V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Oon aina miettinyt mitä ruokia teidän lapset syö ? Siis kun meillä tehdään esim. lasagne, keitot...nehan vaati että mausteet laitetaan jo valmistusvaiheessa, miten pikkuselle voi ottaa talteen "maustamatonta" ruokaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Oon aina miettinyt mitä ruokia teidän lapset syö ? Siis kun meillä tehdään esim. lasagne, keitot...nehan vaati että mausteet laitetaan jo valmistusvaiheessa, miten pikkuselle voi ottaa talteen "maustamatonta" ruokaa?
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Oon aina miettinyt mitä ruokia teidän lapset syö ? Siis kun meillä tehdään esim. lasagne, keitot...nehan vaati että mausteet laitetaan jo valmistusvaiheessa, miten pikkuselle voi ottaa talteen "maustamatonta" ruokaa?
miksi pitäisi antaa lapselle maustamatonta ruokaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Oon aina miettinyt mitä ruokia teidän lapset syö ? Siis kun meillä tehdään esim. lasagne, keitot...nehan vaati että mausteet laitetaan jo valmistusvaiheessa, miten pikkuselle voi ottaa talteen "maustamatonta" ruokaa?
Tee esim. lasangea pienelle eri vuokaan (tai keittoa eri kattilassa jne) tai sit laitat vähemmän mausteita ja lisäätte tarvittaessa omiin sapusoihinne enemmän mausteita. Meillä on maustettu aina samoin, olipa 1v syömässä samaa ruokaa tai ei.
Siis en tarkoittanut ihan maustamatonta, mutta kun keitoihin esim pistän aika usein keittoliemikuution (jossa kyll eii mitään tervellistä-tiedän sen), lasagneen laitan usein chilia ja valosipulia että sais makua....Eihän tämmöstä voi antaa....eikä suolaa paljon...
toki kaikki yrtit lisään aina hänen ruokaan.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vain;26230074:Eihän noin pienen lapsen saa antaa yrittää itsenäistä syömistä, koska hän ei kumminkaan osaa syödä sotkematta. Lastahan pitää syöttää ainakin 4-5 vuotiaaksi asti ja vasta sitten hänen kannattaa antaa ruveta syömään itse, koska vasta silloin hän on kyllin kehittynyt syömään itsenäisesti.
Eikä reilu 1-vuotias lapsi todellakaan ole valmis syömään kaikkea mitä aikuinen syö, siis esim. lihaa, hedelmiä tai kasviksia, koska esim.hedelmiä noin pienen lapsen suolisto ei kestä ja lapsi voi saada niistä ankaria tauteja, kuten ripulia, kouristuksia, riisitautia yms. Reilu 1-vuotiaan lapsen kuuluu saada lähinnä maitoa ja maitoruokia (esim. maitoon keitettyjä puuroja ja vellejä, maitoa korppujen kanssa, olutjuustoa ja munamaitoa).