Syökö teidän ekaluokkalainen miten siististi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulikellukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tulikellukka

Jäsen
15.09.2006
827
0
16
Siis minua ihemtyttää meidän ekaluokkalaisen porsastelusyönti...onkohan jotain motoriikkaan ja kasvuun liittyvää? TUoli ja pöydän alus ja pöytä lautasen ympäriltä on sottasempi ruokailun jälkeen kuin 5 v poikamme. Sitten koko naamavärkki on siinä ruuassa ja kädet,hihat,vaatteet.Huomauttelen joskus,varsinkin kun auttelee ´käsillään ruokaa suuhun. Nuolee kielellään suunympärystää puhtaaksi jne.
Kertokaa muut,ettei meidän ole ainoa sottapytty

Valitettavasti en voi "helpottaa" oloasi, koska meidän 7v on todella siisti syöjä. Tosin on ihan pienestä pitäen syönyt siististi. Eli olisiko yksilöllistä tuo? Vai onko ollut ennen siistimpi?

miten motoriikka muuten - piirtäminen, liikkuminen, hampaiden pesu, legoilla rakentelu? jos kaikki on yhtä "sotkuista" kun syöminen, niin silloin varmaan motorinen juttu. Jos vaan syöminen on sotkuista niin sitten se on vaan huono tapa/kiire tms.

Kyllä meilläkin ajoittain poika tulee koulusta just sen näköisenä, että on ollut kiire syödä. Naamassa on kuin viikon ruokalista! =) Mie luulen, että meillä se on kiirettä, koska muuten poika on motorisesti ikätasoisesti kehittynyt. Meillä on pitkä lapsi, joten olen miettinyt sitäkin, onko vaikeampi hallita jäseniään, koska kovasti kasvavat koko ajan ja siksi hiukan "hontelon" oloiset....

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä kiekko:
Meillä on pitkä lapsi, joten olen miettinyt sitäkin, onko vaikeampi hallita jäseniään, koska kovasti kasvavat koko ajan ja siksi hiukan "hontelon" oloiset....

Tuo pitää varmaan paikkaansa, koska juuri murrosikäisillähän käy näin kun tulee kasvuspurtti. Mies tätä joskus "kiroilee" kun valmentaa 13-17 vuotiaita junnuja ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja kolmastulossa:
Alkuperäinen kirjoittaja pitkä kiekko:
Meillä on pitkä lapsi, joten olen miettinyt sitäkin, onko vaikeampi hallita jäseniään, koska kovasti kasvavat koko ajan ja siksi hiukan "hontelon" oloiset....

Tuo pitää varmaan paikkaansa, koska juuri murrosikäisillähän käy näin kun tulee kasvuspurtti. Mies tätä joskus "kiroilee" kun valmentaa 13-17 vuotiaita junnuja ;-)

Tätä miekin olen funtsannut, että tämähän on ihan yhtä kasvamista ja hontelona olemista pojalla... kun muistan pojan "kärsineen" tästä jo ainakin 4-vuotiaasta lähtien. Siinä iässä alkoi kasvua tulla n. 10 cm vuodessa, eikä motoriikka+vaatteet ehtineet ollenkaan perässä...mitähän tämä on sitten murrosiässä??
=)

Meillä kun poika oli ekalla, söi ihan siististi. Mutta nyt kun syksyllä alkoi kolmasluokka, niin siististi syöminen on tyystin kadonnut. Kauhea kiire ja istuu mietn sattuu. Ruokalista on aina paidalla. Ja muutenkin on muuttunut vaatetukseltaan ihan huithapeliksi. Mites muilla?

Yhteistyössä