Syömälakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EPÄTOIVOINEN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EPÄTOIVOINEN

Vieras
Kauanko voi kestää totaalinen syömälakko, siis kiinteiden ruokien? Meidän 10 kuukautinen napero jätti nuhaan sairastumisen jälkeen kokonaan kiinteiden syömisen ja tissiä vaan lutkuttaa. Ei suostu millään ottamaan lusikkaruokaa eikä sormiruokaakaan. Nuha on jo parantunu jo viikko sitten eikä vauvan voinnissa ole mitään erityistä, kauhea kitinä vaan jos koitan pantata tissiä. Alan olla jo aika huolissani. Hampaita on tullu jo 7 ja lisääkin taitaa olla tulossa mutta ei hän vaan ennen ole näin totaalisesti lusikkaruokaa vieroksunut. On kyllä ollut jo alusta asti aika huono syömään kiinteitä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Meillä myös menossa lakko kiinteiden suhteen, vauva on 9 kk. Flunssa ja hampaita tehdään yhtäaikaa. Lakkoa on jatkunut nyt pari viikkoa niin, että välissä ruokaa meni pari päivää. Nyt taas ei. Tämä on kyllä tosi stressaavaa! Meillä on nuha vielä päällä, toivottavasti sen jälkeen taas menee ruokaa entiseen malliin.

sama homma täälläkin.Ei ollenkaa lusikkaruokaa suostu syömään,ko näkeeki lusikan ni alkaa hirvee huuto,annan sit vellii,maitoo,appelsiiniakin syö,kun leikkaa pieniks paloiks, ja ruisleipäkuutioita syö mielellään,tuntuu varmaan mukavalta ikenis ko hampaita tulollaa. välillä pidetään lusikka taukoo,ko ei viitti huudattaa ja sit kokeillaa uudestaan joskos maistuis lusikasta. Tyttö on 10,5 kk ja tät on jatkunu jo muutaman viikon.

Meidän 10 kk tyttö piti reilun 3 viikon syömälakon. Maitoa joi mutta mikään muu ei uponnut millään konstilla.

Itse olin jo aikamoinen stressilelu kunnes yhtenä päivänä tyttö aukaisi kiltisti suunsa kun tapani mukaan ruoka-aikana sitä sille tarjosin. Sen jälkeen ruoka on uponnut paremmin kun koskaan aikaisemmin...

Meidän äiti taas kertoi että minä olin siinä 8kk ikäisenä pitänyt myös syömälakon joka kesti noin 3viikkoa. Hän käytti minua lääkärissäkin, joka oli todennut minut ihan terveeksi ja sanonut että annappa tytölle lusikka omaan käteen.. Näin alkoi meikäläiselle ruoka taas maistua kun oli oma lusikka. Tämä nyt vaan oli tällainen hauska kokemus josta ei ehkä ole apua mutta kunhan kerroin..

Yhteistyössä