syöttääkö joku muu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei syötetä. Annetaan ihan rehtiä kaura tai 4-viljan puuroja (tupla-annos...suursyömäri).

Valitsemme mielummin itsevalmistettavan puuron koska siihen ei ole lisätty sokeria eikä muita lisäaineita, kuten esim valmispuuroissa ja toki hinta ratkaisee. Kerran tarjottiin lentoreissulla Muksua, mutta eipä huolinut...

:wave: Meillä syötetään! Tosin tämä äiti jo haluaisi lopettaa tuon valmispuurojen syönnin, mutta poika on "erimieltä" :/

Meillä tähän valmispuurojen syöntiin on se syy, ettei poika suostu syömään omatekemää puuroa kovin hyvin. Mannapuuro menee jotenkin. Aina iltaisin kuitenkin on syöty omatekemää puuroa, iltapala sitten veeenyykin kun syöminen on sitä sun tätä. Aamuisin en jaksa tota rumbaa vaan annan suosiolla valmispuuroja.

Tosin nyt olen päättänyt että kesällä aiotaan eroon noista valmiista!
Ja kun ja jos meille toinen lapsi tulee, sille ei edes tarjota valmispuuroja vaan aina omatekemää (tietty poikkeustapauksissa)! Sen verran olen "viisastunut" tän ekan myötä :D

Kait mä sitten olen laiska äiti kun en jaksa keitellä. Valmispuurot on vaan niin helppoja ja poika syö mielellään. Ja ei toi nyt meillä rahastakaan ole kiinni, joten antaa mennä vaan.

Nyt kun tyttö on vihdoin alkanut syömään puuroa, ei kelpaa omatekemä. Teen miten vaan ni lusikallisen jälkeen tulee yök. Valmispuuroja vetelisi vaikka kuinka paljon, joten niitä sitten annan. Alan pikkuhiljaa sekoittamaan omatekosta ja valmista jos oppis äiteen ruuille myös :ashamed:

Kyllä toisinaan annetaan jos on esim. yllättäen todella nälkäinen eikä jaksa odottaa puuron valmistusta tai jos tullaaan myöhään kotiin ja pitää kiireessä antaa nopea valmispuuro.

Ei olla koskaan syötetty. Tavallisella kaurapuurolla (pika, tuleenopeasti mikrossa, helppoa huom!) alotettiin ja sillä jatketaan. Ikää jo 2v ja edelleen syö kaurapuuroa aamuin illoin. Kyllä on halpaa ja terveellistä! Muksut syö sitä mitä annetaan ja tottuu siihen, mitä annetaan. Meilläeikäytetä puurossa edes hiloa yms lisukkeina.

Joskus olen syötellyt valmispuuroa, hyvin meni alas mutta hinnan ja terveellisyyden takia olen ihan kokonaan siirtynyt hiutaleista itse tehtyyn puuroon. Käytän erilaisia, enimmäkseen Kuntokaura tai Kaura-Ruis hiutaleita, eivät tosin tule ihan minuutissa mutta kolmessa min. mikrossa ja melko vaivatontahan sekin on !! Lisään yleensä marja- tai hedelmäsosetta ja hyvin maistuu, aamuin illoin.

Yhteistyössä