä pehmenneet.

Huomenna on ensimmäinen äippälomapäivä, saikulla olen kyllä ollut tässä puolitoista viikkoa selkäsäryn takia.

Öisin on tuskastuttavaa ravata vessassa monta kertaa ja kun nousee sängystä tuntuu että paikat ovat ihan lukossa/puuduksissa kävely on sellaista ankkataapertamista.

Odotan kovasti että viimeiset viisi viikkoa menisivät nopeasti ja sais jo vauvan tälle puolelle. Kunhan ei yli menisi kovasti, on niin raskas olo jo nytten.

Hyvät viikonloput kaikille.

Mulla neuvolan mukaan vaavi on maannut päällänsä jo viikosta 26 lähtien. Ja tällä hetkellä tuntuu makaavan aika alhaallakin jo, ainakin alapäätä jomottaa kovasti liikkeelle lähtiessä. Sf-mitta ei oo kasvanut sitten viikon 34 jälkeen, jolloin tipahdin käyrän yläpuolelta suoraan alapuolelle. Ja nyt pääsenkin kontrolliin maanantaina, jossa katotaan ja tarkistetaan että kaikki on kunnossa. Itsestä tuntuu jo että vauva yrittää jo kovasti ulos vaikka supisteluja on tähän mennessä ollut tosi vähän jos lainkaan ( ei ainakaan kipeitä). Enemmän saankin semmoisia sisäisiä ""sähköiskuja"" emättimeen. Mitäköhän sellaiset mahtaa tarkoittaa?

Maanantaina kuitenkin ultrataan ja tarkistetaan että kaikki on kunnossa. Täällä ei ole tapana tehdä raskausaikana sisätutkimuksia, mutta ajattelin kuitenkin pyytää sellaista tehtäväksi ja nyt Minnan tekstistä säikähtäneenä kysynkin että onko yleistä että siinä yhteydessä saa jonkun vuodon? Tai että onko jotain riskejä siinä että sisätutkimus tehdään kun täällä sitä ei ilmeisesti mielellään haluttaisi tehdä! Itse kuitenkin olisin utelias saamaan tietooni onko paikat jo lyhentyneet/pehmentyneet/ avautuneet.

Iloista odotusta kaikille syysmahoille!
-rinuli 36+5

katoin äsken, et eka merkintä raivotarjonnasta oli vk 30. Mut oli jo varmaan paljon aikaisemmin siinä asennossa. Eiks noi sisätutkimukset kuulu kuitenkin ihan asiaan? Täällä ainakin kurkitaan vähän väliä :-)

Tuli mieleen, että yksi tuttavani jolla la. myös syyskuussa, kävi reilu kuukausi sitten ylimääräisessä ultrassa, kun epäiltiin vauvan vähäistä kasvua. Kaikki oli kuitenkin ihan hyvin ja vauva oli kasvanut normaalisti, vaikka sf ei ollut paljoa silloin muuttunut. Täällä eivät taida olla asiasta kovin kiinnostuneita, kun ei sitä keskiviikkona oltais edes mitattu, jos en olis itse pyytänyt. Vähän outoa.

Hyvä, kun pääset kuitenkin ultraan. Kyllä nykyaikaisia vempeleitä on syytä käyttää apuna, kun niitä kuitenkin on. Varmuuden vuoksi. Mitä kuuluu Miinalle, joko neuvolassa kävit? Tässä vaan vähän jännittää...

Mulla sf-mitta pysytteli pari viikkoa samoissa lukemissa ja neuvolantäti ehti jo kertoa mitä kaikkea se VOI tarkoittaa: Istukka ei enää toimi täydellisesti/siinä on jotakin vikaa TAI lapsiveden määrä vähenee -> tihkuu huomaamattani!
Pelästyin ja odottelin seuraavalle viikolle saamaani lääkäriaikaa ihan kauhulla! Olin jo monta kertaa soittamassa polille, että onko oikeasti kuinka kiireellistä aihetta huolestua?! Kun vihdoin sitten lääkäriaika koitti (siis normaali loppuraskauden lääkärinaika sattui onneksi olemaan jo viikon päästä neuvolantädin tapaamisesta) kysyi lääkäri flegmaattisesti: ""Kaikki kai on ihan ok?"" Minä siihen kauhusta kankeana, että kaikki muuten, mutta vaavin sf-mitta ei kasva... Lääkäri siihen sitten vaan, että ei sen oikeastaan enää tarvitsekaan kasvaa... (Olin viikolla 36+)

Sisätutkimus meilläpäin tehdään 3 kertaa raskaudenaikana, ellei mitään ihmeellistä tarvetta sille muuten ole. Musta on jotenkin hassua kun tälläkin palstalla tosi moni tietää joka hetki paljonko on avautunut/pehmennyt/lyhentynyt (siis kohdunkaulan ja -suun tilanteen), mutta osa joutuu vaan arvailemaan mitä supistukset saavat aikaan...vai saavatko mitään.

Luin joltain palstalta, että joku oli itse opetellut tutkailemaan kohdunsuun tilannetta... Lienee suht helppo homma, mutta ei kyllä hyvittais alkaa opiskelemaan moista ;)

Rentoja päiviä ja unisia öitä syysmamit :)

Moi!

Täällä on ollut aika ""kipeää"" viime yöstä lähtien. Kipeitäkin supistuksia mulla on ollut jo aiemmin, mutta viime yönä tuli tosi kipeitäkin. No, koko aamun oli ikäänkuin kuukautiskipua, ja supistuksia on tullut tavallista enemmän päivän mittaan. N. viidestä alkaen tullut n.8min välein, kipeitä, lähinnä kuukautiskipua alapäässä ja selkäkipua, yritän välillä venytellä selkää yms, mutta se on masun kanssa hankalaa. Mitään limatulppaa ei ole tullut eikä lapsivettä, ja epäilen että kun kerran supparit ei tihene niin kohta tää taas lopahtaa. Neuvolantäti sanoikin kyllä torstaina että taidan olla ""vähitellen"" synnyttäjä ;)

No, sain nyt kuitenkin tulostettua listan sairaalakassin sisällöstä, ja pari tavaraa kattelin jo valmiiksikin. Vauvalle suht hyvin valmista, lakanat puuttuu sängystä ja ammetta ei olla ostettu vielä.

Toisaalta on ihan hyvä että jotain edes tapahtuu, mutta jotenkin on sellainen olo ettei viitsisi tällaista kipuilua turhaan kestää montaa kertaa. Nytkin kuitenkin suppareiden välilläkin kipeä olo, eli jos tää jatkuu yön mittaan niin ei taatusti saa sitäkään vähää nukuttua kuin normaalisti.

Pupu ja pikkumies rv 38+0

Noniin, yksi etappi elämässä saavutettu: ensimmäinen äitiysloma alkamassa : )

Hankintoja puuhaillaan tulevina päivinä, ja nyt kysynkin jotta millaisia vannoja vauvalle olette hommanneet? Jaloilla vai perusmallia? Itse kallistuisin kai jalattomaan perusversioon, mutta mietin vain että mihin sen asetan, kun pesuhuoneessa vain matalahko jakkara. Vaiko sitten kodinhoitohuoneen työtasolle? Kuinka te muut?

Ja sitten hiukan minä minää.. tänään kävin siellä neuvolassa. Kaikki perusjutut olivat ok ja se sf mittakin oli kasvanut 3 cm eli oli nyt sitten 34cm =)

Yöt ovat alkaneet olemaan entistä enemmän hankalia (lievästi sanottuna). Nyt on kahtena viime yönä ilmennyt supistuksien lisäksi sellaisia sähköiskun tapaisia tuntemuksia, alavatsasta lähtee ja etenee reisiin. Tämä saa aikaiseksi tosi levottoman olon ja on pakko hinkata jalkoja koko ajan yhteen. Tosi hankala kuvailla mimmosia ne on, sellaisia kuitenkin joita ei toivoisi kenellekkään. Th sanoi, että johtuvat siitä kun vauva puskee päällään entistäenemmän alaspäin niin ilmeisesti se osuu johonkin hermoon joka sitten lähettää tuontapaisia tuntemuksia.

Tänään sitten innostuttiin miehen kanssa päiväunien jälkeen hiukan rietastelemaan ja nyt on sitten illan supistellut ja ollut enemmän sellaista menkkamaista kipua. Ei kylläkään riittävästi jotta kannattaisi innostua kuvittelemaan, että viikonloppuna olisi masussa myllertäjä sylkyssä.

Eipä tässä muuta kuin oikein pulleeta viikonloppua kaikille ja vielä kerran Pupulle peukut pystyssä.. olisi mukava saada ensimmäinen syysäippien nyytti maailmaan =))

Pupulle tsemppiä!
mua alkoi oikein jännittämään sun puolesta, että onko tuo nyt sitä ja milloin lähtö tulee!:) just tuossa miehelle puhuin, että saishan tuo lähtö jo koittaa ja heitin ajatusta, että jospa tää on viimeinen viikonloppu kahdestaan..(toivottavasti!) Mulla mietitään käynnistämistä keskiviikona äippäpolilla. Tämän päivän painoarvio (epävirallinen) oli 4kg ja viikkoja huomenna tasan 38 eli kyllä saisivat alkaa käynnistämään. mutta tsemppiä pupulle ja tuu heti kertoon kun voit!
marjaana 37+6

Voi jestas! Meikäläisellä alkaa taas mopo keulia, kun saa jo alkaa jännäämään teidän muiden puolesta. Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että ollaan kohta kaikki valmiita h-hetkeen. Itse oottelen kyl ihan mielellään vielä muutaman viikon, en usko vauvan olevan kovin iso. Tai mistäs tuon tietää?
Noo, joka tapauksessa aurinkoista viikonloppua kaikille!
Justiina rv 36+4

Rinuli: vuoto onneksi loppui nopeasti! Ei siis syytä huoleen.. Lääkäri kokeili kohdunsuuntilanteen ja lantiota sisä kautta joten limakalvot alkoi vuotaa.. Ei siis syytä huoleen! Pupu: tsemppiä ihan hirveästi! Täälläkin peukut ja varpaat pystyssä! Ja Miina: korjaus tekstiisi ensimmäisestä syysvauvasta! Jos pupu nyt synnyttää on kyseessä jo toinen syysäipätketjun vauva! Eikös Nelle saanut vauvan jo toukokuun lopussa! Mitenköhän heillä mahtaa mennä?! No nyt täytyy yrittää nukkua.. Närästää vaan niin kauheasti taas, ja makuuasennossa vielä enemmän.. Yöt on jo yhtä tuskaa täälläkin.. -Minna ja masukki-

Hei! Olipa kiva lueskella tätä ketjua :)

Mulla on viikkoja 36+6 ja huomennahan lapsi olisi periaatteessa valmis jo maailmaan, mutta uskon että kolmisen viikkoa vielä masussa pysytään ja jos mun tuurilla menee niin ylikin menee niin että helähtää. Kaksi aiempaa raskautta on menny molemmat muutaman päivän yli lasketun ajan. Kaikki on kunnossa, mitä nyt limaista vuotoa on joka päivä ja yöllä tulee menkkamaisia alavatsavihlaisuja ja maha menee kovalle eli supistuksia tietty, mutta ei ne vielä kertaakaan oo kestäny säännöllisinä kuin tunnin verran. Kaippa ne jotain tekee tuonne kohdunsuuhun. Mullakaan ei enää lääkärikäyntiä ole jos en itse halua että tutkitaan miten on paikat pehmenneet tai auenneet vai onko ollenkaan mitään tapahtunut.

Jees, pinnasänky pitäs laittaa kondikseen vauvalle ja ostella jotain ihania vauvan vaatteita. En ole vielä sairaalakassiakaan pakannut, tosin mulla on lapulla ylhäällä mitä tarvin sinne nii jos yhtäkkiä lähtö tulee nii eiköhän sen aika nopeasti saa pakattua. Toki sen vois jo valmiiksikin pakata nyt ku viel kotona ollaan :)

Maanantaina olis taas neuvola, viikko sitten ei ainakaan mitään probleemaa ollu. Verenpaine oli ennemminki matala kuin korkea, pissa puhdasta, sf-mitta 32 ja painoa oli tullu 8,5kg. Tsemppiä kaikille syysäideille!

Moi ja kiitos kaikille tsempistä!
No, arvata saattoi että se lysti loppui kestettyään taas n. 3h, mutta toisaalta kohdunsuu aukesi vähän (mies on lääkäri, se kokeili) n.1-1.5cm auki nyt, ja mies ainakin uskoo ettei enää montaa päivää menisi. Se samalla kokeili vauvan päätä, kuulemma on tosi alhaalla, lantiotakin kopeloi sisäkautta ja sanoi että ihan tilavalta tuntuu (se kopelointi kyllä vähän sattui). Omituista tällainen, että lähtee käyntiin eikä tulekaan, mutta toisaalta onhan tuo senttikin sitten pois siitä lopullisesta työstä.

Välillä kyllä eilen uskoin että nyt se vauva tulee, meni mahakin sekaisin suppareista eli luonnollinen ""tyhjeneminen"" tuli yms. No, toisaalta oli hyvä saada yöllä nukkua, koska olisin aika väsyneenä joutunut synnärille lähtemään. Nukuin ekaa kertaa yli kuukauteen neljä tuntia putkeen!!!

Marjaanalla kuulostaa lupaavalta tuo että ottavat tosissaan sen painoasian kanssa, ettei anneta valmiiksi nelikiloisen mennä yliajalle! Hyvä, ja pidä vaan puolesi. Jaksamista masujen kanssa, ja onnea matkaan muillekin joilla h-hetki jo tosi lähellä!

Pupu ja pikkumies rv 38+1

P.s. ja tottakai tulen sitten kertomaan kun on syntynyt ;)

Heippa taas!
Tuli mieleen, että mun lääkäri ainakin vältti raskauden aikana tekemästä liikoja alakautta tutkimuksia, ettei se ole hyvä sinne turhia sorkkia. Ja niinhän se tietty maalaisjärjelläkin oli, kun kaikki tarpeellinen näkyi ultrassakin vatsan läpi. Viimeksi sitten kopeloi ja vitsi, se sattui. Ihan jo huolestuin, kuinka herkkänahkainen oikein olenkaan ja millaisen valituksen saan aikaan jo alkuunsa ja loppuun asti pitäisi jaksaa synnyttää. =) Synnytystähän tässä venataan, kun saa vauva kuulemma jo tulla jos on tullakseen. Tässä vaiheessa enemmän synnytystä jännittää sairaalaan lähtö. Täältä korvesta kun on 200 km ja turhiakaan reissuja ei olisi tuolla matkalla kiva tehdä. Vielä kauempaa kuulemma menevät odottelemaan sairaalan lähelle. (Taikka Norjaan synnyttämään.) Lisäksi kiltti ystävätär pelästytti mut kauhistelemalla tuota matkaa ja supisteluja liikkuvassa/tärisevässä autossa. Eipä ole ennen tullut niin paljoa kiinnitettyäkään huomiota teiden yleiseen kuntoon... Tai yleensäkään liikenteeseen, kun vauvan puolesta jo nyt kaikki hurjastelijat huolestuttaa. Tätä se kai sitten on... jatkuva huoli jälkikasvun turvallisuudesta.

Vointeja!

maanantai huomenta kaikille =)

Minna, olet aivan oikeassa. Nelle on tosiaan ensimmäinen pikkunyyttinsä kera =) Nelle, jos vielä seuraat tätä ketjua ja suinkin vain ehdit kertomaan kuulumisia niin olisi itodella ihana lukea.

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta... oireita, synnytyksen käynnistymistä, ajatellen tulee aina silloin tällöin mutta nyt en enään hätkähdä niin helposta. Kyllä saa jo aika kipeitä suppareita tulla säännöllisesti ennenkuin annan itselleni luvan riemastua =)
Nyt kuitenkin varmistui se, että vauvan horoskooppimerkki on neitsyt (22.8--->). Kiusasin miestäni viikonloppuna ,että pompin tasajalkaa yms.. jotta syntyisi leijonan merkeissä ;-) Mieheni on nimittäin neitsyt ja monet luonteenpiirteet jotka tähän horoskooppimerkkiin liitetään ovat täysin vastakohtia itseni kanssa..heh.. eli nyt minun tulevaisuuteni on elää kahden neityen kanssa..huh huh! ;-) Onneksi on tuo yksi härkä (esikoinen) tasapainottamassa meidän elämää =))

Nojoo.. tällaisia aamuturinoita turun suunnalta.. palataan _ö//

ai niin..Pupulle piti vielä huikkasta, että seuraavalla kerralla ei varmaankaan oireet lopahda kesken, kun nyt jo noin hyvään alkuun pääsi =) Täällä jännityksellä odotellaan.

Sitten tuli vielä mieleen tuosta, kun mies oli koklannu paikkoja, että oma mieheni ajeli minun alapään karvoja (kiinnostaa varmaan ihan kybällä) tässä viikoloppuna ja oli hiukan kauhuissaan suonikohjujen määrästä =(( Olen kyllä jo aikoja sitten puhunut, että tuntuu kuin olisi jalkapallo tuolla haaroissa ja osannut epäilläkkin että suonikohjuja tulee ihan varmasti. Kuitenkin oli kurja kun niitä oli tullut =/ Täytyy vain toivoa, että paranevat sitten kun paine helpottaa..

ja taas menoksi _ö//

Huomenta vaan kaikille!

tänn ei ihmeempiä kuulu. eilen kokeiltiin tätä erästä S:ää miehen kans ja käytiin tunnin kävelylenkki, mutta ei aiheuttanut minkäänlaisia supistuksia tai muuta.Itse vain toivoin niin kovasti , että ois synnytys käynnistynyt ilman mahdollista keskiviikon käynnitämistä, mutta taitaa olla turha luulo...:(
viime yönä valvoin 2 tuntia miettien sitä käynnistystä/synnytystä ja kyllä pieni pelko hiipi... ja sen jälkeen iski paniikki, että jos ne ottaa mut sairaalaan jo keskiviikkona sisälle niin mitä kaikkea täytyykään saada aikaan vielä ennen sitä! vaatteiden silitystä, työpaikalla käynti, siivousta yleensä yms... että tämmöisissä stressaavissa tunnelmissa täällä. Toivottavasti muilla rauhallisemmat fiilikset.

Ja viime yönä mietein muuten tuota horoskooppiakin mistä miina kertoi. Muistin että horoskooppi vaihtuu joskus 20+ päivänä, mutta en muistanut, että milloin, eli neitsyt lapsia olisi sitten tulossa niille joille seuraavan 3(?) viikon aikana syntyy. Vai onko ne nyt 3 vai 4 viikon jaksoissa...?

mutta nyt täytyy lähteä touhuamaan, että ehtii tehdä niitä kaikkia mitä pitääkin.. ajattelin kyllä sen verran herkutella, että käyn kaikessa rauhassa kahvilla yhdessä kahviossa, jossa on aivan älyttömän herkullisia vadelmaleivoksia...nam! pitäähän näistä (toivottavasti) viimeisistä päivistä mahan kanssa nautiskella!

mukavaa viikon alkua kaikille!
marjaana 38+2