syömishäiriö

syömättömät
Syöminen pojallani on ollut TODELLA huonoa aina siitä asti kun kiinteät aloitettiin. Poju on nyt jo yli yhden vuoden, mutta edelleenkään ei soseita, ei leipää, ei puuroa, vain maitoa ja velliä ja jugurttia ottaisi.
Olen ehkä jonkun mielestä julma, mutta nyttemmin olen pakottanut syömään. Tai oikeastaan huijannut. Ensinnäkin kaiken ruuan ajan silppurilla mahdollisimman hienoksi ja jokaisen niellyn lusikallisen jälkeen kulautetaan juomaa päälle. Pöydässä on mukana jos jonkinlaista lelua ja kirjaa ja kynää ja palapeliä jne jne. Leikkejen lomassa aina silloin tällöin saan ujautettua lusikallisen pöperöä suuhun. Syömiseen kuluu aikaa reilu puolisen tuntia, ja näitä puolituntisia on neljästi päivässä. :headwall:

Anteeks ny mutta toi on kyllä aika kova ilmaus noin pienestä lapsesta. Mä oon kärsiny syömishäiriöstä, ja se ei kyllä ollu mitään soseista kieltäytymistä. Ymmärrän kyllä mitä tarkotit mutta särähti niin silmään toi otsikko. Sori ny asian vierestä. :flower:

Meillä myös ollut poika erittäin huono syömään aina. Kiinteät aloitettiin n. 5kk mutta maitoallergian selvittelyn takia välissä oli 1-2kk tauko, jolloin söi löysää riisiä. Poika on nyt 1v 2kk ja vieläkin pieniruokainen, mutta noin kuukauden verran on alkanut syödä möykkyistä ruokaa, ja jonkin verran vaikkapa leipää. AIVAN USKOMATONTA! Ihan yhtäkkiä vaan tuli muutos, johon veikkaan syyksi poskihampaiden puhkeamista osaltaan jolloin helpompi pureskella.

Pieniruokainen on yhä, ja meillä kanssa toimii kirjat. lelut ja viihdykkeet, ja ruokailu 4x päivässä myös puoli tuntia ja parhaina päivinä syö ehkä noin 5 dl kiinteitä ja 5 dl korviketta että silleen.

Vielä odotan sitä päivää että söisi innolla suu suurena ilman leluja ja kirjoja. No tosin kerjää kyllä meiltä ruokaa jo, mutta allergiat rajoittaa yhteisiä ruokia vielä.

Yhteistyössä