Syötkö paljon proteiinipatukoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "patukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"patukka"

Vieras
Minä syön. Päivässä menee 1-2 patukkaa ja lasken myös kaloreita ja laihdutan. Toimivat hyvänä karkinkorvikkeena, kun olen armoton namihimoinen muuten. Nyt olen täysin karkkilakossa jo ollut 4kk. Mites te muut?

fyysisessä työssä ja vaeltaessa käytin joskus pikavälipalana, mutta vaihdoin tavalliseen snickersiin. esimerkkinä fast appelsiini-suklaa proteiinipatukka; paino 75 grammaa, kaloreita 280 patukassa ja snickers: paino 51 grammaa, kaloreita 260. ei tässä mielessä juuri eroa.

proteiinia on proteiinipatukoissa tietenkin enemmän, mutta mediamyllytyksestä huolimatta normaalin, normaalistiliikkuvan ihminen ei tarvitse syödä lisäprotskuja. karkinkorvikkeena nuo ovat ihan sama asia kuin söisi tavallisen suklaapatukan, mitä ne ovatkin, siis karkkia lisäproteiinilla.

fyysisessä työssä ja vaeltaessa käytin joskus pikavälipalana, mutta vaihdoin tavalliseen snickersiin. esimerkkinä fast appelsiini-suklaa proteiinipatukka; paino 75 grammaa, kaloreita 280 patukassa ja snickers: paino 51 grammaa, kaloreita 260. ei tässä mielessä juuri eroa.

proteiinia on proteiinipatukoissa tietenkin enemmän, mutta mediamyllytyksestä huolimatta normaalin, normaalistiliikkuvan ihminen ei tarvitse syödä lisäprotskuja. karkinkorvikkeena nuo ovat ihan sama asia kuin söisi tavallisen suklaapatukan, mitä ne ovatkin, siis karkkia lisäproteiinilla.

Suklaapatukka ei kumminkaan vie nälkää pois toisin, kuin proteiinipatukka. Suklaapatukan jälkeen ihminen monesti syö myös normaalin aterian ruokaa, kun proteiinipatukan lisäksi ei tarvitse syödä normaalia ruokaa. Proteiinipatukka on ateriankorvike/lisäravinne. Lisäksi proteiinipatukkassa on enemmän ravintoaineita, kuin suklaapatukassa. Proteiinipatukka on karkin makuinen välipalaruoka.

Itse syön yleensä allevon 57g 200-210 kcal patukoita.

[QUOTE="patukka";30524789]Suklaapatukka ei kumminkaan vie nälkää pois toisin, kuin proteiinipatukka. Suklaapatukan jälkeen ihminen monesti syö myös normaalin aterian ruokaa, kun proteiinipatukan lisäksi ei tarvitse syödä normaalia ruokaa. Proteiinipatukka on ateriankorvike/lisäravinne. Lisäksi proteiinipatukkassa on enemmän ravintoaineita, kuin suklaapatukassa. Proteiinipatukka on karkin makuinen välipalaruoka.

Itse syön yleensä allevon 57g 200-210 kcal patukoita.[/QUOTE]

ap sanoi syövänsä niitä karkin-, ei ateriankorvikkeena, ja huomautin ettei niissä ole erityistä hyötyä siinä asiassa.

Ja omasta mielestäni 200-300 kalorin ateriankorvikkeen korvikkeenakin kannattaisi syödä vaikka ihan oikeaa ruokaa sen kalorimäärän edestä. Mutta mikä toimii kellekkin.

ap sanoi syövänsä niitä karkin-, ei ateriankorvikkeena, ja huomautin ettei niissä ole erityistä hyötyä siinä asiassa.

Ja omasta mielestäni 200-300 kalorin ateriankorvikkeen korvikkeenakin kannattaisi syödä vaikka ihan oikeaa ruokaa sen kalorimäärän edestä. Mutta mikä toimii kellekkin.

Minä juuri olen ap ja syön proteiinipatukoita juurikin karkin- sekä ateriankorvikeena. Itse koen kyllä hyötyväni tässä paljon juurikin edellisessä viestissä selittämälläni tavalla.

patukka (ap)

Proteiinipatukka on karkkipatukkaa parempi niin karkin, kuin ateriankin korvikkeena. Syy on se, että karkkipatukka ei vie nälkää, vaan tekee verensokeriin heilahduksen ja oikeastaan lisää sitä. Proteiinipatukka taas loitontaa nälkää. Suomeksi sanottuna: jos käytät sitä karkin korvikkeena, niin syöt seuraavalla oikealla aterialla vähemmän. Snickersin vetäsemällä syöt koko lautasen ja ehkä otat vähän lisääkin.

Proteiinipatukka on karkkipatukkaa parempi niin karkin, kuin ateriankin korvikkeena. Syy on se, että karkkipatukka ei vie nälkää, vaan tekee verensokeriin heilahduksen ja oikeastaan lisää sitä. Proteiinipatukka taas loitontaa nälkää. Suomeksi sanottuna: jos käytät sitä karkin korvikkeena, niin syöt seuraavalla oikealla aterialla vähemmän. Snickersin vetäsemällä syöt koko lautasen ja ehkä otat vähän lisääkin.

Nimenomaan, juuri näin.

Patukka (ap)

Yhteistyössä