syömishäiriöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt kasvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt kasvoton

Vieras
kirjottelin tonne laihdutus puolelle... Ottaakaa kantaa. Haluisin kauheesti tietää miten muilla menee "syömisien" kanssa". Itselläni reilu 10v takaiset ongelmat ovat pelottavasti pyrkimässä takaisin...

Mulla ollut hankalana muutaman kerran. Ensimmäisen kerran klassisesti murkkuiässä ko kroppa alko naisellistua. Sitten paukahti toisen kerran ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Kiloja tuli hirveesti ko kuvittelin et nyt vihdoin saa mässätä. kaksi vuotta sitten pimahdin jälleen kerran. 2,5 kuukautta ja 18 kiloa pois. Syömättä käytännössä. No onneksi tulin järkiini, mutta palkinnoksi sain rytmihäiriöt. Vauva on nyt 6,5 kk ja olen pysynyt syömisen kanssa järjissäni. Välillä iskee tunne et olen kauhea pullukka, mutta sitten muistan mitä edelliskertaisesta laihduttamisesta järjestyi. Raskausaikana en käynyt neuvolassa vaakalla ja terkkari ymmärsi kun kerroin syömishäiriöistäni. Enkä ole käynyt kovin usein nytkään. Entiset vaatteet menee taas päälle lukuunottamatta paria farkkuja. Mieheni antaa puheistakin huutia ja samalla muistan myös millaisen esimerkin haluan antaa murrosikäiselle tyttärelleni.
Tämä on varmasti loppuikäinen taistelu, mutta aion voittaa sen. Enää en halua itseäni laihuus asioitten takia huonoon kuntoon.

Minulla oli murrosiässä kauheaa tämä syömishäiriö.. söin kauheasti ja sille ei tullut loppua sitten millään. Kerran menin puntariin ja sitten järkytyin niin että puotin painoa 15 kg.. ja sen seurauksena meinasin sairastua vakavasti anoreksiaan, mutta onneksi se tilanne ei ollut niin paha vielä että en oisi voinut palata normaaliin minään. Tämä mennyt elämäni muistuttaa minua aina ja ikuisesti siitä mitä voi tulla tapahtumaan jos liikun liikaa ja en syö tarpeeksi tai jos syön liikaa ja en liiku tarpeeksi.. olen varmaan ikuisesti oravan pyörässä, mutta olen löytänyt elämääni tasapainon siitä miten voi elää ilman tätä pakkomielettä(syömättä koko ajan jotain). Tsemppiä sinulle! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2005 klo 15:05 SSS kirjoitti:
Hei, minulla on apu syömisongelmiin ota yhteyttä digiposti@yahoo.com
Anteeksi vaan mutta toi sun tuote ei auta tähän asiaan sitten yhtään... Vika on nääs korvien välissä. Toisaalta toisen hätään on helppo kyhätä markkinarakoa, ovelaa!

Yhteistyössä