SYYSÄIPÄT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketju 10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketju 10

Vieras
Minkki, 1.9.05
Pupu, 21v, 2.9.05
Susba, 26 v, 2.9.05
Sari, 2.9.05 (23.8.)
Kata, 3.9.05
Kirsikka, ? v, 3.9.05
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS)
Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)
Tiina, 25 v., 5.9.05
Dea, ?, 6.9.05
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks)
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS)
Charlotte, 23 v, 7.9.05
Ami -75, 8.9.05
Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays
Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS
Tipi, ? v, 10.9.05
Hanna, 26 v, 11.9.05
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05
Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS)
Kati, 12.9.05
Saana, 12.9.05
Ninni, 30 v, 13.9.05
Nicole, 27 v, 14.9.05
Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS)
Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS)
Helmiinak, 33 v, 17.9.05
Kassandra, 32 v, 17.9.05
Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS)
Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05
Java, 23 v, 20.9.05
Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05
Kati, 24 v, 22.9.05
Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS)
Mima, 30 v, 24.9.05
Suzy, 26 v, 26.9.05
K-68 36v, 28.9.05 (KYS)

Meni edellisessä niminerkki ja otsikko tyhmästi väärinpäin. Tässä versio 2=)

Moro!
Terveisiä neuvolasta. Mulla kohtu menee jotenkin kylkiluitten alle, ettei th oikein saanut kohtua mitattua. Tai sai vain sen saman mitan kuin viimeksi (26cm). Ja hän ei ollut ihan varma lapsiveden määrästä, joten sain nyt lähetteen ultraan, jossa katsastetaan vaavin koko ja veden määrä. Ei ollut mikään hätälähete sairaalaan vaan kuulemma ihan kaikki ok ei tartte hätäillä, mutta varmistellaan. Sain ajan keskusäisiysneuvolaan ensi viikoksi. Tietty vähän mietityttää, että missä ny mennään, mutta onneksi tiistai tulee jo pian. Ja nähdäänpä kultsi vielä ennen synnytystä :D

Nyt alkanut masussa olemaan sellaista hieman vihlovaa/nipistelevää kipua. Vähän niin kuin ilmaa olisi maha pullollaan ja suolet solmussa. Pari aamua olen valvonut samoin viime yönä meni muutama tunti voihkiessa... Mutta th sanoi, että varmaan niitä liitoskipuja. Onko muilla samoja oireita?

t. Kermit 32+5

Moikkelis!

Eilen petti hermo sen verran pahasti, että tultiin lomareissulta kotio ja soitin synnärille. Syystä että vauva liikkui mielestäni laiskasti ja aivan liian vähän. Käskivät synnäriltä tulla käymään. Siellä sitten pistettiin piuhat paikoilleen ja sydänkäyrää paperille ja se näytti hyvältä =) Yllätyksenä tuli supistusten määrä, itse en edes tajunnut supistelevani niin paljon. Lääkäri sanoi, että sikiön liikkeet vähenevät supistusten lisääntyessä. Johtuu siitä, että kun kohtu supistuu vauvan tila vähenee eikä se mahdu silloin liikkumaan. Ultrassa sitten selvisi, että vauva on ""telakoitunut"" raivotarjontaan eikä ilmeisesti enään tee mitään kuperkeikkoja, eli sekin syynä liikkeiden muuttumiseen/vähenemiseen. Ja sitten vielä sisätutkimus, kohdusuu pehmentynyt ja lyhentynyt ja mitään ei kuulema enään tehdä supistusten ehkäisemiseksi...jos vauva päättää syntyä niin tervetuloa tähän maailmaan mutta voi hyvinki pysyä syyskuulle saakka kyydissä. Eli loppujenlopuksi kaikki hyvin =))

Kermit, kyllä löytyy vastaavanlaisia tuntemuksia kuin sinullakin. Ihan kuin olisi ilmaa vatsassa tms. ja ne taitaa olla niitä supistuksia.

Ai niin.. vaavi painaa tällähetkellä 2.2 kg, kuulema siro tyttö. Lapsivesi yms.. normaaliarvoissa =)

nautinnollisia kesäpäivä kaikille!

miina+minimiina

Joo täälläkin supistelee jo, ja varsinkin yöllä välillä tosi kipeästi. Joskus oikein vihloo alapäässä. Täällä kyllä pieni liikkuu tosi paljon ainakin eilen ja tänään nyrkit ja potkut vaan viuhuvat! Mutta mielestäni ei ole kyllä vähään aikaan asentoaan vaihtanut.

Ensi ke lääkäri, silloin saa sitten tietää kohdunsuun tilanteen. Toisaalta olis kiva että vähän olis tapahtunu kun kipeitäkin suppareita kuitenkin tulee useita päivässä. Toisaalta taas kun huomenna vasta alkaa äippäloma niin olis kiva lomailla ihan rauhassa vaikka se kuukausi vielä mitä on aikaa... Joku sanoikin mulle että kerta nyt vähän lupailee että synnytys olis lähelläkin niin varmasti menee sen 2vko yli ;)

Pupu ja pikkumies rv 34+6

Täälläkin supistelee! Vähän liiankin kanssa.. Ja vielä lykkäs flunssan päälle niin vointi on oikein ihana.. En suosittele.. Odottaminen käy pitkäksi ja syyskuuhun on aikaa.. Vauvan tavarat alkaa olla paikoillaan ja vaatteet puhtaana laatikossa tulokasta varten.. Joten sen puolesta ollaan kyllä valmiita. Miten te muut kulutatte aikaanne päivisin? Mulla käy aika pitkäksi kun mies on päivät töissä.. -Minna ja masukki rv 33 tasan-

Heissan taas pitkästä aikaa täältäkin! rv 31 elellään ja viimeisen parin vkon aikana liikkeet voimistuneet selvästi, toivottavasti tietää vauvan kasvua kun on tuo sf-mitta mennyt aikalailla alakäyrillä. Myös parin pv:n ajan vihlaissut kipeästi alavatsaan vasemmalle aina välillä, esim. nopeasti sängystä noustessa, mutta on kai normaalia ""venymiskipuilua"". Töitä vielä kolmisen viikkoa, sitten ä-lomalle. Paljon on myös hankintoja vielä tehtävä, meillä vasta sänky hankittuna. Vaunuja on katseltu, mutta suosikkimallia ei ole vielä keksitty. Miten te muut, joko alkaa olla vauvan tavarat kasassa?

Moi kaikille!
Nostetaampa meidät taas etusivulle. Kyllä tässä alkaa jännitys tiivistyä, kun huomaa itsessään koko ajan hienoisia edistymisen merkkejä synnytystä ajatellen. Onhan tässä toki vielä aikaa, mutta kun se kuluu niin äkkiä! Ehkä tää jännitys aiheuttaa pientä panikoimista, vaikka onkin positiivista sellaista:-)

Hankintoja meiltä puuttuu ainakin itkuhälytin ja vuodevaatteita tarvitaan lisää. Vaatteiden määrä myös vähän arveluttaa, kun en oikein osaa arvioida montako vaatekertaa heti alkuun tarvitaan. Jos jollakulla olisi hyviä vinkkejä, otetaan mielihyvin vastaan!

Tuolla aikaisemmin oli puhetta asunnon koosta ja kyllä vaan täydeksi alkaa meidänkin tilat menemään, kun niin paljon kaikkea on tänne kannettu. Tuo rivarikolmio siis meilläkin ja vasta kevään lopulla muutettiin... Varmaan vähemmälläkin pärjättäisiin, mutta pakko myötää, että mopo vähän karkailee käsistä. On tää vaan niin ihanaa kuitenkin!
Aurinkoista viikonloppua!

Ihana kuulla teidän kokemuksia!
Minun täytyy kertoa teille uutinen: minun pikku tytteli syntyi jo toukokuun lopulla, vaikka la oli syyskuussa...
Sain aiemmasta leikkauksestani johtuvia pieniä komplikaatioita vatsan alueella, ja tyttö jouduttiin sektioimaan viikolla 25 (hänestä riippumatta, nyyh...)
Mutta nyt kun kaikki on mennyt mukavasti ja me molemmat olemme toipuneet shokista, niin tästä on kiva kertoa myös teille :-)
Tyttö on terve 2 kuukautinen ja on elämäni silmäterä hymyineen ja suloisine silmineen! Hän on nyt 1700g ja 39cm.
Toivoinkin ihan pienen pientä tyttövauvaa itselleni, mutta en arvannut että hän olisi näin pieni :-))
Tavallaan myöskin ihanaa tutustua vaaveliin näin ajoissa, vaikka välillä kaipailen isoa mahaani...

Oikein paljon onnea Nelle! :)
Ihana kuulla, että nyt on kaikki hyvin. On se varmasti ollut aluksi melkoinen shokki ja sinulla kova hätä tytön voinnista, mutta onneksi kaikki hyvin. Kuinka pieni tyttö oli syntyessään? Sinä ootkin saanut nyt sitten jo kesän totutella äitiyteen ja kaikkeen mitä se tuo. Vieläkö tyttö on sairaalassa vai oletteko päässeet kotiin? Olen joskus kuullut, pieniä keskosia pidetään niin kauan sairaalassa, kuin laskettuaika olisi. Anteeksi tämä kamala kysymysten määrä, ei sinun tietystikään tarvi vastata jos et halua kertoa.
Kaikkea hyvää teille!:)

täällä tänään täynnä 35 viikkoa ja synnytystäkin olen tälle aamulle jo kerennyt panikoimaan, kun se pelottaa sitä enemmän mitä lähemmäksi tulee... marjaana

Kiitos :-)

Tyttö oli syntyessään 700g ja pituutta oli komeat 30cm :-)
Hän on siis kasvanut todella hyvin, ja kuulemma kahdessa vuodessa saavuttaa ns. ikätoverinsa eli täysiaikaisena toukokuussa syntyneet! Melkoinen urakka, kun tyttöä verrataan toukokuussa syntyneihin, eikä syyskuussa syntyneihin...

Tyttö on vielä sairaalassa, ja arvioni on että likimain tuonne laskettuun aikaan menee - ja jos kaikki menee hyvin, niin ehkä vähän alle. Näillä viikoilla (rv34) ei vauvaa muutenkaan päästettäisi kotiin, vaikka syntyisi nyt, koska on vielä ns. apnea vaara - vauvan aivojen hengityskeskus ei ole vielä niin kehittynyt, että aina muistaisi hengittää...

Olen sillä tavalla onnellisessa asemassa, että voi päivittäin käydä hoitamassa tyttöä ja alusta saakka olen vaihdellut vaippoja, kylvettänyt, vaihdellut vaatteita, hoitanut ihoa öljyllä jne. Tytön kanssa on ihana viettää yhä enemmän aikaa, sillä hän on silmät tapittaen ja kädet ja jalat heiluen hereillä yhä pidempään ja hänen liikkeet on niin suloisia. Kaikenkaikkiaan hän on ihan pikkuinen vauva - jostain syystä hänelle ei ole tullut keskosille tyypillisiä piirteitä, vaan on pulleaposkinen pienokainen. Hyväntuulinenkin hän on ja kestää hyvin inhottaviakin asioita kuten sairaalateippien repimistä iholta...

Piti alkaa heti vielä vastaamaan takaisin.
Kuulostaapa reippalta, ihanalta vauvalta!:) Ja kasvua on kyllä tullut hyvin, kun ajattelee, että kilon! Tuntuu hurjalta, että eka syyskuulainen on syntynyt (ja vielä toukokuussa!)
Sulla on kyllä hyvä tilanne, kun pääset hänen luo joka päivä sairaalaan ja saat osallistua hoitoon täysillä (tai siis niinku sairaalassa voi osallistua). Kaikkea hyvää teille! :)
täällä vietellään ensimmäistä oikeaa äitiyslomapäivää, sairaslomalla olen ollut jo 6 viikkoa...

Heippa! Ja paljon onnea tytön johdosta Nelle! Minä tulin juuri sairaalasta kotiin.. Täytyi käydä tarkistamassa että kaikki kunnossa kun lapsi liikkui laiskasti jo toista päivää ja supisteli. Siellä makasin yksin puoli tuntia sydänkäyrä koneeseen kytkettynä, joka oli normaali.. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi kohdun suun olevan ok. Katsoi vielä ultralla ja siinäkin kaikki ok. Selvisin siis säikähdyksellä! Sain kuitenkin uuden ajan parin viikon päähän, syynä se että vauva on perätilassa ja lapsivettä on niukasti.. Tarkistavat silloin tilanteen ja kääntävät tarvittaessa. Vauvan koko arvio 2 kiloa! Kaikkea hyvää muidenkin odotukseen! -minna ja masukki-

Onnea Nelle! Vaikka varmasti on mielessä myllertänyt niin kuulostaa että nyt kaikki on siellä hyvin. Ja tyttö kuulostaa oikein suloiselta prinsessalta. Isot onnittelut. Hyvä juttu varmasti, että on ollut 25 viikkoiseksi hyvän painoinen, sillä viikollahan syntyy vain puolikiloisiakin.

Täällä oli viime yönä melkoinen tulikaste. Klo 22 suunnilleen tuli aika kova supistus, ja sanoinkin ihan että hui. Mutta yksittäisiä kipeitä oli tullu ennenkin. No sitten n.klo 23 tajusin että niitähän on tullut jo varmaan neljä ja aloin laskea väliä. Niitä tuli jo 9min välein, sattui muttei sietämättömästi. Sitten puoli yhden aikaan tulikin jo 4-5min välein ja alkoi sattua enempi, ja ne meni ikäänkuin läpi selkään. Yhdeltä päätettiin että ihan kohta lähdetään käymään päivystyksessä, mutta sitten seuraava suppari olikin jo kivuttomampi ja sit ne harveni ja loppui. Tosin alapää jäi kipeäksi, oli vielä aamullakin. Lisäksi kokoajan jouduin ravaamaan pissalla. Nyt ei ole mitään ""oireita"", masu tosin on ihan alhaalla ja helposti tulee paineen tunnetta alas. En sitten käynyt missään näytillä kun loppui, en tiedä pitäiskö, neuvolahan on vkl kiinni ja mulle ei sieltä vielä olla mitään ohjeita annettu. Ja toisaalta seur.käynti on keskiviikkona jo. No, saipahan muistutuksen että milloin vaan voi jo lapsi tulla (ja mieskin sai, oikein rajulla tavalla ;)

Pupu ja Pikkumies rv 35+1

hei, onko just tuo sipistelu nyt aiheuttanut että sen seurauksena teillä on mukamas kokoa ajn vessahätä ja mitään ei tule tai paljoa???
Eli paineen tunne ja vihlasu kovat sanat?

Heippa pitkästä aikaa!

Ihan tuli itku silmään (mistä ei nykyään tulisi...) lukiessani Nellen kuulumisia. Tosi hieno homma, että nuin hyvin kaikki on mennyt. Tuli itsellekin taas erilailla todelliseksi se, että omakin voi syntyä jo. Nyt kuitenkin mennään vasta rv:lle 33, joten mielellään saisi vauveli vielä odottaakin.

Oltiin isolla shoppailureissulla miehen kanssa ja nyt on melkein kaikki valmiina kotona. Tai siis valmiina kotona, mutta ei suinkaan paikoilleen. Tilaa meillä on reilusti, mutta kummasti ollaan kamoinemme levittäydytty, joten pitää järjestellä. Piti ostaa uudet verhotkin, jotta saa söpöstellä vauvalle huonetta. Oli tosi ihanaa katsella vauvan tavaroita kaupoissa miehen kanssa. Isoimmat ostokset tosin hankittu vanhoina ja vaatteet myös. Jotenkin tuntuu ihan höpöhommalta ostella uusia, kun mahdollisuus oli vanhoihinkin. Yhdistelmätkin näyttävät ja tuntuvat tosi hyviltä. Eiköhän sitä rahaa ehdi palaa myöhemminkin pakollisiin ostoksiin ja paloihan sitä nytkin.

Kannatti ilmeisesti oksentaa älyttömästi alussa, kun nyt menee niin hyvin tämä raskaana olo. ;) Ihana vaan ns. vaappua vatsan kanssa ja tuntea liikkeitä. Heh, varmaan niitä ison vatsan ongelmia ehtii harmitella sitten muutaman viikon päästä enemmän.

Neuvolassa on kyllä vähän tylyä käydä. Tietoa saa tietty muualta esim. kirjoista, netistä ja muilta naisilta, mutta jotenkin sitä odottaisi jotain neuvolaltakin. Viimeksi ei edes sitä yhtä kysymystä, että mitä kuuluu... Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun pakolliset verikokeet ja mitat otetaan ja sitten jo löydänkin itseni ulkoa. Ei varttiakaan mene koko hommaan. Ja taatusti ei tässä tuppukylässä ole liikaa asiakkaitakaan. No, eihän se nyt vakavaa ole, mutta tällä itkuherkkyydellä tulen sitten kotiin itkien ja murehtien tylyä kohtelua. Arvatkaa vaan, pelästytänkö silloin lähimmäiseni... =)

Joka tapauksessa on ollut kiva lueskella muidenkin syysäippien juttuja netissä. Toivottelen kaikille mukavia elokuisiä päiviä ja erityisesti terveisiä Nellen vauvelille! Perässä tullaan.

Hui, huomenna jo elokuu ja alkaa olemaan jännät paikat kun mennään loppu kuuta kohti! Varsinkin meillä jolla laskettuaika heti syyskuun alussa.

Millaisia teidän muiden vauvojen liikkeet on? Täällä on huomattavasti rauhoittunut siitä mitä oli ennen ja napakoita potkuja tulee enää tosi harvoin. Liikkeet on enemmän sellaisia ""jäsenten oikomisia"" eli rauhallisia ja ""pitkiä"" aivan kuin vauva oikoisi itseään suoraksi. Aluksi säikähdin tätä, mutta kai tää on normaalia jo näillä viikoilla?

Oletteko jo alkaneet ajatella synnytystä? pakannut sairaalakassia? Mua synnytys välillä pelottaa paljonkin ja välillä ajattelen vain, että on siitä kaikki muutkin selvinneet.

Mulla on ollut vähän ""ongelmia"" synnytyspaikan kans, kun haluan sellaiseen paikkaan josta neuvolatäti ei tykkää vaikka se on meillä yhtenä vaihtoehtona. Nyt välillä jo tuntuu, että se yrittää tehdä asiat mahdollisimman vaikeiksi, että vaihtaisin vielä siihen hänen suosikkiinsa. En tahdo millään saada häneltä tietoa kyseisen paikan toimintatavoista esim. synnytystapa-arvioinnin kanssa. Tämä täti vain sanoo,että ei hän tiedä, voit soittaa sinne ja kysyä. Ei kai tietääkseni ole mun tehtävä soitella synnytyssairaalaan ja kysellä, että miten teillä toimitaan näiden asioiden kanssa, kun meidän täti ei tiedä/kerro....
sori, tästä tuli nyt tällainen vuodatus, mutta pakko purkaa tätä johonkin!! (mies on kuullut jo aivan tarpeeksi asiasta, ei viitsi häntä enää asialla kuormittaa enempää...;) ) Millaisia neuvolatätejä teillä muilla on? eihän nämä suuria asioita ""normaalisti"" olisi, mutta nyt raskaana ollessa kun kaiken ottaa niin itseensä ja itku tulee pienimmästäkin asiasta niin nää asiat tuntuu niin suurilta.. tää mun täti on siis mun ""oikean"" neuvolatädin sijaisen sijainen, että ei oikea täti.

Nyt täytyy lähteä ulos, kun on noin ihana ilma ja vähän viileämpää jo niin käydä vähän ""lenkillä"" eli käydä pieni matka vaappumassa monen pysähdyksen kera!:)

mukavaaa tulevaa viikkoa!
täällä siis toinen äippäloma päivä menossa!:)
marjaana 35+1

Oikein paljon onnen Nellelle ja paljon jaksamisia!
Miekin odotan innolla mitä ensi kuu tuo tullessaan, ainakin sen syyskuun :).
Täälläpäin voidaan hyvin. Kävelylenkeille on tullut uusia tuntemuksia masuun. Välillä pakottaa alavatsaa ja välillä tulee ihme aaltomaisia tuntemuksia kyljistä keskelle, ne on varmaan niitä ennakoivia supistuksia.
Täällä on lähestulkoon kaikki tavarat pestynä kaapissa. Kestoiluakin ajattelin kokeilla niin vaipatkin on pestynä.
Olen yrittänyt ajatella synnytystä, mutta ei sitä osaa vielä ottaa tosissaan. Lukenut olen lehdet ja kirjat läpi, jos niistä saisi tietoa.
Sairaalakassia olen miettinyt mitä sinne laittaisin, mutta siihen se jääkin. Ehkä pakkaan sen ensi kuun puolella.
Kävin äsken kaupassa mukamas tomaatteja hakemassa... mutta jossain matkan varrella unohtu mitä sieltä olin hakemassa, onneksi löysin aivan ihania raikkaita omenoita.
Onko muut huomannu että muisti ja kuulo välillä pätkii? :) Meillä mies on jo tottunu etten kaikkea kuule, sanoo sitten toisen kerran jos en jotain tärkeätä kuullut.
Keskiviikkona olisi neuvola, ihana päästä kuulemaan sydänääniä. Mieskin uhkasi lähteä mukaan :).
Hyviä vointeja!
Ensi viikolla rv 34.
T:Hanna ja masukki

Oikein paljon onnea Nellelle ja paljon ihania hetkiä veuvelin kanssa!:)

Hmm, olenkohan minä ainoa joka ei ole vielä hankkinut paljon mitään vauvan tarvikkeita ym.?! Meille kyllä isovanhemmat aikovat ostaa esim. rattaat ja sängyn (kun ovat niin innoissaan), mutta itse en ole vielä edes vaatteita ostellut..! Jotenkin vaan tuntuu, että ""vieläkin on liian aikaista"".. liekö sitten jotain taikauskoa??

Asuntokin on vielä ihan sekaisin tapettiremontin takia.. pystyy täällä sentään jo asumaan, mutta ei yhtään kiinnostaisi siivota. Vaikka olenkin normaalisti siivoushullu ;D

Minullakin tuli viime viikolla yhtenä päivänä todella paljon supistuksia (niitä nyt on tullut muutenkin, mutta nyt tuli TODELLA paljon) ja osa oli kivuliaitakin.. seuraava yökin meni supistellessa, mutta sitten ne vaan hävisi. Mies oli jo hiukan hädissään, mutta ei menty käymään synnärillä.. soitin nyt myöhemmin sinne ja sieltä sanottiin, että kun on neuvola-aika huomenna niin varaa vaikka ajan neuvolalääkäriltä sisätutkimukseen. Saa nähdä mitä siellä neuvolassa sanotaan, mulla on tosiaan huomenna taas eri th, joten odotan saavani vain kaikkeen saman vastauksen: ""niin justiinsa.."" eipä siellä hirveästi olla lääkärille aikoja antamassa eikä muutenkaan mitään apua ole tullut koko raskauden aikana. Mitä nyt ne normaalit verenpaineet ym. otetaan. Hoh hoh.

Noh, mutta oikein mukavia loppuraskauden hetkiä kaikille!:)

Java 32+6

Heips! Täällä taas potkut tuntuu liiankin hyvin ja edelleen tuolla navan tuntumassa.. Niin unohdin lauantaina mainita että niin ne ammattiihmisetkin erehtyy.. Kerroin siitä liikehälytys käynnistä kun lähdin keskussairaalaan vauvan laiskuuden vuoksi. Siellä kätilö oli vuoren varma että vauva on kääntynyt raivotarjontaan kun sydän äänetkin kuuluvat niin alhaalta. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kyllä tämä niin napakalta tuntuu että pää siellä on ensimmäisenä tulossa.. No katsottiin sitten ultralla että kaikki on ok ja siinä selvisi että vauva on perätilassa.. Meinas siinä olla vaikea pokeria pitää tutkimuspöydällä.. No sain sit uuden ajan heti kolmen viikon päähän mikä oli tietty hyvä. Neuvolasta sitä olis joutunut odottamaan. Siellä ne sit 19.8 katsoo että onko se kääntynyt, jos ei niin 22.8 käännetään.. Hui. T. Minna

niin onko tosiaan sillain että nyt jo ketkä tässä ollaan 33-34 vk:n suojissa niin meillä lähes kuuluisi olla tuo vauveli kääntynyt pääedellä asentoon. No kun minulle viime viikolla ruvettiin siitä ""esitelmöimään"" neuvolassa ja sanoin että herra jestas ei kai sen vielä tarvi olla kääntyny kun en ole ajatellut 1,5 kuukauteen viellä harkitakkaan synnytystä. Että kai se nyt ihan rauhassa itsekseen viellä ehtii...ja nyt ens viikolla sano ottavansa syyniin taas... argh..mulla on oikeesti kohta enempi harmaita hiuksia kuin mitään muuta, alkuun oli että vauva ei oo kasvanu kun sai vaan vaakatasossa kun otus tykänny olla niin siitä johtuen alimittaa, no eikun keskussairaalaan...ja siellä että teillä on reiluhkon painoinne kaveri tuloillaan näin pika silmäyksellä ja vikkelä!!!kiitos ja euroja meni.... :)

En tiedä pitäskö tätä odotusta alkaa kutsua TRAGEDIAKS kiitos terkan..siis oikeesti se on kun enkeli se terkka kunnes se joka kerta keksii jonkun niinkun ton että kun sanoin että kyljet on koetuksella potkuista taikka lyönneistä ilatsin niin ei se nyt kyllä vaakatasossa kauaa sais olla!!!
Jestas...hulluksko tässä aletaan tai lähes seottu jo!!!!!

aak..mutta vointeja meille ja teille :)

Heips!

Niin on meidänkin masukki poikittain tai pää ylhäällä miten milloinkin vaikka huomenna tulee raskausviikkoja täyteen 35! Kovin on eläväinen ja pyörii ja hyörii tämä meidän masukki sekä nostelee päätään välillä. Ei vaan saa sitä nenua pysymään alasuunnassa ei ...

Kun sanoin miehelle että masukas on rauhaton niin tulee kuulemma äitiinsä!

8.8. on synnytystapa-arvio. Saa nähdä mitä sanovat. Alatiesynnytys pelottaa kun ollaan miehen kanssa molemmat oltu isoja vauvoja jos vaikka tämäkin on kovinkin suuri (vatsa on suuri!). Mutta sektio riskeineen pelottaa ehkä vieläkin enemmän (huoks).

Kotihiirenä olen hissutellut koko kesäloman kun kävelystä aiheutuu kipua ja supistuksia. Eilen käytiin sentään vauvatarvikeostoksilla :-))!

Välillä tuntuu että olen ollut kotona jo pitkääääään, ei jaksaisi odottaaaaa.... onneksi nyt on sentään jo elokuu.

Välillä iskee kauhea makeanhimo ja kaappi tyhjenee suklaakekseistä ja sipseistä. Se siitä terveellisestä ruokavaliosta.

Onnellista odotusta syysäipille!!

T. Dea 34 + 6

Mulle ainakin viimeksi neuvolassa sanottiin että viikkoon 36 katsellaan ja sit käännettäis.. Kääntyminen tulee vaikeammaksi mitä isommaksi kasvaa.. Ja se kätilö sanoi sielä sairaalassa että jos on lapsivettä niukasti niin kuin mulla niin vauvan on vaikea kääntyä.. Sitten tuosta mahan koosta.. Minulla on kamalan suuri maha.. Moni kysynytkin että montako tulossa.. Ja silti sielä sairaalalla koko arvio oli kaks kiloa, joka kuulemma ihan keskiverto näillä viikoilla (33+4).. Mutta onneksi olet menossa sinne arvioon niin sitten se selviää.. Tsemppiä ja vointeja kaikille! -minna ja masukki-

Moikka moi,
Itselläni tässä menossa rv 35+2 ja keskiviikkona olisi sitten jälleen ultra. Noh, siellä olen rampannut nyt pariin otteeseen kuukauden sisällä, kun meinasivat vauvelin olevan liiaan pieni, vaan eipäs sitten olekaan!(alunperin lääkärin mittausvirhe!) Siroa kolme kilosta veikkailevat sitten syntyvän kun aika koittaa (la 2.9), itse olen painanut tuon saman aikoinani.

Mitä tulee raivotarjontaan/perätila asiaan... sanoivat jo kaksi viikkoa sitten (eli silloin vasta rv33+) että pitäisi olla JO kääntynyt raivotarjontaan ?! <En kyllä ymmärrä miksi kun aikaa on vielä....Vaan kun ei ollut kääntynyt itse, niin nyt sitten ylihuomenna sitä koittavat kääntää. Kääk!En ole ainakaan huomannut että olisi nyt kääntynyt itse... Miltähän se mahtaa tuntua?! Olen kuullut tästäkin niin monenlaisia versioita jotten oikein tiedä mitä odotella....noh, sepä selviää. Ainakin sinne sitten jäädään seurantaan muutamaksi tunniksi...Mun kohdalla ei ole ainakaan puute lapsiveden määrästä, sitä on kuullemma tosi reilustikin. Jopa niin, että pelkästään 1/4 siitä määrästä riittäisi, noh kaitpa siis hyvä niin. Kerrompa sitten kuulumisia tuon kääntämis-session jälkeen! Mikäli se siis onnistuu, vauvanhan täytyy olla kylkiasennossa jotta kääntö onnistuu- näin asiasta kerrottiin.

Supistuksilta(pahoilta)olen toistaiseksi välttynyt, mutta sellaista omituista vähän vihlovaa kipua kyllä eritoten aamuyöstä tuntuu ja siten on vaikea nukkua. Mutta itse suppareita ei ole nyt kuulunut, muutamia oli tuossa jokunen viikko sitten. Oli ja meni eikä siis sen kummempaa. Aikamoisen kömpelöähän tämä liikkuminen alkaa olemaan, eikä kävelylenkitkään ihan normaaliin tapaan suju. Hitaaksi tuo askel jo väkisinkin käy, mutta mihinkäs tässä toisella äitiyslomaviikolla olisi kiire. Ei niin minnekään.

Vaavin huone on mattoa vaille valmis ja vaunut, vaatteet & sun muut kamat on jo hankittu aikapäivät sitten. Sairaalakassin kaivoin tänään jo kätköistä esille ja aloin lukemaan vähän listoja läpi, että mitäs sinne olisi hyvä ottaa mukaan...vaan enpä nyt sitten pakannut kuitenkaan ihan vielä. Ehtiihän tuota...

Hyviä vointeja:)

-Suvi & ""Elli-Jooseppi""

Iltaa =)

Nelle, tuhannesti onnea teidän perheelle! Ja myöskin voimia, vaikka tilanne taitaakin olla jo selvästi paremmalla puolella=)

Hyvin huomaa, että syysäipillä alkaa lähtölaskenta lähestymään. Supistuksia, synnytystapa-arvioita ja vauvan asentoja =)
Itselläni vielä 37 päivää... vähiin käy ennenkuin loppuu. Mieli on korkealla ja malttamattomasti haluaisin jo oman tuhinapalleroni nähdä =))

Synnytys mietityttää kovasti, ehkä jopa hieman pelottaa.. tässä olen mietiskellyt, että pitäiskös käydä vielä yksityiseltä mielipidettä kysymässä. Jotenkin sellainen ""kyllä se varmaan tästä mahtuu tulemaan, kokoarvio pieni ja siro..."" ""juu.. nippanappa.."" pistää mietityttään, että mitenkähän tässä mahtaa käydä..

Noh, aika näyttää.. Hyvää yötä kaikille, koittakaa saada nukuttua. Itselläni yöt on jo todella katkonaisia ja joka päivä täytyy nukkua päikkärit.

miina+minimiina

Heippa!

Nellelle ja perheelle onnittelut pikku prinsessasta, seka onnellisia hetkia!

(pieni valihuomautus, tahan koneeseen on laitettu uusi kayttis ja siina samassa tekija laittanut myos nappiken uuteen uskoon, eli merkit ja noi aakkoset on sekaisin.)

Mulla tanaan masennuspaiva, jotenkin on surullinen olotila. Tosin eilen illalla otin itteeni miehen sanomisista ja pienet itkut piti tirauttaa ennen nukkumaan kayntia. Pyyteli jo tietysti aamulla anteeksi, mut taa paiva tais menna tassa murehtiessa. No eipahan naita tallasia paivia ole ollukaan aikoihin, joten suotaneen se. Eli makaan ja katon telkkaria koko paivan, seka tietysti murjotan sitten kun mies tulee kotiin... vahan viela pitaa osottaa mielta (Hitto, kun ei saa edes hymioita, joutuis kokeilee kaikkia nappuloita)

Aamulla kavin labrassa sokerikontrollissa ja tostaina olis ultra, jossa katsoovat onko vaavi sokereiden vuoksi kasvanut liikaa. Ja ilmeisesti siina samalla on tama synnytystapa juttu, vaikka viikkoja on 33. Vauva viela kaantyilee selvasti mahassa, joten ei ole viela asettunut lahtouomiin.

Noista tarvike hankinnoista, eipa ole tullut osteltua mitaan. Sekin ottaa viela paahan, et nyt kun voimia ja tarmoa olis viela ni ei paasta yhdessa ostoksille. Joudutaan nimittain kaymaan tuolla etela suomessa lipaston ja sangyn ostossa, meilla ei sellaisia loydy. Vaatteita olen pariin kertaan kaynyt hypistelemassa, mutta mitaan en ole ostanut. Katotaan miten pitkalle noilla aitiyspakkauksen vaatteilla paasee ja todennakoisesti kavereilta saan viela.

Menen tasta jatkamaan loikoilua...
Mukavia odotuspaivia kaikille!