Sytomegalovirus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv32+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv32+2

Vieras
Oletteko kuulleet sellaisesta? Ihan vahingossa törmäsin eräässä keskustelussa siihen ja aloin kelata mitä olen raskausaikana sairastanut ja että oliko se pieni nuha tai kurkkukipu tai silmätulehdus merkki siitä, että olen saanut tuon kyseisen taudin ja olenko vammauttanut lapsen nyt sillä taudilla.

En ole ennen tälläistä kuullut ja jo kolmas lapsi tulollaan.

Mietin, että onko tuo oikeasti harvinaista, kun ei siitä ainakaan puhuta vai pitäisikö sitä alkaa miettiä kaikkien flunssaisten kohdalla, että saako niitlä tuollaisen taudin?

Olen menettänyt vauvan tuon kyseisen virusinfektion takia rv 21. Itse en ollut huomannut sitä sairastavani, selvisi vasta verikokeista kun etsittiin syytä vauvan kuolemalle. En tiedä mistä olen sen saanut, on kuulema jo yleensä sairastettu lapsena ja uudelleen aktivoituessa ei pitäisi olla sikiölle vaarallinen. En huomannut sairastavani sitä, jotain flunssaa taisi olla ja turvonnutta imusolmuketta. Olen muutenkin infektioherkkä, että minuun tarttuu helposti kaikki . Itsekin olin yllättynyt kuullessani tuosta infektiosta kun aina puhutaan listeriasta, toksoplasmoosista ym. muttei sytomegalosta.

Yhteistyössä