syötänkö vauvalle liikaa kiinteitä

• Viestiketjun aloittaja diisa
  • Ensimmäinen viesti
diisa
Vauva nyt 6 kk, alettiin syömään neuvolan ohjeilla 5,5kk iässä. Aloitettiin muutamalla kasvismaulla sekä puurolla...jo nyt parin vkon jälkeen vauva syö minusta tosi isoja annoksia, kaksi soseannosta + iltapuuro. Neuvola sanoi silloin että anna pari maistelukertaa ja sen jälkeen niin paljon kun vauva syö. Annokset vastaa ehkä puolta pilttipurkkia, teen itse..,

Et syötä yhtään liikaa. Meillä poika kohta 7kk:tta ja on syönyt soseita 3.5kk lähtien. Silloin meni n.puoli purkkia ja kaksi soseateriaa päivässä ja iltavelli. Sitten söikin kohta jo purkillisen ja nyt menee jo aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltavelli. Noiden lisäksi juo joka aterialla n. 90-120 ml maitoa.

"Neiti"
Kannattaa tarkistaa neuvolasta/asianmukaisista opuksista, mikä on lapsen suositeltu ruokamäärä tuossa iässä. Varsinkin jos teet itse, niin lihan määrä ym. on syytä mitata.

"vierailija"
[QUOTE="Neiti";29586438]Kannattaa tarkistaa neuvolasta/asianmukaisista opuksista, mikä on lapsen suositeltu ruokamäärä tuossa iässä. Varsinkin jos teet itse, niin lihan määrä ym. on syytä mitata.[/QUOTE]

Neuvolan ohjekirjasessa puhutaan puolen desin annoksista. Lihaa tuossa saa olla 1-1,5 rkl eli noin 15-20 g.

Vier as
[QUOTE="vierailija";29586531]Neuvolan ohjekirjasessa puhutaan puolen desin annoksista. Lihaa tuossa saa olla 1-1,5 rkl eli noin 15-20 g.[/QUOTE]

Puolessa desissä 1- 1,5 rkl lihaa"?? Meidän ohjeissa lukee teelusikallinen desin kohden.

Yhteistyössä