V
vierailija
Vieras
Olen tehnyt sijaisuutta vajaan kaksi vuotta, kunnes kesällä jäin äitiyslomalle. Nyt esimieheni ilmoitti, ettei määräaikainen työsuhteeni saa enää jatkoa, koska en olisi kuitenkaan palaamassa vielä äitiyslomalta töihin (vauva nyt 4kk). Vielä juuri ennen äitiyslomalle jäämistä minulle luvattiin työn vakaa jatkuminen ja mahdollisesti vakipaikka vielä perhevapaiden aikana. Tämän jälkeen esimies vaihtui ja nyt työsuhteeni loppuukin kokonaan. Minun aiemmassa toimenkuvassani jatkaa ihminen, joka tuli sijaistamaan minua, kun itse jäin äitiyslomalle.
Olen aika häkeltynyt ja pöyristynyt tilanteesta, että vielä nykypäivänäkin työelämässä törmää tämänkaltaiseen syrjintään. Esimies tosiaan vielä suoraan sanoi syyksi sen, että äitiys- ja perhevapaan vuoksi eivät jatka sopimuksia. En ole vielä päättänyt miten suhtaudun asiaan.
Millaisia kokemuksia muilla on syrjinnästä työelämässä? Miten reagoitte? Annoitteko asian olla vai veittekö asian eteenpäin?
Olen aika häkeltynyt ja pöyristynyt tilanteesta, että vielä nykypäivänäkin työelämässä törmää tämänkaltaiseen syrjintään. Esimies tosiaan vielä suoraan sanoi syyksi sen, että äitiys- ja perhevapaan vuoksi eivät jatka sopimuksia. En ole vielä päättänyt miten suhtaudun asiaan.
Millaisia kokemuksia muilla on syrjinnästä työelämässä? Miten reagoitte? Annoitteko asian olla vai veittekö asian eteenpäin?