Syövästä

Minulla ei ole ollu, mutta tyttärelläni oli munuais syöpä joka leikattiin kohta kaksi vuotta sitten. Toistaiseksi ei mitään ongelmia ja hyvin voi, vuosittain on tarkastus.

Mullakaan ei itsellä ole, mutta pojalta löytyi syöpä myös kohta kaksi vuotta sitten. Leikattiin ja sai sytostaatit ja nyt on vuosi oltu terveitä". Kontrollissa käydään 3 kk välein.

Kuinka moni palstalainen on selvinnyt syövästä? Mulla ei ole ollut. Äidillä oli.
Mistä syövästä? Rintasyöpä.
onko uusiutunut? Ei ole.
Ja kauanko olette olleet nyt terveitä? 5 vuotta.

Munasarjasyöpä.
Leikattiin 6 vuotta sitten, sytostaatit perään.
Ei ole uusiutunut, eikä kai ole todennäköistäkään.
Varsinainen seuranta lopetettu 2,5 vuotta sitten.

Mä nostan tätä ja kysyn jos joku tietää enenmmän syöpien hoidosta kun minä.
Mietin että mikäköhän on ennuste jos potilaan syöpä ei ole leikattavissa. Kyseessä vatsasyöpä. Voikohan sille käytännössä tehdä jotakin?

leikaushoitohan se ensisijainen hoitomuoto on, mutta jos ei voida sitä tehdä niin sitten tulevat kyseeseen sytostaattihoidot ja sädetykset. paras vaste olisi leikkaus ja sytostaattihoidolla. noilla muilla vain yritetään pienentää kasvainta/lopettaa sen kasvaminen. siitä en osaa sanoa mikä ennuste on näillä hoidoilla.
voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mietin että mikäköhän on ennuste jos potilaan syöpä ei ole leikattavissa. Kyseessä vatsasyöpä. Voikohan sille käytännössä tehdä jotakin?

No mun kummisedällä oli syöpä vatsalaukussa jota ei voitu enää leikata. Sittemmin se levisi myös maksaan ja haimaan, ja lopuksi vielä keuhkoihin. Tauti saatiin aluksi pidettyä kurissa sytostaateilla mut sitten se räjähti valloilleen, 6 vuotta jaksoi taistella. Niistä vuosista ainoastaan viimeinen kuukausi meni sairaalassa.

Kaveri leikattiin mutta olikin levuinnyt maksaan. Kuoli jonkin ajan päästä. Samoin kävi minun tädilleni jolla todettiin syöpä haimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja pusuri:
Minulla on ollut Hodgkinin tauti eli imusolmukesyöpä kaksi kertaa. Viimeiset hoidot sain toukokuussa -99 eli kohta tulee kymmenen vuotta täyteen.

Mulla on ollut sama tauti kans kaksi kertaa, viimeiset hoidot sain tammikuussa -05.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mun kummisedällä oli syöpä vatsalaukussa jota ei voitu enää leikata. Sittemmin se levisi myös maksaan ja haimaan, ja lopuksi vielä keuhkoihin. Tauti saatiin aluksi pidettyä kurissa sytostaateilla mut sitten se räjähti valloilleen, 6 vuotta jaksoi taistella. Niistä vuosista ainoastaan viimeinen kuukausi meni sairaalassa.

Mutta eli kuitenkin 6 vuotta syövän kanssa.
Tuo on positiivista kuulla, sillä olen kuullut vain niitä huonoja kohtaloita joissa mennään ja lujaa taudin toteamisesta kohti hautaa :/

Kilpirauhassyöpä
Leikattiin vuodenvaihteessa
Ei ole vielä uusiutunut, eikä tod. näk. tule lääkityksen kanssa uusiutumaankaan.
Oireita vielä niin paljon, että sairaslomalla olen vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja pusuri:
Minulla on ollut Hodgkinin tauti eli imusolmukesyöpä kaksi kertaa. Viimeiset hoidot sain toukokuussa -99 eli kohta tulee kymmenen vuotta täyteen.

Mulla on ollut sama tauti kans kaksi kertaa, viimeiset hoidot sain tammikuussa -05.

Mulla sama tauti kerran,, vimeiset hoidot sain keväällä -97

Mutta eli kuitenkin 6 vuotta syövän kanssa.
Tuo on positiivista kuulla, sillä olen kuullut vain niitä huonoja kohtaloita joissa mennään ja lujaa taudin toteamisesta kohti hautaa :/

Joo, eli ja voi hyvin. Vasta vikana kuukautena tuli kipuja ja senkin aikana 2 viimeistä viikkoa oli tajuttomana joten ei ollut juuri kärsimyksiä. Kerran vain tuli tajuihinsa päivää ennen kuolemaa ja käski veikata raveissa hevosta numero 7. Ravimies henkeen ja vereen. Äitin isä kuoli 30-vuotiaana haimasyöpään kahdessa vuodessa, eikä silloin 60-luvulla ollut kovin kummoisia hoitoja. Kyllä ihmiset osaa olla sitkeitä, varmasti semmoinen positiivinen asenne auttaa myös paljon siihen et miten tauti etenee.

Kuinka moni palstalainen on selvinnyt syövästä?
Mistä syövästä?
onko uusiutunut?
Ja kauanko olette olleet nyt terveitä?
Kiitos vastauksista.

en ole vielä selvillä vesillä,2v on hoidettu ja vielä hoidetaan
papillaarinen kilpirauhassyöpä,levinnyt imusolmukkeisiin
takana 3 leikkausta ja 3 radiojodi hoitoa

Mun miehellä kans hoidettu hodgkinin tauti. Todettiin 3v sitten ja sai 6kk sytoja. Sen jälkeen tasan 2vuotta ollut kontrollit 4kk välein ja nyt seuraavat 3 vuotta on 6kk välein. On terve ja voi hyvin.

Yhteistyössä