Syökö lapsenne mitään vitamiineja/kalanmaksaöljyä/omega3 tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa

Kuka muistaa/tietää missä vaiheessa vitamiinilisää ( kalaöljy ja sanasol yms. ) saa alkaa antaa. Olen ajatellut heti alkaa antamnaa kun voi. Lapsi nyt vasta 1,5 v, muttakorvatulehduskiere on niin aattelin josko auttais vitamiinilisät. Syö huonosti kun on kipeä ja sitä on usein.

Apteekista suosittelivat Leiraksen nestemäistä monivitamiini valmistetta 2-vuotiaalle, luin kuitenkin jostain ettei lapsille saa antaa valmistetta jossa on A-vitamiinia. Aikuistenkaan ei ole hyvä sellaista syödä. Ravinnosta kuulemma saa riittävän määrän. Kysyin apteekissa uudelleen ja taas sama vastaus että saa antaa. Eli eivät apteekissakaan välttämättä ole asiantuntijoita vaikka pitäisi olla! Jos antaa monivitamiinivalmistetta ei saa antaa D-tippoja. Tuon jälkimmäisen tiesinkin mutta A-vitamiinirajoitus oli yllätys. On rasvaliukoista ja kertyy elimistöön, voi aiheuttaa myrkytysoireita. Suomalaiset saavat sitä kuulemma runsaasti ravinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Apteekista suosittelivat Leiraksen nestemäistä monivitamiini valmistetta 2-vuotiaalle, luin kuitenkin jostain ettei lapsille saa antaa valmistetta jossa on A-vitamiinia. Aikuistenkaan ei ole hyvä sellaista syödä. Ravinnosta kuulemma saa riittävän määrän. Kysyin apteekissa uudelleen ja taas sama vastaus että saa antaa. Eli eivät apteekissakaan välttämättä ole asiantuntijoita vaikka pitäisi olla! Jos antaa monivitamiinivalmistetta ei saa antaa D-tippoja. Tuon jälkimmäisen tiesinkin mutta A-vitamiinirajoitus oli yllätys. On rasvaliukoista ja kertyy elimistöön, voi aiheuttaa myrkytysoireita. Suomalaiset saavat sitä kuulemma runsaasti ravinnosta.

Multivita juniorissa ei ole A-vitamiinia, joten se sopii lapsille. Itse olen antanut kuurina sitä. Lisäksi saavat kalaöljyä ja silloin d-vitamiinia, kun ei ole noita monivitamiineja.

Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
Siis näitä annan
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/6011/Lysi-Omega-3-Family

se on kalaöljyä, mulla vain on paha tapa sanoa kalanmaksaöljyksi :ashamed:
Vanhempi syö tuota, ja nuorempi imeskeltäviä d-vitamiini tabletteja

Vinkkinä, noissa on aika vähän rasvahappoja ja ovat suhteessa kalliita. Lysin nestemäinen on kolme kertaa vahvempaa ja tulee käytössä halvemmaksi. On sitruunanmakuista, maistuu ainakin meille hyvin :)

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4228/Lysi-Omega-3-Lemon

Uusimmat

Yhteistyössä