Syötkö jotain vitamiinivalmistetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä syön Multitabsin Raskaus -monivitamiinia ja Raskaus -kalkkia. Kumpaakin yhden päivässä. Monivitamiinitableteissa on kyllä kalkkiakin, mutta syön erikseen vielä kalkkitabuja, koska en käytä maitotuotteita.

kannattaa tarkistaa että kalkki valmiste sisältää magnesiumia ja D-vitamiinia, muuten imeytyminen todella heikkoa. Minun multikalkki purkki on kokonaisena nieltävä. Olen syönyt 10 vuotta erilaisia kalkkivalmisteita, laktoosi-intorelanssin takia ja todennut, että minulle ei imeydy kunnolla kuin tuo multikalkki.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
entäs sit tuo et ku on vain D vitamiinia, kuin hyvin se kalkki sillon imeytyy?

Asiantuntijat väittää, että tuo D-vitamiini riittäisi. Mutta minä käytännössä huomasin, kun söin tuollaista valmistetta. Hiukset ja kynnet kasvoi tosi huonosti. Tietenkin se oli sama luuston puolella, sitä ei vain tavallinen ihminen voi kontrolloida. Heti kun aloin syömään sellaista jossa on magnesiumia mukana alkoivat kasvaan normaalisti. Kalsiumin kokonais tarvehan on tavallisella ihmisellä 800 mg ja odottavalla/imettävällä 1200 mg.

hui ku odottavalla on suuri tarve.. hmm.. kai se pitäis sit kahtella semmonen mis ois sit sitä magnesiumiakin.. mites rauta? jos syön C vitamiiniporetablettei jois on rautaakin ni onkoha se sit tarpeeks.. mut ehk mie vaa koht syön vain niitä monivitamiinei mis on kaikki yhes tabletis ni tarvi useita syyvä..

Yhteistyössä