Syöttekö ruokaa jonka viimeinen käyttöpäivä ois ollu esim 3 päivää sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Itseäni yököttää kun eräs sukulainen tuo meille aina pari päivää vanhaa ruokaa kun on jäänyt kaupassa myymättä. Itse on siellä töissä. Ei kuulemma roskiin voi HYVÄÄ (?) ruokaa laittaa. No roskiin menee meillä kumminkin.

Ei meillä syödä ruokaa, jonka käyttöpäivä on umpeutunut. Yksikin päivä yli, niin se on roskiskamaa. En ole tarkka ihminen muuten, mutta näissä ruokajutuissa olen supertarkka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinäpä se kysymys tulikin. Itseäni yököttää kun eräs sukulainen tuo meille aina pari päivää vanhaa ruokaa kun on jäänyt kaupassa myymättä. Itse on siellä töissä. Ei kuulemma roskiin voi HYVÄÄ (?) ruokaa laittaa. No roskiin menee meillä kumminkin.

Niin kyse on lihasta.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin kyse on lihasta.

Jos on marinoimatonta ja tavallista lihaa, niin siitä kyllä huomaa hyvin nopeasti, onko tuoretta vai ei. Syömäkelpoinen liha tuoksuu hyvältä. Nuo marinadit on vähän petollisia, niiden alta ei lihan oma haju niin hyvin erotu. Mutta idioottikin tunnistaa pilantuneen lihan, sitä tappavaa löyhkää ei kestä. Kukaan ei voi vahingossa syödä pilaantunutta lihaa, ellei hajua ole peitetty jollain kauhealla marinadilla.

viimeksi toi marinoitua lihaa joka oli 5 pvä vanhaa. Sitä en kyllä alkanu haisteleen vaan se meni suoraan roskiin. Päivän tai korkeintaan kaksi päivää vanhaa olen joskus laittanut kun on tuoksunu ihan hyvälle mutta VIISI.. YÖKS!!

Yhteistyössä