SYÖMISHÄIRIÖISET/ODOTTAJAT...

  • Viestiketjun aloittaja ruipelonkamuttaja
  • Ensimmäinen viesti
ruipelonkamuttaja
Onko kukaan/ kellään ystävää tai odottavaa ystävää, jolla on syömishäiriö??? :ashamed:
Minun hyvällä ystävälläni on mitä ilmeisin syömishäiriö/anoreksia ja ystäväni odottaa vauvaa... Surullista seurata vierestä ja huomata miten joku elää noin riskialtista elämää, vieläpä vauva masussa. Kova itsekontrolli syömisen/syömättömyyden kanssa ja rajua urheilua joka päivä, juoksee vielä rv30...
Ja ennestään paino reilusti alipainossa, väsynyt, veriarvot alhaalla ja oksentelee...
Keskustelin hänen kanssaan aiheesta, yritin varovasti sanoa kavereiden huolen asiaa kohtaan, eipä muuta kuin raju loukkaantuminen.
Sairaalle sanoa, olet sairas ja toinen vain tolkuttaa, että olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. :(
 
Todella surullista... Onkohan näin että kyllä se vauva ravintonsa riipii, mutta toi liikunta ei voi kovin hyvää tehdä...
Kyllä jos mulla tämmönen kaveri olisi niin ottaisin yhteyttä hänen vanhempiinsa, mieheen/poikaystävään, neuvolaan, luulisi että edes neuvolassa olisi huomattu tää?
Itseppä nainen sitten huomaa karvaalla tavalla jos jotain sattuu, vaikka en usko että hän siltikään osaisi sitä pistää tämän sairauden piikkiin.

Mulla on kaks bulimikko ystävää ollut, toinen joutui sairaalaan, toisesta en tätänykyä tiedä missä on. Osa syy välien katkeamiseen oli se että työnsin nokkani heidän sairauteensa :(
 

Yhteistyössä