Syöttekö ulkomaiset omenat pestynä kuorineen vai kuoritteko? Olen joutunut kinaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinaaja

Vieras
anoppini kanssa joka syö kaiken kuorineen ja antaa lapsillekin omenat kuorineen. Minä taas tykkään, että ne pitää kuoria. Anoppi perustelee, että kuoressa on kaikki vitamiinit. Näin varmaan onkin, että kuori sisältää vitamiineja, mutta myös torjunta aineita joita en haluaisi lapsille syöttää. Tiedän, että typerä aihe kinata, mutta meillä on tästä ihan riitaa välillä.
Miten te teette?

viimeksi kun ravitsemusterapeutilla lapsen kanssa kävin, kehoitti hän ainakin antamaan omenat huolella pestyinä kuorineen jos vaan kelpaavat, koska edut menevät reilusti haittojen edelle

Taisi olla Hyvä Terveys-lehti, jossa suositeltiin omenat syötäväksi kuorineen, tietty hyvin pestyinä. Meillä kuoritaan silti aina - vanhasta tottumuksesta. Kuorin kylläkin kurkutkin, porkkanat ja kaikki. En tiedä, miten kuuluisi tai miten muut tekevät, näin vain olen tottunut.

Usein ulkolaisissa omenoissa on niin paljon niitä säilöntäaineita päällä että on oikein vahakerros koko hedelmässä. Ei tulis mieleenkään syödä kuorineen. Sit pitää syödä kaks kuorittuna jos niitä vitamiineja tarvii enemmän mut niitä myrkkyjä en halua itse syödä ja vielä vähemmän antaa lapselle.

Kotimaiset kuorineen, ulkolaiset kuorittuina ja ihan sen takia, että musta ne kuoret ulkolaisissa omenoissa on sitkeämpi. Kerran juuttui kuoripala esikoisen kurkkuun ja sen jälkeen olen kuorinut. Itse syön ulkolaisetkin kuorineen, hyvin pestynä tosin.

Yhteistyössä