Syylän juuret ja niiden vetäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on kaksi ällöä syylää jalkapohjassa, sori jos teille tuli huono-olo, mutta ehkä joku osaa neuvoa?

Käsittelin niitä jo syylänpoistoaineella mutta ei se tehonnut ja niissä näkyy edelleen mustia pisteitä. Jotkut sanoo, että ne on juuret, toiset että ne on verisuonia.
Joka tapauksessa, kaikki sanoo, että syylät lähtee jos nuo mustat pisteet vetää pois pinseteillä.

Mutta ei se ole helppoa!!!!
Jotkut sanoo että ne juuret on niin pitkät ettei meinaa loppua ja vaikka kuinka vetää, ne jatkuu vain, on kuin olisi kainaloihin asti.

Mutta kun minä yritän ottaa niistä pinseteillä ne vaan katkeaa ja saan millin palan tai vieläkin pienemmän. Miten ne saa kunnolla pois?

Kyllä meillä lähti syylät ihan kokonaan pois ilman pinsettironkkimisia. Käytettiin syyläainetta ohjeistuksen mukaisesti. Sulla taitaa olla hoito kesken sitten, kerta ei ole kokonaan lähtenyt?

Käytin ihan ohjeen mukaan syylälääkettä mutta kun se paksu iho syöpyi syylän päältä (on siis jalkapohjassa varpaiden lähellä) alkoi sattua niin etten voinut kävellä sillä jalalla, koko ajan jomotti kipu, päivät ja yöt. Käytin sitä lääkettä noin 11-12 päivää. Sitten alkoi toi hirveä kipu ja syylät oli mustia. Lopetin sen käytön enkä tehnyt mitään enää. Kahdessa päivässä pystyin taas kävellä, niin ihanaa!
Sitten tutkin syyliä ja se musta juttu lähti rapsuttamalla mutta siellä on ne mustat pisteet edelleen molemmissa...

Nyt laitoin niiden päälle kynsilakkaa ja laitan aina lisää jos se kuluu pois että syylät tukehtuu. Ne tarvii kuulemma ilmaa. Kynsilakkakerros estää niiden ilman saamisen. Katsotaan toimiiko. Jos ensi viikonloppuun asti teen tätä ja sitten katsotaan miltä ne näyttää...

Käytin ihan ohjeen mukaan syylälääkettä mutta kun se paksu iho syöpyi syylän päältä (on siis jalkapohjassa varpaiden lähellä) alkoi sattua niin etten voinut kävellä sillä jalalla, koko ajan jomotti kipu, päivät ja yöt. Käytin sitä lääkettä noin 11-12 päivää. Sitten alkoi toi hirveä kipu ja syylät oli mustia. Lopetin sen käytön enkä tehnyt mitään enää. Kahdessa päivässä pystyin taas kävellä, niin ihanaa!
Sitten tutkin syyliä ja se musta juttu lähti rapsuttamalla mutta siellä on ne mustat pisteet edelleen molemmissa...

Nyt laitoin niiden päälle kynsilakkaa ja laitan aina lisää jos se kuluu pois että syylät tukehtuu. Ne tarvii kuulemma ilmaa. Kynsilakkakerros estää niiden ilman saamisen. Katsotaan toimiiko. Jos ensi viikonloppuun asti teen tätä ja sitten katsotaan miltä ne näyttää...

Ei ne syylät ole mitään erillisiä keuhkoilla varustetttuja alieneita jalkapohjassa.
Niitä syyläaineita laitetaan vain siihen syylän kohtaan, ei terveelle iholle ja voi ostaa apteekista jotain pehmikerengaita tms kipua helpottamaan jalkapohjaan syyläkohtiin.

Kynsilakkaa? No ei ihme, että tulee kipua ja tulehtuu koko jalkapohjakin kun sitä ruikkaat kipeiden avohaavaisten syylien päälle. Lääkärireissu on sulla kohta edessä.

Kokeiltu kotijäädytystä ym. syylän poistoaineita lapsilla. Toimivin on ollut syylend muurahaishappo oikein käytettynä.

Eli kerran viikossa suihkussa kevyt raspaus syylän pintaan, niin ettei satu. Hyvä kuivaus ja vanupuikolla hyvin kevyesti muurahaishappoa vain syylään.
Jos kirvelee, voi huuhtaista pois. Aine on ehtinyt jo imeytyä tarvittavan määrän.

Tarvittaessa suojaksi kangashaavateippi (leukoplast), ensin desinfiointiaineella syylän käsittely ja hyvä kuivaus.

Riippuen syylän koosta, menee noin 5-7 hoitokertaa eli viikkoa. Käsittelyn olen tehnyt joskus 2 krt. viikossa, koska pääsi muilla hoidoilla vain pahenemaan.

Loppuvaiheessa on voinut syylän jämät nypätä pois varovasti. Saattanut hieman vuotaa verta, mutta lapsi ei ole kokenut kivuliaaksi sitä.

Syylästä jäänyt kuoppa paranee viikossa.

Mulla menivät SyylEndillä pois, en ois pystyny itse pinseteillä pois ottamaan, oli ne sen verran kipeitä. Lääkärissäkin kävin ja kun lääkäri yritti tunnustella, kivahdin sille "et sit koske mun jalkoihin." :D

Mutta mä uutin sillä SyylEndillä varmaan muutaman sekunnin yli.

toi jeesusteippi on legenda, toimiiko?
Toimii, pidetään viikko putkeen teippiä jalkapohjassa, pitää olla tosi tiukasti kiinni ihossa että ei mene ilmaa väliin. Jos se irtoaa niin laitetaan heti uusi. Sitten viikon päästä otetaan teippi pois, uitetaan jalkaa vesiämpärissä, hierotaan vähän karkealla sienellä sitä syylää varovasti. Kuivataan iho ja laitetaan uusi teippi. Tokan viikon jälkeen se tippui pois kun hinkkasin varovasti taas sienellä. Eikä satu yhtään.

Minun teinilläni oli jalkapohjassa syylä, joka ei lähtenyt apteekin tuotteilla.

Mentiin kirurgille, joka kaivoi sitä irti ja laittoi laaseria sinne pohjaan.

Tuli syvä kolo, jonka umpeutuminen kesti viikkoja.

Noin kolmen vuoden kuluttua siihen samaan paikkaan tuli syylä. Ne juuret kai oli jääneet ja niistä tuli uudelleen.

Mulla lähti jalkapohjan syylä siten, että se jotenkin hieroutui ulkomaanmatkalla, jossa kävelin paljon.

Se oli yhden päivän niin kipeä, että en voinut mennä hotellista minnekään. Mutta hävisi.

Joskus kauan sitten pehmensin lämpimällä vedellä syylän ja viilasin siten, että tuli hieman verta pinnasta, muttei sattunut. Sitten laitoin laastariin omaneviinietikkaa ja laastari syylän päälle. Syylä tummu ja hävisi tosi pian, kuoppakin umpeutui.

No vuoden se oli poissa kunnes uusiutui samaan kohtaan... Tosi hitaasti kasvo, mutta kasvo yli vuodessa isommaksi kuin edellinen. Ei apteekin syylendit yms auttanut, eikä pinnan hiominen, että lähtisi itse parantumaan.

No pehmensin syylän kuumalla vedellä ja leikkasin kuolleen ihokerroksen siitä päältä, jonka jälkeen hioin kunnolla, että tuli verta pinnalta. Oli kyllä syvemmällä selkeesti. Pumpulituppoon omenaviinietikkaa ja laastarin kanssa vaikuttamaan vuorokaudeksi. Sitten taas kuumalla vedellä pehmittää kuollut syyläiho. Tämän jälkeen hioin, siistin ja nypin pois kuolleen syylän, jonka alle jäi kuoppa. Kuoppa oli tällä kertaa laajempi ja syvempi selkeesti. Toivottavasti ei tule enään takaisin

Hoito voi kestää puolikin vuotta.

Syylänhoitoainetta pitää laittaa kerran viikossa jopa puoli vuotta. Ei ne nopeasti mihinkään häviä.

Minun teinilläni oli jalkapohjassa syylä, joka ei lähtenyt apteekin tuotteilla.

Mentiin kirurgille, joka kaivoi sitä irti ja laittoi laaseria sinne pohjaan.

Tuli syvä kolo, jonka umpeutuminen kesti viikkoja.

Noin kolmen vuoden kuluttua siihen samaan paikkaan tuli syylä. Ne juuret kai oli jääneet ja niistä tuli uudelleen.
Ei niissä mitään juuria ole. Syylä on viruksen aiheuttama sairaus

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä