syöttekö lasten nähden karkkia niin ettette anna lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja olenko tyhmä??
  • Ensimmäinen viesti
olenko tyhmä??
siis jos mulla on nyt karkkipussi tässä ja syön sitä ja lapsi 4v märisee vieressä että anna mullekin nin annatteko? minäpäs en anna ennkuin lautanen on tyhjä'. ja tällä kertaa en anna periksi!!!
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
No en kyllä syö! Toki lapselle voi luvata, että sitten ruuan jälkeen saa karkkia, mutta en kyllä itsekään aloittaisi syömistä ennenkuin sitten lapsikin saa..
 
dah
Olet tyhmä kahdestakin syystä: annat karkkia lapselle ennen kuin lautanen on tyhjä ja toisaalta syöt karkkia lapsen nähden ruoka-aikaan - paitsi jos tämä tapahtuu Porvoossa.
 
dah
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25741724:
En syö enkä pakota koskaan syömään lautasta tyhjäksi. Jos ei oo karkkipäivä niin en syö karkkia lasten nähden ja jos on karkkipäivä, karkit syödään yleensä saunan jälkeen yhdessä :)
Päivän paras :LOL:
 
niii
no meillä oli ruoka jo kaksi tuntia sitten kaikki muut kolme lasta söi mtuta ei tämä yks ja muut odotti tunnin että tuo poika söis vaan ei syö,märisee vaan karkkia...aukasin sitten itsekin karkki pussin ja en ole antanut lapselle vielä yhtään karkkia,saa sitten kun on edes maistanut muutaman lusikan ruokaa!!
 
"vieras"
No en, mutta toki jos on "karkkipäivä", ja mukula vetelehtii ruokapöydässä 45 minuuttia ja yrittää välttää syömisen, niin voin ottaa karkit kaapista ja antaa jo muille jotka on ruokansa syönyt. Ja sanoa että omasi saat kun olet syönyt. Ja lautanen meilläkin syödään pääsääntöisesti tyhjäksi ennen karkkeja.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja olenko tyhmä??;25741705:
siis jos mulla on nyt karkkipussi tässä ja syön sitä ja lapsi 4v märisee vieressä että anna mullekin nin annatteko? minäpäs en anna ennkuin lautanen on tyhjä'. ja tällä kertaa en anna periksi!!!
Jos sovittu oli että ruoan jälkeen saa namia niin kyllä mä söisin jos oman ruokani olen jo syönyt. Lapsi saa oman, syrjään pistetyn osansa, sitten kun on itse syönyt.
 
dah
no meillä oli ruoka jo kaksi tuntia sitten kaikki muut kolme lasta söi mtuta ei tämä yks ja muut odotti tunnin että tuo poika söis vaan ei syö,märisee vaan karkkia...aukasin sitten itsekin karkki pussin ja en ole antanut lapselle vielä yhtään karkkia,saa sitten kun on edes maistanut muutaman lusikan ruokaa!!
Mikset voinut heti kertoa koko tilannetta? Toisekseen: karkit jäisivät kokonaan siltä päivältä, jollei ruoka maistuisi kunnolla. Omaa typeryyttäsi olet lapsestasi tuollaisen kouluttanut.
 
Syön, oon syönyt aina. Juon myös cokista enkä anna lapsille.

Mutta ei nuo märise.

Saavat karkkia ja limpparia ihan tarpeeksi.

Eikä meillä ole koskaan ollut pakko syödä lautasta tyhjäksi, mutta ruokapöydässä pitää olla nätisti ja syödä silleen reippaasti eikä siirrellä sapuskaa lautasen reunasta toiseen & vetkutella.
 
Mitäs luulet lapsen ruokailulle käyvän, kun vieressä toinen mässyttää karkkia?
Ei tietenkään kesken toisen ruokailun kaiveta niitä herkkuja esiin. Sama päätee meillä myös lasten välillä - jos toinen on syönyt ja toinen ei, niin sitten odotellaan sitä hitaampaa syöjää ennenku herkkuja saa. Muuten kukaan ei syö mitään.

Ja jos tarkoituksena ei ole antaa lapselle mitään, mutta itseä kauheesti karkkihammas kolottaa, niin silloin pitää käydä napsimassa salaa ;)
 
"liilaa"
Tota... Mun mielestä tollanen on kyllä erittäin epäkohteliasta. Eikä tuo "syö lautanen tyhjäksi"-metodi ole toimivaa, lapsi pitää tavallista ruokaa entistä ankeamman makuisena ja himoitsee karkkia kuus kertaa pahemmin. Meillä kyllä odotetaan, että kaikki ovat syöneet pääruuan ennen kun aletaan syömään jälkiruokaa. Kuuluu ihan perus kohteliaisuussääntöihin. Ja jos en halua lapselle karkkia tarjota niin syön karkit sitten, kun lapsi on nukkumassa, nimittäin aika törkeää se on syödä ja olla tarjoamatta toiselle. En tahdo lapseni oppivan sellaista käytöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25741790:
Joo tää lienee hassua, mutta mulle on jäänyt lapsuudesta sellainen tapa.. Jotenkin lämmittää vieläkin :D Saunan jälkeen on niin kiva käpertyä muksujen kanssa sohvalle katsomaan jotain kivaa ohjelmaa tai pelaamaan lautapelejä, samalla menee ne karkitkin.
Näin meilläkin usein vaikkei varsinaista karkkipäivää ole ja samalla saunajuomat hörpitään lasten kanssa :) Vaihdellaan karkkeja keskenämme ja tungetaan kaikkia sekaisin suuhun ;)
 
"vieras"
[QUOTE="liilaa";25741842]Tota... Mun mielestä tollanen on kyllä erittäin epäkohteliasta. Eikä tuo "syö lautanen tyhjäksi"-metodi ole toimivaa, lapsi pitää tavallista ruokaa entistä ankeamman makuisena ja himoitsee karkkia kuus kertaa pahemmin. Meillä kyllä odotetaan, että kaikki ovat syöneet pääruuan ennen kun aletaan syömään jälkiruokaa. Kuuluu ihan perus kohteliaisuussääntöihin. Ja jos en halua lapselle karkkia tarjota niin syön karkit sitten, kun lapsi on nukkumassa, nimittäin aika törkeää se on syödä ja olla tarjoamatta toiselle. En tahdo lapseni oppivan sellaista käytöstä.[/QUOTE]

Ja kohteliasta on lorvia pöydässä ikuisuuksiin rääppien toisen laittamaa ruokaa?

Tokikaan en ala tarjoamaan karkkia muille jos joku nyt vaan sattuu olemaan HIDAS syöjä, toki silloin odotetaan. Mutta tässä nyt lienee kyse ihan vaan lapsen pelleilystä ja huonotapaisuudesta ruokapöydässä, ei siitä että olisi vaan hidas syömään.
 
En. Ja meidän lapset eivät kyllä keskity syömiseen enää sen jälkeen jos minä alkaisin mussuttamaan karkkia.

Ja meillä ei lapset myöskään "joudu" syömään, vaan syövät sen mitä maistuu ja jaksaa. Pääasia että vatsa tulee täyteen.
 

Yhteistyössä