Syöttötuoli

"sintti"
Kallis on ja turhake. Sitä vaan sitten suojelet ettei lapsi hakkaa haarukalla siihen jälkiä ;) Mä ostin edullisimman minkä ikeasta sai ja se on mennyt kahdella lapsella... hinta jotain 20 euroa. 2v. ikäisenä syövät jo tavallisella tuolilla istuen.
 
Ee
Meillä tripp trapp ja oon tykännyt. Sen saa hyvin säädettyä niin, että on ergonominen lapselle. Käytetään tuota edelleen vaikka ei vuoteen enää ole ollut tarvetta sille turvakaarelle, eli tavallaan se ei ole syöttötuoli enää, vaan pelkästään tavallinen tuoli, jossa lapsen on ergonomisempi istua kuin aikuisen mitoille tehdyssä tuolissa. Lisäks meidän mimmi ei oo saanut tuota kaatumaan ikinä. Ei tosin ole kovin railakas muutenkaan liikkeissään. Oppi myös joskus 1,5v jälkeen itse kiipeämään tuoliin, mistä tykkää kovasti.

En ole jaksanut suojella tuota yhtään sen enempää kuin muitakaan keittiön kalusteita, mutta ei likka ole sitä kyllä millään haarukallakaan hakannut. Oon siinä käytön jälkiä, mutta niin on varmaan missä vaan muussakin huonekalussa sitten, kun sitä on käytetty 7v. (En siis ole ajatellut luopua tuon käytöstä vielä vähään aikaan.)

Miinus oli siinä, että Tripp Trapin oma pehmuste on suunniteltu huonosti, eli sitä jalkojen välistä menevää nahkahihnaa ei kannata laittaa pehmusteessa olevan reiän läpi, jos haluaa irrottaa sen pehmusteen pesuun. Mutta pehmusteen saa silti pysymään tuolissa hyvin, kun vaan venyttää sen istuinlevyn kulmien yli ja jättää sen nahkahihnan laittamatta siitä läpi. Ja pehmustetta meillä ei ole myöskään käytetty enää aikoihin. Muuta vikaa tai valittamista en tuosta keksikään.
 
"jepa"
Meillä Tripp Trapp on ainakin ollut tosi hyvä. Meillä jäpikkä 11kk kiipeilee pois kaikista muista syöttötuoleista tai herppaa jos pitäisi jollain valjailla kiinnittää tuoliin. Ja tuoli pysyy hyvin pystyssä, ei ole meinannutkaan kaatua vaikka aikamoista menoa on välillä. Kaikki muut tuolit mitä ollaan kokeiltu on olleet kyllä aika kiikkeriä. Tripp Trapp on ainoa näistä kalliimmista vauvalle hankituista tavaroista mihin olen ollut täysin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä