Syötävät kakkukuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerys

Vieras
Onko noi toimivia? Siis semmosesta syötävästä paperista valmistetut?
Maistuuko ne joltakin siinä kakussa?
Kuinka pian se on saatava pöytään ekoille vieraille että se näyttää tuoreelle ja toisaalta onko se enää toisille tai kolmansille vieraille myöhemmin enää minkään näköinen vai meneekö tökeröksi?

Kyselen tyhmiä koska en ole näitä syötäviä kakkukuvia nähnyt kuin netissä, eli en livenä koskaan.

Toimii hyvin, oon käyttäny useamman kerran. Ei maistu oikeastaan miltään, se on semmoista mautonta "vohvelia". Useimmat kuvat pitää laittaa kakun päälle kermakerroksen päälle useampi tunti ennen tarjoilua esim. edellisenä iltana. Ensin menee nimittäin kuprulle mutta tasoittuu siitä. Kuvat mitä mulla on ollu ovat säilyneet hyvännäköisinä vielä varsinaista tarjoilupäivää seuraavaankin päivään... Kuvan mukana tulee yleensä hyvät käyttöohjeet.

Meillä oli kesällä kaksi kuvaa. Edellisenä iltana laitoin kakun päälle (kermaa reilusti alle, pehmentää kuvan) ja aamulla pursotin reunat. Tottakai kuva kärsii leikkauksesta eli ei enää viimeisille ole hieno,mutta niinnhän kärsii muukin koristus. Ei maistu oikeastaan millekään. Tuolta tilasin http://www.ullanunelma.fi/

Mie olen tykänny. Maistuu ehkä vähän kakun päällä mutta ei mitenkään pahalle. Ei ne mistään paperista ole tehty vaan jostain maissi hässäkästä ja ne täytyy laittaa kerman tai hillon päälle ja se sulaa siihen, pehmenee. Pysyy hyvänä seuraavaan päivään saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ne mistään paperista ole tehty vaan jostain maissi hässäkästä.

No en niiden oikeaa paperi kuvitellutkaan olevan, mutta myyjä huutiksessa puhui syötävästä paperista niin sanoin niin vailla parempaa tietoa.

Täytyy vielä tuumata onko tuo sitten paras ratkaisu. Tuo yön yli seisottaminen vähän epäilyttää koska olen itse ruukannut tehdä aina kakun melkein suoraan pöytään. Pitäis osata sitten kostutukset tehdä ihan erilailla ettei kostu liikaa. En tykkää liian "märästäkään" kakusta.

Vohvelikuvan alle kannattaa laittaa runsas kermakerros vähintään 8 tuntia ennen tarjoilua,
jolloin kuva ehtii pehmetä kakun pinnalla.
Kuva saattaa nousta hieman reunoiltaan kun se on laitettu kakun päälle, mutta ei hätää: painelemalla se varovasti takaisin asettuu kuva hienosti paikoilleen. Kuva saattaa myös kupruilla mutta tuntien jääkaapissa säilytyksen jälkeen kuprut häviävät.

Itse tein kostutuksen ihan niinkuin muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Täytyy vielä tuumata onko tuo sitten paras ratkaisu. Tuo yön yli seisottaminen vähän epäilyttää koska olen itse ruukannut tehdä aina kakun melkein suoraan pöytään. Pitäis osata sitten kostutukset tehdä ihan erilailla ettei kostu liikaa. En tykkää liian "märästäkään" kakusta.

mä oon käyttäny maissi(?)kuvia, jotka suositellaan laitettavaksi kakun päälle ihan viime tingassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

mä oon käyttäny maissi(?)kuvia, jotka suositellaan laitettavaksi kakun päälle ihan viime tingassa.

noi huutiksessa myytävät ei oo sitten samoja. ne suositellaan laitettavaksi aiemmin. ei kannata tosin laittaa kuinn muutama tunti ennen tarjoilua, muuten lähtee värit sekoittumaan.

noi huutiksessa myytävät ei oo sitten samoja. ne suositellaan laitettavaksi aiemmin. ei kannata tosin laittaa kuinn muutama tunti ennen tarjoilua, muuten lähtee värit sekoittumaan.

onko ne niin paljon edullisempia, että kannattaa ostaa sieltä?

niin jos tuon huutiksessa myytävän kuvan laittaa jo ed. iltana niin takuulla ei ole enää juhlissa hyvännäköinen. näin kävi mulle kerman päälle laitettaessa. hyvä aika on noin 2-3 tuntia ennen juhlia, korkeintaan, jos kerman päälle laittaa.

onko ne niin paljon edullisempia, että kannattaa ostaa sieltä?
ei ole edullisia, kyllä saa halvemmalla muualta. mutta kun käyttää huutista muutenkin, niin samalla se meni.

http://www.ullanunelma.fi/product_catalog.php?c=86

Tuolta löytyy tietoa eri vaihtoehdoista. noita kakkukuvia kun on erilaisia. Tuolla on myös sitä "syötävää paperia" liekkö sitten tuo nimenomaan sitä mitä joku huutiksessa kauppaa koristeltuna.

Hassua mä kun oon tottunu tekeen kakun edellisenä iltana :D Niin että kostutan sen kunnolla kun on jäähtyny ja seuraavana päivänä koristelen sen :D

Nyt voi kokemuksesta tulla kertomaan että voin suositella näitä tämän kaupan kakkukuvia (on myös huutiksessa)
http://www.sugarandspice.fi/Tietoa-kakkukuvistamme.php

Laitoin kuvan kakun päälle 2,5 tuntia ennenkuin siirryttiin kahvipöytään ja kuva oli juuri ja juuri leikattavaa. Kakku oli tehty ja pursotettu edellispäivänä, joten vähempikin aika olisi riittänyt jos kerma kakun päällä olisi ollut tuore.
Kuva ei todellakaan maistunut pahalle, ainoastaan makealle ja sai kovasti kehuja.
Ja mikä parasta, kuvan värit ja ääriviivat oli ennallaan vielä vuorokauden päästäkin seuraavana päivänä, eikä todellakaan yhtään levinneet.
Eli lämpimästi voin suositella!!

Yhteistyössä